Raskaaksi 2023

Huh eli toivoa tosiaa vois olla 🤩.
Tuliko sitä ihan kunnolla vai vaan pieni viiru tms?
Oon myös kuullut vaikka holahtanut kunnolla niin kaikki on ollut kunnossa, hemstooma tms.

Mulle sanoi hoitava taho kun itsekkin pelästyin että jos vuoto on runsaampaa kun kk vuoto ja kivut sietämättömiä niin sitten on syytä huoleen.

Mikä on aikaisin dpo, jolloin ootte saanu plussan? Mulla nyt dpo 5 ja mietin montako päivää vielä odotan ennen ku alan tikkuun pissimään 🤔😄
Huomannut täällä foorumilla, että aika yleinen dpo saada ensimmäiset haamut testiin on dpo10-dpo12.

Jos tuntee kiinnittymiskivun, niin siitä kaksi päivää eteenpäin ja testissä saattaa näkyä ensimmäinen haamu. :)

Jefar, oi onpa ikävää tuo jatkuva pahoinvointi ja unettomuus.. kannattaa testata niitä pahoinvointirannekkeitakin, jos et vielä ole testannut. Mulla alkuraskauden hormonit aiemmin tehnyt sen, että olen nukkunut tosi hyvin sen alun.. suunnilleen nuijanukutus 😅

Tähkis, varmasti pelottaa vuotelu 😔 toivon niin ettei merkitse mitään erityistä!

Hyvä tietää että siinä dp10-12 ainakin vois jo plussaa odotella. Täällä vasta dpo 5 tai 6 (oma arvio ovisajasta).

Tuliko sitä ihan kunnolla vai vaan pieni viiru tms?
Oon myös kuullut vaikka holahtanut kunnolla niin kaikki on ollut kunnossa, hemstooma tms.

Mulle sanoi hoitava taho kun itsekkin pelästyin että jos vuoto on runsaampaa kun kk vuoto ja kivut sietämättömiä niin sitten on syytä huoleen.
Siis ei ollu ku ihan vaa pyyhittäessä sellast hennon vpunertavaa valkkaria, ei siis ollut selkeää verta nähtävissä. Ny ei oo tosiaa mitään tullu ja ehkä ajattelen et jos ois menossaki kesken nii menis näin varhain sit iha spontaanisti. Ehkä mä vähän huokaan😂

Onko kellään ollut normaaleja pms oireita kun on tullut raskaaksi? Masentelen täällä sitä että rinnat kipeytyi samoihin aikoihin kuin yleensäkin ja mietin että se varmaan tarkoittaa etten oo raskaana. 😩

Onko kellään ollut normaaleja pms oireita kun on tullut raskaaksi? Masentelen täällä sitä että rinnat kipeytyi samoihin aikoihin kuin yleensäkin ja mietin että se varmaan tarkoittaa etten oo raskaana. 😩
Mulla oli! Olin hullu raivopää ovulaation jälkeen ja aattelinkin että ei oo tärpännyt kun on ihan hullut PMS oireet. Hyvä etten nyrkillä miestä läsäyttänyt🙈

Joo, PMS on hyvinkin ollut kylässä oviksen aikaan. Onhan se hormonilasku siinäkin vähän samaan tapaan kuin kuukautisten alkaessa. Kiukkupäivät voi myös merkitä kalenteriin jos ovista on metsästämässä, muiden keinojen ohessa.

Esikoisesta olin ihan varma että menkat alkaa, koska rinnat kipeytyi ja monkkajomotuksia oli. Tosin jomotukset alkoi vähän normaalia aiemmin (dpo9) ja tissikin normaalia kipeämmät. Lisäksi piti yöllä herätä vessaan, jo ennen testiä dpo10.

No sellainen varovaisen toiveikas.. nyt on ollut vähän enemmän erilaisia tuntemuksia, nippailua, kuumotusta, vihlaisuja yms. Mitä muistaakseni oli keväälläkin.. mutta ei vielä ihan samanlaisia.. ja keväällä oli eka plussa.. 🤔 mutta sepä oli tod. näk. tuulimuna.. 🤦‍♀️ mutta alussahan tuntemukset on kuitenkin samanlaisia.. jos niitä ylipäätään tulee.. rintoja välillä vähän kolottaa.. mutta ei ole vielä ollut arkuutta tms... mutta niin, varhaistahan se olisi hirveästi vielä mitään suurempia tuntemuksia odottaa.. toki vielä ei ole alkanut mulle tyypillinen turvotus ennen menkkoja.. toki joskus sekin iskee vasta eka vuotopäivänä... 🤷‍♀️ pitää varmaankin vain jaksaa piinailla.. lauantaina vois uskaltaa testata jos ei minkäänlaista vuotoa ala... 🤔

Tuli ihan oma tilanne mieleen joka viime keväänä oli, samoihin aikoihin mullakin oli km. Mikäs dpo sulla siis nyt olikaan menossa? Sehän siinä on että tuntuu, ettei oikein mistään voi olla varma tai loppujen lopuksi päätellä mitään. Ei voi kun arvailla ja odottaa ❤️

Aikalailla plussauksen jälkeen dpo 9/10 rinnat kipeytyi ja turposi ihan eri tavalla mitä negakierroissa, onkin kokonajan kun pienet silarit (mulla yleensä ”lettumaiset” 😂 )
Myös nännit muuttui.

Esikoisesta olin ihan varma että menkat alkaa, koska rinnat kipeytyi ja monkkajomotuksia oli. Tosin jomotukset alkoi vähän normaalia aiemmin (dpo9) ja tissikin normaalia kipeämmät. Lisäksi piti yöllä herätä vessaan, jo ennen testiä dpo10.
Mullakin on kyllä ollut nyt menkkamaisia tuntemuksia ajoittain, mitä ei yleensä näin aikaisin oo. Menkkoihin pitäis olla vielä ehkä 6 päivää (?). Mutta on kyllä ollut mitä erilaisimpia oireita monissa aiemmissa negakierroissa että en kyllä uskalla enää luottaa mihinkään. 😅 Enkä aio testailla ennen kuin menkat on myöhässä koska se jatkuva pettymys ja toiveiden uudestaan herääminen on niin kamalaa.

Itsellä ehkä dpo 8-9, oireita ei ole ollut oikeen suuntaan tai toiseen, mitä nyt keltarauhanen nippailee vasemmalla munasarjassa. Ajoittain hentoa menkkajomotusta mutta sitä on usein negakierroissa n. viikkoa ennen kuukautisia. Tänään varmaan pakko testata, en kykene oikein pidättelemään. Jotenkin se testaus lieventää itsellä sitä pettymystä, jos/kun menkat sitten rytinällä alkavat. Auttaa asennoitumaan hiukan tulevaan, vaikka tyhmältä kuulostaakin.

Itsellä ehkä dpo 8-9, oireita ei ole ollut oikeen suuntaan tai toiseen, mitä nyt keltarauhanen nippailee vasemmalla munasarjassa. Ajoittain hentoa menkkajomotusta mutta sitä on usein negakierroissa n. viikkoa ennen kuukautisia. Tänään varmaan pakko testata, en kykene oikein pidättelemään. Jotenkin se testaus lieventää itsellä sitä pettymystä, jos/kun menkat sitten rytinällä alkavat. Auttaa asennoitumaan hiukan tulevaan, vaikka tyhmältä kuulostaakin.
Ei kuulosta ollenkaan tyhmältä! Tollein oon itsekin ajatellut aiemmin. Oon vaan huomannut olevani sitten ahdistunut monta päivää niin kokeilen nyt erilaista taktiikkaa. 😅

Tuli ihan oma tilanne mieleen joka viime keväänä oli, samoihin aikoihin mullakin oli km. Mikäs dpo sulla siis nyt olikaan menossa? Sehän siinä on että tuntuu, ettei oikein mistään voi olla varma tai loppujen lopuksi päätellä mitään. Ei voi kun arvailla ja odottaa ❤️
Dpo10 tänään.. oletetusti... ja kp 25/27.. no menkkatyyppistä jomotusta on ollut nyt enemmän.. illalla oli vähän vaaleaa punaista väriä vessassa käydessä.. yöllä ja aamulla ei mitään, niin ajattelin, että josko ois ollut kiinnittymisvuotoa.. et jos ovis oli 1-2pv myöhemmin.. Noh.. nyt sitte kivut on lisääntyny ja tosi vähän vuotoa..ja pari hyytymääkin jo.. joten tästä taitaa tulla kp1 tai huomenna 😣
On kyllä taas ollut kiirettä ja stressiä.. kofeiinia oon vähentänyt ja painoa seurannut.. pitänee ehkä jättää kahvi pois, jatkaa ubikinolia.. ja yrittää nätisti pudottaa lisää painoa ja jatkaa yritystä... 🤷‍♀️

Mullakin on kyllä ollut nyt menkkamaisia tuntemuksia ajoittain, mitä ei yleensä näin aikaisin oo. Menkkoihin pitäis olla vielä ehkä 6 päivää (?). Mutta on kyllä ollut mitä erilaisimpia oireita monissa aiemmissa negakierroissa että en kyllä uskalla enää luottaa mihinkään. 😅 Enkä aio testailla ennen kuin menkat on myöhässä koska se jatkuva pettymys ja toiveiden uudestaan herääminen on niin kamalaa.
No tämäpä, kun voi olla että jotain pientä oiretta tulee tai sitten ei lue mitään normaalista poikkeavaa tai sitten ei tule mitään oireita 🤷‍♀️ ja sitten pitäisi vielä malttaa tarpeeksi kauan, että voi tehdä testin.

Itse jotenkin taas koen että teen mieluummin sen negatestin, niin sitten on helpompi odottaa menkkoja. Mies taas pitää toivoa yllä menkkoihin asti. Mitenkäs muut, negatesti vai odotatteko menkkoja mieluummin?

Takaisin