Raskaaksi 2023

Hei, olen hieman sekasin miten tänne kuuluu liittyä. Mutta alotanpa näin tänne selittämällä mun tilanteen. Oon pian 19v ja yk 2 tällä hetkellä menossa. Mulla pillereiden lopettamisen jälkeen on ollu kierto tosi pitkä ja ovistestillä huiput löydetty kp22. Eilen kp35 mulla alkoi ”menkat” ainakin luulen niin. Vuoto on melko runsasta. Tosin erilaista kun yleensä. Mulla on aina alkanut suoraan tumman rusehtavalla vuodolla ja törkeen kovilla kivuilla. Nyt ei ollut kovia menkka kipuja ja vuoto oli aluksi hennon vaaleanpunaista, mutta lisääntynyt nyt selkeäksi vuodoksi. Menkkojen olis pitäny alkaa vasta tiistaina. Haaveet on kovat joten tosiaankin kiinnostais onko täti tullut kylään aikaisemmin vai onko mulla ns ”valemenkat” lisään vielä, että eilen vuodon alettua on alkanut olemaan outoja nippailuja ja viiltäviä kipuja alavatsassa. Mulle ei oo yhtään tyypillistä 🙈 pelottaa kovasti että jos onkin mennyt kesken.
Sen kun vaan kirjoittelemaan! Jos epäilyttää, niin raskaustesti kertoo totuuden. Mut pillereiden lopettamisen jälkeen voi mennä useampi kuukausi ennen kuin kierto tasoittuu. Itse lopetin pillerit toukokuussa ja nyt oli ensimmäinen ns. normaali kierto eli vasta viides.

Sen kun vaan kirjoittelemaan! Jos epäilyttää, niin raskaustesti kertoo totuuden. Mut pillereiden lopettamisen jälkeen voi mennä useampi kuukausi ennen kuin kierto tasoittuu. Itse lopetin pillerit toukokuussa ja nyt oli ensimmäinen ns. normaali kierto eli vasta viides.
Tein eilen testin ja negaa näytti. Toki jos tää ois kiinnittymisestä aiheutuvaa vuotoa tai valemenkat niin uskoisin että positiivinen testi tulisi vasta viikon päästä. Seurailen kauanko tää vuoto kestää. Mutta vahvasti näyttää siltä että menkat ois kyseessä. Sinällään harmittaa kun kierto ollut nyt niin pitkä, että ei nopeasti pääse yrittämään uudestaan😖 epäilyttää vaan tuo että ovis on ollut kp 23-24 ja luteaalivaihe ei siis kerennyt olla kuin 10-11pv 🤨 toivon tosiaan, että kierto tästä nopeasti palautuisi normaaliksi. Kesäkuun lopulla lopetin siis pillerit🤔 kai siis pian pitäisi alkaa normalisoitumaan

Voi ei! Jospa olisi vaan pissan vahvuudesta johtuvaa vaihtelua. Toivoa on niin kauan kun vuoto ei ole alkanut!
En jaksa uskoa, kaksi testiä tein kuiten tälle aamulle, ekan heti aamusta ja toisen muutaman tunnin pidättelyllä, molemmat tosi haaleat, alkuviikosta viiva oli kuiten tosi vahva jo.
Menkkamaista fiilistä ollut tämän päivän, joten eiköhän vuotoa yritä

Täälä ollaan edelleen raskaana. En tehnyt enempiä testejä, olin varma että vuoto alkaa. Ei oo alkanut. Tiistaina alkaa rv7. Teen ens viikolla vielä testin, kun tänää ollu ihan sellanen olo että menkat alkaa. Menkkamaista särkyä reisiä pitkin polviin asti mahasta ja selästä. Sekä päänsärkyä. Täysin menkka oireet.

Tsemppiä @mai- kurjassa tilanteessa, toivotaan parasta kuitenkin. Minä tuskailen kun päivät on niin hitaita.. pitäisi vielä malttaa useampi päivä ennen kun pääsee testaamaan kunnolla. Pitää koittaa samaa taktiikkaa kun aiemmissa kierroissa: täytyy yrittää pitää itsensä kiireisenä.

Täälä ollaan edelleen raskaana. En tehnyt enempiä testejä, olin varma että vuoto alkaa. Ei oo alkanut. Tiistaina alkaa rv7. Teen ens viikolla vielä testin, kun tänää ollu ihan sellanen olo että menkat alkaa. Menkkamaista särkyä reisiä pitkin polviin asti mahasta ja selästä. Sekä päänsärkyä. Täysin menkka oireet.
Menkkatuntemukset kuuluvat myös alkuraskauteen. Olethan varannut ajan jo neuvolaan? Monilla alkaa olla just tuossa 7-8rvk ekat käynnit. Alkuraskauden ultra voi myös tuoda varmemman olon, kun pieni syke löytyy niin se on todella hyvä merkki että siitä vauvelin voisi saada syliin. :smiling-eyes:

Juu täälläkin ollut noita menkkajomoiluja ja oikein kunnon sukkapuikkopistoja, nyt menossa 7+5
Itekkin otin hoitavaan tahoon aiemmin yhteyttä noista + hennosta väristä niin vastasi kuuluvan asiaan kaikki erilaiset tuntemukset.
Jos vuoto ei ole menkkavuotoa runsaampaa ja kivut sietämättömiä ei kuulemma ole huolta.

Menkkatuntemukset kuuluvat myös alkuraskauteen. Olethan varannut ajan jo neuvolaan? Monilla alkaa olla just tuossa 7-8rvk ekat käynnit. Alkuraskauden ultra voi myös tuoda varmemman olon, kun pieni syke löytyy niin se on todella hyvä merkki että siitä vauvelin voisi saada syliin. :smiling-eyes:

Joo, tiedän että kaikenlaisia jomotuksia kuuluu, muttei viime raskauksissa ollut ennen loppua tällästä kohdunnapukasta tuntuvaan jomotusta. Mitä mulla normaalisti on menkoissa ja vasta loppu puolella kun vauva painaa. Sukkapuikko kivut loppui viikko sitten, siihen asti oli päivittäisiä. Toki kaikki raskaudet on erilaisia. Mutta tässä ei auta ku ootella kuinka käy. Vähän jotain limatulpan palastakin tullu, tosin ei vielä veristä. Se on ollu itsellä varma keskenmenon enteilevä merkki ku veristä limatulppaa tullut.
En oo varannut neuvolaa, koska olen saanut niin monta keskenmenoa ekoilla viikoilla, joten vältän tilannetta ettei tarvi perua aikoja, täälä kun neuvola on yleensä vasta ollu n. RV 10 .
Meillä tää plussa oli siis ihan ylläri. Keskeytetyllä 5 päivää ennen ovista. Täysin ihme raskaus mun historialla , verrattuna ku 21 syntynyttä tehtiin melkein 3 vuotta ja siihen mahtui kyllä keskenmenoja ja kemiallisiakin, mutta paljon negakiertoja.
Oon vähä tällänen huoleton odottaja. En oo koskaan käyny varhaisultrassa, varhaisin ollu RV 10 kun odotin esikoista varmistettiin raskausviikot 😅 toki keskenmeno jos tulee niin tulee myös suru, mutta tälleen etukäteen en osaa stressata. Tulee jo tullakseen, näille kun ei itse oikein voi mitään.

Joo, tiedän että kaikenlaisia jomotuksia kuuluu, muttei viime raskauksissa ollut ennen loppua tällästä kohdunnapukasta tuntuvaan jomotusta. Mitä mulla normaalisti on menkoissa ja vasta loppu puolella kun vauva painaa. Sukkapuikko kivut loppui viikko sitten, siihen asti oli päivittäisiä. Toki kaikki raskaudet on erilaisia. Mutta tässä ei auta ku ootella kuinka käy. Vähän jotain limatulpan palastakin tullu, tosin ei vielä veristä. Se on ollu itsellä varma keskenmenon enteilevä merkki ku veristä limatulppaa tullut.
En oo varannut neuvolaa, koska olen saanut niin monta keskenmenoa ekoilla viikoilla, joten vältän tilannetta ettei tarvi perua aikoja, täälä kun neuvola on yleensä vasta ollu n. RV 10 .
Meillä tää plussa oli siis ihan ylläri. Keskeytetyllä 5 päivää ennen ovista. Täysin ihme raskaus mun historialla , verrattuna ku 21 syntynyttä tehtiin melkein 3 vuotta ja siihen mahtui kyllä keskenmenoja ja kemiallisiakin, mutta paljon negakiertoja.
Oon vähä tällänen huoleton odottaja. En oo koskaan käyny varhaisultrassa, varhaisin ollu RV 10 kun odotin esikoista varmistettiin raskausviikot 😅 toki keskenmeno jos tulee niin tulee myös suru, mutta tälleen etukäteen en osaa stressata. Tulee jo tullakseen, näille kun ei itse oikein voi mitään.
Näinhän se toisaalta on, on niin vähän mitä itse voi tehdä raskauden eteen ensimmäisinä viikkoina. Tai neuvolakaan. Ja toisaalta jos on vauva syntyäkseen niin sehän syntyy, ihan sama monestiko oli käynyt neuvolassa tai uskoiko itse koko juttuun. Toivottavasti alueellasi ei neuvola ole liian ruuhkainen, aikahan voi mennä viikkojen päähän varauksesta jos kalenterit ovat tukossa. Ja jos osallistuu seuloihin siinä 12rvk niin nekin ajat pitää varata, samoin labrat sitä ennen. Muutenhan tässä saa aika rauhassa katsella ja ihmetellä kaiken maailman kremppoja ja tuikkimisia, samalla kun vatsa ainakin turpoaa, ennen ku pullahtaa kunnolla ulos. :smiling-eyes:

Näinhän se toisaalta on, on niin vähän mitä itse voi tehdä raskauden eteen ensimmäisinä viikkoina. Tai neuvolakaan. Ja toisaalta jos on vauva syntyäkseen niin sehän syntyy, ihan sama monestiko oli käynyt neuvolassa tai uskoiko itse koko juttuun. Toivottavasti alueellasi ei neuvola ole liian ruuhkainen, aikahan voi mennä viikkojen päähän varauksesta jos kalenterit ovat tukossa. Ja jos osallistuu seuloihin siinä 12rvk niin nekin ajat pitää varata, samoin labrat sitä ennen. Muutenhan tässä saa aika rauhassa katsella ja ihmetellä kaiken maailman kremppoja ja tuikkimisia, samalla kun vatsa ainakin turpoaa, ennen ku pullahtaa kunnolla ulos. :smiling-eyes:
En tosiaan edes varmaksi tiedä vielä meenkö julkisen neuvolan palveluihin. Viimeksi oli ihan mukava terveydenhoitaja mutta sitä ennemmin ollut niin kauhea, että ensiodottajana sain kammon 😅
Viimeksi tosin kävin vaan NS. Pakolliset käynnit, en montaa ylimääräistä.

Tosin aina päässyt viimeistään seuraavalle päivälle jos on tarvetta. Lienee pienehkön paikkakunnan etuja.
Eka käynti viimeistään seuraavalle viikolle.

Toinen hcg arvo tuli! Pe dpo14 oli 134 ja nyt tänään dpo17 oli 476🤗 eli yli triplaantunut reilusti kun tuplaantuminen olis riittänyt. Mä aattelinkin kun oli niin huono olo aamusta että varmaan taitaa olla arvo reilummin noussut😅 Nyt vaan ootella varhaisultraan😬
Taulukon mukaan näyttäs👍
Day after HCG or LHAverage mIU/mlHigh mIU/ml
17132429
18292758
19303514
205221690

Kyllä mulla taitaa olla kp3 nyt menossa. On vuoto sen verran runsasta. Toki hieman erilaiset kuukautiset tällä kertaa. Ei kovia kipuja eikä muutenkaan yhtään olo että olis menkat. Mutta uutta yritystä kohti. Ajattelin että jätetään ovis testit tässä kierrossa kokonaan pois ettei stressata liikaa peiton heilutuksesta. Nyt kun viime kierrossa löysin oviksen niin kokeillaan vaan siinä tienoilla :) jospa tärppäis. Nyt ois nimittäin ihan loistava sauma ollut raskautua, mutta eihän sitä voi olettaa tietenkään, että heti tärppäis😖

Heippa! Onks täällä ketään kovaa treenavia paikalla?

Mietin vaan, että voiko äärimmäisen raskas ja pitkä liikuntasuoritus pidentää luteaalivaihetta? Ovulaatio todettiin ultrassa tapahtuneen, silloin kun testikin niin näytti. Odottelin kuukautisia la tai su. Lauantaina olin äärimmäisen raskaassa kisassa, niin mietin, että voikohan se viivyttää kuukautisia. Ovulaatiota nuo raskaat suoritukset ovat mulla joskus myöhästyttäneet, mutta nyt se oli jo tapahtunut.

En oikein usko raskauteen, kun tässä kierrossa ehdittiin talletella vain kaksi kertaa 😑 Enkä tykkää yhtään testailla,kun mulle tulee negasta aina niin valtavan paha mieli ja kuitenkin uudestaan taas kuukautisista niin nykyään pyrin selviämään yhdellä pettymyksellä per kierto. 🤣

Kyllä mulla taitaa olla kp3 nyt menossa. On vuoto sen verran runsasta. Toki hieman erilaiset kuukautiset tällä kertaa. Ei kovia kipuja eikä muutenkaan yhtään olo että olis menkat. Mutta uutta yritystä kohti. Ajattelin että jätetään ovis testit tässä kierrossa kokonaan pois ettei stressata liikaa peiton heilutuksesta. Nyt kun viime kierrossa löysin oviksen niin kokeillaan vaan siinä tienoilla :) jospa tärppäis. Nyt ois nimittäin ihan loistava sauma ollut raskautua, mutta eihän sitä voi olettaa tietenkään, että heti tärppäis😖
Meillä kyllä noi ovistestit aiheutti harmaita hiuksia. Olis niitä ilmankin pärjätty. Mutta lopputulos oli hyvä mutta en usko että oli niiden ansioo. Kunhan tallettelee tarpeeksi usein👍😊

Heippa! Onks täällä ketään kovaa treenavia paikalla?

Mietin vaan, että voiko äärimmäisen raskas ja pitkä liikuntasuoritus pidentää luteaalivaihetta? Ovulaatio todettiin ultrassa tapahtuneen, silloin kun testikin niin näytti. Odottelin kuukautisia la tai su. Lauantaina olin äärimmäisen raskaassa kisassa, niin mietin, että voikohan se viivyttää kuukautisia. Ovulaatiota nuo raskaat suoritukset ovat mulla joskus myöhästyttäneet, mutta nyt se oli jo tapahtunut.

En oikein usko raskauteen, kun tässä kierrossa ehdittiin talletella vain kaksi kertaa 😑 Enkä tykkää yhtään testailla,kun mulle tulee negasta aina niin valtavan paha mieli ja kuitenkin uudestaan taas kuukautisista niin nykyään pyrin selviämään yhdellä pettymyksellä per kierto. 🤣
Ei omakohtaista kokemusta mutta muistan joskus lukeneeni että raskas fyysinen suoritus vaikuttaa hormonitasapainoon et onhan se toki mahdollista. Mut mekää ei touhuttu ku 3krt tässä kierrossa ja plussa tuli😂.

Äh, oiskohan ovuloimaton kierto letroista huolimatta tai sitten merkittävästi myöhäisempi ovis. Ennen kp 9-10 ja nyt CB digitesti näytti täysin negaa, avasin tikun (kun ei hymynaamaa tullut) eikä juuri näkynyt väriä, nyt kp 8 ja pitäisi kyllä näkyä ovistestissä jo edes ”haamu”.

Äh, oiskohan ovuloimaton kierto letroista huolimatta tai sitten merkittävästi myöhäisempi ovis. Ennen kp 9-10 ja nyt CB digitesti näytti täysin negaa, avasin tikun (kun ei hymynaamaa tullut) eikä juuri näkynyt väriä, nyt kp 8 ja pitäisi kyllä näkyä ovistestissä jo edes ”haamu”.
En olis vielä huolissani.. antaa nyt vaan muniksen ja limiksen kasvaa hyvin! 😊

Ihan sekaisin kierto oletetun kemiallisen jäljiltä. Kp 9, eilen vasta loppui vuoto, ja nyt jo ovislimat ja -kivut. Mitä ihmettä??? Yleensä ovisoletus kp 14, limat joskus alkaneet jo kp 11, mutta tää nyt on jo älytöntä. Kun luteaalikin on lyhyemmän puoleinen (11-13 pv) niin tulee kyllä aika torso kierto.

Pitää rautaakin syödä jos kuukautisia on 8/22 päivönä, ei oo nimittäin mitään niukkaa (toki kemiallinen saattoi tosiaan vaikuttaa vuodon määräänkin)…

Mulla kp 8. Kummallinen etova olo ollut parina iltana. Mietin, että voisiko olla jotain hormonaalista. Kroppa alkaisi heräilemään vuosien ehkäisyn jälkeen 😄 No, en tiedä. Voi olla vatsatautikin. 😆 Harmi, kun huomenna pitäisi lähteä työmatkalle, niin jää hyviä päiviä välistä. Päätin, että en testaile ovista tässäkään kierrossa. Fiiliksen mukaan jälleen yritystä 👍

Takaisin