Raskaaksi 2023

Riippuu ovistestistä milloin kannattaa testata. Monissa ns. tavallisissa liuskatesteissä suositellaan iltapäivällä ja dual-testi aamulla. Toisilla taas LH-piikki on sen verran lyhyt, että löytyy vain kun testaa useamman kerran päivässä. Itse olen saanut parhaat viivat klo 14-17 välillä.

Täällä kp14/dpo1. Ovis testattu liuskatestillä ja kauheat kivut taas n. 6h. Ennen esikoista en tuntenut ovista ollenkaan ja testien lisäksi sen tunnisti parin päivän päästä alkavasta nännikivusta. Pillereiden lopettamisen jälkeen joka kerran (tämä oli kolmas) on ollut kauheat kivut n. 6h. Limoja en tällä kertaa huomannut. Tallettelua olikin sitten dpo-3, -2, -1 ja 0 😅 ei jää ainakaan määrästä kiinni 😁 mies kysyi että tarviiko huomennakin. Sanoin että ei nyt tämän takia, mutta kai sitä voi vaimon kanssa touhuta muutenkin. Menkat pitäisi alkaa 25.8.

Muokattu viimeksi:
Riippuu ovistestistä milloin kannattaa testata. Monissa ns. tavallisissa liuskatesteissä suositellaan iltapäivällä ja dual-testi aamulla. Toisilla taas LH-piikki on sen verran lyhyt, että löytyy vain kun testaa useamman kerran päivässä. Itse olen saanut parhaat viivat klo 14-17 välillä.
Aa, tämä selvensi, et miksi näin erilaisia suosituksia 😄 Huomaa, että oon ensimmäistä kertaa ovista jahtaamassa 🫣

• Tykkään
Reaktiot: Sen
Kiitti jotka vastaisitte mun folaattipohdintoihin 😊 Noin olen nyt tehnyt tämän 2 viikkoa, että oon ottanut folaattia sekä erikseen 400 mg että monivitamiinin muodossa 500 mg.

Mulla dpo 5 tai 6. En tikuta, mutta mietin, että seuraavasta kierrosta (jos ei nyt ekasta tärppää) voisin kokeilla. Mulla vaan kierto on vähän arvaamaton, kun pari kertaa vuodessa saattaa tulla kierto, joka poikkeaa lähes viikolla normaalista, niin tuntuu, että niitä tikkuja menisi sitten niin paljon ja niihin uppoaisi pitkä penni. Kuitenkin lima- ja kipuoireet on niin selvät, että ehkä luotan niihin 🤔

Tänään tuli iltaruokaa syödessä yhtäkkinen stoppi ällön olon takia. Mietin, että pakko olla psykologista tässä vaiheessa? Ovulaation jälkeen on ollut myös joka päivä alavatsalla vihlaisuja ja juilimista, mikä ei ole mulle yhtään normaalia.

Missäs vaiheessa kiertoa ja jännäystä kaikki taas menee?
Mulla menossa kp 19 ja dpo 5. Ovulaation sain varmistettua sillä cb digitaalisella. Silti mulla tuli dpo 3 kummia kipuja, mietin että onko mitenkään mahdollista että ovulois kuitenkin jotenkin vasta myöhemmin. Tai voihan se olla joku keltarauhasjuttu.

Yritän suunnitella tähän viikolle kaikenlaista ohjelmaa ettei liikaa tulis vaan mietittyä näitä ja arvailtua oman kehon tuntemuksia😄 Tavallaan hauskaa ku on piinapäivinä semmonen olo, että aika menee liian hitaasti - viime vuodet mulla on ollu enemmänki semmonen olo että aika kulkee liian nopeasti enkä ehdi kaikkea tekemään.

Ovis-tikuttelun aikatauluun en osaa tällä lyhyellä kokemuksella sanoa mitään. Mäkin oon käytännön elämän aikataulujen vuoksi aamulla tikuttanu ja sit usein myös töistä tullessa vielä toisen kerran.

Pidän peukkuja kaikille plussaa toivoville (eli meille kaikille) 🥰

Itse oon ainakin nyt noiden cb digien kanssa tehnyt heti aamusta.
En kyllä raahaa niitä töihin jne 🙈
Joo digien ohje on tehdä aamun ekasta mutta mun mielestä pc:n paketissa esimerkiksi lukee että niitä ei sais tehdä siitä kun just voi olla jo laimentunutta. Ei varmaan anna vääriä positiivisia mut vääriä negoja voi antaa 😊

Joo digien ohje on tehdä aamun ekasta mutta mun mielestä pc:n paketissa esimerkiksi lukee että niitä ei sais tehdä siitä kun just voi olla jo laimentunutta. Ei varmaan anna vääriä positiivisia mut vääriä negoja voi antaa 😊
PC on että ajannohdalla ei ole väliä, voi tehdä milloin vain. Sillä minäkin oon ihan huoletta tehnyt heti aamusta.
Mutta raskauskeijun sivuilta löysin sen että ei suositella heti aamusta.. 🤷🏻‍♀️

PC on että ajannohdalla ei ole väliä, voi tehdä milloin vain. Sillä minäkin oon ihan huoletta tehnyt heti aamusta.
Mutta raskauskeijun sivuilta löysin sen että ei suositella heti aamusta.. 🤷🏻‍♀️
Nää on varmasti myös yksilöllisiä miten jokaisen hormonit toimii 😊 koska kyllähän toiset saa esim myös raskaustestissä vahvemmat viivat aamulla ja toiset taas päivällä 😅

Joo siis minä teen miten Viuhka on ohjeistanut eli CB digitestit (se vpun) ja aamun ekasta kunnes tulee hymynaama ja sitten kiireen vilkkaa ilmotus Omapolulle 🙈

Moi, ei kait välttämättä vielä kp25 näy testissä, jos kp25 ei oo yleensä sulla ollu kierron viimeinen päivä?
käsittääkseni kiinnittymisen jälkeen voi kestää useamman päivän 2-4 päivääkin kuin ennen kuin näkyy . On niin yksilöllistä miten nopsaan hormonitasot nousee.. ja mitä testiä käyttää 🤔 katsoin tanskalaista dokumenttia kesällä, siinä yhdellä parilla näkyi tosi myöhään ja hitaasti nousi hcg, mutta raskaus onnistui silti hyvin!
@Valora älä vielä luovuta! 🧡

Millä annoksella Letrozol on teillä mennyt keillä induktiota kokeiltu? Mietin, onko 1x2.5mg riittävä tukemaan ovista omalla kohdalla.

Täällä kp14/dpo1. Ovis testattu liuskatestillä ja kauheat kivut taas n. 6h. Ennen esikoista en tuntenut ovista ollenkaan ja testien lisäksi sen tunnisti parin päivän päästä alkavasta nännikivusta. Pillereiden lopettamisen jälkeen joka kerran (tämä oli kolmas) on ollut kauheat kivut n. 6h. Limoja en tällä kertaa huomannut. Tallettelua olikin sitten dpo-3, -2, -1 ja 0 😅 ei jää ainakaan määrästä kiinni 😁
Huikean hyvät tallettelut pikkulapsiarjessa!! Meillä ei ihan samaan pystytä, ainakaan tsemppaamatta. 😅

Moikka kaikille ja toivotaan positiviisia tuloksia ja vahvoja viivoja kaikille jännääjille! :smiling face with heart-eyes:

Oon uusi (vanha! 42v) keskustelija ja tosiaan oikeestaan yk 2 menossa ja dpo 2, viime kierron mies oli reissussa kun ovis oli (oma arvio), nyt kp 12 tehty CB digillää positiivinen ovistesti ja hyödynnetty dpo -5 --> Dpo 0 eli aika hyvin mielestäni kun asumme erikseen vielä ja molemmilla lapsia edellisestä liitosta eli "kutupaikkaa" on joskus vaikea löytää:Smiling Face With Smiling Eyes:

Mulla on ollut viimeisimmät kierrot 21 ja 24 pv joten menen käymään progesteronin osalta labrassa varmuudeksi verikokeissa.

LH pitoisuus on kai korkeimmillaan päivällä mutta oisko tuon CB:n digin "teknologia" jotenkin kehittyneempää kun saa tulokset aamupissastakin? Mä tein sillä komean ovisplussan just aamulla mutta liuskat antaa parhaat viivat iltapäivällä juurikin!

Millä annoksella Letrozol on teillä mennyt keillä induktiota kokeiltu? Mietin, onko 1x2.5mg riittävä tukemaan ovista omalla kohdalla.

Yksilöllistä.

Itsellä riitti tuo sama annos.

Mua niiiiin ärsyttää, ketuttaa ja v……
Mies lupasirt tulis aikasin kotiin eilen, ja ei muuten tullut 🤬
Kp13 ja EI YHTÄKÄÄN TALLETTELUA TÄLLÄ ERÄÄ

Tiiättekö, tässä yritystä aloitellessa ja vauvakuumeetta keväästä lähtien potiessa tuntuu hurjan nostalgiselta, kun kaivelin esiin esikoisen odotusajalta neuvolakortin. Välistä löytyi ultrakuvat sekä viikolta 12+1 että 19+5, aivan virheettömässä kunnossa :red-heart:

Tyhmä kyselee, näyttääkö liuska ovistestit aina jotain viivaa? 😂 Joskus oon lukenut jotain aiheesta mut en muista yhtään että mitä.

Oon niit täs pitkin viikkoa tehnyt ja eilen selvästi oli aamupäivällä vahventunut edellisii verrattuna, ei kuitenkaan ollut kontrollin kanssa samaa. Ilast alko munis kipuilut ja jatkunut tänäänkin. Pohdin siis vaan voisko olla ovista vai onks jotain muuta ylimääräistä kipuiluu kkm jälkeen 🫣.

Takaisin