Raskaaksi 2023

Mäkin oon täällä piinailemassa teidän monien muiden kanssa. Nyt luultavasti dpo5. Tosi tylsät päivät...

Oon nyt tikuttanut oviksen pariin kertaan ja huomannut, että oletetusta ovispäivästä menkkoihin on vain 10 päivää. Ilmeisesti se ei kuitenkaan ole liian lyhyt aika? 🤔 Mutta monesti oon kuullut, että se aika olisi yleisemmin noin 14 päivää.
Jos luteaali on alle 10 niin sitten se on liian lyhyt eli tuo 10 on siinä hilkulla. Se vaihtelee kaikilla yksilöllisesti siinä 10-14 välillä ja pysyy yleensä samana vaikka kierron pituus vaihtelisi eli se on sellainen jokaisen ominainen ominaisuus 😊 Liian lyhyessä luteaalissa tulee sitten ongelmaksi se ettei ehdi kiinnittyä vaikka ois jotain kiinnittyäkseen.
 
Jos luteaali on alle 10 niin sitten se on liian lyhyt eli tuo 10 on siinä hilkulla. Se vaihtelee kaikilla yksilöllisesti siinä 10-14 välillä ja pysyy yleensä samana vaikka kierron pituus vaihtelisi eli se on sellainen jokaisen ominainen ominaisuus 😊 Liian lyhyessä luteaalissa tulee sitten ongelmaksi se ettei ehdi kiinnittyä vaikka ois jotain kiinnittyäkseen.
Kiitti, hyvä tietää! Ja varmasti nyt hyvä, että oon aika äkkiä yrityksen aloituksesta ruvennut jo tikuttelemaan... Jos ei tärppää, niin on ainakin dataa jo valmiina, minkälainen luteaali on ollut, ja minkälaisia kiertoja ollut ylipäätään...

Yritystä on tosin ollut vasta muutama kierto, niin koitan olla vielä stressaamatta ja pohtimatta liikoja. Onneksi oletan, että ovulaatio sentään aina tapahtuu, kun selkeän lh-huipun saan aina tikkuun. Vaikkei se tietty 100% takaus olekaan.
 
Kiitti, hyvä tietää! Ja varmasti nyt hyvä, että oon aika äkkiä yrityksen aloituksesta ruvennut jo tikuttelemaan... Jos ei tärppää, niin on ainakin dataa jo valmiina, minkälainen luteaali on ollut, ja minkälaisia kiertoja ollut ylipäätään...

Yritystä on tosin ollut vasta muutama kierto, niin koitan olla vielä stressaamatta ja pohtimatta liikoja. Onneksi oletan, että ovulaatio sentään aina tapahtuu, kun selkeän lh-huipun saan aina tikkuun. Vaikkei se tietty 100% takaus olekaan.
Just näin, on niitä joita se testaaminen stressaa mutta mä en kuulu siihen. Päinvastoin musta on ihana saada dataa ja jos/ kun meillä on kohta hoitoihin eteneminen edessä niin on sit jo paljon infoa etukäteen ja toivon että se vois vaikka vähän jouduttaa asioita.
 
En oo muutellut kummemmin elintapoja.
Tupakointia vähensin ja aloitin sähkötupakan siinä toivossa et sais pikkuhiljaa lopetettua kokonaan(vähennän aina nikotiininesteen mg määrää asteittain)
Ja tietty kun plussa tulee loppuu tupakointi heti.
Alkoholia meillä ei käytetä ollenkaan.

Syön jo muutenkin ison liudan vitamiineja johtuen lile leikkauksesta mut lisäks otin käyttöön 1mg foolihappo + rauta 100mg.
Ja myös lopetin kaikki muut lääkkeet joista ois haittaa raskautumisen ja mahdollisen raskauden kanssa, lääkärin kanssa siis nämä ensin tietysti keskusteltiin.
 
Kiva törmätä muihin tikuttelijoihin @Enniy ja tsemppiä piinapäiviin! Milloin meinaat testata vai odotatko niitä oletettuja menkkoja dpo10 asti?

Täällä kp11 ja tänään ekat havainnot valkovuodosta, oviksen tikuttelut aloitettu siis tänään. Tilasin raskauskeijusta digitaaliset ovistestit maanantaina mutta ei ole näkynyt vielä 🤭
 
@Empsu94 Ajattelin malttaa odotella, tuleeko ne menkat vai ei. Dpo10 jälkeen se plussakin varmaan vasta näkyisi suurella osalla testaajista 😁 Toivottavasti sun digit tulisi heti viikonlopun jälkeen!

Digitaaliset testit on houkutellut, mutta oon saanut selkeät tulokset ihan Normalin halpistikuilla. Oikeestaan jo parin tikutus-ja havannointikierron perusteella osaisin varmaan jatkossa päätellä ovispäivän itsekin oikein, kun oireetkin on selkeät.

Mutta mulla on tosiaan sama kuin @Kuuttituutti sanoikin, eli mua testaaminen ei ahdista/stressaa, päin vastoin se on ihan kivaa 😅 Ainakin tällä hetkellä!
 
@Empsu94 Ajattelin malttaa odotella, tuleeko ne menkat vai ei. Dpo10 jälkeen se plussakin varmaan vasta näkyisi suurella osalla testaajista 😁 Toivottavasti sun digit tulisi heti viikonlopun jälkeen!

Digitaaliset testit on houkutellut, mutta oon saanut selkeät tulokset ihan Normalin halpistikuilla. Oikeestaan jo parin tikutus-ja havannointikierron perusteella osaisin varmaan jatkossa päätellä ovispäivän itsekin oikein, kun oireetkin on selkeät.

Mutta mulla on tosiaan sama kuin @Kuuttituutti sanoikin, eli mua testaaminen ei ahdista/stressaa, päin vastoin se on ihan kivaa 😅 Ainakin tällä hetkellä!

Sama täällä, viime kierron lopussa uhkailin jo että menisin tän kierron tikuttamatta, mutta se on yllättävän mukavaa hommaa niin mikäs tässä 🙈
 
@Voihanvauva pahoittelut negasta😔 on tämä yritys kyllä niin tunteiden vuoristorataa, ja pettymys aina suuri kun negan testaa.


Täällä erikoiset fiilikset, kuinka iloinen sitä voikaan olla negatiivisesta testistä. Km jälkeinen tarkastus siis tänä aamuna tehty ja negaa näytti🙏 Nyt lähden sitten ovista metsästämään, tänään tikkuun piirtyi jo haaleaa viivaa, joten toivotaan että olis lähestymässä🤞🏻
 
Oletettu Dpo 5 ja kp 18
Miksköhän tuota menkkajuilintaa esiintyykään näinä päivinä 🤔
Outoa.
Vv muuttunut runsaaksi voidemaiseksi
 
Täällä kans jatkuvaa tunnetta alavatsalla, mutta en oo ihan varma tuleeko ne kuitenkin sitten korvien välistä. 😆 Hätäisenä ja malttamattomana tein tänään aamulla ekan testin mutta uudelleen laskettuani tajusin että menkkojen pitäis alkaa vasta ens perjantaina. Joten ehkä nyt yritän pysyy rauhallisena tässä vaiheessa vielä. 😅
Tänään tosin on tullut myös se maaginen TUNNE, mutta en uskalla siihen nyt luottaa vaikka viimeksi se oikeessa olikin.
 
Muokattu viimeksi:
@Voihanvauva pahoittelut negasta😔 on tämä yritys kyllä niin tunteiden vuoristorataa, ja pettymys aina suuri kun negan testaa.


Täällä erikoiset fiilikset, kuinka iloinen sitä voikaan olla negatiivisesta testistä. Km jälkeinen tarkastus siis tänä aamuna tehty ja negaa näytti🙏 Nyt lähden sitten ovista metsästämään, tänään tikkuun piirtyi jo haaleaa viivaa, joten toivotaan että olis lähestymässä🤞🏻
Tunnistan noi tunteet että ensin sitä yritti ja toivoi sitä plussaa enemmän kuin mitään ja sit kun tuli keskenmeno niin alkoi odottamaan negaa ja mieskin nauroi että kun odottaa plussaa näkee pienen pieniäkin haamuja ja kun odottaa negaa niin yrittää olla huomaamatta haamuja ja pyöristää sen negaksi 😅
 
Takaisin
Top