Raskaaksi 2023

Hei vain kaikille! Täällä yksi vauvakuumeilija. Esikoinen syntyi heinäkuussa 2020 ja toinen on saanut tulla jos on tullakseen jo hieman yli vuoden. Taustalla itsellä kaksiosainen kohtu ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Joka kuukausi on tullut tikutettua ovulaatiota, mutta vain noin puolet ovulaatioista hyödynnetty. Esikoinen sai alkunsa noin 1,5 vuotta ehkäisyn lopettamisesta ja ennen esikoista oli yksi keskenmeno rv 8+5. Nyt on dpo 2 vasta ja katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan🤭. Nyt on kp 17/27-28. Hieman toki jännittää koska olisi uusi työ alkamassa ja ei tekisi mieli heti ilmoittaa jäävänsä alle vuoden päästä äitiysvapaalle mutta ei haluaisi jättää tilaisuutta käyttämättäkään kun raskautuminen ei ihan välttämättä ole helppo operaatio 😬

Heipähei pitkästä aikaa.
Tänne on sadellut plussia ihan sairaasti! Paljon onnea jokaiselle niistä ❤️❤️❤️

Täällä menossa ovishetket ja eilen tuli kunnon eggikset, saatiin hyödynnettyä ❤️ Samoin toissapäivänä hyödynnetty. Eilen tuli flunssa kylään joten kauheen romanttinen fiilis tässä ei ole mutta hommat saatiin hoidettua. Ei sentään kuumetta ole. Tänään taitaa tulla plussa ovistikkuun. Sen verta vahvat oli viivat aamulla jo.

Alle kaksi viikkoa ja mennään ovumiaan taas käynnille. Ekana päivänä analyysi ja toisena sitten tulokset J mun ultrasi. Silloin on noin dpo10 jos saan tänään plussan. Kiva nähdä mitä ultrassa voi nähdä oviksen jälkeen. Näkyykö silloin vielä munasolureserviä sekä limakalvon paksuutta. Ylipäätään että onko ovis tapahtunut. Toivotaan että siittiöt olis lisääntynyt.

Tässä sitä on sitten taas parin viikon piinat edessä ja vielä lääkörikäynnin jännitykset. Taidan tehdä testin lääläripäivön aamuna 😊

Täällä myös odotellaan lääkärikäyntiä felicitakseen, ahdistuin eilen suuresti tiputtelun myötä ja paniikissa sitten lääkäriaikaa varaamaan 😅 ahdistusta tietysti pahensi se että hoitaja puhelimessa sanoi, että kun olette kuitenkin viime joulukuusta yrittäneet niin on varmasti hyvä tutkia mistä voisi johtua etten vielä ole tullut raskaaksi. Aiemmin olen yrittänyt ajatella, että kyllä tässä voi vielä huoletta ensi kevääseen yrittää kun oli sitä kiertohäiriötäkin tässä sotkemassa. Mutta onnistuin nyt sitten panikoitumaan ja tutkimuksia edessä ensi viikolla 😆

Rinnat kipeytyivät taas tänään uudelleen 🤔 mutta ruskea tiputtelu jatkuu joten kai tässä täytyy kaikki toiveajattelut kuopata. 😒

Tänään taas ovista tikutettu kerran ja yllättävän vahva viiva jo kp6🤔 olisko tosiaan ovis tulossa aikaseimmin nyt. Vähän limaakim havaittavissa

Täällä kp18/25 ja nyt alkoi piinailu.. en millään malttais oottaa että pääsee testaamaan ja miten ihmeessä sitä taas vaan jaksaa yrittää ja odotella jos onkin nega 🙄 tähän saakka mennyt kierto kivasta, mutta nyt iski tunne että aika on pysähtynyt.. Menin kaivamaan lasten vauvakuvia ja raskauskuvia esiin.. oi että. Kumpa saisi vielä kokea sen kaiken.

Tervetuloa Annuliini97 ja muitakin uusia taisi olla 💗💗💗 Pikaista plussaonnea!

Kp10 ja eilen alkoi limat lisääntyä. Ovis ollut viimeiset kaksi kiertoa kp13, mikä tuntuu ehkä vähän aikaiselta, kun aiemmin ollut myöhemmin.

Vuosihan on normaali yritysaika ja jos on ongelmia niin voi mennä kauemminkin. Sinänsä siis ei tarvi hätäillä vaikka ei muutamassa kuukaudessa ole tärpännyt.

Milloin teillä on yleensä ovis?

Mulla KP 7 ja ihmettelen kuin jo limat alkaneet tulla ja ovistesti aika hyvä jo! Miten voi näin vaihdella. Voiko nyt tosiaan olla jo ovis aiemmin kun ennen ollut noin kp15.
Onko muilla pelkoja raskauden suhteen? Mulla on aika ajoin pahojakin ja pelkään lapsen menettämistä jne. Toki koskaan missään vaiheessa ei voi tietää mitä sattuu jne. Mutta nyt erityisesti, liittyykö ikään vai miten. Meillä yksi vaikea sairas lapsi mutta ei ole perinnöllistä enkä häntä koskaan vaihtas mutta olen jotenkin aina pelännyt ja en ole pystynyt nauttii raskaudesta ollenkaan😕

Kp10 ja eilen alkoi limat lisääntyä. Ovis ollut viimeiset kaksi kiertoa kp13, mikä tuntuu ehkä vähän aikaiselta, kun aiemmin ollut myöhemmin.

Vuosihan on normaali yritysaika ja jos on ongelmia niin voi mennä kauemminkin. Sinänsä siis ei tarvi hätäillä vaikka ei muutamassa kuukaudessa ole tärpännyt.

Siis että mennään samoissa, huvittavaa taas. 😅 Mulla yleensä ovis kp 14, mutta nyt (kp 9) yhtäkkia alkoi pahat ovisoireet. Eilenkin oli jo vähän oireita, mutta en tajunnut niitä heri koska eilen oli siis myös kuukautisten vika päivä. Siis älyttömän aikainen ovis tulossa jos merkit pitää paikkansa... meillä ei taida taaskaan tallettelut onnistua ajoissa, mies on kipeä...

• Tykkään
Reaktiot: Sen
Kerrankin tallettelut saatiin ilman mitään ongelmia. Tänään ovis ja viimeisin siis tänään ja muuten joka toinen päivä. Mä ite oon ollu vielä kipee mutta hommat saatiin maaliin 👍

Aamulla aikainen herätys ja kotiinpaluu mökiltä 🥺 oisin viihtynyt kauemminkin varsinkin kun mennyt flunssassa nää vikat päivät. Nyt yrittää vielä jotain yskää päälle, 🤧

toivotaan nopeeta kahta viikkoa ja hyvää vastausta meille reilun viikon päähän analyysistä 🤞

Onko muilla pelkoja raskauden suhteen? Mulla on aika ajoin pahojakin ja pelkään lapsen menettämistä jne.

Mä oon aina sellainen huoleton odottaja koska kaikki aiemmat raskaudet mennyt hyvin. Mut nyt tämän kkm jälkeen odotuksesta tulee kyllä kaikkea muuta kuin huoleton. Ja etenkin jos se sitten toistuu kuitenkin uudelleen, että haluaako ja jaksaako sitten enää uudelleen pettymystä.

Mitä tulee sit ihan lapsiin muuten niin mulla on tosi kova menettämisen pelko heistä. Mähän en vie lapsia hoitoonkaan jossei oo aivan pakko, yökylässä eivät oo koskaan olleet (tosin eivät oo itse ees halunnut mennä). Ja mä tiedän että tuun selviään ihan mistä tahansa muusta mut jos lapsille jotain tapahtuu nii se tulee romahduttamaan kyllä mua enemmän ku mikään. Onneks kuitenki tää napanuora pikkuhiljaa kasvaa esmes ku koulussa ovat niin on ollu pakko antaa vastuuta muillekin😅.
Ja saavat lapset tehdä, olla ja mennä vaikka holhoonkin😂.

Täällä pahimmat piinapäivät, menkkojen pitäs alkaa perjantaina tai lauantaina. Tosin nyt oon koittanut parhaani mukaan olla miettimättä enkä aio ostaa edes testejä kuin aikaisintaan sunnuntaina, jos siihen mennessä ei ole menkat alkaneet. Tänään on alamahaa juilinut niin, että oli pakko kalenterista oikein varmistaa, että olihan se menkkojen odotettu alkupäivä tosiaan vasta ensi viikonloppu eikä tämä, kun ihan tuntuu siltä, että minä hetkenä hyvänsä hanat aukeaa. 😅 Jos menkat taas alkaa aiemmin kuin ennen, heitän pyyhkeen kehään ja annetaan koko vauvahaaveen suosiolla olla niin kauan kuin imetän. Selkeät ovislimat ja -oireet oli kuitenkin kp 14, niin kierron lyheneminen tarkoittaa vain luteaalivaiheen lyhenemistä eikä se raskautumisen kannalta ole ollenkaan otollista. 🤷🏼‍♀️ Kierto on nyt kierto kierrolta lyhentynyt 29->26.

• Optimistinen
Mulla KP 7 ja ihmettelen kuin jo limat alkaneet tulla ja ovistesti aika hyvä jo! Miten voi näin vaihdella. Voiko nyt tosiaan olla jo ovis aiemmin kun ennen ollut noin kp15.
Onko muilla pelkoja raskauden suhteen? Mulla on aika ajoin pahojakin ja pelkään lapsen menettämistä jne. Toki koskaan missään vaiheessa ei voi tietää mitä sattuu jne. Mutta nyt erityisesti, liittyykö ikään vai miten. Meillä yksi vaikea sairas lapsi mutta ei ole perinnöllistä enkä häntä koskaan vaihtas mutta olen jotenkin aina pelännyt ja en ole pystynyt nauttii raskaudesta ollenkaan😕
Mulla on todellakin pelkoja vaikka en vielä koskaan oo edes ollut raskaana. Tarkkailen muutenkin omaa kehoani aina tosi paljon ja pelkään vähän kaikkea, ja oon ihan varma että jos tuun raskaaksi niin se sen raskauden ja siihen liittyvien tuntemusten tarkkailu tulee olemaan koko ajan läsnä. Toivon että oppisin jotain keinoja millä voisin välttää tai ainakin minimoida sen tarkkailun.

Huomenna pitäis alkaa uusi kierto. Tiputtelu on käynyt hyvin vähiin ja rinnat on kipeytyneet sivuilta kun aiemmin oli päältä, lisäksi eilen tihkui suihkussa maitoa rinnoista 😱 en uskalla tehdä testiä. Enkä yhtään uskalla ajatella että vois olla mahdollista että oon raskaana.

Mulla nyt keskenmenon jälkeen ollut aiemmin kuin keväällä oli.
Viime kierto oli kp 13. Eilen oli kp11 ja ovis testi näytti plussaa, ed. iltana oli vähän kipuilua ja oiretta, mutta muuten ollut kyllä nyt tosi oireeton joten tiedä lainkaan oliko ovis jo eilen 🤷🏻‍♀️ mutta ainakin Lh huippu haalentunut.
Viime kierrossa oli niin selvät kivut, ja lievät kivut jatkui viikon vielä oviksesta, joten vähän nyt epäilyttää, mietin jo että jäiköhän munasolu vaan irtoamatta.

Tallettelut saatiin eilen, mutta jotenkin en jaksa uskoa että tästäkään kerrasta onnistaa..

• Tykkään
Paljon voimia kesäheinä85 💗 Noi kp1 eteenpäin pari päivää olleet aika tiputuksia mullakin viime kierroissa 😞

Beanen, mulla liittyi viime raskauteen paljon pelkoa aiemmin koetun keskenmenon vuoksi ja myös kun jo puolivälissä alkoi supistella paljon, pelkäsin ennenaikaista synnytystä. Ja sain vielä pari virtsatietulehdusta, niin ravasin vähän jatkuvasti virtsatesteissä varmuuden vuoksikin. Myös synnytystä pelkäsin tosi paljon aiemman trauman vuoksi ja kävin pelkopolillakin.

Keskenmenon pelon uskon olevan iso tälläkin kerralla. Mutta onneksi sain niin hyvän synnytyskokemuksen viimeksi.. että se ei enää paljoa pelota ja olen jopa pohtinut kotisynnytystä. Olin täyden kympin synnytys, jonka voisin kokea koska tahansa uudestaan 💖

Olen tänään ollut tosi herkillä, kaikki itkettää, myös yksi ikivanha biisi josta tuli nuoruusmuisto 😅 Kp20/25. Voi yhtä hyvin enteillä kuukautisia.. Mutta tottakai toiveet taas nousseet.

Mä luulen että jos raskaudun vielä niin pelkään menettämistä siihen saakka, että saisin lapsen syliin. Sanoin miehellekin, että jos oisin paksuna, mitään vauvakamaa ei ostettaisi ennenkun ois elossa oleva lapsi syntynyt.. muistan kyllä, että lasten ollessa vauvoja saatoin yölläkin valvoa ja kuunnella että hengittäähän tuo :Eyes:

Mulla on ovis ollut kp 9 (arvio)-12 tiimoilla, viime kierrossa oli kp 12 plussa digissä ja sen jälkeen limat jne. loppui kuin seinään eli eiköhän se siinä mennyt. Vielä kaksi yötä jännättävää ultraan, että näkee miten munasolut ovat letrozoliin reagoineet. Seksiä oli viime yönä (kp 8)ja nyt pitää pitää taukoa 2pv sperma-analyysin takia. Tiistaina on kp 10 ja sillon voi taas työstää vauvahaavetta :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Taisi muuttua tämä päivä kp1:ksi. 😑 Mistähän tuo nesteen tihkuminen rinnoista voi johtua, onko kellään muulla ollut tätä?

Takaisin