Raskaaksi 2023

Täällä dpo8, aamulla nega testattu. Oireita ei ihan minkäänlaisia tänään. Ainut, että hiivatulehusta yrittää varmaan pukata🤔 sitä mulla ei ole koskaan muulloin kuin antibioottikuurin aikana, joten outoa jos nyt tulee.
 
Mä plussasin edellisessä raskaudessa vasta dpo 14, joten pitkät on päivät kun nyt vasta dpo 4. Esikoisella tais sentään olla dpo 11 tai jotain. :Grinning Face With Smiling Eyes:

Mulla on kyllä aina ollu niin selkeet oireet raskaudesta, että viimeksikin olin vaan et miks ei tuu plussaa vaikka oon raskaana :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Uskoisko tätä edes, kamalat menkkatuntemukset ja odottanut lauantaina alkavia menkkoja.. Kierto josta ei pitänyt olla mahdollista tulla raskaaksi ja näin vaan huvikseen testattuna tulikin kaksi viivaa. 🥺❤️

IMG_20230112_142738.jpg
 
Täällä eilen illalla tuli pyyhkiessä vaaleanpunaista vuotoa ja aamusta vähän vaaleanruskeaa. Kamala hätä tulee heti, että kaikki on hyvin kun vatsaakin jomotti koko yön. 🙄 Googletellut on valemenkat, kiinnittymisvuodot ja kohdunulkoisetkin. Pääsis jo ekaan ultraan niin vois rauhoittua. 😅
 
Onnea Kesäyönuni!
Ja ymmärrän stressin tosta tihuttelusta. Esikoisen odotusaikana vuosin PALJON ja ai että miten monet itkut väänsin sen takia. Ei sitä osaa siinä hetkessä ajatella että ei tää varmaan mitään ole, vaikka tietää että siihen tihutteluun voi olla 100 eri syytä mitkä ei ole vakavia.
Toivottavasti sinullakin menisi kaikki hyvin :red-heart:
 
Tuli mieleen että ootteko te tehneet mitään erityistä nostattamaan hedelmällisyyttä tai muuttaneet elintapoja tms raskaushaaveide vuoksi? Ja teidän mahdolliset puolisot?

Minä oon yrittänyt ihan kevyellä otteella olla tässä yrittämisprojektissa mutta vähän monipuolisemmin koitan syödä, foolihapot otin käyttöön ja greippimehukuurit aina kierron alkupuolella. Ja kahvia oon vähentänyt, mutta sitä vähensin myös ahdistusoireiden vuoksi enkä pelkästään lastenhankinta-ajatuksella.
 
Täällä eilen illalla tuli pyyhkiessä vaaleanpunaista vuotoa ja aamusta vähän vaaleanruskeaa. Kamala hätä tulee heti, että kaikki on hyvin kun vatsaakin jomotti koko yön. 🙄 Googletellut on valemenkat, kiinnittymisvuodot ja kohdunulkoisetkin. Pääsis jo ekaan ultraan niin vois rauhoittua. 😅
Vaaleanpunaista on itselläkin tullut esikoisen aikaan ja lääkäri sanonut sen olevan normaalia. ❤

Täällä kpl 19/?. Tänään vv vähän runsaampaa, itsekin sitä hämmästyin. Saas nähdä tarkoittaako mitään. Piinailua piinailua.
 
Tuli mieleen että ootteko te tehneet mitään erityistä nostattamaan hedelmällisyyttä tai muuttaneet elintapoja tms raskaushaaveide vuoksi? Ja teidän mahdolliset puolisot?

Minä oon yrittänyt ihan kevyellä otteella olla tässä yrittämisprojektissa mutta vähän monipuolisemmin koitan syödä, foolihapot otin käyttöön ja greippimehukuurit aina kierron alkupuolella. Ja kahvia oon vähentänyt, mutta sitä vähensin myös ahdistusoireiden vuoksi enkä pelkästään lastenhankinta-ajatuksella.
Täällä kanssa foolihappo ja lisäksi D-vitamiini päivittäisessä käytössä. Otin molemmat ihan yritystä varten käyttöön. Lisäksi alkoholin lopetin kokonaan, sen käyttö tosin jo muutenkin ollut tosi vähäistä. Lisäks pyrin liikkumaan vähän kevyemmin, aiemmin tullut salilla nosteltua maksimipainoilla ja painavia, lyhyitä toistomääriä. Raskasta liikuntaa ei ole suositeltu niin varuiksi tuossa salihommassa automaattisesti päätin himmailla. 😳
Muuten en oo oikeestaan mitään isompia muutoksia tehnyt, syön edelleen kaikkea niin kauan kun raskaustesti näyttää plussaa 😅

Greippimehukuurista kuulin juuri vähän aikaa sitten jostain podcastista. Mielenkiintoista ois tietää auttaakohan se 🤔😂
 
Tuli mieleen että ootteko te tehneet mitään erityistä nostattamaan hedelmällisyyttä tai muuttaneet elintapoja tms raskaushaaveide vuoksi? Ja teidän mahdolliset puolisot?

Minä oon yrittänyt ihan kevyellä otteella olla tässä yrittämisprojektissa mutta vähän monipuolisemmin koitan syödä, foolihapot otin käyttöön ja greippimehukuurit aina kierron alkupuolella. Ja kahvia oon vähentänyt, mutta sitä vähensin myös ahdistusoireiden vuoksi enkä pelkästään lastenhankinta-ajatuksella.
Minä syön rautaa, d-vitamiinia, folaattia, e-vitamiinia, kalaöljyä, kalsiumin aloitin vasta, magnesiumia, sinkkiä ja c-vitamiinia. Alkoholin oon vähentänyt minimiin ja nuuskan käytön lopettanut aikaa sitten.
 
Mä ilmoittaudun myös tänne. Miehen kanssa ensimmäistä yritetään, marraskuun alussa jätin ehkäisyn pois, ja toisesta kierrosta plussasin joulukuun lopulla.

Valitettavasti pikkuinen ei pysynyt matkassa pitkään. Sekalaiset tuntemukset vielä mutta molemmat varmasti haluaa yrittää uudelleen mahdollisimman pian.

Mulla oli heti plussauksen jälkeen hirvee huoli että jotain sattuu, ja niinhän siinä kävi, ja toivon että jos ja kun seuraavaksi tärppää niin ei tuntuisi ihan samalta, etten huolehtisi niin paljon. Päätettiin jo että ei puhuta kellekään ainakaan ekaan kolmeen kuukauteen, koska nyt ehdittiin kertoa miehen vanhemmille ja siskolle ja olihan se aika kauheeta kertoa niille mitä tapahtui.

Me ollaan molemmat jo vöhän vanhempia, mä oon 38 ja mies 41, ja riskit on tiedossa. Ei vaan ollut elämä aiemmin sellaista että lasten hankkiminen olis ollut mahdollista. Tai olishan se ollut näin jälkeenpäin ajateltuna mutta turha menneitä harmitella.

Mulla on nyt käytössä MultiVitan raskaus ja imetys-monivitamiini, kun apteekissa suositeltiin. Alkoholin jätin pois kokonaan, kahvia menee ehkä korkeintaan mukillinen viikossa, jos sitäkään.

Mies lopetti tupakoinnin ja alkoholin kun plussasin, mutta retkahti valitettavasti kun kävi huonosti. Mä toivon että se pystyisi jättämään ne nyt jo taas, koska uskon että vaikuttaa tähän yrittämiseen sekin.
 
Mäkin oon täällä piinailemassa teidän monien muiden kanssa. Nyt luultavasti dpo5. Tosi tylsät päivät...

Oon nyt tikuttanut oviksen pariin kertaan ja huomannut, että oletetusta ovispäivästä menkkoihin on vain 10 päivää. Ilmeisesti se ei kuitenkaan ole liian lyhyt aika? 🤔 Mutta monesti oon kuullut, että se aika olisi yleisemmin noin 14 päivää.
 
Paljon onnea @Kesäyönuni plussasta! Näin ne epätodellisemmat kierrotkin voivat vaan osoittautua parhaimmiksi. :folded: Toivotaan nyt pienelle paljon tarrasukkia matkaan.

Olen tosi pahoillani @Helinä84 tiedän kokemasta keskenmenosta. Se on kova paikka. Mekin halutiin silloin heti yrittää uudestaan, eikä se tietenkään sitä menetettyä tuo takaisin, mutta auttoi kyllä surussa. Toivottavasti teilläkin tärppää nopeasti :red-heart: Mä täytän tänä vuonna 35, ja mies 45. Kaikkien kavereiden lapset on jo koululaisia mutta meillä elämä nyt meni näin. :Face Without Mouth: Kyllä jo miettii niitä riskejä ihan eri tavalla kuin esikoisesta 5- vuotta sitten.

Mun ei oo hirveästi tarvinnut muuttaa elintapoja, eikä miehenkään. En oo koskaan polttanut, eikä käytetä alkoholia ollenkaan. Herkkuja koitan vähän vähentää, koska sokeri on vähän huono yhdistelmä pcos - kanssa. :Grinning Face With Smiling Eyes: Muuten tällä mentään mitä saatu, ja toivotaan parasta :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Dpo 5 ja sellaista pientä orastavaa juilintaa, nippailua ja vihlontaa on tänään ollut - mut...aika aikasta on. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
Takaisin
Top