Mä ottaisin tupla-annoksen folaattia eli oisko 800 päivässä vaikka nyt kuukauden. Kysyisin tietty neuvolan puhelinpalvelusta ensin, onko ok.Moi! Uutena täällä kirjoittelen. Esittäytymisketjuun jo kirjoitin. Meillä ensimmäisen yritys alkanut tällä viikolla. Toiseen ketjuun jo kerroinkin, että mahdollisesti missasin ajoituksen tästä kierrosta päivällä. Minulla on vahvat oireet ovulaation aikaan, niin en ajatellut alkuun testata ovulaatiota. Toisaalta kuitenkin olen iäkkäämpi ensiyrittäjä, 38, joten voisiko olla tarpeen vielä testeinkin varmistua ajoituksesta?
Toinen mitä mietin on folaatti. Aloitin vasta 2 viikkoa sitten ottamaan Folireniä ja Multivitan raskaus&imetys. Oletteko muut olleet aina jo hyvissä ajoin liikkeellä folaatin kanssa? Kävin Puhdin testeissä kuukausi sitten ja siinä folaattiarvo oli vähän alakanttiin 12 nmol/l. Terveyskirjastoon sanotaan, että ”Pitoisuusväli 8–15 nmol/l on harmaa alue, jolla folaatin puutetta ei voida varmasti poissulkea.” Ehdin nyt siis jo tästä huolestua, että jos olisin tullut jo tästä kierrosta raskaaksi, niin olenko liian myöhässä folaatin noston suhteen?
Muokattu viimeksi: