Raskaaksi 2023

Jännäksi taas menee, dpo8/9 vaikka oon kuinka oon päättänyt etten nyt hermoile tai mieti vasta ku jos menkat ei pe/la ala.. ei oo suotta piinapäiviä 🙈 kummasti sitä yrittää tulkita, että onko jotain tuntemuksia tai oireita 🤦‍♀️
Samassa veneessä ollaan. Onko sulla millanen fiilis siitä että olis saattanu tärppi käydä?

Ihanan paljon plussia tullut nyt, paljon onnea kaikille :smiling face with heart-eyes: :Two-hearts: Toiveikas olo myös meidän muiden puolesta, kun vaan aika on oikea :folded:

Täällä aloiteltu oviksen tikuttelu (kp15), olispa kiva tällä kertaa havaita ovulaatio. Kierrot on mulla tosi pitkiä, joten hieman haastavaa ja ovulaatiokin aina ihan huomaamaton.. mutta säännölliset tallettelut meneillään :Smiling Face With Smiling Eyes: Hassua miten menkkojen jälkeen pystyy pari viikkoa keskittyä täysin normaaliin elämään ja kun ovis lähestyy niin ajatus on varmaan 90% ajasta taas tässä projektissa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Onnea plussanneille ja jo pidempään onnesta nauttineille! :Two-hearts:

Minulta poistettiin vihdoin kierukka 19.9. ja 3 päivää poistosta alkoi runsas vuoto, joka on edelleen käynnissä. Ajoitus sopisi myös oletettavasti menkkoihin (kierto oli aika sekaisin kierukan aikana) eli onkohan tämä nyt ihan kuukautisvuoto vai jotain tyhjennystä? Kovasti jo odotan että vuoto loppuisi ja pääsisi testailemaan ovulaatiota, kun ei ole mitään käsitystä mitä kiertojen suhteen tapahtuu.

Huomaan, että alkaa jo aika kovasti sekoittaa ajatuksia tämä, laskeskelin mm. että montako yrityskertaa mahdollisesti ehtisi olla tänä vuonna jos kierto heti säännöllistyy ja montako ennen kuin menisi laskettu aika vuodelle 2025. :Speak No Evil Monkey: Sitten kun on aina ollut niin pitkä kierto niin tuntuu ihan ikuisuudelta kaikki odottelut. Miten te muut kestätte tätä hulluutta?

En ole jaksanut toviin tänne kirjoitella, taustalla seuralillut kyllä ja voi miten iloinen olen kaikkien plussanneiden puolesta :Heartred

Siis miä meen edelleen yk 1, kp 54.. Oon tehny testejä nyt noin kerran viikossa, koska toivohan ei ole mennyttä ennen kuin vuoto alkaa? Negatiivista siis on vaan näyttänyt. Sen jälkeen, kun minipillerit jätin vuosi sitten, ei oo kyllä näin pitkää kiertoa ollut kun tähän mennessä pisin oli 40pv. Osaatteko sanoa, onko tässä mitään mitä voisin itse tehdä vai onko se vaan niin, että ei auta kuin odotella seuraavaa kiertoa, milloin lie sekin sitten alkaisi? Kyllä miä siihen olin varautunut, että ensimmäisestä kierrosta ei tärppää. Mutta tähän en ollut henkisesti varautunut, että ensimmäinen yrityskierto olisikin näin valtaisan pitkä..

Täällä tänää tullut aavistuksen hennon hennon vaaleanpunertavaa valkkarii. Juur samanlailla alko kkm heinäkuussa. Voihan tää ollakin jotain vaaratonta mut kylläpä meni fiilis🙄. Piinaavaa tää helkkarin odottelu nyt et aukeeko hanat ja koska.

Mulla ei missään kolmessa aiemmassa raskaudessa oo tullu mitää vastaavaa nii jotenki ei odota tästäkää mitää hyvää.

Täällä tänää tullut aavistuksen hennon hennon vaaleanpunertavaa valkkarii. Juur samanlailla alko kkm heinäkuussa. Voihan tää ollakin jotain vaaratonta mut kylläpä meni fiilis🙄. Piinaavaa tää helkkarin odottelu nyt et aukeeko hanat ja koska.

Mulla ei missään kolmessa aiemmassa raskaudessa oo tullu mitää vastaavaa nii jotenki ei odota tästäkää mitää hyvää.
Hei mullakin tuli vielä kahtena eri pv sellaista hentoa väriä kerran pyyhityöessä reilu viikko sitten ja tänään lääkäri teki ensin sisätutkimuksen ennen ultraa eikä löytänyt mitään lähdettä tuolle.
Eli voi olla muutakin kun km ❤️

Samassa veneessä ollaan. Onko sulla millanen fiilis siitä että olis saattanu tärppi käydä?
No sellainen varovaisen toiveikas.. nyt on ollut vähän enemmän erilaisia tuntemuksia, nippailua, kuumotusta, vihlaisuja yms. Mitä muistaakseni oli keväälläkin.. mutta ei vielä ihan samanlaisia.. ja keväällä oli eka plussa.. 🤔 mutta sepä oli tod. näk. tuulimuna.. 🤦‍♀️ mutta alussahan tuntemukset on kuitenkin samanlaisia.. jos niitä ylipäätään tulee.. rintoja välillä vähän kolottaa.. mutta ei ole vielä ollut arkuutta tms... mutta niin, varhaistahan se olisi hirveästi vielä mitään suurempia tuntemuksia odottaa.. toki vielä ei ole alkanut mulle tyypillinen turvotus ennen menkkoja.. toki joskus sekin iskee vasta eka vuotopäivänä... 🤷‍♀️ pitää varmaankin vain jaksaa piinailla.. lauantaina vois uskaltaa testata jos ei minkäänlaista vuotoa ala... 🤔

En ole jaksanut toviin tänne kirjoitella, taustalla seuralillut kyllä ja voi miten iloinen olen kaikkien plussanneiden puolesta :Heartred

Siis miä meen edelleen yk 1, kp 54.. Oon tehny testejä nyt noin kerran viikossa, koska toivohan ei ole mennyttä ennen kuin vuoto alkaa? Negatiivista siis on vaan näyttänyt. Sen jälkeen, kun minipillerit jätin vuosi sitten, ei oo kyllä näin pitkää kiertoa ollut kun tähän mennessä pisin oli 40pv. Osaatteko sanoa, onko tässä mitään mitä voisin itse tehdä vai onko se vaan niin, että ei auta kuin odotella seuraavaa kiertoa, milloin lie sekin sitten alkaisi? Kyllä miä siihen olin varautunut, että ensimmäisestä kierrosta ei tärppää. Mutta tähän en ollut henkisesti varautunut, että ensimmäinen yrityskierto olisikin näin valtaisan pitkä..
Kannattaa varata aikaa gynegologille tai lääkäriin, tarvittaessa antavat lääke/hormonikuurin vuodon aloittamiseen, ettei limakalvo paksuunnu niin paljoa, että on sitten super menkat.. ja pääset uuteen kiertoon... tai jos testejä teet, niin oletko testannut. Onko ovulaatiota tapahtunut? Jos yrittää kroppa sitä vääntää ja stressatessa pitkittyy?

Mamif, hyvä kysymys,että miten tätä hulluutta voi kestää, ja vastaus on että en tiedä 🤣 Päivä ja viikko kerrallaan.. Meillä yk7. Ja jonkinlainen irtipäästö tapahtui kuukausi sitten, tai jokin suurempi rauha, että tapahtuu kun on tapahtuakseen. Hetkittäin on olo etten vaan kestä odottaa yhtään. Toissakierto oli tosi vaikea henkisesti jotenkin, mutta tämä nyt onneksi ollut yllättävän kevyt. Nyt piinapäivien lähestyessä keskityn unelmointiin omasta talosta. Toivon teille pikaista plussaa 💖💖

Ihana kuulla Jefar että kaikki hyvin siellä 💖💖 Onko sulla ollut pahoinvointia tai muita oireita?

Mamif, hyvä kysymys,että miten tätä hulluutta voi kestää, ja vastaus on että en tiedä 🤣 Päivä ja viikko kerrallaan.. Meillä yk7. Ja jonkinlainen irtipäästö tapahtui kuukausi sitten, tai jokin suurempi rauha, että tapahtuu kun on tapahtuakseen. Hetkittäin on olo etten vaan kestä odottaa yhtään. Toissakierto oli tosi vaikea henkisesti jotenkin, mutta tämä nyt onneksi ollut yllättävän kevyt. Nyt piinapäivien lähestyessä keskityn unelmointiin omasta talosta. Toivon teille pikaista plussaa 💖💖

Ihana kuulla Jefar että kaikki hyvin siellä 💖💖 Onko sulla ollut pahoinvointia tai muita oireita?
Rinnat kun pienet silarit 🙈
Pahoinvointi 24/7 🤦🏽‍♀️🤢
saan nukuttua 4-5h öisin
Menkkajomottelujakin oli ja sukkapuikkokipuja, kahden viikon sisällä.

Ne oikeastaan tän hetken päällimmäiset, alkuun oli alkavaa flunssaa jne
Turvottikin mut se jo vähän laskenut.
Väsyttää varmaan kun muutamaan viikkoon en oo saanu nukuttua kunnolla eikä myöskään saa päikköreitäkään nukuttua

Kannattaa varata aikaa gynegologille tai lääkäriin, tarvittaessa antavat lääke/hormonikuurin vuodon aloittamiseen, ettei limakalvo paksuunnu niin paljoa, että on sitten super menkat.. ja pääset uuteen kiertoon... tai jos testejä teet, niin oletko testannut. Onko ovulaatiota tapahtunut? Jos yrittää kroppa sitä vääntää ja stressatessa pitkittyy?
En ole mitenkään säännöllisesti testaillut, mut välillä ovistestissä on näkyny hailakkaa, välillä ei yhtään mitään, kunnon tummaa eli positiivista en oo saanu. Voi olla, että kroppa yrittää ovuloida. Stressiä nimittäin on ei pelkästään tästä yrittämisestä vaan muutenkin.. Pitää jutella lääkärin kans, miulla on soittoaika viikon päästä muiden asioiden takia.

En olis vielä huolissani.. antaa nyt vaan muniksen ja limiksen kasvaa hyvin! 😊
Ehkä tässä on perää. Ovistesti oli aamulla nega mutta nyt alkoi esiintyä limoja ja munasarjaa jomottelee. Jos ovis oiskin nyt kp 12 tienoilla vasta niin sehän ois vallan loistavaa! 🍳 nyt siis kp 9.

Jännittäjille tsemppiä. Ja @Tähkis toivotaan, että kyseessä harmiton vuoto 🌈

Mulla vasta kp5 menossa. Aika matelee 😖 välillä kyllä toivon että tässä ois kyseessä valemenkat. Niin oudot oireet ja vuoto mulle todella epätyypillinen myöskin. Välillä vuodon määrä vähentynyt, mutta sitten taas vähän runsaampaa. Mutta yleisesti vuoto kyllä niukempaa kuin mulla menkkojen aikaan ikinä. Ja nää menkat myös tosiaan alkoi ilman mitään ennakko oireita ja ihan eri tavalla kun ikinä. Mahassa nippailee vähän väliä. Ja tänään oli myös tosi paljon kaasua mahassa 🙈 jos muita oireita miettii niin ehkä lievää pahoinvointia ja hieman kuultaa verisuonet rinnoista. Mutta en kyllä osaa sanoa onko kaikki oireet vain toiveajattelua vai oisko kyseessä joku varhainen keskenmeno jonka takia oireet vaan jatkuu 🤨 kp5 yleensä mun vika vuoto päivä joten täytyy seurailla loppuuko sit oireet vai ei.

Mikä on aikaisin dpo, jolloin ootte saanu plussan? Mulla nyt dpo 5 ja mietin montako päivää vielä odotan ennen ku alan tikkuun pissimään 🤔😄

Takaisin