Raskaaksi 2023

Onnea Jefar 😍

Joo, miä kans oon sitä mieltä, et aika menee kamalan hitaasti. Nyt vasta kp22, edelleen rinnat arat ja nyt aamulla vielä aikaisempaa enemmän juilii alavatsalla. Ovista en saanu testeillä kiinni ollenkaan, mut oon ymmärtäny, et jos on pcos ni ovis ei aina näy testissä vaikka tapahtuisikin. Limoja tosiaan havaitsin viime ma ja ti eli kp 18-19, sen puoleen vois olettaa oviksen tapahtuneen.

On tässä tällä viikolla semmoinen isompi juttu tapahtunut, että sain 15v polttamisen jälkeen lopetettua tupakoinnin, nyt oon ollu 4pv savuton. Mietin pitkään, et kehtaanko sanoa täällä, mut sit totesin eihän se lopettaminen oo missään määrin asia, josta tarviis vaieta, kun se on 110% hyvä asia 😂 Oon tätä kyllä keväästä asti mielessä työstänyt, että sikäli ei tullut ihan extempore. Mut oon kyllä niin tyytyväinen itseeni edes tässä asiassa!

Kiitos kaikille 🥰
Johan tässä tasan vuosi ollaan odoteltu edes tuollaista haamulaista ❤️
Varmasti monen tekijän summa tämä ❤️

Tänään siis dpo11 kp25

@Yksisiipinen hei tosi hieno juttu 💪🏽 lopettaminen ei todellakaan ole helppoa, I know. T: 4viikkoa savuttomana 🙈 alotin lopettamisen niin että poltin aluksi vaan yhden aamulla, oli myös pitkään sähkötupakka ja senkin lopetin, sit laastarit käytössä ja pikkuhiljaa niitäkin alensin, nyt ehkä sen pari viikkoa ollaan esim hätätapauksissa nikotiinipastilleilla. Nyt lopetan nekin tuon haamun saatuani 💪🏽
Mulle tehtiin resepti Champixista jo keväällä erec mut ylläri sitä ei oo markkinoilla ollut pariin vuoteen ja aina vaan siirtyy puol vuotta eteenpäin että saa taas.
Sitä suosittelen, sen avulla aikoinaan myös lopettanut, toimii 👌🏽

@Jefar Miä yritin keväällä kans vähentää, mutta siitä ei tullu mitään. Totesin, et miun täytyy tehdä totaali stoppi. Oon käyttäny nikotiini-inhalaattoria, sit kun testiin tulee + ni lopetettava tietty nekin. Mut ovat olleet ihan paras apu tähän hetkeen. Tuovat sen tutun käden liikkeen, olenpa myös mennyt esim takapihalle sitä imeskelemään, jos oikein paha hetki ollut 😄

Ja mahtavan työn olet kyllä itsekin tehnyt, tää todella ei ole mikään helppo juttu!

@Jefar Miä yritin keväällä kans vähentää, mutta siitä ei tullu mitään. Totesin, et miun täytyy tehdä totaali stoppi. Oon käyttäny nikotiini-inhalaattoria, sit kun testiin tulee + ni lopetettava tietty nekin. Mut ovat olleet ihan paras apu tähän hetkeen. Tuovat sen tutun käden liikkeen, olenpa myös mennyt esim takapihalle sitä imeskelemään, jos oikein paha hetki ollut 😄
Se sähkötupakkakin auttoi, ja sit vaan päätin et nyt en enää osta ite tupakkaa enkä sitä sähkäriä.
Poltin vain ja ainoastaan jos mies oli kotona ja sillä oli tupakkaa aamulla sen yhden.
Töissä kun ei saa tupakoida niin auttoi sekin.
mies sanoi taas tällä viikolla ”tiedän että alotat kohta uudelleen” -joo kiitti tsempeistä 😏

Se sähkötupakkakin auttoi, ja sit vaan päätin et nyt en enää osta ite tupakkaa enkä sitä sähkäriä.
Poltin vain ja ainoastaan jos mies oli kotona ja sillä oli tupakkaa aamulla sen yhden.
Töissä kun ei saa tupakoida niin auttoi sekin.
mies sanoi taas tällä viikolla ”tiedän että alotat kohta uudelleen” -joo kiitti tsempeistä 😏
Joo, miä mietin kans sitä sähkötupakkaa, mut en tullu koskaan hankkineeksi. Ja samoin tein päätöksen, että en osta enää tupakkaa. Mut siinä mielessä eri asetelma, et miun mies lopetti tupakoinnin reilu 8v sitten, että siltä suunnalta on tullu vaan tsemppausta ja vertaistukea. Tosi kurja tuo kommentti kyllä 😐

Mahtavia uutisia, onnea @Jefar 🌟💐

Tsemppiä tupakasta eroon pysymiselle! Itsellä paha tapa poltella yksi savuke työaamuisin etenkin jos yhtään stressaava fiilis päällä. Turhaa sekin, vaikka hyvä että vaan 1 eikä 10.

KP 1 täällä ja hyvä tunnelma koska kierto jo 25 päivää nyt :smiling-eyes: Edelliset 21/24. Outoja oireita oli, mutta mitä lie. Sekin kiva ettei ole tiputtelua ennen menkkoja vaan alkaa ns. kertarytinällä.

Eli kohti yk 4. Toukokuuta en laske yykooksi kun mierena lähti silloin ja ei ollut menkkoja vielä eikä ovistuntemuksiakaan.

Oooo paljon onnea Jefar!! Ja tarrasukkia 💖💖💖 Ihana uutinen! Ja paras syy olla savuton!

Täällä kp 13 ja vahvat ovisoireet koko viikonlopun. Tässä kierrossa ollut hyvä ja positiivinen fiilis. Kiitollinen siitä 🥰 Noin 25 päiväinen kierto on kyllä kiva, menee niin nopeasti.

@Valora ja @Tähkis onnea ja menestystä kiertoon ja kierron käynnistymiseen :smiling-eyes:

Lääkäri soitteli ja määräsi letrot pariin kiertoon, katsotaan mitä tuleman pitää. Oletteko saaneet sivuvaikutuksia noista? Ehdin tähän kiertoon (kp 2 nyt) onneksi jo aloittaa. Ei ole mitään kokemusta mistään vastaavasta "tuesta" kiertoon tai raskausyrityksiin liittyen niin tuntuu ihan jotenkin tosi eksoottiselta koko juttu. Pitäisi käydä sitten ultrassa puolivälissä, mutta jotenkin tuntuu että se ns. usko puuttuu tästä tekemisestä ja päässä kummittelee vaan että kannattaako tähän rahaa panna kun lopputulos on erittäin epävarma :sad-face:

Hei kaikille! Palaan tänne yllättäen kun mies taitaa näyttää vihreää valoa😁 Nyt on KP 2 menossa. Mitään vippaskonsteja ei käytetä vaan mennään rennosti että ei stressata. Viimekierroilla on ovis tullut ja hyvinkin selkeällä limoilla ja tuhruttelu on vähentynyt🤔, erikoista.
Eskari aloitettu ja tämä meidän nuorin kohta 2.v painaa kuin hullu eteenpäin🙈 vähän jännittää jos tärppäis et kuin jaksaa sitten. No katotaan nyt ensin tärppääkö, kai sitä sit jotenkin taas kroppa painaa menee eteenpäin.

@satu_shel Esikoinen tärppäsi neljännestä Letro-kierrosta. Ekalla kerralla ei tullut ovista ja kierron lopulla oli silloin pahoinvointi ja yökkimistä, mut muuten en kyllä muista sivuvaikutuksia. Kannattaa ilman muuta kokeilla, jos ei muuten tärppää!

@Valora ja @Tähkis onnea ja menestystä kiertoon ja kierron käynnistymiseen :smiling-eyes:

Lääkäri soitteli ja määräsi letrot pariin kiertoon, katsotaan mitä tuleman pitää. Oletteko saaneet sivuvaikutuksia noista? Ehdin tähän kiertoon (kp 2 nyt) onneksi jo aloittaa. Ei ole mitään kokemusta mistään vastaavasta "tuesta" kiertoon tai raskausyrityksiin liittyen niin tuntuu ihan jotenkin tosi eksoottiselta koko juttu. Pitäisi käydä sitten ultrassa puolivälissä, mutta jotenkin tuntuu että se ns. usko puuttuu tästä tekemisestä ja päässä kummittelee vaan että kannattaako tähän rahaa panna kun lopputulos on erittäin epävarma :sad-face:
Letrozolista on oma ketju tuolla lapsettomuus -osiossa, siellä on kokemuksia kirjoiteltu. 🙂 tsemppiä!

Minullakin letrot kokeilussa ovulaation tukena. Lieviä kuumia aaltoja ja etovaa oloa tuli mutta ei juuri muuta. Katsotaan millaiset oireet tulee kun seuraavassa kierrossa otan tuplat. 🥴

Kiitos vastauksista! :Smiling Face With Smiling Eyes: pitää käydä kurkkimassa myös toisesta keskustelusta!

Ovis mulla varmaan tuli (?) muttaa lääkäri sanoi että alhainen progetaso voi viestiä että oli ”heikko” ovis, en tiedä kyllä mitä se tarkottaa mutta viittasi siihen että kun kp 10 oli 22mm johtofolli ja kp 12 tuli ovisplussa että ehkäpä se ovulaatio on ollut. Sitä en ymmärrä, että mitä muuta letrozol tekee kun saa aikaan ovista mutta ehkä mä meen nyt perehtymään! 🍳

Oon miettiny näitä kun aina paljon puhutaan oireista esim heti oviksesta alkaen ja niitä kaikki tutkailee.

Itsellä ei mitään näistä vielä:
ei kiinnittymiskipuja, ei ”kosteita päiviä” eli runsasta valkovuotoa, ei nippailuja, sukkapuikkokipuja tms, kohdunnapukkaa en seuraillut enkä kyllä seuraa.

Plussasta alkaen(eli dpo 10) about alkava flunssa ja rinnoissa kipua.
Tänään olo on kun jyrän alle jäänyt, yöllä valvoin varmaan 2-3h 🤦🏽‍♀️
Ja suussa maistuu p mikä ei lähde millään pois 😂
Tänään dpo 12 ja onetettavasti rv3+5,
Digiin sorruin aamulla kuitenkin ja Raskaana tuli tulokseksi.
Hoitava taho vielä sanoi et virallinen testipäivä vasta lasketaan.

Siirryn pikkuhiljaa varovasti tuonna Toukokuisiin 🫶🏼

Joo, kyllä sitä itseki on niin tuntosarvet herkkänä oireita ja "oireita" havaitsemassa. Tänään ollu tosi karmee päivä, semmonen et ottaa päähän kaikki ihan ilman syytä. Väsynyt olo, tänään viluttanut, kamala makeanhimo. Ja eilen oli ihan kohtuu paljon tuntemuksia alavatsalla mutta ei enää tänään. Nyt meneillään kp 25, saattaa ehkä olla dpo 6. Parin sovelluksen (oura ja sit joku ilmanen kierron seuranta) mukaan menkat alkaisi 6.9. ni varmaan ainaki loppuviikkoon maltettava ennen testailuja.

Joo, kyllä sitä itseki on niin tuntosarvet herkkänä oireita ja "oireita" havaitsemassa. Tänään ollu tosi karmee päivä, semmonen et ottaa päähän kaikki ihan ilman syytä. Väsynyt olo, tänään viluttanut, kamala makeanhimo. Ja eilen oli ihan kohtuu paljon tuntemuksia alavatsalla mutta ei enää tänään. Nyt meneillään kp 25, saattaa ehkä olla dpo 6. Parin sovelluksen (oura ja sit joku ilmanen kierron seuranta) mukaan menkat alkaisi 6.9. ni varmaan ainaki loppuviikkoon maltettava ennen testailuja.
Sitähän miekin olin jo heittämässä pyyhettä nurkkaan koska -ei niin mitään oireita-

Takaisin