Raskaaksi 2023

Joo, eihän miullakaan tosiaan ollut mitään oireita ennen plussaa silloin, kun aloin esikoista odottamaan. Silloin tein testin, kun piti aloittaa pillerit kierron 1. päivästä ja menkat oli pari päivää myöhässä. Ihan unohtunut tämä, ja toisaalta ku silloin ei ollut ns. yritys päällä ja nyt on, niin ei malttais odottaa sitä plussaa :tears:

Piinaa täälläkin... Nyt alavatsaa kuumottaa...mutta onko siltikään mitään.. 🤷‍♀️. dpo 8 tai 6 riippuen siitä luotanko omiin tuntemuksiin vai Clearbluuhun 🙈 su pitäis olla kp1 jos mennään samalla kierron pituudella kuin viimeksi...
Kaapissa ois kyllä niitä extra herkkiä digitestejä 2kpl.. tässä oon vääntänyt itseni kanssa kättä... testaanko keskiviikkona vai vasta perjantaina vai vasta su/ma jos ei menkat ala...hirveä hinku testata, mutta en haluaisi tietenkään pettyä minäkään... 🙈

Onnea @Jefar !!! Ja tsemppiä piinailuihin @Yksisiipinen ja @Kesäheinä85

Täällä on tylsää tämän hankkeen suhteen eli kp 4 päättymässä. Tän kierron tavoite on hommailujen ajoitus siten, että voisi edes uskottavasti piinailla. :tears: Lämpöjen mittailu houkuttaisi, otan sen sit käyttöön vaikka ens kierrossa niin saisi sen oviksen varmistettua, nyt kun kahdessa kierrossa on ollut jo pitkät oviskivut (4pv) ja -limat (12pv!!).

Mulla oli huhtikuussa ennen plussaa hyvin selkeät oireet. Toki se oli kohdun ulkoinen joka piti leikata pois, mut enivei huomasin olevani silloin raskaana kun dpo 6 paikkeilla oli kiinnityskipu ja siitä parin päivän päästä lempi smoothie maistui oudolta kuin metalliselta enkä pystynyt juomaan sitä. Ja sit alkoi aivan järjetön pepperonihimo ja leivoin monta päivää pizzoja. Ja itkin koiran kuvalle jota ystävä näytti vaikken edes tykkää koirista 🤣🤣🤣. Nukutti ja otin päikkyjä joka päivä. Tisseihin koski. Kaikki nää oireet tuli jo ennen dpo 14 testipäivää.

Nyt ei ole sellaisia oireita ollut mutta onki nyt on vasta dpo 8. Alavatsassa kyllä on kipu tuntemuksia kun välillä nippailee.

Tsempit piinailijoille! :folded:

Mulla on aikaisemmista raskauksista niin paljon aikaa, että en enää edes kunnolla muista mitä oireita oli. Ekasta muistan vaan, että aivastaessa tuntui repäisykipuja alavatsassa ja koska oli ihan uusi tuntemus, niin oletin että jotain on tekeillä. Pahat olot mulla alkoi vasta myöhemmin. Kakkosesta aloin epäillä vauvakiireen keskellä raskautta vasta kun oli pahoinvointia. Menkkoja ei silloin tullut vielä imetyksen jäljiltä ollenkaan.

Eka letro nielaistu, katotaan miten alkaa potkia. Ens viikolla sitten ultraan tarkastamaan tilanne, toivottavasti se kohdun limis tukevoituisi nyt tässä kierrossa. Menkat on melkeen jo loppu, nyt Kp 3 eli ei hyvä kai ollenkaan, jos niukat menkat... KP 1-2 oli kyllä ihan semirunsasta täysveristä vuotoa, mutta kertoilee varmaan limiksen tilanteesta jotain.

Onnea @Jefar! Niin ihania uutisia 😍 Mahtavaa oli avata lyhyen tauon jälkeen tämä ketju ja nähdä kuva testeistä.

Täällä oli tarkoitus aloittaa ovulaation tikutus tästä toisesta yrityskierrosta. Nyt meneillään kp 10 ja yritystä on ollut kp 10, 8 ja 7, joten ei ainakaan siitä jää kiinni, vaikka nyt ovulaatio tulisi tosi aikaisin. Mitähän Raskauskeijun verkkokauppa puuhailee, kun 10 päivää sitten olen tehnyt tilauksen, eikä vieläkään mitään näy eikä kuulu, vaikka sanovat lähettävänsä paketit heti seuraavana arkipäivänä 🤔 Joku muukin kirjoitti tässä ketjussa aiemmin samaa, että paketti oli viipynyt matkalla. Olisi varmaan vaan kannattanut ostaa apteekista tai kaupasta.

Eilen mies kysyi, että yritetäänkö me nyt virallisesti vauvaa. Kyllä yritetään 😄. En ole kertonut, että olen jo ovistikkujakin tilannut 😁

Muokattu viimeksi:
Mikä ehkäisykeino teillä muilla on ollut käytössä ennen yrityksen alkua? Meillä oli vain hedelmällisten päivien välttely & keskeytetty yhdyntä. 23-vuotiaana söin vuoden pillereitä, niin menkatpa ei tulleet 6 kuukauteen lopetuksen jälkeen. Sen jälkeen eli 15 vuoteen en ole käyttänyt muuta kuin kondomia ja ns. varmoja päiviä. Nyt jos olisi ollut pillerit käytössä, niin kokisin kyllä tässä iässä melkoiseksi harmiksi odotella kuukausitolkulla kierron käynnistymistä tai hakea lääkkeellistä apua kierron palauttamiseksi.

Onnea @Jefar! Niin ihania uutisia 😍 Mahtavaa oli avata lyhyen tauon jälkeen tämä ketju ja nähdä kuva testeistä.

Täällä oli tarkoitus aloittaa ovulaation tikutus tästä toisesta yrityskierrosta. Nyt meneillään kp 10 ja yritystä on ollut kp 10, 8 ja 7, joten ei ainakaan siitä jää kiinni, vaikka nyt ovulaatio tulisi tosi aikaisin. Mitähän Raskauskeijun verkkokauppa puuhailee, kun 10 päivää sitten olen tehnyt tilauksen, eikä vieläkään mitään näy eikä kuulu, vaikka sanovat lähettävänsä paketit heti seuraavana arkipäivänä 🤔 Joku muukin kirjoitti tässä ketjussa aiemmin samaa, että paketti oli viipynyt matkalla. Olisi varmaan vaan kannattanut ostaa apteekista tai kaupasta.

Eilen mies kysyi, että yritetäänkö me nyt virallisesti vauvaa. Kyllä yritetään 😄. En ole kertonut, että olen jo ovistikkujakin tilannut 😁
Mulla kesti lopulta n.2,5viikkoa että paketti saapui perille. Yrittivät syyttää mua että olen laittanut väärän osoitteen vaikka tarkistin että mun tiedoissa se on ihan oikein. No mut tulivat lopulta.

Täällä kp11 ja aloitin eilen oviksen tikuttamisen, tänään jo ihan vähän vaille positiivinen joten lähipäiville odotan ovista. Mikä osuu just nappiin kun mies lähtee reissuun to illalla ja on monta viikkoa pois. Täällä ollu kyllä tosi rakkaudentäyteinen kierto. Lempeä ollu kp 1,3,5,8,9,11 ja vielä mies lupaillut 12 ja 13😅

Mä masentelen jo syksyä ja talvea, yritän kuitenkin mennä positiivisin mielin🥳

Mulla kesti lopulta n.2,5viikkoa että paketti saapui perille. Yrittivät syyttää mua että olen laittanut väärän osoitteen vaikka tarkistin että mun tiedoissa se on ihan oikein. No mut tulivat lopulta.

Täällä kp11 ja aloitin eilen oviksen tikuttamisen, tänään jo ihan vähän vaille positiivinen joten lähipäiville odotan ovista. Mikä osuu just nappiin kun mies lähtee reissuun to illalla ja on monta viikkoa pois. Täällä ollu kyllä tosi rakkaudentäyteinen kierto. Lempeä ollu kp 1,3,5,8,9,11 ja vielä mies lupaillut 12 ja 13😅

Mä masentelen jo syksyä ja talvea, yritän kuitenkin mennä positiivisin mielin🥳
Okei vaikuttaa, että tilaukset lähtevät heiltä matkaan myöhässä, koska apteekista ja parista muusta paikasta, josta usein tilaan, tulee kyllä paketit aina perille muutaman päivän sisällä. 2,5 viikkoa on pitkä aika odotella! Täytyy laittaa kyselyä perään. Menee tämä kierto tikuttelun osalta kohta ohi.

Mä aloin eilen selata netistä kirkasvalolamppuja, koska pilvisinä ja sateisina päivinä jo huomaa päivien pimentymisen ja väsymys meinaa iskeä. Talvi ei oo myöskään mun juttu. Paitsi ajatus siitä, että oisko meillä jouluna 2024 vauva…

Mulle on aina tullut nopsasti raskauskeijun tilaukset.
Ois noita v.punasia ovistestejä ja yksi testilaite nyt tuolla kaapissa mut osottelen vähän aikaa vielä ennenkun tarjoan niitä eteenpäin

Mulla oli minipillerit 1,5-2v käytössä ennen kuin lopetin toukokuussa. Lyhyempää kiertoa ollut kuin aiemmin, eli tässä odotellessa milloin normalisoituu. Joskus aiemmin oli e-pillerit ja heti lopettamisen jälkeen alkoi normaali kierto.

Mulla oli kuparikierukka. En vuosiin ole halunnut käyttää hormonaalisia.

Mut pelastaa loppuvuonna just jouluhössötys 😅 ja heti tammikuussa tuntuu että mennään kevättä kohti.. tänään kyllä nauttinut niin paljon aurinkoisesta säästä. Täytyy ammentaa nyt kaikki aurinkoenergiat vielä mitä saa.

Kiva istuttiin miehen kaa äsken kahvilassa niin siihen viereen tuli pariskunta arviolta 2kk ikäisten kaksospoikien kaa.. en kestä.. vitsailtiin oliko elämän vihje että meillekin kaksi 😅 haluttais vaikka kaksikin vielä, mutta ennemmin lyhyellä ikäerolla kuin kertarysäyksellä 😅💗💗

Miul oli kans viimeiset 11kk kuparikierukka, sitä ennen jostain v 2014 alusta oli minipillerit. Yhdistelmiä en voi migreenin takia syödä.

Itse en oo vielä huomannu vaikutusta valon vähenemisellä, mutta kirkasvalolamppu on nopeasti käyttöön otettavissa onneksi 😄

Heissan, täällä ilmoittautuu yksi kuumeilija 🙋‍♀️ imetän edelleen esikoistani eikä kierto ole palautunut sen jälkeen vielä lainkaan. Tein kuitenkin huvikseni ovis-testin tänään ja se näytti positiivista(?). Voiko imetyksen aikaiset hormonit vaikuttaa tuohon tulokseen, vai voiko todella olla niin, et sen ainoan kerran kun testasin tuota niin sattuikin juuri kohdalleen 😀

Tässä vielä kuva testistä
20230829_200819.jpg

@Ember Mullakin kesti keijun tilaus tosi kauan kesällä, olin jo luopunut toivosta että koskaan tulee. Yleensähän Suomessa tulee 1-2 päivässä lähetykset!

Mulla oli hormonikierukka edeltävät 6 vuotta tai jotain. Luovuin ehkäisyrenkaasta just kans migreenin takia, nykyisin onkin tosi harvoin migreeni vaivana enää. Mirenan poisto oli raskaustoiveen lisäksi muutenkin ihan kiva juttu, olihan se kiva ettei ollut vuotoja ja mielialat tuntui olevan tasaisemmat, mutta musta tuntu että se aiheutti kaikenlaisia kipuja ja kouristuksia vähän väliä. Saattohan ne olla kiertoonkin liittyviä koska ovista se ei estänyt mulla. En tikuttanut, mutta oireiden perusteella.

Mä oon kans jouluihminen, niin syksyn tummeneminen ei tunnu pahalta ollenkaan. Täältä tullaan kynttilät ja joululaulut :Grinning Face: :Christmas Tree::Christmas Tree:

Heissan, täällä ilmoittautuu yksi kuumeilija 🙋‍♀️ imetän edelleen esikoistani eikä kierto ole palautunut sen jälkeen vielä lainkaan. Tein kuitenkin huvikseni ovis-testin tänään ja se näytti positiivista(?). Voiko imetyksen aikaiset hormonit vaikuttaa tuohon tulokseen, vai voiko todella olla niin, et sen ainoan kerran kun testasin tuota niin sattuikin juuri kohdalleen 😀

Tässä vielä kuva testistä
View attachment 125200
Kierto rullaa kyllä taustalla hiljaisella, vaikkei vielä kuukautiset olisivatkaan alkaneet. Minusta tuo näyttää hormonihuipulta, ovis on ihan just tuloillaan. Voi tulla ihan hyvin raskaaksi vaikkei olisi ehtinyt tulla ensimmäisiäkään kuukautisia, ekasta oviksesta voi tärpätä. Ei muuta ku peitto heilumaan jos mielii pikkusisarusta. :Winking Face:

Valora: akupunktio kuulostaa jännältä! Rentoutuminen varmasti auttaa. 🥰

Jefar: onnea! Ihanat viivat🤍 Toivon sulle sylin täydeltä tarrasukkia pikkuiselle ja onnellista odotusaikaa. 🥰

Nooraolivia: Mulla on ainakin PC-ovistestit ollut luotettavia. Olen käyttänyt niitä cd-dualin rinnalla. 😊

Yksisiipinen: sulla onkin jännät päivät menossa, testiäsi odotellessa. Plussatuulia😊

Täällä onkin ollut mielenkiintoista juttua vitamiineista. Itsellä menee ihan kunnon arsenaali. 😄 Uusille lämpimästi tervetuloa! 🥰 Kaikille tasapuolisesti plussatuulia. Toivottavasti Jefarin plussa on plussavyöryn alku! ➕➕➕

On: Dpo9 meneillään. Ei oireita suuntaan eikä toiseen, lämmöt pysynyt ylhäällä ja kohoaa edelleen. Yhden päivän droppi lämmössä dpo6. Odottavan aika on pitkä..

Takaisin