Raskaaksi 2023

Tyhmä kyselee, näyttääkö liuska ovistestit aina jotain viivaa? 😂 Joskus oon lukenut jotain aiheesta mut en muista yhtään että mitä.

Oon niit täs pitkin viikkoa tehnyt ja eilen selvästi oli aamupäivällä vahventunut edellisii verrattuna, ei kuitenkaan ollut kontrollin kanssa samaa. Ilast alko munis kipuilut ja jatkunut tänäänkin. Pohdin siis vaan voisko olla ovista vai onks jotain muuta ylimääräistä kipuiluu kkm jälkeen 🫣.
Just tässä kuuntelen töiden lomassa Kätilön kahvitunti podcastin jaksoa, jossa sanottiin, että yleensä näkyy ovistesteissä aina 2 viivaa ja se testiviivan tummuus/paksuus kertoo siitä ovulaatiosta :smiling-eyes:

Oon niit täs pitkin viikkoa tehnyt ja eilen selvästi oli aamupäivällä vahventunut edellisii verrattuna, ei kuitenkaan ollut kontrollin kanssa samaa. Ilast alko munis kipuilut ja jatkunut tänäänkin. Pohdin siis vaan voisko olla ovista vai onks jotain muuta ylimääräistä kipuiluu kkm jälkeen 🫣.
Mulla oli kans keskenmenon jälkeen tuota kipuilua, ovista yritin tikuttaa ja haaleaa viivaa näytti, kunnes sit alkoikin yhtäkkiä menkat.
Ja haaleaa viivaa näkyi tässäkin, ennen ku sit ihan yhtäkkiä vahvistui.

Ootko muuten saanut jo täysin negan raskaustestin? Myös raskaushormooni saattaa näkyä ovistestissä jos sitä vielä on jäljellä

Millä annoksella Letrozol on teillä mennyt keillä induktiota kokeiltu? Mietin, onko 1x2.5mg riittävä tukemaan ovista omalla kohdalla.
Mulla oli esikoisen yritysaikaan Letrot 2,5mg x1. Ekalla kerralla ei tullu ovista ollenkaan, mut sitten tuli ja neljännestä kierrosta tärppäsi. Eli kannattaa katsoa tuo ensin pari kiertoa.

Täällähän olikin sopivasti keskustelua ovistesteistä, itsekin niitä olen tässä pohtinut. Meillä tosiaan yk1 nyt e-pillereiden lopettamisen jälkeen menossa ja päädyin ostamaan paketin ovistestejä, koska halusin tietää ovuloinko ylipäätään. Flo ennustaa ovulaatiota tälle päivälle, eilen tein ensimmäisen ovulaatiotestin kaupassa käynnin jälkeen. Siihen jonkinmoinen viiva tuli, tänään iltapäivällä mun mielestä viiva oli eilistä vaaleampi. Uskaltaisikohan tuosta päätellä, että edes jonkinmoista toivotunsuuntaista hormonitoimaa kropassa jo on. :D Onkohan virtsan rakkoajalla vaikutusta noiden ovistestien suhteen, eli pitäisikö pyrkiä pidättämään pissaa vähintään jokin tietty tuntimäärä ennen testin tekoa?

Kiva kuulla että pienelläkin annoksella on tuottanut ajan saatossa toivottua tulosta. Yksilöllistähän se on, mikä kellekin toimii mutta jotenkin on niin skeptinen ja epävarma olo. 🥺

Tässä nyt vielä hormonien vaihtelusta kuukautiskierron aikana, eli LH ei mene nollille missään vaiheessa vaan aina tulee jonkinlaista viiva ovistestiin. Digi mittaa myös estrogeeniä, minkä takia se joillakin tunnistaa oviksen paremmin.

Liitteet

• Screenshot_20230815-182342_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20230815-182342_Samsung Internet.jpg
    129.3 KB · Katsottu: 89
Täällähän olikin sopivasti keskustelua ovistesteistä, itsekin niitä olen tässä pohtinut. Meillä tosiaan yk1 nyt e-pillereiden lopettamisen jälkeen menossa ja päädyin ostamaan paketin ovistestejä, koska halusin tietää ovuloinko ylipäätään. Flo ennustaa ovulaatiota tälle päivälle, eilen tein ensimmäisen ovulaatiotestin kaupassa käynnin jälkeen. Siihen jonkinmoinen viiva tuli, tänään iltapäivällä mun mielestä viiva oli eilistä vaaleampi. Uskaltaisikohan tuosta päätellä, että edes jonkinmoista toivotunsuuntaista hormonitoimaa kropassa jo on. :D Onkohan virtsan rakkoajalla vaikutusta noiden ovistestien suhteen, eli pitäisikö pyrkiä pidättämään pissaa vähintään jokin tietty tuntimäärä ennen testin tekoa?

En tiedä miten muilla on ollut, mutta mä en pillereiden jälkeen ovuloinut yk 1, keho varmaan sen verran sekaisin. Mutta sittemmin ovuloin joka kierto. Eli jos ei saa ovulaatiota kiinni YK 1, niin en heti huolestuisi ☺️ Ovistestit (esim pregcheck) kannattaa tehdä parin-kolmen tunnin pidätyksellä, eli aamupissasta ei kannata, koska se LH-hormonin tuotanto on aika hetkellistä ja se ehtii laimeta pitkän pidätyksen aikana. Osa toki testaa heti aamulla, kandee testailla milloin se testi itselle näyttää vahvinta tulosta. Koska se LH-huippu tulee ainakin itsellä aika yhtäkkiä, niin lähellä ovista testasin kaksi kertaa päivässä: aamupäivällä ja illalla. :) Se muuttuu nimittäin aika yhtäkkiä positiiviseksi.

Sit on tietty noita ClearBluen digitaalisia, jotka antaa helposti tulkittavaa hymiöt. Ne pitää ilmeisesti dippaa aamuvirtsaan.

Yksilöllistä.
Itsellä riitti tuo sama annos.

Mua niiiiin ärsyttää, ketuttaa ja v……
Mies lupasirt tulis aikasin kotiin eilen, ja ei muuten tullut 🤬
Kp13 ja EI YHTÄKÄÄN TALLETTELUA TÄLLÄ ERÄÄ

Mies sai ilmeisesti kuulla kunniansa? 🙈 harmi, ettei ymmärtänyt tilanteen vakavuutta 😣
Meillä mies on mukana tässä kyllä joo.. mutta nyt kesäloman jälkeen työstressi ja pari muuta asuinpaikkaan liittyvää haastetta vie nyt hänen energian ja huomion.. ymmärrän kyllä.. mutta silti ärsyttää kun tämä on jo muutenkin melkoista laskemista ja suunnittelua.. ja siinä mielessä jo muutenkin mun "vastuulla".. popsia lääkkeet ajallaan, syyä sitä ja tätä vitamiinia...niin sitte aina kysytään että jaa nytkö pitäis...🤦‍♀️ Jotenki aina ite hormonihuuruissa sitte tulkitsee liikaa sanoja ja äänen sävyjä... Jää yritykset siihen jos meen kivahtaan ettei pidä..ei oo pakko... 🙈 Pitäis varmaankin pitää kohta taukoa, mutta ikää on sen verran ettei pitkiin taukoihinnolis varaa... 🥴

Mulla oli kans keskenmenon jälkeen tuota kipuilua, ovista yritin tikuttaa ja haaleaa viivaa näytti, kunnes sit alkoikin yhtäkkiä menkat.
Ja haaleaa viivaa näkyi tässäkin, ennen ku sit ihan yhtäkkiä vahvistui.

Ootko muuten saanut jo täysin negan raskaustestin? Myös raskaushormooni saattaa näkyä ovistestissä jos sitä vielä on jäljellä
Joo oon saanu, noin viikko sitten sain negan raskaustestin, eli noin pari viikkoo km jälkeen 😇. Joo mulla oli ekana iha vaa yhtä viivaa mut pikkuhiljaa tummunu mut ei kyllä läheskään kontrollin kanssa samassa..

@Yksisiipinen Okei hyvä tietää. Täytyy ottaa itekin kuunteluun✌🏻😇

Mut joo, lopettelen sen tikuttamsien nyt ja jään oottelee oloja jos selvempii sellaisia tulee🤗

Nimenomaan kuten @Empsu94 kirjoitti.. ovistestissä pitäisi löytää se huippu, eli se hetki kun molemmat viivat on yhtä vahvoja tai testi viiva tummempi kuin kontrolli viiva. Näin ohjeissa yleensä lukee. Kannattaa kuitenkin aina lukea sen oman paketin ohjeet. 👍🏻
Itse olen kans huomannut, että huippu on minulla ollut niin lyhyt, että parhaiten saan oviksen testiin näkyviin kun testaan aamulla ja iltapäivällä ja väh. 3 tunnin pidätyksen jälkeen.. eikä saa juoda liikaa ( yli litraa nestettä ettei laimenee liikaa) 🙈
Ajattelin nyt testailla huomisesta eteenpäin aamulla digillä (2hormonia) ja iltapäivällä apteekin liuskatestillä (muovitikullinen). Eilen ja tänään sain digistä vielä tyhjän pallon.. omien laskelmien mukaan aivan oikein.. aikaisintaan huomenna ajattelisin digin näyttävän jotain muuta.. tuon pitäisi nimittäin näyttää 4 parasta päivää ennen ovista 🤔

Kiitos ihana Kesäheinä85 💗

Mutta.. kp1 tänään 😭 Kierto jäi 25-päiväiseksi. Alan nyt stressata onko mulla liian lyhyt se luteaalivaihe.. yk6 lähti käyntiin. Yllättävän hyvä olo kuitenkin. Kun esikoisen kanssakin meni se 9 kiertoa.. Itkuinen olen, mutta toiveikas. Seuraavaksi vois tulla toukokuun vauva 💗 tai kyllä uskon vahvasti 2024 vauvaan meille. Haluan ovisaikaan tässä kuussa päästä miehen kaa kahdestaan yhen yön yli reissulle vaikka.

Täällä dpo 7 (tai ehkä 8?) tunnustellen mahdollisia oireita. Osaatteko sanoa, mitä eroa on rintojen arkuudella raskausoireena ja rintojen arkuudella menkkoja edeltävänä oireena? Vai eikö yhtään mitään 😪?

@Ember ei välttämättä ole mitään eroa, mutta sekin on henkilökohtaista, itselläni aristi ennen plussaa enemmän, oikeastaan kellon ympäri.. mutta olen saanut vasta yhden plussan, joten en osaa sanoa olisiko enemmän sääntö vai poikkeus.. 🥴

Tänään kp10 ja Clearbluuhun tuli vilkkuva hymynaama, aika hyvin osuu yksiin mun laskelmien kanssa.. 🤩 mahtavaa, että nykyään ovuloin siinä noin kp14 paikkeilla enkä vasta 19-20 😁

Täällä dpo 7 (tai ehkä 8?) tunnustellen mahdollisia oireita. Osaatteko sanoa, mitä eroa on rintojen arkuudella raskausoireena ja rintojen arkuudella menkkoja edeltävänä oireena? Vai eikö yhtään mitään 😪?
Mä mietin tässä kierrossa tota ihan samaa tissikivun osalta. Mulla välillä kiertoja missä tissit ei oo kun ehkä pari päivää ennen menkkoja vähän arat, mut nyt tää kierto olleet kyllä niin kipeet 24/7 että mistähän nyt sitten johtuu.
Täällä dpo 10/11, en tikutellu tässä kierrossa ollenkaan. Voisin periaatteessa jo testailla, mut odotellut nyt 2viikkoa raskauskeijun pakettia eikä vieläkään näy🙄 laittanut jo kyselyäkin perään.

Tää on niin yksilöllistä. Mulla oli aina ennen menkkoja vähän arat rinnat, ja nyt kun plussasin ei ollut mitään arkuutta. Vasta viikko plussan jälkeen rinnat kipeyty paljon pahemmaksi kuin se pre-menkka arkuus.

Ilmoittelen vielä tännekin, kun oon tässä ketjussakin vähän kirjoitellut, että täällä plussattiin tänän aamuna. Hyvin hämmentynyt olo, tuli ihan puskista, kun ei ole minkäänlaisia oireita. En uskalla iloita yhtään, mutta niin toivon, että tämä olisi kaikesta oireettomuudesta huolimatta pysyvä :red-heart:

Mä mietin tässä kierrossa tota ihan samaa tissikivun osalta. Mulla välillä kiertoja missä tissit ei oo kun ehkä pari päivää ennen menkkoja vähän arat, mut nyt tää kierto olleet kyllä niin kipeet 24/7 että mistähän nyt sitten johtuu.
Täällä dpo 10/11, en tikutellu tässä kierrossa ollenkaan. Voisin periaatteessa jo testailla, mut odotellut nyt 2viikkoa raskauskeijun pakettia eikä vieläkään näy🙄 laittanut jo kyselyäkin perään.

Joo jotain erilaista tässä kierrossa tuntuu olevan. Lueskelin nyt sellaistakin, että monilla tuntunut arkuus tissien alaosassa ennen plussaa. Ja en nyt tiedä kuvittelenko vaan, mutta mun mielestä mulla on kipu ollut enimmäkseen sivuilla ja nyt tuntuu myös keskellä ja alhaalla…

Mulle tuli just ilmoitus, että mun paketti on saapunut, kylläkin apteekista tilasin, mutta juurikin raskaustestejä ym. ostin. Itse odottelen testaamista vielä n. kolmisen päivää.

@Ember ei välttämättä ole mitään eroa, mutta sekin on henkilökohtaista, itselläni aristi ennen plussaa enemmän, oikeastaan kellon ympäri.. mutta olen saanut vasta yhden plussan, joten en osaa sanoa olisiko enemmän sääntö vai poikkeus.. 🥴

Tänään kp10 ja Clearbluuhun tuli vilkkuva hymynaama, aika hyvin osuu yksiin mun laskelmien kanssa.. 🤩 mahtavaa, että nykyään ovuloin siinä noin kp14 paikkeilla enkä vasta 19-20 😁
Sitten voi olla, etten niin eroa huomaisikaan, kun mulla aina ainakin 5 pvä kipeät 😑

Oon samanikäinen sun kanssa ja mulla muuten myös lyhentynyt kierto ihan samalla tavalla 🤔

Ihana uutinen, @Fiufau 💐🥰 Lähetän kovasti onnea!

Onko muilla raskaus/synnytys muuttanut kuukautiskierron pituutta? Mulla oli ennen esikoista 26-30pv, keskimäärin kuitenkin se 28, ja 30 tai yli ovuloimattomissa kierroissa. Synnytyksen jälkeen söin minipillereitä, jotka siis lopetin 5/23 ja edelliset menkat sitä ennen oli 7/20. Nyt kierrot on olleet 31, 26, 25 ja tästä meneillään olevasta tulee myös 25 ovulaation perusteella.

Takaisin