Raskaaksi 2023

Heips, mä en oo tänne aiemmin kirjotellut. Meillä ekaa lasta yritetty viime vuoden lopusta. Tässä kierrossa ensimmäistä kertaa ovulaatiotestit käytössä, niiden mukaan ovis kp 19. Nyt kp 27, mun kierto kestää 28 päivää. Saa nähä tärppääkö tällä(kään) kertaa. Tää oli tosiaan eka kerta kun testasin ovista, onkohan liian myöhäinen ovis mulla? 🤔 Tai pitää varmaan jatkaa testailua ens kuussa että saa lisää materiaalia.

Heips, mä en oo tänne aiemmin kirjotellut. Meillä ekaa lasta yritetty viime vuoden lopusta. Tässä kierrossa ensimmäistä kertaa ovulaatiotestit käytössä, niiden mukaan ovis kp 19. Nyt kp 27, mun kierto kestää 28 päivää. Saa nähä tärppääkö tällä(kään) kertaa. Tää oli tosiaan eka kerta kun testasin ovista, onkohan liian myöhäinen ovis mulla? 🤔 Tai pitää varmaan jatkaa testailua ens kuussa että saa lisää materiaalia.
Tervetuloa 😊
Kyllähän tuo luteaalivaihe aika lyhyeksi jää jos ovis vasta kp19 ja menkat alkaa kp28/29. Mutta kannattaa seurailla jokunen kierto kun joskus ovis voi myöhästyä ja sitten menkatkin alkaa myöhemmin.
Ellei nyt toki olis tärpännyt😊

Kiitos!🥰 Tänään kp 28, todella jännää ja mä oon kokoajan tietonen mun kehon jokaisesta pienestäkin ”merkistä”…nyt siis myöskin dpo 8, jos mun ovulaatiotulkinta (testi/oireet) meni oikein.

Täällä kp14, ovista aloin tikutella maanantaina. Tosi ristiriitaiset fiilikset, kun viiva ei tummene yhtään. Ensinnä tietty pettynyt olo. Mut toisaalta, miun kierrot on suht pitkät, keskimäärin 33pv ni sen puoleen ei oo ihme, et ovista ei vielä näy. Hankalaa kun tiedän, että tässä voi joutua plussaa odottelemaan pcos:n takia mut sit oon semmonen "mullehetikaikkinyt" tyyppi. Raskautuminen, raskaus ja vauvat mielessä koko ajan. Ollaan suht aktiivisia oltu kuitenkin peiton alla, pidetään uimarit kunnossa 😂

@Nooraolivia toivottavasti saat hyviä uutisia huomenna 🙂

Täällä kp 21 ja dpo 8. Tänään tissi tuntemuksia, en vaan oikein ole varma johtuuko kaikki tuntemukset ihan vaan rintalihaksista, kun niissä myös jonkin verran tuntuu menneen viikon treenit.
Vielä pitäs jokunen päivä odotella ja kuullostella oireita. Kohdun seudulla on ollut tuntemuksia oviksesta lähtien, joten niihinkään ei voi luottaa.

Täällä menossa kp 16 ja DPO 4 vissiin, koska on ikää niin oletan etten tietenkään ole raskaana mutta salaa sitä toivoo silti, ainakin yritystä oli ja kunnolla.. ei jää siitä kiinni.

Meillä miehellä oli ”vähän” paineita oviksen aikaan vaikka muuten ei ole häiriöitä sillä saralla, yritän nyt pitää kiertoasiat omana tietonani, ettei tule toisintoa :Grimacing Face: Hyvinhän tuo sai itsensä sitten psyykattua hommiin, mutta työstä kävi…Siksikin itelle tämä vertaistuki on tosi tärkeää, että voi jossain hössöttää!

Täällä kp26 ja dpo12.
Tissit kipeet, en ole muita oireita juurikaan kuulostellu, satunnaisia repäisykipuja jonkin verran.
Huomenna pitäis menkkojen alkaa, jos ei nyt yöllä/aamulla ala vuotaa niin testaan huomenna😊 saapui vihdoin raskauskeijun pakettikin.

Täällä kp 20 dpo 6, luultavasti. Normaalista poiketen mulla alkoi dpo 2 tienoilla kuukautistyyppiset kivut, joista aluksi veikkailin myöhempää ovista mut sit ne vaan jatkui, jatkuu yhä. Kuten eggiskin.

Nyt sit mietin kystaa (oviskivut oli demoniset), kohtutulehdusta 😅 - ja tietysti raskautta, koska kaikki tuntemuksethan aina vois sitä tarkoittaa. 😅Tiedän et jo ennen kiinnittymistä hedelmöittynyt munasolu vapauttaa kemikaaleja joiden pitäisi kiihdyttää endometriumin kasvua, mut en kyl keksi miten ihminen vois sen tuntea (tai siis mitään muutakaan ennen kiinnittymistä).

Hommailuthan meillä ajoittui kavereiden kanssa tehdyn mökkireissun takia aika huonosti, eli siinäkin mielessä oireiden kyttäys on vähän turhaa...

Mäkin tässä kierrossa otin ovistestit käyttöön, lähinnä mielenkiinnosta 😅 en niistä mitään sinällään hyödy kun samalla tapaa varmasti tulee talleteltua kun ilman testejä.

Alotin testaamaan jo kp 6, koska mulla on ajoittain aikainen ovis. Halusin myös nähä sen lähtökohdan siinä testissä. Ja ihan hyvä että aloin niin aikaisin, nimittäin viiva oli yllättävän tumma, helpompi vertailla kun tietää. Nyt kp 8 ja testiviiva jo melko vahva, ei vielä kuitenkaan plussa. Pientä painetta jo myös alavatsalla. Saas nähä mihin kohtaan ovis sitten iskee. Välillä ollut kp 9-11, välillä vasta kp 14.

Kovasti onnea plussanneille! ❤️ Ja tsemppiä menetyksen kokeneille ja uuteen kiertoon lähteneille! ❤️‍🩹

Itse pidin loman ajan taukoa foorumilta, että saisin ajatukset edes hetkeksi pois vauvahaaveilun tuomasta stressistä. Eihän me oikeasti olla niin mahdottoman kauaa yritetty "tosissaan", mutta kyllä tää vaa mielen päälle alkaa käymään.. 🙄

Tänään kp 40 / ei mitään tietoa. Ennen kierto oli aina 27-30, mutta nyt pari edellistä ja tämä on jostain syystä olleet 36-44 väliin. Kenelläkään samoja kokemuksia? Tai tietoa, mistä voi johtua? Pitäisikö huolestua jo? 🤔

Mulla tänään kp9. Aloitin ovistikuttelun toissapäivänä vanhentuneella testillä (kun ei muuta ollut) ja eilen tuoreella. Negaa näyttää, ei lähimaillakaan positiivista. Toivon niin kovasti, että kierto tasoittuisi ja bongaisin ovulaation. Jo se vähentäisi stressiä huomattavasti, kun voisi toiveikkaasti yrittää olosuhteiden ollessa kohdallaan. Mutta jos edes ne ei ole, niin turha sitä on mitään ajoituksia miettiä... Ajattelin varata heti lääkärin, jos ovista ei kuulu tai kierto on taas tynkä. Vaikka tiedän, että ovis voi yksittäisissä kierroissa jäädä tulematta ja tämä on nyt eka kierto jossa tikutan. Uskon esikoista yrittäessä oppineeni tunnistamaan oviksen, ja edellisistä kierroista en sitä havainnut, joten tää saattaisi siis olla jo 3. kierto ilman.

Hei kaikille! Munkin on nyt pakko liittyä joukkoon, kun piinapäivät tuntuu niin piinaavilta :) Nyt olisi dpo 8 (ehkä) ja pitää vielä jaksaa odottaa, että voisi testata. Kaikenlaisia tuntemuksia on, mm. välillä etovaa oloa, mutta toisaalta taas välillä ei mitään ja erittäin energinen olo. Jännästi mieli heittelee: kun etoo, niin miettii että minkä virheen olemmekaan tehneet ja toisaalta kun on normaali olo, niin harmittaa suuresti, jos ei olekaan raskaana. Ehkä tällainen mielen vuoristorata on normaalia. Olisi kyllä mahtavaa saada laskettu aika toukokuulle :Herb::Tulip::Ant:

Tänään kp 29, kalenterin mukaan olis menkat pitäny alkaa, mut ei oo vielä alkanu… toisaalta mun kierto ei oo päivälleen säännöllinen, että en vielä kauheesti tuuleta. Viime kierto kesti 29 päivää ja sitä edellinen 26. Rtesti näytti negaa aamulla, mutta tänään on vasta dpo 9.

Kovasti onnea plussanneille! ❤️ Ja tsemppiä menetyksen kokeneille ja uuteen kiertoon lähteneille! ❤️‍🩹

Itse pidin loman ajan taukoa foorumilta, että saisin ajatukset edes hetkeksi pois vauvahaaveilun tuomasta stressistä. Eihän me oikeasti olla niin mahdottoman kauaa yritetty "tosissaan", mutta kyllä tää vaa mielen päälle alkaa käymään.. 🙄

Tänään kp 40 / ei mitään tietoa. Ennen kierto oli aina 27-30, mutta nyt pari edellistä ja tämä on jostain syystä olleet 36-44 väliin. Kenelläkään samoja kokemuksia? Tai tietoa, mistä voi johtua? Pitäisikö huolestua jo? 🤔
Mulla piteni aikanaan kierrot, kun ilmeisesti munasarjakysta puhkesi ja loppui ovulointi ja menkat kesti 1vrk. Sain gyneltä Letrot, joilla kierto saatiin taas käytiin. Jos on monta pitkää kiertoa, niin suosittelen gynekäyntiä.

Täällä kp 20 dpo 6, luultavasti. Normaalista poiketen mulla alkoi dpo 2 tienoilla kuukautistyyppiset kivut, joista aluksi veikkailin myöhempää ovista mut sit ne vaan jatkui, jatkuu yhä. Kuten eggiskin.

Nyt sit mietin kystaa (oviskivut oli demoniset), kohtutulehdusta 😅 - ja tietysti raskautta, koska kaikki tuntemuksethan aina vois sitä tarkoittaa. 😅Tiedän et jo ennen kiinnittymistä hedelmöittynyt munasolu vapauttaa kemikaaleja joiden pitäisi kiihdyttää endometriumin kasvua, mut en kyl keksi miten ihminen vois sen tuntea (tai siis mitään muutakaan ennen kiinnittymistä).

Hommailuthan meillä ajoittui kavereiden kanssa tehdyn mökkireissun takia aika huonosti, eli siinäkin mielessä oireiden kyttäys on vähän turhaa...
Tää voisi olla mun kirjoittama. Kp19/dpo6 ja mulla myös alkoi kauhea jomottelu oikealla dpo2! Oletan keltarauhaseksi tai sitten kohdunulkoiseksi raskaudeksi 😂 Eilen tuli ruskea limaklöntti 🤔 Alkuviikosta voisi harkita testaamista, menkat pitäisi alkaa pe.

Takaisin