Raskaaksi 2023

Tsemppiä Valora!

Minäkin luin jostain että yli 35 vuotiaana voisi päästä jo puolen vuoden yrittämisen jälkeen tutkimuksiin. Soitin terveyskeskukseen ja siellä sanottiin että vasta vuoden yrittämisen jälkeen jos on alle 40v.
Nyt ei oo ehkä sillä tyypillä ollut homma hallussa tai sitten teidän alueella on erilaiset käytännöt kuin muualla Suomessa. Koska julkisten hoitojen yläikäraja on nimenomaan 40 vuotta ja yli 35 vuotiailla riittää puolen vuoden yritys.

Oirepäiväkirja alkaa... dpo 4-5.

Heräsin 6.30 pissahätään ja the tissikipuun. Varmaan kunnolla heränneenä muistan sit että oon tyyliin nostanut penkkiä eilen tms., mutta siihen asti aion fiilistellä näitä lupaavia, vaikkakin liian aikaisin alkaneita oireita. (Toki luulin alunperin oviksen olleen jo viikko sitten mutta kivut oli la-su -yönä kovat).

Nyt jännittää kun taustalla on vielä viime kierron lyhyistä lyhyin kemiallinen (eikö parannakin vähän kiinnittymismahdollisuuksia?) ja yrityksen onnistuneimmat tallettelut…

Huomenna ois kierukan poisto.. täällä "äiti vähän väsy"eli kipeänä, toivoen että tauti väistyy yhtä nopeasti kun alkoi. selkeää että jää kyllä ehkä hyödyntämättä mahdollisuudet poiston jälkeen jos tauti pysyy yllä..
Siis tiedän että olisi mahdollista raskautua luomunakin koska ennen esikoista oli luomuraskaus joka valitettavasti oli kkm ja joka sekoitti kierrot ja kropan täysin..

Täällä miehen kans juteltu, että jos en raskaudu loppuvuoteen mennessä, niin tammikuussa gynelle kurkkaamaan mun vatsa ja myös miehen siittiöiden voinnit tsekkaamaan. Meillä siis marraskuussa tulee vuosi täyteen yritystä. Meillä kyllä ennestään omia lapsia ja nyt eka yhteinen haaveissa. Ikää mulla 37 ja miehellä yli 50.

Pääseeköhän sitä vielä julkiselle näillä speksein?

Myös kyllä yksityinen vaihtoehtona. Hoitoihin emme sen kummemmin lähtisi jotain tukilääkettä kyllä voitais ottaa, mutta luomusti muuten.

Me ollaan 2 kertaa käyty keskenmenojen yhteydessä yksityisellä ja ultrattu myös 2 kertaa samoissa merkeissä julkisten puolella. Kaikki näyttänyt mun vatsassa oklta. Miestä ei oo tutkittu. Alkio ei vaan ensimmäisellä kerralla ollut jaksanut kehittyä, eli sykettä ei ilmeisesti oo missään vaiheessa ollutkaan ja toisella kerralla oli tuulimuna. Toivon, olis vaan huonoa tsägää meillä ollut keskenmenot ja että molemmat miehen kans oltais ihan kunnossa ikään nähden ja saatais vielä lapsi/lapsia🙏❤️

Voihan kokeilla jo nyt saada lähetettä sisään ja mainita noista keskenmenoistakin yms. Nyt kuitenkin jo lokakuu. Plus teidän ikä ja tausta

Voihan kokeilla jo nyt saada lähetettä sisään ja mainita noista keskenmenoistakin yms. Nyt kuitenkin jo lokakuu. Plus teidän ikä ja tausta
Keskenmeno taustalla se aika, jolloin pääsee hoitoihin pitenee. Kahden keskenmenon jälkeen se on yrityksen alusta kaksi vuotta että pääsee hoitoon. Toki aloittajalla on ikäspeksi mukana ja sillä varmasti pääsee jo tässä vaiheessa kun tulee nyt vuosi täyteen mut yleisesti keskenmenojen takia joutuu odottamaan. Toki sit jos tulee kolme keskenmenoa (kuten meillä) niin sit tulee jo julkisella keskenmenoselvittelyt ja samalla mahdollisesti pääsee hoitoihin.

Keskenmeno taustalla se aika, jolloin pääsee hoitoihin pitenee. Kahden keskenmenon jälkeen se on yrityksen alusta kaksi vuotta että pääsee hoitoon. Toki aloittajalla on ikäspeksi mukana ja sillä varmasti pääsee jo tässä vaiheessa kun tulee nyt vuosi täyteen mut yleisesti keskenmenojen takia joutuu odottamaan. Toki sit jos tulee kolme keskenmenoa (kuten meillä) niin sit tulee jo julkisella keskenmenoselvittelyt ja samalla mahdollisesti pääsee hoitoihin.
Tämä ei päde aina, meille tuli kkm sillon 20 syyskuussa ja lähete taisi mennä tammikuussa, tutkimukset alkoi maaliskuussa -21, lääkkeet alkoi elokuussa. Ja vaikka siis mitää varsinaista syytä ei ole löydetty, syy on vain naisesta johtuva lapsettomuus, kun eivät oikein taas sanoneet olisiko ne monen monet rakkulat vai mikä.

Liekkö ne rakkulaisuudet sit ollu syynä miks niin nopeasti hoitoihin päästiin. (Rakkulaisuus todettu jo siis useampi vuosi sitten mille ei ole tehty sen kummemmin mitään muuta kun ehkäisy valmisteita peräjälkeen)

Jännittää kyllä ihan mahottoman paljon baby nro 2 yritys kun pelottaa että luomuraskautta ei meille saataisi ollenkaan..

Tämä ei päde aina, meille tuli kkm sillon 20 syyskuussa ja lähete taisi mennä tammikuussa, tutkimukset alkoi maaliskuussa -21, lääkkeet alkoi elokuussa. Ja vaikka siis mitää varsinaista syytä ei ole löydetty, syy on vain naisesta johtuva lapsettomuus, kun eivät oikein taas sanoneet olisiko ne monen monet rakkulat vai mikä.

Liekkö ne rakkulaisuudet sit ollu syynä miks niin nopeasti hoitoihin päästiin. (Rakkulaisuus todettu jo siis useampi vuosi sitten mille ei ole tehty sen kummemmin mitään muuta kun ehkäisy valmisteita peräjälkeen)

Jännittää kyllä ihan mahottoman paljon baby nro 2 yritys kun pelottaa että luomuraskautta ei meille saataisi ollenkaan..
Joo ja tässä varmaan on myös alueellistaminen eroja (vaikkei pitäisi). Ja tosiaan yhden keskenmenon jälleen mun mielestä vuosi yritystä olisi riittänyt mut kahden jälkeen se aika piteni kahteen vuoteen.

Luulin että tänään olisi jo dpo6-8 mut o-testi onkin vasta nyt todella vahvasti positiivinen 😳 eli ovulaatio olisikin lähes vkoa luultua myöhemmin... viime vkolla oletettuna ovis-päivänä tuli kuitenkin hieman verta touhujen yhteydessä, joten mistähän se on voinut johtua 🤔 kenelläkään vastaavia kokemuksia? 😅

Luulin että tänään olisi jo dpo6-8 mut o-testi onkin vasta nyt todella vahvasti positiivinen 😳 eli ovulaatio olisikin lähes vkoa luultua myöhemmin... viime vkolla oletettuna ovis-päivänä tuli kuitenkin hieman verta touhujen yhteydessä, joten mistähän se on voinut johtua 🤔 kenelläkään vastaavia kokemuksia? 😅
Ovulaatiotestit voivat reagoida myös raskauksiin. Mulla on tullut o-testiin tummat viivat ennen raskaustestien tummunista raskaana ollessani, o-testi siis paljasti raskauden. Eli suosittelen uittamaan myös raskaustestin huomenna.

Kiva roskishaamu 😅 harmaa on. Testiajalla ei kyllä näkynyt mitään 🤔 one step 10 herkkyys. Nyt vasta dpo7-8..

Liitteet

• 20231005_091353.jpg
    20231005_091353.jpg
    1.6 MB · Katsottu: 143
Nyt ei oo ehkä sillä tyypillä ollut homma hallussa tai sitten teidän alueella on erilaiset käytännöt kuin muualla Suomessa. Koska julkisten hoitojen yläikäraja on nimenomaan 40 vuotta ja yli 35 vuotiailla riittää puolen vuoden yritys.
Ohhoh, no täytyy kyllä soittaa uudelleen ja selvittää! 😮 Hän kyllä kuulostikin vähän epävarmalta joka oli puhelimen päässä, ja tuntui etsivän jostain koneeltaan vastausta. 🤔
Ihan eka kyllä taidan malttaa odottaa että tuottiko tämä yk7 tulosta, vaikka odotukset eivät ole nyt kovin korkealla. Toivotaan tietty parasta!

Määki luulin eilen, että on dpo6 menossa. Aamulla vaan sit tuli kauheet limat ja päivällä sattu vasemmalle munikseen nii oli pakko hakea ovistestejä ja tuli räikee plussa. Ovis tulikin siis vasta kp27🥲 mulla siis pcos ja en oo letroja syöny hetkeen niin veny nui pitkälle ovis. Eli tänään vasta dpo1.

Ovulaatiotestit voivat reagoida myös raskauksiin. Mulla on tullut o-testiin tummat viivat ennen raskaustestien tummunista raskaana ollessani, o-testi siis paljasti raskauden. Eli suosittelen uittamaan myös raskaustestin huomenna.
No hätäpäissäni tein myös tuon rfsun herkän testin mut siinä ei testiajalla näkynyt mitään, ainoastaan roskishaamu tuli myöhemmin näkyviin 🙈

Mä luulen, että en oo vielä henkisesti valmis kyselemään lähetettä tutkimuksiin. Pelottaa ehkä eniten se, että lopputulos olisikin että mussa tai miehessä on jotain isosti pielessä.
Odottelen loppuvuoden ja katsotaan mitä tapahtuu. Tammikuussa on hyvä alottaa rumba. Ikää toki kertyy lisää, mutta ei vaan passaa alkaa toimimaan liikaa epämukavuusalueella. Tuskin se muutama kuukausi mitään loppuviimein ratkaise, vaikka vähän venähtääkin mahdollinen hoitoihin haku.

Ikävää tuo jos keskenmenojen jälkeen hoitoon pääsyn mahdollisuus venyy entisestään. Tavallaan ymmärrän, koska on kuitenkin raskautunut ja varmasti ammattilaiset ajattelee, että naisella on ainakin mahdollisuus raskautua uudelleen ja keskenmenoprosentti laskee uudessa raskautumisessa, johtuen että kaksi KMmää jo takana.

Keskenmenot vaan paskaa ja jos sen jälkeen 2 vuotta täytyisi odotella tärppiä omin neuvoin, niin hyi, kuulostaa rankalle.

Btw. Testasin tänään 2 tunnin pidätyksellä RFSUn herkällä. Jotain piirtyi, ei ainakaan haaleampi kuin mitä kuviq tänne jo aikaisemmin tiputtelin.
Tein toisen samasen testin 30 minan pidätyksellä ja ei näkynyt mitään toista viivaa.

Voihan se olla et nuo RFSU herkät testit vaan kertakaikkiaan sekundakamaa.
Tänään dpo 10-11. Mene ja tiedä onko vasta tosiaan se dpo4 jos toista lima-aaltoa seurailis.

Eilen tuntui, että odotan 2 viikkoa ennen seuraavaa testiä ja siihen mennessä, jos ei menkat oo tullut, niin sitten testaan. Loppuviimein ainakin aamuinen testailu vaikuttaa alitajuisesti mun yöuniin, nukun levottomasti koska jännitän aamun testin tekoa.

No, tämä kierto on melko taputeltu näin, siirsin sen kierukan poiston ensviikolle koska oon siis aivan järkyttävän kipeä, enkä usko että huomenna yhtään parempi oisi..

Mä luulen, että en oo vielä henkisesti valmis kyselemään lähetettä tutkimuksiin. Pelottaa ehkä eniten se, että lopputulos olisikin että mussa tai miehessä on jotain isosti pielessä.
Odottelen loppuvuoden ja katsotaan mitä tapahtuu. Tammikuussa on hyvä alottaa rumba. Ikää toki kertyy lisää, mutta ei vaan passaa alkaa toimimaan liikaa epämukavuusalueella. Tuskin se muutama kuukausi mitään loppuviimein ratkaise, vaikka vähän venähtääkin mahdollinen hoitoihin haku.

Ikävää tuo jos keskenmenojen jälkeen hoitoon pääsyn mahdollisuus venyy entisestään. Tavallaan ymmärrän, koska on kuitenkin raskautunut ja varmasti ammattilaiset ajattelee, että naisella on ainakin mahdollisuus raskautua uudelleen ja keskenmenoprosentti laskee uudessa raskautumisessa, johtuen että kaksi KMmää jo takana.

Keskenmenot vaan paskaa ja jos sen jälkeen 2 vuotta täytyisi odotella tärppiä omin neuvoin, niin hyi, kuulostaa rankalle.
Ajatuksesi kuulostaa tutulta.. oli se melko kova paikka silloin kun syy todettiin esim minussa, vähän naiseus siinä kärsi... onneksi meillä hoidot toimi nopeasti ja tärppäsi sit toisesta kierrosta.

Minä koitan ajatella että mahdollisuus luomuraskauteen on, se vaan saattaa vaatia aikaa ja hyvän tuurin..

Takaisin