Raskaaksi 2023

Mamiksx4: Toivottavasi flunssa menee pian ohi. Tsemppiä piinailuihin ja toivotaan plussaa. ➕♥️

Liitä: Pöh, kun se täti sinnekin saapui. Olis vaan pysynyt matkoillaan.. plussaonnea uuteen kiertoon! ♥️

Mai-: Tiedän ton tunteen.. jotenkin alkaa omakin usko hiipua, mutta toive omasta pikkuisesta on niin iso, että pakko koittaa silti uskoa onnistumiseen. Voimia ja plussatuulia! ♥️

Kesäheinä85: Voimia uuteen kiertoon. Toivon sulle plussaa💕

Valora: Tsemppiä piinailuihin. Menköön päivät nopsaan ja olkoon lopputulos positiivinen♥️➕➕➕

Itseänikin kkm jälkeen pelottaa jo etukäteen joskus (toivottavasti) tuleva odotusaika. Kkm oli niin samperin kamala kokemus. Vieläkin välillä purskahtelen itkuun yhtäkkiä, kun tulee toivoton olo. Pakko silti jatkaa..

ON: Täällä ei tälläkään kertaa onnistunut. Niin se täti vaan saapui ja kp1. Noh, uuteen nousuun kunhan haavat on taas nuoltu.. Plussatuulia kaikille🌸➕

On nämä kierron ensimmäiset päivät kyllä aina rankkoja 😫 kyllä niistä aina sitten myös toipuu ja toiveikkuus herää uudelleen, mutta nää tuntuu aina niin loputtoman kamalilta. Alkaa aina miettiä että miks ei mun keho pysty tähän. Noniin no mutta suuret sympatiat täältä siispä kaikille kenellä uusi kiero alkoi. 💛

Taisi muuttua tämä päivä kp1:ksi. 😑 Mistähän tuo nesteen tihkuminen rinnoista voi johtua, onko kellään muulla ollut tätä?

Onko aiempia lapsia? Itsellä ei, neste johtui hyperprolaktinemiasta, joka siis tehokkaasti estää myös raskautumisen. Kannattaa ottaa lääkärillä puheeksi, todetaan helposti verikokeella ja hoidetaan vielä helpommin kabergoliinilla :thumbs-up:

Tiedän, että tämä ei varmaan kovin paljon auta, mutta kaikille murehtijoille ja pelkääjille: jos murehdit etukäteen, joudut pahimmassa tapauksessa murehtimaan kahdesti. Jos et murehdi etukäteen, et välttämättä joudu murehtimaan ollenkaan. :red-heart: Jos tietäisin, mikä ihan todella auttaa siihen pelkäämiseen, niin heti kertoisin. Itse en ole osannu pelätä ja edellisessä raskaudessa pelkäsin yksittäisinä päivinä ja siihen kauhuun ei auttanut kyllä mikään muu kuin aika tai se, että sai vastauksen mielessä olevaan pelkoon. Kaikki meni onneksi hyvin ja hei, niinhän suurimmalla osalla menee! Toki keskenmenoja tulee aikaisessa vaiheessa melko monelle, mutta kun on alun yli päästy, niin suurimmalla osalla kuitenkin sujuu hyvin, vaikkei ehkä täydellisesti (ei meilläkään).

Tämän tosi huonon lohdutuksen jälkeen oma tilanne: dpo11/kp26. Pisin kierto pillereiden lopetulsen jälkeen! Tämähän alkaa jo olla normaalin rajoissa! Vielä en ole testannut ja yritän vielä malttaa, koska normaalisti kiertoni ovat pidempiä ja koska en halua arvailla haamujen kanssa onko vaiko eikö. Silti pari kertaa olen meinannut testin jo kaivaa esiin. Katsotaan kauanko maltan vai vaihtuuko kierto ennen sitä. Kummempia oireita ei ole, vain pieniä tuntemuksia vatsassa, jotka voi olla myös ihan jotain muuta. Toisaalta esikoisestakaan ei vielä tässä vaiheessa ollut kovin vahvoja oireita. Itseasiassa tarkistin womanlogista, että dpo12 aloin esikoisen kohdalla epäilemään raskautta, mutta oirekin alkoi tasan silloin. Eli huomista odotellessa! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Testit tein silloin dpo14 ja oli vahvat viivat, eli jos menisi samoin, niin varmaan pikkuhiljaa alkaisi jotain näkymään, jos testaisi...

Ääh, ovistesti reilusti positiivinen mutta liian aikaisin mielestäni :Grimacing Face: Kp 9 ja huomena vasta pääsee hommiin. Toivottavasti la yönä kylvetyt siemenet ovat vielä elossa! Ei kai se päivän päälle ole.. eli toivotaan että tästä ois itse ovikseen vielä se 48 h vaikka aikaa. Viime kierrossa kp 12 ov. Letrojen vaikutustakin voi tietysti olla. Limoja vähän vasta havaittu.
IMG_4985.jpeg
:Face Without Mouth:

Onko aiempia lapsia? Itsellä ei, neste johtui hyperprolaktinemiasta, joka siis tehokkaasti estää myös raskautumisen. Kannattaa ottaa lääkärillä puheeksi, todetaan helposti verikokeella ja hoidetaan vielä helpommin kabergoliinilla :thumbs-up:
Ei oo aiempia lapsia. Pitääkin sanoa tuosta lääkärissä, onneksi varasin nyt sen ajan!

Kp32 ja tuntuu ettei tapahdu mitään! Ei näy uutta kiertoa, eikä tullu viikonloppuna testiin kahta viivaa. On jotenkin tosi tuskallisia päiviä odottaa, tosin alkaa olla semmonen fiilis, että tämä yk oli tässä. Tänään en ees tehny testiä. Yks kierron seuranta sovellus sanoo, että ke alkais uus kierto, oura on taas muuttanut mieltään. Nyt oura on sitä mieltä, et kierto alkais 11.-15.9.

Eilen KP 8 jo suht lähellä tasavahvaa ovistikku ja nyt ei mitään😱 eilen tein vain yhden tikun eli en tiedä miltä näytti illasta. Mutta ei se nyt vielä ihan lähelle tasavahvaa ollut että onko näin että nyt laskee lh ja nousee uudestaan ja ovis tulee oikeeseen aikaan niinku yleensä siinä 14-16kp.

Täällä myös jänniä aikoja. Raskauskeijulta tilaamani CB:n ovistestit tipahti postiluukusta nyt reilu tunti sitten iltapäivällä. Kylläkin 16 päivää tilauksen jälkeen, mutta saapuipa lopulta. Menin heti testaamaan ja… näytölle tuli hymynaama! Kyseessä siis 2 hedelmällisintä päivää näyttävä testi. Jos olisi ollut toimitus vielä päivänkin myöhässä niin oltaisiin varmaan missattu ovisplussa. Vaikka voihan olla, että ovis menikin jo ja LH vaan vielä koholla…

Päätin heti näin yrityksen alkuun ostaa digitestin (10 testin paketti), koska joskus huvikseni vuosi pari sitten tein niitä liuska/viivatestejä ja minun oli ainakin vaikea tulkita niitä.

Jouduin nyt tulemaan työpaikalla käymään, mutta kunhan tästä kohta kotiin lähden, niin aiomme heti miehen kanssa hyödyntää tämän kierron. Sopivasti eilen puuhailimme myös, eli vaikuttaisi, että saadaan tässä kierrossa hyvä ajoitus 💕 Outoa on se, että mulla on ollut aina tosi selkeät limat, mutta nyt on aivan kuivaa siltä osin. No, ehkä luotan ennemmin testiin kuitenkin.

Jännään täällä kaikkien puolesta ja toivotan onnea kullekin kierron vaiheisiin!

Muokattu viimeksi:
@Ember Mä tein tietysti vielä CB diginkin iltapäivällä pari tuntia sitten kun kotiuduin ja hymynaamaa sekin näytti :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes: Testaan vielä aamulla. Vaikka noi testit on oiva apu niin mulle on vähän just kans epäselvää, että näyttääkö digi hymynaamaa vielä oviksen jälkeenkin eli voiko LH-tasot, etenkin yksilökohtaisesti vaihdellen, olla korkealla vielä kun ajoituksen kannalta on jo liian myöhäistä.

Jos ovis on vaikka jo illalla tai huomena aamulla, niin möhlin kyllä tämän kierron ajoituksen ihan itse kun sanoin, että nyt on hyvä sauma parin päivän selibaatille. Noh, tuleehan noita uusia kiertoja, mutta 43v tulee mittariin myös alkuvuodesta ja se kyllä kuumottelee mielessä aika tiuhaan...

Onnistuneita ajoituksia ja plussia testeihin vain kaikille! :Ear Of Rice:

Kp12 ja ovistesti tänään negatiivinen! Tämä on siis hyvä juttu, koska koen että kp13 ovis on mulle liian aikainen. Limat myös lisääntyneet, eli olisko sitten ylihuomenna.

Itse en ole digi-ovistestejä koskaan käyttänyt, mutta olen ymmärtänyt että mittaavat LH:ta ja estrogeeniä. Siksi olisi tärkeä aloittaa ajoissa testaus, koska laite vertaa näiden tasojen nousua ja sen perusteella antaa hymyn. Jos aiempia testauksia ei ole, niin laite ei osaa tulkita onko hormonihuippu vasta tulossa vai menossa.

Kauan_toivottu, kiitos paljon 🥰 onpa harmi että siellä kp1 😫 paljon plussaonnea tähän uuteen kiertoon 💖💖💖

Mä hullu mietin testiä jo tänään kp21.. oon pidätellyt nyt huomaamattani jo vissiin 3t. Ääh.. tunsin vaan niin ajoissa ovisoireita tässä kierrossa. Kp 10-12 ollut. Uskon että haamun näkyis jo jos olis onnistanut! On muuten tässä matkan varrella oppinut hyvin tarkkailemaan omaa kehoa ja milloin on ne hedelmällisimmät päivät.

Pakko kyllä todeta, että tänään ja eilen illalla ollut todella kummallinen olo. Eilen illalla vetäs alavatsan ihan ihme kramppiin, se kunnolla laukes vasta nukkumaan käydessä. Katsotaan, jos testaisi aamulla. Jos ovis on ollut silloin, mitä limojen vuoksi epäilen (kp 18-19 tienoilla), niin luulisi siinä jo huomenna jotain näkyvän jos on näkyäkseen.

Onko kokemusta ovulaation lähettyvillä olevista itku, potku raivareista? Täällä semmosta ja piti tehdä jo raskaustesti sen takia mutta nega eli viimekierron lopussa olevasta yhdynnästä ei ole mitään tullut joten liitän ovikseen?

Onko kokemusta ovulaation lähettyvillä olevista itku, potku raivareista? Täällä semmosta ja piti tehdä jo raskaustesti sen takia mutta nega eli viimekierron lopussa olevasta yhdynnästä ei ole mitään tullut joten liitän ovikseen?
Ei oo kokemusta mutta en yhtään ihmettele että on mahdollista 😂. Mitä ikinä tapahtuukaan biologisella tasolla, heijastuu se myös psykologiseen tasoon, ainakin naisella😂

Hei pitkästä aikaa! Ensiksi suuret onnittelut kaikille plussanneille, eritoten @Jefar jäi viimeisimmistä plussista mieleen! Paljon tarrasukkia ja hyvää vointia 🧡🌻

Myöskin lämmin halaus pettymyksen kokeneille ja uuteen kiertoon joutuneille 💙🌷

Minä sain nyt vihdoin oikein rekisteröidyttyä tänne, kun todennäköisesti tuun jatkossa pulisemaan täällä enemmän, sillä (rumpujen pärinää): meidän yritys on alkanut! 🥳 Tai no siis viimeisen ehkäsypillerin söin eilen, että nyt sit odotellaan millon mahtaa kierto lähteä rullaamaan. 🤩 Kesä on kyllä tuntunut niiiiiin pitkältä kun on niin kovasti odottanut tätä yrityksen alkamista. 😂 Mutta onpahan ainakin kerinnyt kuntoilemaan, syömään lakua ja salmiakkia vielä kun voi, tankkaamaan foolihappoa ja varmistumaan siitä että valmiita ollaan toiselle pienelle ❤️

Itseä vähän hirvittää se, että kuinka sietää pimeän tullen väsymystä saati sit jos raskautuu nopeasti niin se raskauden tuoma väsymys siihen päälle. 😵‍💫 Mut ei se auta ku koittaa pärjätä sit vaan ja asennoitua siihen tietyllä mentaliteetilla 😅

Muakin hieman pelottaa raskaudessa se, että saako pientä syliin asti. Mulla ei oo keskenmenoista kokemusta, että siinä mielessä kuulostan varmaan aika naiivilta puheissani. Pyrin kuitenkin ajattelemaan niin, että kun oon varovaisen luottavainen sen suhteen että kaikki menee hyvin, niin se vähentää mun stressiä ja vähempi stressaaminen taas edesauttaa raskauden sujumista. ✌🏼

Mutta katsotaan miten tässä tämän matkan aikana käy! Plussapuhuria niitä halajaville! 🥰

Negatiivistahan se näyttää. No, ihme olisi ollut jos ekasta kierrosta olisi tärpännyt 😅 Toki, vielä ei oo kp 1, joten siihen asti kai on mahdollisuuksia, varsinkin kun en ole yhtään varma milloin ovulaatio on ollut, jos se ylipäänsä on ollut. Ouran mukaan lämmöt on vähän normaalia korkeammat, tiiä sit tarkoittaako se mitään. Sen tän hetkinen ennuste on, että menkat alkais 10.-14.9. Mikäli uuteen kiertoon mennään ni ajattelin sit kokeilla ihan mittarilla aamulämpöjen mittailua, kiinnostaa sekin et kuinka hyvin oura pitää paikkansa.

Kyllä se toisaalta oli paljon helpompaa silloin, kun ei yrittänyt tulla raskaaksi 😂 Sai heti kerrasta "nauttia" positiivisesta testistä, vaikka aika shokkihan se oli.

Hei pitkästä aikaa! Ensiksi suuret onnittelut kaikille plussanneille, eritoten @Jefar jäi viimeisimmistä plussista mieleen! Paljon tarrasukkia ja hyvää vointia 🧡🌻

Myöskin lämmin halaus pettymyksen kokeneille ja uuteen kiertoon joutuneille 💙🌷

Minä sain nyt vihdoin oikein rekisteröidyttyä tänne, kun todennäköisesti tuun jatkossa pulisemaan täällä enemmän, sillä (rumpujen pärinää): meidän yritys on alkanut! 🥳 Tai no siis viimeisen ehkäsypillerin söin eilen, että nyt sit odotellaan millon mahtaa kierto lähteä rullaamaan. 🤩 Kesä on kyllä tuntunut niiiiiin pitkältä kun on niin kovasti odottanut tätä yrityksen alkamista. 😂 Mutta onpahan ainakin kerinnyt kuntoilemaan, syömään lakua ja salmiakkia vielä kun voi, tankkaamaan foolihappoa ja varmistumaan siitä että valmiita ollaan toiselle pienelle ❤️

Itseä vähän hirvittää se, että kuinka sietää pimeän tullen väsymystä saati sit jos raskautuu nopeasti niin se raskauden tuoma väsymys siihen päälle. 😵‍💫 Mut ei se auta ku koittaa pärjätä sit vaan ja asennoitua siihen tietyllä mentaliteetilla 😅

Muakin hieman pelottaa raskaudessa se, että saako pientä syliin asti. Mulla ei oo keskenmenoista kokemusta, että siinä mielessä kuulostan varmaan aika naiivilta puheissani. Pyrin kuitenkin ajattelemaan niin, että kun oon varovaisen luottavainen sen suhteen että kaikki menee hyvin, niin se vähentää mun stressiä ja vähempi stressaaminen taas edesauttaa raskauden sujumista. ✌🏼

Mutta katsotaan miten tässä tämän matkan aikana käy! Plussapuhuria niitä halajaville! 🥰

Voi kiitos ❤️ meinasin jo itkua vääntää kun luin 🙈
Toivotaan tarrasukkia todellakin kaikille meille 🫶🏼
Hcg verikokeessa on nousussa ja varhaisultra on 3viikon päästä mikä tuntuu ikuisuudelta 😒

Takaisin