Raskaaksi 2023

Julistan itseni uuniksi! (Olen halunnut sanoa tämän jo jonkin aikaa, hassu ilmaisu! :smiling-eyes: )

Uskaltaisikohan paketoida nyt tämän nro. 6:n yritysvaiheen? Viime keväänä kypsyi ajatus että ehkä meille vielä yksi mahtuisi, ja kesäkuun alussa poistettiin kuparikierukka. Ajatuksena että jos vielä yhden haluaa, se on tehtävä nyt. Harmittaisi jos en edes yrittäisi.

Nyt 3kk yrityksen jälkeen olen saanut selvän positiivisen raskaustestin. Ja viiva tuli vasta dpo 12, eli ei kannata masentua jos dpo 9 ei näy mitään, ei näkynyt minullakaan. Nyt olisi siis 3+5 mikä tuntuu todella vähältä. Mitä katselin taaksepäin niin edellisessä raskaudessa olen saanut hyviä viivoja vasta 4+4 esiin.

Kyllähän tämä vähän pelottaa. Ikää on 42v ja kohta tulee lisää. Keskenmeno- ja trisomiatilastot näyttävät ihan erilaisilta tässä kategoriassa kuin nuoremmilla. Kävin tänä aamuna läpi teehyllyni ja nostin ylös kaikki jotka eivät sovi raskaana oleville. Aika vähän jäi jäljelle ja osa niistäkin epäilyttää. Ainakin nämä ekat 12vk jätän väliin kaiken vähänkin epäilyttävän. Kahvin jätin jo reilu kuukausi sitten ja se oli aika kauhea rasti kahvikissalle! Nyt en enää ajattele onneksi edes asiaa.

Plussatuulia ja tarrasukkia tänne! Syksy on kuulemma hyvää aikaa raskautua, ja kääriytyä vällyjen väliin hautomaan masua. :Two-hearts:

Hei te viisaammat, valistakaapas noviisia siitä miten tuo lämpöjen mittaus pitäisi oikeaoppisesti tehdä 🤔

Jos ovistestiin on yhtään luottaminen niin täällä menossa nyt dpo6(?) tai dpo7. Näin viime yönä unta et jouduin anopin luona kieltäytymään viinilasillisesta sen takia, että odotin vauvaa. Jouduin vielä keksimään siinä tekosyyn sille koska ei oltu vielä kerrottu uutisia muille 😆

Moikka vaan! Liitynpä minäkin joukkoon kirjavaan. Minä olen siis kohta 31 ja minulla on edellisestä liitosta kaksi hoidoilla alkunsa saanutta lasta. Nyt uuden puolison kanssa yritys on tarkoitus aloittaa kun kierukka poistetaan 19.9. Aiemmin pillereiden poisjättö aiheutti yli 6kk tauon kuukautisissa, joten nyt jännittää miten hormonitoiminta palautuu. Taustalla on PCOS ja nyt onkin käytössä metformiini sekä spironolaktoni hirsutismin hoitoon.

Millaisia kokemuksia teillä on siis kierukan poistamisesta ja hormonitoiminnan palautumisesta?

@Mamif mulla poistettu Mirena toukokuussa ja ekat menkat tuli 7 viikkoa poistosta. Kierukka ehti olla 7v (vaihto välissä), niin edellisistä menkoista oli aikaa. Nyt iän myötä varmaan kierto lyhyempi kuin ennen, mutta muuten ns. normaalisti rullaa. Lääkäri sanoi kun hätäilin kuukaden jälkeen, että on normaalia että kierron palautumiseen menee jopa 3kk.

Tänään letrojen seurantaultra ja kp 10, ovistesti oli aamulla jo nega eli ov oli ja meni... ihan noin aikaisin ei olisi tarvinnut tulla.

Hei te viisaammat, valistakaapas noviisia siitä miten tuo lämpöjen mittaus pitäisi oikeaoppisesti tehdä 🤔

Jos ovistestiin on yhtään luottaminen niin täällä menossa nyt dpo6(?) tai dpo7. Näin viime yönä unta et jouduin anopin luona kieltäytymään viinilasillisesta sen takia, että odotin vauvaa. Jouduin vielä keksimään siinä tekosyyn sille koska ei oltu vielä kerrottu uutisia muille 😆
Mittaus heti herättyä, mieluusti kielen alta (ei kainalon). Kahden desimaalin mittari parempi kuin yhden. Kandee mittaa about samaan aikaan joka aamu :D

O-ou! Olin malttamaton ja testasin. Vieläpä hyvin laimeasta päivävirtsasta. Alkuun katsoin, että eikä, miksi testasin kun se näyttää jotain haamun esiastetta, joka jättää tulkinnanvaraa...mutta hetken odoteltuani meinasi silmän tippua päästä, nimittäin ihan selkeä PLUSSA sieltä pärähti! :Grimacing Face::smiling face with heart-eyes: Vielä olen vähän epäuskoinen, eli pitää toinenkin testi tehdä vielä, että saan täyden varmuuden. Mietin että milloin uskaltaisin CB:n digin tehdä, että varmasti reagoi. Nyt dpo12 (muistaakseni).

Onnea Lano❤️

Täällä KP 10 ja ei ainakaan päivän ovistesti ollut vielä plussa. Aika hyvältä jo näytti taas kun eilen oli yhtäkkiä haalentunut. Tulossa lähipäivinä. Limat on bongattu kyllä! Tallettelut on tänään tehty.

Hei kyselen vielä, että mikä olisi paras sovellus kiertojen tarkkailuun. Minulla on vuosia ollut womanlog mutta se on aika kökkö jo. Olisiko se Flo hyvä vai onko joku vielä parempi?

Täällä uusi tulokas ja 08/23 alkanut ensimmäisen lapsen yritys, eli ihan noviisina kaiken suhteen :smiling-eyes: hetken aikaa olen seuraillut tätä foorumia ja ehtinyt jo liikuttua moneen kertaan muiden hyvistä uutisista :smiling face with heart-eyes:

Olen iältäni 32 ja mieheni 24, olemme alusta asti puhuneet mieheni kanssa, että hän tulee isäksi sitten suht nuorena, koska noh.. oma hedelmällinen ikä alkaa tulla vastaan nopeammin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: nyt oli oikea hetki antaa lapselle mahdollisuus, kun opinnot hoidettu ja vakituiset työpaikat.

Tällä hetkellä mennään kp 28. Kiertoni on todella vaihteleva, keskimäärin 34 päivää pitkä, joten halusin heti alkuun jo tikuttaa ja tarkastella omaa ovulaation ajankohtaa, mutta en saanut sitä todennettua. Tikutin kp:t 13-26 vähintään joka toinen päivä. Teinköhän tässä heti jonkun virheen? Tallettelua tehtiin kuitenkin aktiivisesti, joten siitä ei varmaankaan jäänyt kiinni :Smiling Face With Smiling Eyes:

Alkuun ajattelin, että tehdään tätä hommaa rennosti ilman suurempia analysointeja, mutta ei kauaa mennyt, kun asia tuli ajatuksiin lähes taukoamatta ja on analysoitu ja pähkäilty kierron pituuksia sun muuta :Face With Tears Of Joy:

Superpaljon plussatuulia ja tarrasukkia kaikille! :Two-hearts:

Negatiivistahan se näyttää. No, ihme olisi ollut jos ekasta kierrosta olisi tärpännyt 😅 Toki, vielä ei oo kp 1, joten siihen asti kai on mahdollisuuksia, varsinkin kun en ole yhtään varma milloin ovulaatio on ollut, jos se ylipäänsä on ollut. Ouran mukaan lämmöt on vähän normaalia korkeammat, tiiä sit tarkoittaako se mitään. Sen tän hetkinen ennuste on, että menkat alkais 10.-14.9. Mikäli uuteen kiertoon mennään ni ajattelin sit kokeilla ihan mittarilla aamulämpöjen mittailua, kiinnostaa sekin et kuinka hyvin oura pitää paikkansa.

Kyllä se toisaalta oli paljon helpompaa silloin, kun ei yrittänyt tulla raskaaksi 😂 Sai heti kerrasta "nauttia" positiivisesta testistä, vaikka aika shokkihan se oli.
Täällä mennään sun kanssa samassa tahdissa, eka kierto lähes takana, ei varmuutta ovulaation ajankohdasta ja seuraavat menkatkin alkaa päivälleen samaan aikaan! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: voisin myös seuraavaan kiertoon ottaa lämpöjen seurailun mukaan! Ei mitään paineita, mutta kiva silti tikutella ja mittailla :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Plussatuulia sinne, vielähän ei ole ekaa kiertoakaan poissuljettu :Winking Face:

Muokattu viimeksi:
Hei kyselen vielä, että mikä olisi paras sovellus kiertojen tarkkailuun. Minulla on vuosia ollut womanlog mutta se on aika kökkö jo. Olisiko se Flo hyvä vai onko joku vielä parempi?
Flo on ainakin ihan perus hyvä. Myös premom on hyvä, jos ovis tikkuja käyttää

Onko kokemusta ovulaation lähettyvillä olevista itku, potku raivareista? Täällä semmosta ja piti tehdä jo raskaustesti sen takia mutta nega eli viimekierron lopussa olevasta yhdynnästä ei ole mitään tullut joten liitän ovikseen?

Sivusta huutelen, että kyllä on kokemusta ja olen lukenut, että muillakin on. Minulla alkoi joku vuosi sitten pikkuhiljaa tulla ovulaation aikaan jonkinlainen pikku-pms. Ihan selvä hormonimyrsky pariksi päiväksi. Ihanaa, kun kierto lyhenee (minä olen 41v.), pms kestää viikon ja sitten vielä pari epätoivon/kiukun päivää siihen väliin. :Grimacing Face:

Julistan itseni uuniksi! (Olen halunnut sanoa tämän jo jonkin aikaa, hassu ilmaisu! :smiling-eyes: )

Uskaltaisikohan paketoida nyt tämän nro. 6:n yritysvaiheen? Viime keväänä kypsyi ajatus että ehkä meille vielä yksi mahtuisi, ja kesäkuun alussa poistettiin kuparikierukka. Ajatuksena että jos vielä yhden haluaa, se on tehtävä nyt. Harmittaisi jos en edes yrittäisi.

Nyt 3kk yrityksen jälkeen olen saanut selvän positiivisen raskaustestin. Ja viiva tuli vasta dpo 12, eli ei kannata masentua jos dpo 9 ei näy mitään, ei näkynyt minullakaan. Nyt olisi siis 3+5 mikä tuntuu todella vähältä. Mitä katselin taaksepäin niin edellisessä raskaudessa olen saanut hyviä viivoja vasta 4+4 esiin.

Kyllähän tämä vähän pelottaa. Ikää on 42v ja kohta tulee lisää. Keskenmeno- ja trisomiatilastot näyttävät ihan erilaisilta tässä kategoriassa kuin nuoremmilla. Kävin tänä aamuna läpi teehyllyni ja nostin ylös kaikki jotka eivät sovi raskaana oleville. Aika vähän jäi jäljelle ja osa niistäkin epäilyttää. Ainakin nämä ekat 12vk jätän väliin kaiken vähänkin epäilyttävän. Kahvin jätin jo reilu kuukausi sitten ja se oli aika kauhea rasti kahvikissalle! Nyt en enää ajattele onneksi edes asiaa.

Plussatuulia ja tarrasukkia tänne! Syksy on kuulemma hyvää aikaa raskautua, ja kääriytyä vällyjen väliin hautomaan masua. :Two-hearts:
Peukut on isosti pystysssä, että kaikki menee hyvin! Onneksi 40+ iässäkin suurin osa raskauksista päättyy terveen lapsen syntymään :Hugging Face:

Tikutin vielä ilta ovistikun kahdella eri testillä. Olen pc tikkuja käyttänyt ja ne toiminut mutta nyt katsoin myös normalin ovistikun jonka herkkyys se 25 ja haalea viiva vain ja pc tikussa jo vahva mutta ei tasavahvaa kuitenkaan. Eli tulossa on vasta ovis. Nyt siis KP 10 (28-29)Oon huomannut että pc tikut on tosi herkkiä niinkuin pc raskausliuskatkin joten ne näyttää ovisplussaa aiemmin kuin monet muut mutta minulla ovis on ollut kuitenkin myöhemmin kuin olen pc liuskoista laskenut sillä viimeksikin kun oli ne kaksi kemiallista näkyi ne aika myöhään testissä. Uskon että kun normalin testi on plussa niin ovis on oikeasti siitä seuraavana päivänä.

Täällä uusi tulokas ja 08/23 alkanut ensimmäisen lapsen yritys, eli ihan noviisina kaiken suhteen :smiling-eyes: hetken aikaa olen seuraillut tätä foorumia ja ehtinyt jo liikuttua moneen kertaan muiden hyvistä uutisista :smiling face with heart-eyes:

Olen iältäni 32 ja mieheni 24, olemme alusta asti puhuneet mieheni kanssa, että hän tulee isäksi sitten suht nuorena, koska noh.. oma hedelmällinen ikä alkaa tulla vastaan nopeammin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: nyt oli oikea hetki antaa lapselle mahdollisuus, kun opinnot hoidettu ja vakituiset työpaikat.

Tällä hetkellä mennään kp 28. Kiertoni on todella vaihteleva, keskimäärin 34 päivää pitkä, joten halusin heti alkuun jo tikuttaa ja tarkastella omaa ovulaation ajankohtaa, mutta en saanut sitä todennettua. Tikutin kp:t 13-26 vähintään joka toinen päivä. Teinköhän tässä heti jonkun virheen? Tallettelua tehtiin kuitenkin aktiivisesti, joten siitä ei varmaankaan jäänyt kiinni :Smiling Face With Smiling Eyes:

Alkuun ajattelin, että tehdään tätä hommaa rennosti ilman suurempia analysointeja, mutta ei kauaa mennyt, kun asia tuli ajatuksiin lähes taukoamatta ja on analysoitu ja pähkäilty kierron pituuksia sun muuta :Face With Tears Of Joy:

Superpaljon plussatuulia ja tarrasukkia kaikille! :Two-hearts:

Kannattaa tikuttaa ovista joka päivä. Joka toinen päivä testaamalla jää helposti huomaamatta. Osa tikuttaa kaksi kertaa päivässä, sillä lh-huippu on aikas nopea.

O-ou! Olin malttamaton ja testasin. Vieläpä hyvin laimeasta päivävirtsasta. Alkuun katsoin, että eikä, miksi testasin kun se näyttää jotain haamun esiastetta, joka jättää tulkinnanvaraa...mutta hetken odoteltuani meinasi silmän tippua päästä, nimittäin ihan selkeä PLUSSA sieltä pärähti! :Grimacing Face::smiling face with heart-eyes: Vielä olen vähän epäuskoinen, eli pitää toinenkin testi tehdä vielä, että saan täyden varmuuden. Mietin että milloin uskaltaisin CB:n digin tehdä, että varmasti reagoi. Nyt dpo12 (muistaakseni).
Onnea!

Täällä tismalleen sama. Tosin minä malttamaton oon jo tehny toissapäivänä ja eilen negat. Tänään sitten päähänpistona lirautin lyhyellä pidätyksellä testin ja haalea, mutta selkeä viiva piirtyi 🤩 myös dpo 12

Paljon onnea Nepeta Cataria ❤❤❤
Lanolle myös isot onnittelut ❤❤❤
Ja tarrasukkia ❤❤❤ Haluan aaltoon mukaan 😍

Tervetuloa Mamif ja Lampsu_ 🥰 Olkoon visiittinne täällä lyhyt!

Beanen, mulla oli toissakierto tosi rankka henkisesti just ovisaikaan ja ihmettelin, että ihan pms olot! Yleensä on hyvä fiilis ovisaikaan, rakastunut ja onnellinen.

Testit polttelee kaapissa.. Olen ihan varma ettei ole tärpännyt kuin samat oireet kuin ennenkin 😭

En muista kuka kommentoi.. mutta mäkin jännitän sitä alkuraskauden väsymystä ja pahoinvointia. Että miten jaksaa töissä vielä pimeään aikaan. Mutta en aio kyllä liikaa sinnitellä vaan saikkua olis sitten tarvittaessa otettava.. Rakkaus auttaa jaksamaan ❤

Nepeta Cataria, mua kiinnostaa, onko aiemmissa raskauksissasi ollut samankaltaiset oireet? Ennen plussaa ja muutenkin raskauden alussa ja edetessä.

Takaisin