Raskaaksi 2023

Hei taas pitkästä aikaa, pyörin täällä viime vuoden puolella, kunnes elämässä tapahtui yllättäen isoja asioita joiden takia oli pakko pitää taukoa yrittämisestä. Nyt tässä syksyllä alettiin taas haaveilla asiasta ja viime lauantaina teinkin sitten positiivisen raskaustestin. Anteeksi jos tämä on aivan väärä paikka tälle, mutta en oikein tiennyt mihin kirjoittaa kaikki tämä 🥲

Ongelma tässä on se, että raskauskeijulta tilatut one stepit ei tunnu vahvistuvan yhtään. Onko teillä kokemusta siitä, ettei tämä (tai joku muu) merkki anna tummuvaa viivaa, vaikka toisella merkillä saa jo ihan selkeää?

Tein tosiaan jo lauantaina ekan plussan ja joka aamu olen siitä saakka testin tehnyt, eikä tuo on step näytä paljoa sen tummempaa vieläkään. Dposta ei mitään tietoa, en testaillut ovista. Tein eilen aamulla alle parin tunnin pidätyksellä lähikaupasta ostetun puikkotestin ja se näytti ihan hyvää viivaa, mutta tänään taas aamulla tein yön pidätyksen jälkeen ton one stepin ja se näytti vaan sitä samaa hailakkaa viivaa.

Laitan tähän alle muutaman kuvan. Tiedän ettei tässä auta oikein kun odottaa miten käy, mutta vertaistuki on tervetullutta! Pyysin miestä ostamaan tänään kaupasta pregcheckin testejä vertailun vuoksi.

Eli eka kuva on ensimmäinen hailura jonka sain lauantaina, se puikkotesti ja sit tämän aamuinen one step hailura.
Nuo one-step testit on todella epäherkkiä! Eli mene tuon puikkotestin mukaan ja seuraa sen vahvistumista. Onnea❤️

Täällä dpo4 ja meillä kans onnistui talletukset Dpo-1,Dpo-3🤞 .
Onneks on treenientäyteinen viikko ja muutenkin ohjelmaa nii menee varmas loput viikosta nopeammin.

Oli plussiakin tullut, onnea niistä ❤️

Olisi niin ihanaa saada pieni salaisuus aikaiseksi 🥰

@Piparminttup Onnea😍.
Mulla oli sofin liuskoja(uskoisin et aika samoja vois olla noiden one steppien kanssa) ja niihin ei tosiaan tule juurikaan minkäänlaista viivaa vaikka muut näyttääkin kunnollista viivaa.

Laitan alle vertailuksi kuvan omista -> CB ja liuska samana aamuna tehty samasta pissasta, puikko tehty jo aiempina päivinä.

CB ja liuska pitäis tosiaan olla molemmat saman vahvuisia mut silti hurja ero.
IMG_20230924_074811.jpg

Tsemppiä piinailijoille ja muillekin❤️.

Omaa napaa sen verran että vaihtui 5+0 oviksesta ois 5+2 🥰!

Täällä dpo 4 ja rauhallisin mielin, olen niin kärsimätön ihminen, että jo muutaman yrityskierron jälkeen tuntuu, että ei tästä mitään tule (tietysti johtuu korkeasta iästä pääosin) joten osaan ihmeen rauhallisesti odotella :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Terolutit aloitin tänään. En aio testailla vaan odottelen menkkoja ja testaan vasta sitten jos ei kuulu normaaliin 23-25 pv sykliin. Tosin nythän ovis olikin vasta kp 12/13. Tallettelut onnistui kyllä kun unelman lailla koko alkukierron joka päivä ja sitten Dpo -2 ja Dpo 0. Ja vielä sitten ovisplussan jälkeisenäkin päivänä :smiling-eyes:

@Piparminttup luottaisin tuohon puikkotestin vahvaan viivaan :folded: Onnea plussasta! Toivotaan, että kaikki sujuu hyvin :smiling-eyes:

Moikka!

Liityn yrittäjien ja piinailijoiden kerhoon nyt ilmeisen virallisesti 😄 Todettiin kesällä että vauva saa tulla ”omalla painolla”, mutta tottakai kuume kasvoi sekunnissa ja yhtäkkiä olikin ovistikut sun muut käytössä. Nyt menossa yk3. Olen itse 28v yhden kouluikäisen lapsen äiti, mies muutaman vuoden vanhempi. Elämäntilanne on nyt viimein sellainen, että pikkusisarus olisi erittäin toivottu lisä porukkaan 🥰

Koska ensimmäinen raskaus sai alkunsa äärimmäisen helposti, odotin tietysti että kesällä voidaan pitää miehen kanssa vielä ”viimeinen reissu ennen vauvaa” punaviineineen ja susheineen. Pettymys ja huoli olikin suhteettoman suuri kun mennään nyt lokakuussa eikä kohdussa kasva ketään. Toivoisin siis vertaistukea/-järkeä malttamattomaan yritykseen. Samalla ymmärrän että joillain tällainen vaihe kestää vuosia, joten sydän on täysin heidän puolella eikä itselläni ole vielä mitään aitoa huolta.

Mukava lukea teidän piinailuja ja erityisesti nähdä onnistumisia ☺️ meillä menossa nyt kp14, ovis todennäköisesti lähipäivinä.

Valora, niinpä! Vaikka on sinänsä lyhyt ja normaali aika, niin silti sitä rupeaa miettimään ja murehtimaan kaikenlaista. Meillä yritetään vasta esikoista, ja ikä on jo lähempänä neljää- kuin kolmeakymmentä, niin sekin lisää huolenaiheita. Tietty sitä tosiaan toivoisi että nopeammin onnistuisi!

@Ruustinna_95 Tiiän hyvin ton malttamattomuuden. Meillä on kolme lasta ja heistä jokainen on saanut alkunsa ekasta tai tokasta kierrosta. Keskeytynyt tärppäs yk 3 ja tämä keskenmenon jälkeen yk2.
Nyt kun aikaa mennyt näinkin "kauan" niin väkisinkin sitä miettii että mikäs on ku kroppa ei toimi. Vaikka järjellä sen ymmärtääkin että ihan normaalia yrittää usempi kierto.

Mulla se pahin malttamattomuus jäänyt siihen ku plussan saanut tikkuun, sen jälkeen oon voinu vaan olla ja odottaa rauhallisin mielin. Koska mitä muutakaan voi siinä😂.

Oi paljon onnea @Piparminttup 😍 kyllä ne viivat varmasti siitä vahvistuu ☺️ vaikeintahan tässä on se että malttaa vain odottaa…

@Kaakkuri täälä piinaillaan vasta aivan alussa, ilmeisesti dpo1? Ei ensinnäkään ole minkäänlaista hajua, millaisia oireita pitäisi edes tarkkailla. Mutta yritän mennä sillä mentaliteetilla että ei ressais liikaa, saa nähdä miten sekin onnistuu😂 Pyrin vain olemaan onnellinen siitä että ylipäänsä ovulaatio on tapahtunut ja vieläpä todennäköisesti ensimmäistä kertaa minun elämän aikana. Viime kierrossa taisi kyllä tapahtua myös, on nimittäin sen verran kivuliasta että ei voi jättää huomiotta 😂 Tuntuu hassulta, että on 28 vuotias mutta silti kaikki tämä on niin uutta. Teini-ikä on tullut takaisin😂

Enemmän kirjoittelen lapsettomuuspuolella, mutta täällä on aktiivisempaa, joten liityn piinailijoihin (kunnes menkat oletettavasti taas alkaa). Nyt dpo5. Keltarauhasen (?) kohdilla on arkaa, kunnolla sitä jomotteli dpo3. Nyt on edelleen juoksevaa valkovuotoa. On sitä tosin ennenkin ollut ilman raskautta, mutta ainahan tämmöiset, mitä monilla tapahtuu raskaana ovulaation jälkeen, luo toivoa... Varmaan huomenna taas alkaa kuiva kausi 😅
Miten muilla, ootteko huomannut millaista valkovuoto on ovulaation jälkeen? Raskaana tai ei?

Niin ja varmaan testaan ekan jo dpo8 one step herkällä 😅 meni hermo sofeihin kun näyttävät usein viivanpaikkaa. Muutama pregcheck sit kaapissa myöhemmille päiville tai varmistukseen.

Muokattu viimeksi:
Uusi kuumeilija täällä :Waving Hand Sign:
Meillä esikoisen la oli 7/22 ja syntyi 6/22. Kierukan poisto olisi edessä tällä viikolla, kierto n puolessa välissä.
Näyttääköhän ovulaatiotestit ovulaatiota kierukan käytön aikana, flo lupailisi ovista lauantaille..

Enemmän kirjoittelen lapsettomuuspuolella, mutta täällä on aktiivisempaa, joten liityn piinailijoihin (kunnes menkat oletettavasti taas alkaa). Nyt dpo5. Keltarauhasen (?) kohdilla on arkaa, kunnolla sitä jomotteli dpo3. Nyt on edelleen juoksevaa valkovuotoa. On sitä tosin ennenkin ollut ilman raskautta, mutta ainahan tämmöiset, mitä monilla tapahtuu raskaana ovulaation jälkeen, luo toivoa... Varmaan huomenna taas alkaa kuiva kausi 😅
Miten muilla, ootteko huomannut millaista valkovuoto on ovulaation jälkeen? Raskaana tai ei?

Niin ja varmaan testaan ekan jo dpo8 one step herkällä 😅 meni hermo sofeihin kun näyttävät usein viivanpaikkaa. Muutama pregcheck sit kaapissa myöhemmille päiville tai varmistukseen.
Mulla on yllätykseksi ollut suht kuivaa vaikka oon 5+2 nyt. Alussa plussan aikoihin oli kosteampaa. Tainnut vaihdella eri raskauksissa. Voi et vasta tulossa se et valkovuotoa alkaa tulla enempi. Muistelisin että ainakin viimeraskaudessa oli alussa inhottavaa kun alkkarit oli töissä märät koko ajan🙈

@jannn Aiemmista raskauksista en muista mut edellinen kkm plussa nii oli ihan kuivaa oviksesta plussaan nyt tästä ollut vähän kosteempaa ennen plussaa mut tällee plussauksen jälkeen jotain hyvin vähäistä ollut😅.

Noniin, näyttäisi toimivan, monta yritystä tuon varmennuksen kanssa mennyt pieleen 🤟

Täällä siis 37v kuumeilija. Mies jo päälle viidenkymmenen. Ensimmäistä yhteistä toivotaan.🙏 Miehellä ja minulla jo omia ennestään. Miehellä 10vuotias nuorin ja minulla 3vuotias. Raskausaika vielä aikalailla muistissa itsellä ja jännää nähdä jos ja KUN raskaudun(en suostu ajattelemaan pessimistisesti) että tuleeko tästä kuinka erilainen raskaus. Että onko sillä kumppanin vaihtumisella merkitystä. Ainakin nyt oon tässä kierrossa ihan pihalla oireista...mutta siitä kerron tuolla alempana.

Meillä takana 2 keskenmenoa, ensimmäinen helmikuun alussa -23 rv 8(mennyt kesken n rv 6) ja toinen tuulimunaksi todettu rv 11 toukokuussa-23.
Sen jälkeen oli pillerit reilu 1kk käytössä kun uuvuttiin miehen kans molemmat keskenmenoihin, tai minä enemmän ja ajateltiin, että paussi on paikallaan. Pillerit tekivät kuitenkin mulle huimausta ja muita erinäisiä oireita, joten lopetin ne ja päätimme antaa raskauden tulla kun on tullakseen.
Keskenmenot oli rankat, molemmista jouduin sairaalaan runsaan vuodon vuoksi, mutta tyhjeni itsekseen onneksi. Toivon niin raskautuvani ja saavani vauvan syliin. Miehen kans meillä tosi iso vauvakuume 💓

Nyttenpä siis toinen kierto menossa pillereiden lopetuksen jälkeen. Eka menkat pillereiden jälkeen oli normaalit, tyhjennysvuotoa tuli heti lopettamisen jälkeen ja siitä n 1kk ja tuli siis eka menkat.

Nyt nämä viimeiset menkat alkoi 13.9. Ja kesto 6 päivää, joista 2 vikaa tiputtelua enään.
Ovislimoja alkanut tulemaan 22.9 ja ei missään vaiheessa ole loppunut märkä olo ja nyt ollut märkää jo 12 päivää putkeen.
Ovis kipuja ollut myös sunnuntaina 25.9 ja sillon isot limat. Uusi lima huippu siitä viikon pääsrä sunnuntaina 30.9. Koko viimeviikon ja edelleen ollut pöksyt märkänä, uutta minulle. Ei siis ainakaan viime kierrossa ollut näin vaan kuivaa kuin saharassa.
En todellakaan tiedä omaa dpota ja en pysy perässä mitä kehossa tapahtuu, miksei limat ja märkä olo lopu? 😒 Arvelisin olevan dpo9 tai dpo2 ehkäpä siis nytten på gång.
Eilen tein raskaustestin ja negahan se. Tällanen himotestaaja täällä päässä 🤟🤭 Seuraavan testin teen perjantaina, tai sitten jo tänään 😂
Jos olis fiksu, tekis vasta ensiviikon perjantaina jolloin tuosta toisesta lima-aallosta olisi dpo 12, jos se oliskin sitten ollut se ovis.

Mutta testit on halpoja ja hauskaahan se on harrastella tikuttamista 😁

Pientä tissikipua ollut tänään ilmassa. Jos siis ovis oli jo syyskuun puolella ja menkoista 14 päivää, olis uudet menkat tulossa ens ti kp 28. Ja n viikko ennen menkkoja mulla alkoi edellisessäkin kierrossa tissikipu, että ei siinä mitään. Mutta sillon oli kuivat paikat.

Liekö hormoonit sekaisin tuosta 1kk pillereistä tai sit oon raskaana tai sit vaan en oo ja muuten vain erilainen kierto. Se on ainakin varmaa, että jos oon raskaana, niin se kyllä selviää ajan kans 😂

Olen pari kuukautta seurannut teitä täällä ja niin jännää jännitellä muiden vaiheita 🥰 Ihania plussia tullu, onnea teille ja tarrasukkia kovasti mukaan. ❤️❤️Ja tärppionnea kaikille muille, jotka plussaa vielä odottelee ❤️❤️

Täällä kirjoittelee kahden lapsen äiti (-15 ja -22). Tänään menossa rv 4+3 eli ihan alkumetreillä ❤

Edellinen raskaus huhtikuussa -23 oli kai kemiallinen ja nyt ihan stressissä tehnyt monta testiä ja seurannut että tummuuko viivat 🙄 alle eiliset testit ja ainakin vielä näyttäisi hyvältä eli viivat ovat tummuneet 😍

ajattelin vielä tehdä huomenna clearbluen viikkonäytöllisen testin ja ehkä saman vielä viikon päästä ja jos niissä viikot menee eteenpäin normaalisti niin eiköhän se ainakin ole edennyt 😅

Plussatuulia kaikille ja onnea kaikille jo plussanneille! 🥰

Liitteet

• IMG_6405.JPG
    IMG_6405.JPG
    334.3 KB · Katsottu: 78
Ruustinna-95, ymmärrän täysin tuon malttamattomuuden. ❤️

Mulla on jonkunlainen jarru päällä, etten anna mielikuvituksen lähteä miettimään ja ennenkaikkea tunteen tuntemaan miten ihanaa olisi raskaus ja vauva-aika, että säilyy järki kärsimättömyyden kanssa. Tosiaan meillä nyt toinen kierto vasta tosissaan taas yritystä päällä, mutta toki 2 keskenmenoa tälle vuodelle, niin pettymystä on kovasti ollut käsiteltävänä joka jarruttaa myös haaveilua. Mutta pessimistisyyttä yritän painaa alas, malttamattomuutta sen sijaan on paljon mulla.
Mies meillä stressaa ja pelkää kovasti, että jos en raskaudu ja jatkuuko raskaus. Mä yritän olla kovasti tsemppi ja olenkin varmasti se uskovaisempi onnistumiseen tässä asiassa meillä. 🤭Varmaan sit ku plussa tulee, niin tulee mulla helpotusitkupurkaukset.

Keskittyminen toisinaan vaikeaa muuhun ku raskautumiseen. Mutta ihania ne päivät kun on paljon puuhaa ja ei ehdi koko päivänä juuri raskausoireita kytätä, kuin vasta yöunille mennessä🤭

Tsemppiä kaikille meille piinailijoille ja malttamattomille. Thats ok 🥰

@Kaakkuri täällä menossa ilmeisesti dpo5 jos flowhun on luottaminen, tosin jo viime ke tuli hieman veristä vuotoa touhuilun yhteydessä joten oisko ovis ollut kuitenkin jo silloin 🤔 joka tapauksessa piinailut pahimmassa vaiheessa 😄 nyt lähipäivinä ollut kummallisia alavatsakipuiluja mitä ei yleensä oo menkkojen lähestyessä ollut, mut nyt tulossa vasta toiset menkat esikoisen jälkeen joten voihan tuokin asia olla muuttunut 🤔

Ja tämmöinen oma napa tausta että esikoinen on saanut alkunsa letrozol lääkekierrosta.
Minulla on monirakkulaisuutta munasarjoissa mutta ei pcos tasolla ole diagnosoitu vaan ennen esikoista syy oli selittämätön lapsettomuus.

Kovasti nyt miettinyt että kauankohan saadaan yrittää lasta kun kierrot on mitä on ja enää emme hoitoihin halua hakeutua...

Lisää omaa napaa..R-testi tehty parin tunnin pidätyksellä ja negahan se. 🙈 Pcn testi. Seuraava aamulla 🤭 Vaikka muistan, että aamutesti jostain syystä ollut aina haaleampi kuin päivällä tehty, onko muilla ollut vastaavaa?

Noniin, näyttäisi toimivan, monta yritystä tuon varmennuksen kanssa mennyt pieleen 🤟

Täällä siis 37v kuumeilija. Mies jo päälle viidenkymmenen. Ensimmäistä yhteistä toivotaan.🙏 Miehellä ja minulla jo omia ennestään. Miehellä 10vuotias nuorin ja minulla 3vuotias. Raskausaika vielä aikalailla muistissa itsellä ja jännää nähdä jos ja KUN raskaudun(en suostu ajattelemaan pessimistisesti) että tuleeko tästä kuinka erilainen raskaus. Että onko sillä kumppanin vaihtumisella merkitystä. Ainakin nyt oon tässä kierrossa ihan pihalla oireista...mutta siitä kerron tuolla alempana.

Meillä takana 2 keskenmenoa, ensimmäinen helmikuun alussa -23 rv 8(mennyt kesken n rv 6) ja toinen tuulimunaksi todettu rv 11 toukokuussa-23.
Sen jälkeen oli pillerit reilu 1kk käytössä kun uuvuttiin miehen kans molemmat keskenmenoihin, tai minä enemmän ja ajateltiin, että paussi on paikallaan. Pillerit tekivät kuitenkin mulle huimausta ja muita erinäisiä oireita, joten lopetin ne ja päätimme antaa raskauden tulla kun on tullakseen.
Keskenmenot oli rankat, molemmista jouduin sairaalaan runsaan vuodon vuoksi, mutta tyhjeni itsekseen onneksi. Toivon niin raskautuvani ja saavani vauvan syliin. Miehen kans meillä tosi iso vauvakuume 💓

Nyttenpä siis toinen kierto menossa pillereiden lopetuksen jälkeen. Eka menkat pillereiden jälkeen oli normaalit, tyhjennysvuotoa tuli heti lopettamisen jälkeen ja siitä n 1kk ja tuli siis eka menkat.

Nyt nämä viimeiset menkat alkoi 13.9. Ja kesto 6 päivää, joista 2 vikaa tiputtelua enään.
Ovislimoja alkanut tulemaan 22.9 ja ei missään vaiheessa ole loppunut märkä olo ja nyt ollut märkää jo 12 päivää putkeen.
Ovis kipuja ollut myös sunnuntaina 25.9 ja sillon isot limat. Uusi lima huippu siitä viikon pääsrä sunnuntaina 30.9. Koko viimeviikon ja edelleen ollut pöksyt märkänä, uutta minulle. Ei siis ainakaan viime kierrossa ollut näin vaan kuivaa kuin saharassa.
En todellakaan tiedä omaa dpota ja en pysy perässä mitä kehossa tapahtuu, miksei limat ja märkä olo lopu? 😒 Arvelisin olevan dpo9 tai dpo2 ehkäpä siis nytten på gång.
Eilen tein raskaustestin ja negahan se. Tällanen himotestaaja täällä päässä 🤟🤭 Seuraavan testin teen perjantaina, tai sitten jo tänään 😂
Jos olis fiksu, tekis vasta ensiviikon perjantaina jolloin tuosta toisesta lima-aallosta olisi dpo 12, jos se oliskin sitten ollut se ovis.

Mutta testit on halpoja ja hauskaahan se on harrastella tikuttamista 😁

Pientä tissikipua ollut tänään ilmassa. Jos siis ovis oli jo syyskuun puolella ja menkoista 14 päivää, olis uudet menkat tulossa ens ti kp 28. Ja n viikko ennen menkkoja mulla alkoi edellisessäkin kierrossa tissikipu, että ei siinä mitään. Mutta sillon oli kuivat paikat.

Liekö hormoonit sekaisin tuosta 1kk pillereistä tai sit oon raskaana tai sit vaan en oo ja muuten vain erilainen kierto. Se on ainakin varmaa, että jos oon raskaana, niin se kyllä selviää ajan kans 😂

Olen pari kuukautta seurannut teitä täällä ja niin jännää jännitellä muiden vaiheita 🥰 Ihania plussia tullu, onnea teille ja tarrasukkia kovasti mukaan. ❤️❤️Ja tärppionnea kaikille muille, jotka plussaa vielä odottelee ❤️❤️

Mulla täällä sikäli sama tilanne, että myös "toisella kierroksella" ja ikäeroa mieheen yli 10 v. :Grinning Face:

Näinhän se on, että raskaus kyllä ajan kanssa selviää ja siihen saakka tai sitä odotellessa yrittää "jäitä poltella" kuka testaten ja miten nyt ikinä :Relieved Face: Tsemppiä projektiin!

Takaisin