Raskaaksi 2023

Tänään dpo6 ja huomenna siis 7, joten illalla voisi jo alkaa testailusekoilun 😂 Mihin se viime kierron rauhallisuus hävisi ?

Miten te joilla jo isompia lapsia, olette ajatellut kertoa vauvauutiset? Mä ajattelin että laitettais body vaikka laatikkoon ja siihen päälle ultrakuva, raskaustesti ja vaikka tutti ❤️ aloin itkee ku mietin tota 🥺 Yks lapsista eli nuorin välillä sanoo ettei halua vauvaa tänne kun tytöt taas koko ajan että tehkää vauva pliiiis. Voiskin vaan sanoo että on kuule yritetty 😅
Ja nuorimmalle heittä äkkiä jonkun lahjan köteen samalla tavalla ku Frendeis joeylle kun sen sisko kertoi olevansa raskaana, sille annettiin se subi 🤣🤣🤣
Saahan sitä haaveilla eikö ❤️😍

No minä kerroin maanantaina tohkeissani kun olin, ihan näille nuoremmillekin. Ja näytin ultrakuvan vauvelin alusta. Silloin oli 7+6. No 5-vee innostui kovasti asiasta, halii masua ja juttelee et haluaa pikkusiskon. Ja oli niin innoissaan et kertoa paukaisi saman tien asian mummolle kun tämä vähän yllättäen tuli kylään. No mummohan loksahti leuka, ei ollut odottanut tällaista kun lapsia on jo 5 ja meillä kummallakin ikää +40v. Mutta toipui yllättävän nopeaan uutisesta, kyseli vaan laskettua aikaa, ja vannotin pitämään salaisuutta tuonne nt-ultraan ja niptiin asti. Ja nyt 5-veekin saa opetella vähän tuota salaisuuden pitoa, ettei tarvitse kertoa ilouutista ihan kaikille tapaamilleen ihmisille. Vaikka ihana juttuhan se onkin!

No minä kerroin maanantaina tohkeissani kun olin, ihan näille nuoremmillekin. Ja näytin ultrakuvan vauvelin alusta. Silloin oli 7+6. No 5-vee innostui kovasti asiasta, halii masua ja juttelee et haluaa pikkusiskon. Ja oli niin innoissaan et kertoa paukaisi saman tien asian mummolle kun tämä vähän yllättäen tuli kylään. No mummohan loksahti leuka, ei ollut odottanut tällaista kun lapsia on jo 5 ja meillä kummallakin ikää +40v. Mutta toipui yllättävän nopeaan uutisesta, kyseli vaan laskettua aikaa, ja vannotin pitämään salaisuutta tuonne nt-ultraan ja niptiin asti. Ja nyt 5-veekin saa opetella vähän tuota salaisuuden pitoa, ettei tarvitse kertoa ilouutista ihan kaikille tapaamilleen ihmisille. Vaikka ihana juttuhan se onkin!
Meillä kun muut saa asian tietoon että kahdeksas lapsi tulossa mikäli kaikki nyt ultras ja niptissä jne kunnossa niin veikkaan että ei vaan leukaloksahda vaan saattaa lähtee jalat alta🤣

Pakko oli taas testaa vaikka jo 5+4 että onko viivat vielä ja millaiset ne on...

Mulla on ollu välillä etovaa oloa mut en tiiä, välillä mietin et onko vaa korvien välissä se etominen😅. Tosi oireetonta muuten on -> tissikipuu lukuunottamatta joka sekin on vaihtelevaa.

Ja huomaan et jos tissikipuu ei oo nii aattelen et noniiiii kesken menossa😵‍💫. Ja pahoinvointi on ollu jokaisessa raskaudessa ja se ois sellainen varma merkki et kaikki masussa hyvin ja jos se puuttuu nii tietää et huonosti menee😵‍💫.. Hohhoijaa tätä 🙈🤣!

Venytän ja venytän nlaan soittoo vielä ens viikkoon ainakin😅!

Oirepäiväkirja alkaa... dpo 4-5.

Heräsin 6.30 pissahätään ja the tissikipuun. Varmaan kunnolla heränneenä muistan sit että oon tyyliin nostanut penkkiä eilen tms., mutta siihen asti aion fiilistellä näitä lupaavia, vaikkakin liian aikaisin alkaneita oireita. (Toki luulin alunperin oviksen olleen jo viikko sitten mutta kivut oli la-su -yönä kovat).

Nyt jännittää kun taustalla on vielä viime kierron lyhyistä lyhyin kemiallinen (eikö parannakin vähän kiinnittymismahdollisuuksia?) ja yrityksen onnistuneimmat tallettelut…
Kivaa, kun on piinasamis, pidä täällä oirepäiväkirjaa, niin voin pohdiskella onko mulla mitään samoja, täällä ei kyllä varsin mitään oireita, tosin en lähde (vielä) ylianalysointiinkaan :tears: meinasitko @Kaakkuri testailla ja milloin jos meinaat? :Smirking Face:

En ole tehnyt vielä lainkaan raskaustestejä, toistaiseksi malttanut menkkoihin asti, mutta tulipa mieleen, antaako testailu jotakin informaatiota, että olisko mitään perusteluja selitellä itselle, että testailu jopa kannattaisi?

Mulla on ollu välillä etovaa oloa mut en tiiä, välillä mietin et onko vaa korvien välissä se etominen😅. Tosi oireetonta muuten on -> tissikipuu lukuunottamatta joka sekin on vaihtelevaa.

Ja huomaan et jos tissikipuu ei oo nii aattelen et noniiiii kesken menossa😵‍💫. Ja pahoinvointi on ollu jokaisessa raskaudessa ja se ois sellainen varma merkki et kaikki masussa hyvin ja jos se puuttuu nii tietää et huonosti menee😵‍💫.. Hohhoijaa tätä 🙈🤣!

Venytän ja venytän nlaan soittoo vielä ens viikkoon ainakin😅!
Mulla menee tissikipu edes takas ja pahoinvointia ei ole koskaan oikeen ollut. Välillä kans mietin jos tissit ei niin kipeet et onkohan kaikki ok. Mut ens ke näkee sit. Testi oli ainakin tämmönen tänään.

Liitteet

• IMG_20231005_123645.jpg
    IMG_20231005_123645.jpg
    92.3 KB · Katsottu: 76
Apua @jannn @Vaavi0423 @Iltatähti79 mä olen todella toiveikas teidän viivanpaikkojen ja haamujen haamujen suhteen. On taas syy tulla tänne kytikselle heti huomenna aamulla jos ne vaikka kaikki lähtisivät tummenemaan! Toki ei liikaa stressiä vielä tummentumisesta, alussa jos hormonit on todella matalia, heittelyä on tosi paljon eikä eroa välttämättä huomaa...

Ja @Gumman jännät paikat myös, tsemppiä!

Kivaa, kun on piinasamis, pidä täällä oirepäiväkirjaa, niin voin pohdiskella onko mulla mitään samoja, täällä ei kyllä varsin mitään oireita, tosin en lähde (vielä) ylianalysointiinkaan :tears: meinasitko @Kaakkuri testailla ja milloin jos meinaat? :Smirking Face:

En ole tehnyt vielä lainkaan raskaustestejä, toistaiseksi malttanut menkkoihin asti, mutta tulipa mieleen, antaako testailu jotakin informaatiota, että olisko mitään perusteluja selitellä itselle, että testailu jopa kannattaisi?
Mä yritän jaksaa ensi viikon tiistaihin testin kanssa kun nyt ei ole mitään ohjelmaa viikonloppuna. Aiemmissa kierroissa oon testaillut ajoissa lähinnä sen takia, kun on ollut paljon ystävien häitä, polttareita ja mökkireissuja nyt loppukesällä ja syksyllä.

Mulla on aiemmissa raskauksissa ollut tosi aikainen kiinnittyminen ja oireet ja plussa jo dpo 8, mutta siltikään dpo 4-5 ei pitäisi olla mitään normaaliseta poikkeavaa olossa. Eli aletaan vertailla oireita vasta joskus la-ma, nää tuntemukset tässä vaiheessa lienee vain pään sisällä. Kaiken varalta vedin äsken hyvän joogatreenin, eli huomenna aamulla on tissien sivut kipeät joka tapauksessa. :tears:

Aikaisessa testaamisessa on se hyvä (tai huono) puoli, että saa kiinni myös kemialliset raskaudet. Silloin tietää yrittääkö jotain edes tapahtua - ilman testiä kyseessä on vain ehkä vähän erikoiset kuukautiset hieman väärään aikaan, tai jopa normimenkat just kun pitääkin. Toisaalta, jos tietää olevansa ihminen joka ahdistuu kemiallisesta raskaudesta (niistä noin puolet menee kesken jo ennen kuin kuukautisten pitäisi alkaa), niin testaamisesta on vain murhetta.

Apua @jannn @Vaavi0423 @Iltatähti79 mä olen todella toiveikas teidän viivanpaikkojen ja haamujen haamujen suhteen. On taas syy tulla tänne kytikselle heti huomenna aamulla jos ne vaikka kaikki lähtisivät tummenemaan! Toki ei liikaa stressiä vielä tummentumisesta, alussa jos hormonit on todella matalia, heittelyä on tosi paljon eikä eroa välttämättä huomaa...

Ja @Gumman jännät paikat myös, tsemppiä!

Ihana 😍 mulla ei kyllä luottoa one stepiin tai roskishaamuihin mutta onhan tää hauskaa kunnes on varmaan että nega kierto 😬 heh laitoit vahingossa 10v vanhemman iltatähden 🤭

Tein uuden one stepin alle 2h pidätyksellä, haluan katsoa tuleeko siihen roskishaamu, ilman että käy roskissa välissä 😅😅 aamunen roskishaamu nega täysin kuivuttuaan

Täällä taas testattu. Voi typerys ku menee kauppaan ja ostaa testejä vaikka niin lupasin itelle, etten piinaaa sillä itteä. Mutta sitten taas odottelu tekemättäkin tyhmää.

Tein rfsun (ei herkkä) liuskan ja EI niin mitään näy. Ei yhtään yhtään mitään.

Mä lopetan nyt testailut ja teen sunnuntai aamuna(miehen pyynnöstä teen kuitenkin sillon) seuraavan testin ja haen apteekista hyvän. Epäilen et tää oli kemiallinen, koska punertava viiva tuli yhteen testiin selkeesti, vaikkei nyt mitenkään "oon jee varmana raskaana"-tyyppisesti. Ei mulla mitään haaleita viivoja on raskauksissa tullut ja niitä jo lukuisa määrä takana. Siks epäilen et oli kemiallinen. Vituttaa jo valmiiks menkkojen tulo sunnuntaina 🙈🤪

Jos ei menkat kaikesta ihmetyksestä huolimatta ala, 2 viikon sisään, meen verikokeision mitattaan hcgn, ainaki siinä selviää olemisen tila.

Valkovuotoa tulee runsaasti. Siis hämmentävän paljon. En muista kyllä kuluneen vuoden ajalta niin runsasta ja nyt on mennyt maitomaiseksi.
Tissikipua oli eilen ja mies väitti että lollot on turvonnu, mutta varmaan hänen toiveajattelua 😂
Tänään oireetonta. Ei edes päiväunille tarvinnu mennä. Energiaa riittää. Ja huoh.

Rankkaa tämä raskautumisen odottelu 😂

Takaisin