Raskaaksi 2023

Jefar, onnea❤️

Täällä KP 3 ja menkat todella niukat. Mutta ehkäisemätön yhdyntä oli KP 26_29 joten ei silloin voi hedelmöittyä tietty. Ehkä vaan olen jo vanha tai muuten niukat. Vuoto kuitenkin alkoi ajallaan että varmaan voi luottaa siihen. Eli nyt olis kp3 ja tjottaillaan.

Heissan, täällä ilmoittautuu yksi kuumeilija 🙋‍♀️ imetän edelleen esikoistani eikä kierto ole palautunut sen jälkeen vielä lainkaan. Tein kuitenkin huvikseni ovis-testin tänään ja se näytti positiivista(?). Voiko imetyksen aikaiset hormonit vaikuttaa tuohon tulokseen, vai voiko todella olla niin, et sen ainoan kerran kun testasin tuota niin sattuikin juuri kohdalleen 😀

Tässä vielä kuva testistä
View attachment 125200

Mulla näytti tältä lähes joka päivä testit pitkässä kierrossa, imetän, hormonit sekaisin.. kierto oli 80 päivää, eka kierto menkkojen alkamisen jälkeen, synnytyksen jälkeen. En bongannut siinä ovulaatiota. Seuraavat 2 kiertoa oli noin 40 päiväsiä ja bongasin ovulaation.
Mutta toki sinulla voi olla ovulaatio tai voit vaikka olla raskaana :)

Liitteet

• Screenshot_20230829_222717_Premom.jpg
    Screenshot_20230829_222717_Premom.jpg
    626.2 KB · Katsottu: 118
Ehkäisystä, meillä mentiin kans varmojen päivien välttelyllä ja niinä päivinä iha kondomilla.

Mä oon kyllä ihan vuodenaika ihminen, eli siis mulla menee jokainen vuodenaika. Ite ootan kyl syksyä ja talvea jo🤩.
Oon tehnyt nyt muutaman päivän vauvavihkoo mun ystävän babyshowereille, kasailen sinne humoristisia käyttöohjeita vauvalle ja lisäks laitan jokaiselle vieraalle oman sivun minne saa arvuutella syntymäaikaa ja hiusten väriä jne. Kivaa puuhaa tällee kp2 - kp5 väleille ku kierron tylsin vaihe menossa😂.

Mulla näytti tältä lähes joka päivä testit pitkässä kierrossa, imetän, hormonit sekaisin.. kierto oli 80 päivää, eka kierto menkkojen alkamisen jälkeen, synnytyksen jälkeen. En bongannut siinä ovulaatiota. Seuraavat 2 kiertoa oli noin 40 päiväsiä ja bongasin ovulaation.
Tätä mökin epäilen et kroppa on vaan niin hormonihöyryissä edelleen et näyttää mitä sattuu nuo testit 😄

Tämäpäs on jotenkin erikoista. Miulla on käytössä Oura ja siinä päällä kierron seuranta. Ihan päivä-pari sitten se ennusti seuraavien kuukautisten aluksi 6.-10.9., mut tänään huomasin, että sen ennuste olikin muuttunut. Nyt se sanoo "kuukautisten arvioitu alkamaisajankohta 23.-27. syyskuuta / perustuu kehosi lämpötilaan". Heti tietysti semmonen fiilis, että voisko tää tarkoittaa jotain, mutta en oo tuota Ouran ennustetta niin tarkkaan aikaisemmin seurannut, että voisin sanoa että nyt olis eka kerta kun ennuste muuttuu noin radikaalisti.

Tämäpäs on jotenkin erikoista. Miulla on käytössä Oura ja siinä päällä kierron seuranta. Ihan päivä-pari sitten se ennusti seuraavien kuukautisten aluksi 6.-10.9., mut tänään huomasin, että sen ennuste olikin muuttunut. Nyt se sanoo "kuukautisten arvioitu alkamaisajankohta 23.-27. syyskuuta / perustuu kehosi lämpötilaan". Heti tietysti semmonen fiilis, että voisko tää tarkoittaa jotain, mutta en oo tuota Ouran ennustetta niin tarkkaan aikaisemmin seurannut, että voisin sanoa että nyt olis eka kerta kun ennuste muuttuu noin radikaalisti.
Ei ourasta kokemusta mutta mielenkiinnolla kyllä kuulen miten tässä kävi!

Letropäivä nro. 3 ja muniksessa pistelee ja tuikkii kävellessä, kypsyispä siellä nyt joku lihava hedelmällinen munasolu! Kp 5 nyt ja kp 10 tarkastusultra. Mulla on siis vaan toinen munasarja enää tallella, toinen poistettu ison kystan takia.

• Optimistinen
Reaktiot: Sen
Näemmä se Oura säätää tuota ennustetta, nyt on muuttunut ennuste 22.-26.9. eli päivällä aikaistunut. Tänään kp 28, pienesti nippailua/paineen tunnetta alavatsalla, mutta sekin niin pientä, että voi olla mielikuvituksen tuotettakin. Mahdollisesti dpo 8-9 tai jotain sinne päin, aamun testi nega (en malttanut olla testaamatta).

Heippa! Tulen uutena kirjoittelemaan vertaistuen kaipuussani. 😁 Olen itse 33v ja mies 40 ja yritämme esikoista. Yritys on kestänyt kauemmin mihin osasin varautua, nyt virallisesti yk5 mutta ehkäisy on jätetty jo viime vuoden joulukuussa, eli periaatteessa ehkä yk9-10. Oma kierto oli koko kevään ihan sekaisin jonkun tilapäisen häiriön takia (ehkä stressi?). Olen ollut jo monta kertaa aivan varma että NYT onnistui, mutta kertaakaan ei vielä ole tärpännyt. Taas tässäkin kierrossa toiveet oli korkealla, rinnat olivat tosi kipeät dpo ~7-10, nyt dpo 11(?) ja kipu onkin jotakuinkin poissa ja tänään huomasin tiputtelua. 😔 Viime aikoina kun kierto on tasaantunut niin luteaali ollut 14 päivää melko tarkalleen ja yleensä aina tiputtelua muutama päivä ennen menkkoja. Joten toivo lässähti taas pahan kerran. Hirveä pelko että jotakin on pielessä, vaikka itse oon käynyt gynellä ja kaikki on näyttänyt hyvältä.

Oon lukenut koko ketjun ja saanut jo siitä paljon tsemppiä, joten halusin tulla kirjoittelemaan. Ihana kuulla teidän muiden tarinoita! 💛

Noniin, pakko oli tehdä uusi ovis-testi kun se ensimmäinen näytti ainakin omaan silmään positiivista 😅 kertokaapas te paremmin tietävät, eikös tämä tänpäiväinen testi ole selvä nega (=viiva selvästi haaleampi kuin ekassa testissä).

Tässä molemmat testit eri päiviltä
20230829_200819.jpg

20230831_122138.jpg

Sen verran vielä taustatietoa, että vaikka itsellä oli aiemmin tosi selkeä kierto ja selvät ovis-oireet joka kk niin silti esikoinen sai alkunsa vasta yk4. Siksi toivon et oma kierto lähtisi normaalisti käyntiin että pääsisi yrittämään toista pientä, tiedä kuinka kauan tällä kertaa siinä menee 😅

Hei mikä tää sovellus on? Onko maksullinen?

Täällä KP 5 ja piruuttaan tikutin ovistikun ja haalea viiva. Olis kiva jos ovis olis nyt aikasemmin. Viimekierrot olleet 29-30 ja aiemmin oli muutama lyhyempi jotain 25-26. No saa nähä tuleeko ollenkaan tietty.
Missäs vaiheessa muut menee?

Siis apua, tänään on meinannu itkettää ihan kaikki ja ei mikään. Oli tänään lapsen vanhempainilta ja jopa rehtorin puhe koulun painopisteistä ym meinasi herkistää 🤣 Viimeksi tämmönen itkuherkkä päivä oli edellisen kierron viimeinen päivä, että saas nähdä alkaako huomenna uusi kierto..

Täällä niinkin tylsä vaihe ku KP3😂. Mutta en valita🤣✌🏻. Ovista kohti onneksi menossa päivä kerrallaan👏🏻.

Täällä kp24..ovis oli kait kp14/16 ja nyt aamupäivällä oli vihlontaa alavatsassa pari minuuttia, meni ohi.. nyt illalla menkkamaista jomotusta.. hieman jäi vaaleanpunaista väriä paperiin kun kävin vessassa... Edellinen kierto oli 27päivää ja sitä edellinen 24... Saapa huomata oisko kiinnittymisestä johtuvaa.. vai onkohan huomenna tai lähipäivinä kp1 🤦‍♀️

Kp17 ja ikenet vuoti tosi paljon kun lankasin hampaat tässä illalla. Aloin aatella voiko olla raskausoire 😅 Muistan lukeneeni että ikenet voi herkemmin vuotaa raskaana ollessa kun verenkierto vilkastuu. Mutta tuskin kai näin aikaisin!

Mulla vuosi ikenet ihan kauheesti kun olin raskaana ja koko raskauden!! Olen hammashoitaja ja kyllä mietin lähteekö irtoon pian koko hampaat! Ei vaan harjatessa vaan kun kielellä NS.imaisi niin veri lensi suuhun. Vuosi niin herkästi. Eri raskauksissa toki eri. Esikoisesta tuli verta jatkuvasti nenästä🙈

Takaisin