Raskaaksi 2023

Dpo15 jo. Äske tuli vähän vaaleenpunaista paperiin joten se siitä sitte

Oon pahoillani. :red-heart: :sad001 Näyttää kovasti kemialliselta, tai tunnistan sun ton rivin, näyttää samanlaiselta kuin mun helmikuu. Joku pikkuinen siellä on yrittänyt tarttua kiinni. Toivottavasti keho olisi nyt hereillä ja seuraavana kiinnittyminen tulisi suht nopeasti ja tarraisi kunnolla kiinni.

Alkaako sulla menkat yleensä mikä dpo? Muistelen helmikuulta, että mulla oli kemiallinen haamu mukana jopa 8 päivää yli menkkojen oletetun aloituspäivän...

Oon pahoillani. :red-heart: :sad001 Näyttää kovasti kemialliselta, tai tunnistan sun ton rivin, näyttää samanlaiselta kuin mun helmikuu. Joku pikkuinen siellä on yrittänyt tarttua kiinni. Toivottavasti keho olisi nyt hereillä ja seuraavana kiinnittyminen tulisi suht nopeasti ja tarraisi kunnolla kiinni.

Alkaako sulla menkat yleensä mikä dpo? Muistelen helmikuulta, että mulla oli kemiallinen haamu mukana jopa 8 päivää yli menkkojen oletetun aloituspäivän...
Ihana tietää, että joku siellä kovasti yritti❤️
Toivon tosiaanki, että keho ois hereillä ensi kertaa varten!

Menkat alkaa yleensä aina dpo15 eli juuri tänään täsmällisesti aikataulussa haamuista huolimatta.

Mitenhän nopealla aikataululla mun kannattaisi käydä kontrolloimassa tuo TSH? Edellinen testi oli otettu viime viikolla 3.8. ja suunnittelukäynti on kahden viikon päästä 23.8. Eli kannattaisko käydä jo ennen tuota suunnittelukäyntiä vai odottaa tuo käynti ja jos he ei kontrolloi niin sitten vaikka saman viikon lopulla/alussa.

Vai mitenhän nopealla aikataululla noita kannattaa tutkia uudestaan? että pitäiskö olla ennemmin kuukausi/kaksi vähintään välissä?

Mitenhän nopealla aikataululla mun kannattaisi käydä kontrolloimassa tuo TSH? Edellinen testi oli otettu viime viikolla 3.8. ja suunnittelukäynti on kahden viikon päästä 23.8. Eli kannattaisko käydä jo ennen tuota suunnittelukäyntiä vai odottaa tuo käynti ja jos he ei kontrolloi niin sitten vaikka saman viikon lopulla/alussa.

Vai mitenhän nopealla aikataululla noita kannattaa tutkia uudestaan? että pitäiskö olla ennemmin kuukausi/kaksi vähintään välissä?
Mulla oli esikoisen raskaudessa kilpparilääkitys, kun TSH oli yli 2.5, ja sen jälkeen asiaa on aina tasaisin väliajoin seurattu (lääkitys loppui sektioon). Meillä oli toukokuun lopussa ensitapaaminen lapsettomuuslääkärille ja sitä ennen mitattiin taas TSH. Sillon se oli jotain ~2.8. Lääkäri määräsi heti uudelleen testauksen ja sen lisäksi testattiin jotain vasta-aineita. Kävin noissa uusinta testeissä pari päivää ensimmäisestä testistä, ja sillon TSH oli ~2.2 ja vasta-aineet eivät olleet mitenkään koholla, joten lääkitystä ei katsottu tarpeelliseksi (tämä siis ulkomailla). Tästä muutama viikko myöhemmin kävin Suomessa Puhdin kautta ottamassa muitakin verikokeita, ja siinä TSH mukana, ja silloin se oli ~1.7. Eli aika suuria heittoja voi tuossa TSH:ssa kuitenkin olla päivästä toiseen.

Voi @Aloy et tiedäkään miten paljon tekstisi huojenti mun mieltä :folded: eli siis oikeasti voi olla isojakin heittoja ihan muutamien päivien ja kuukausien sisällä. Ja nyt tätä ajatellen, voisin vaikka ostaa Puhdin kautta ferrit ja tuon TSH jo ennen suunnittelukäyntiä ja katsoa itse missä ne huitelee. Ja sit jos on edelleen koholla, keskustella tarkemmin asiasta lääkärin kanssa käynnillä ja jos ei koholla niin olisi ainakin mielenrauha hetken aikaa, vaikka toki käynnillä asiasta kyllä kysäisisin siinäkin tapauksessa.

Vasta hehkutin tätä foorumia, mutta tää on kyllä maailman paras :loudlycrying::red-heart: vertaistuki on niin mahtavaa!

Iija -99:lla tosi jännä tilanne ollut.. toivon myös niin teille että ensi kierrossa tarttuisi kiinni 💗💗💗

Empsu94, mikä tilanne siellä? 😍

Täällä kp20 jo! Niin vaan on tämä kiertokin hurahtanut ja pääsen ensi viikon alussa testailemaan.. nyt olleet aiemmat kierrot niin lyhyitä. Kyllä mulla taas on toiveikkaampi olo ja josko sittenkin olisi onnistunut.. Oon ollut niin itkuherkkä jotenkin koko kierron. Jotain hormonimyllerrystä ainakin. Tai sitten vaan purkautunut näitten yrityskuukausien stressi. Teen parhaani että jatko stressitön 💗💗💗

Mä näin unta että selasin kirjaa jossa sivut tyhjää valkoista, mutta sitten avasin yhden aukeaman ja siinä oli poikavauvasta kuvia.. ja ihan vaalea, mitä meidän vauva ei tule olemaan koska mun mies on tumma ja siis eri kulttuurista 😅 mutta silti jäin miettimään oliko tämä enne että tästä kierrosta tärppäis ja että poika saatais 😅💗💗

M3ttille tervetuloa ja pikaista plussaonnea 🥰 Kyllä siinä voi vähän kauemmin kestää ennen kuin hormonien jälkeen luonnollinen kierto käynnistyy.

Mulla huomenna työterveyshoitaja ja aion pyytää voisiko mitenkään ton ferrit -mittauksen saada. Kun väsymystä on paljon ollut ja perustelen sillä että kuparikierukan aikaan oli runsaammat kuukautiset. Pitäkää peukkuja! 🥰

Jaahas. Kp1. Mulla on nyt nämä minipillereiden lopetuksen jälkeiset kierrot olleet 17 ja 22 päivää. En ole varma, olenko ovuloinutkaan. Nyt ajattelin tilata ovistestit ja testata melkeinpä päivittäin, jotta pystyn varmuudella sanomaan, miten tämä kierto menee. Jos jälleen lyhyt kierto ja/tai ei ovista, niin sitten lääkärin juttusille.

Nyt alkoi mietityttämään myös tuo TSH, kun siitä puhuitte. Söin tyroksiinia viime raskaudessa ja sen lopetuksen jälkeen arvot on heitelleet. Helmikuussa lääkärin mukaan TSH oli hyvä ja nyt se tsekattiin uudelleen, ja tulkitsin itse sen olevan parempi. Mutta nämä molemmat siis reilusti yli 3, kuitenkin alle 4. Eli voiko tää nyt kuitenkin vaikuttaa kovinkin paljon...

Iija -99:lla tosi jännä tilanne ollut.. toivon myös niin teille että ensi kierrossa tarttuisi kiinni 💗💗💗

Empsu94, mikä tilanne siellä? 😍

Täällä kp20 jo! Niin vaan on tämä kiertokin hurahtanut ja pääsen ensi viikon alussa testailemaan.. nyt olleet aiemmat kierrot niin lyhyitä. Kyllä mulla taas on toiveikkaampi olo ja josko sittenkin olisi onnistunut.. Oon ollut niin itkuherkkä jotenkin koko kierron. Jotain hormonimyllerrystä ainakin. Tai sitten vaan purkautunut näitten yrityskuukausien stressi. Teen parhaani että jatko stressitön 💗💗💗

Mä näin unta että selasin kirjaa jossa sivut tyhjää valkoista, mutta sitten avasin yhden aukeaman ja siinä oli poikavauvasta kuvia.. ja ihan vaalea, mitä meidän vauva ei tule olemaan koska mun mies on tumma ja siis eri kulttuurista 😅 mutta silti jäin miettimään oliko tämä enne että tästä kierrosta tärppäis ja että poika saatais 😅💗💗

En halunnut tänään mitata aamupissasta, mutta mulla on ollut ongelmia pidätellä tässä aamupäivällä, niin odottelen että saisin pidäteltyä sen 3 tuntia. :rolling: Teen sitten testin, toivottavasti kestäisin nyt 10-13 välin. :rolling:

Kun vertailee kaikkien päivien testejä tulee helposti olo ettei viiva tummu mihinkään, mutta ainakin tässä kun vertaa dpo9 ja 11 niin näkyy pientä eroa ☺️

Liitteet

• IMG_1628.jpeg
    IMG_1628.jpeg
    2.1 MB · Katsottu: 201
Joo sain, 7 oli🥹 eile tuli pari isoa hyytymää mitä ei oo eläissäni tullut ja ekaa kertaa piti harkita särkylääkkeen ottoaki ku sattu. Tänään aivan normaalia vuotoa.
Joku siellä oli kovasti yrittänyt 🧡 toivotaan että keho ottaa tästä muistijäljen että miten toimia jatkossa ja tulisi pian pikainen pysyvä plussa.

Ajattelen että tää on myös tosi hyvä esimerkki kaikille jotka pohtii että mitä testejä käyttää, että vaikka pc ei mainosta itseään herkkänä testinä ja virallinen herkkyys on 25 niin käytännössä on kyllä huomattavan paljon herkempi ja ehkä siis ainakin yksi parhaista alun testaamiseen.

Joku siellä oli kovasti yrittänyt 🧡 toivotaan että keho ottaa tästä muistijäljen että miten toimia jatkossa ja tulisi pian pikainen pysyvä plussa.

Ajattelen että tää on myös tosi hyvä esimerkki kaikille jotka pohtii että mitä testejä käyttää, että vaikka pc ei mainosta itseään herkkänä testinä ja virallinen herkkyys on 25 niin käytännössä on kyllä huomattavan paljon herkempi ja ehkä siis ainakin yksi parhaista alun testaamiseen.
Komppaan. Pc näytti mullekin vahvempaa mitä mukamas herkkä testi! 🙏🏻

Takaisin