Raskaaksi 2023

Heipparallaa! Me alotettiin tänään ekan yrittäminen. Vähän jännittää tämä, koska mulla on aina ollu epäsäännölliset menkat ja olen ylipainoinen. E-pillerit on lopetettu heinäkuun alussa, mutta haluttiin ootella tähän päivään ennen alotusta. Pillereiden jälkeen ei oo ollu tyhjennysvuodon lisäksi kuukautisia vaikka tässä on menny jo 34 päivää tyhjennysvuodon alusta. Lähipiiri ei vielä tiedä, joten avaudun täällä

Minkälainen kokemus teillä on noista pregcheck ovistesteistä, että kuinka myöhään niitä kannattaa enään tulkita.
Jos viivat vahvistunut 30min kuluttua (roskiksessa pongattua 😅) kannattaako enään tulkita?

Muokattu viimeksi:
Täällä mahdollisestikin ja todennäköisesti dpo 10. Pyyhe oli jo kehässä koska hätäilin testin kanssa tänään.. nega tietty.

Mutta mitä tänään.. hirveetä juilimista alavatsassa selässä ja oikealla munisosastolla. Pitkään ja monta kertaa.

Heräs vaan kyssäri että onko kiinnittymisyritystä näillä päivillä vai haaveita vain.. ?muita oireita en ole tänään kerinnyt tarkkailla.

Voimistuvia testejä toivon jo haamut saaneille✨💞
Siis voihan kiinnittyminen olla vaikka dpo 10, ja siks näkyy joillakin myöhäisenä plussana. Tai ovis ja hedelmöittyminen hiukan oletettua myöhemmin. Oon ite tullut omalla kohdalla siihen tulokseen, että mistään ei voi olla 100% varma suuntaan tai toiseen. 🙄

No siiis… muutosta ei tapahu mihinkää suuntaa. Sammaa viivaa kolme päivää jo. Voisko vaan haalentua pois ku ei kerta vahvistu🙄
Muoks. Mahassakaan ei tunnu mitää vuotoon liittyvääkään🤦🏼‍♀️
Onpa kyllä erikoinen tilanne. Voisitkohan saada jotain kautta hcg mittausta? Se kertoisi ehkä kaiken olennaisen. Hurjasti voimia epäselvään tilanteeseen🧡

Onpa kyllä erikoinen tilanne. Voisitkohan saada jotain kautta hcg mittausta? Se kertoisi ehkä kaiken olennaisen. Hurjasti voimia epäselvään tilanteeseen🧡
Tuntuu itsestäki erkoiselta. Varmaan yksityiseltä saisin ainoastaan. Ainoa vaa että oon ollu jo muutaman päivän vuosisadan flunssassa eikä vielä loppua näy, joten vielä en pysty mennee käymään edes.

Kopsaan tänne vielä lisäksi pohdintani ja panikointini kilppariarvoista. Laitoin jo tän km ja lapsettomuus puolelle mut jos täällä olis kokemuksia aigee. Kovin olisn kiitollinen 🙏

Kävin viime viikolla PAS-suunnittelukäyntiä varten verikokeessa. Ihan perusarvoja, näytti olevan normaalin viiterajoissa.
MUTTA T4V oli 14 ja TSH oli 2,8. Ja mitä oon täältä eri sivuilta lukenut, ois sen yrityksen aikana hyvä olla max 2,5 mielellään alle ja lähempänä 2 tai vielä alle.

Lisättäköön vielä, että mulla ei ole lääkitystä käytössä. Toukokuussa otettiin laajat verikokeet muihin terveysjuttuihin liittyen ja silloin T4.V oli 13,5 ja TSH 2,24. Vuonna 2020 kun suunniteltiin ekan kerran passia (peruuntui) oli T4V 17 ja TSH 1,96.

Ja nyt sitten ihan maani myynyt, että siirrot ei tuu onnistumaan tuon TSH arvon vuoksi. Ollaan julkisella hoidoissa ja en usko, että siellä tuohon puututaan mitenkään, koska on kuitenkin viiterajojen sisällä ja resurssit kun on mitä on ja vedetään tiukalla linjalla niin noihin ei puututa.

Ihmetyttää myös nuo nousut, etenkin tuosta toukokuusta tähän elokuuhun

Äsken jätin soittopyynnön klinikalle, mutta kuulisin mielelläni kokemuksia aiheesta ja etenkin jos liittyy hoitoja julkiselta puolelta

Kopsaan tänne vielä lisäksi pohdintani ja panikointini kilppariarvoista. Laitoin jo tän km ja lapsettomuus puolelle mut jos täällä olis kokemuksia aigee. Kovin olisn kiitollinen 🙏

Kävin viime viikolla PAS-suunnittelukäyntiä varten verikokeessa. Ihan perusarvoja, näytti olevan normaalin viiterajoissa.
MUTTA T4V oli 14 ja TSH oli 2,8. Ja mitä oon täältä eri sivuilta lukenut, ois sen yrityksen aikana hyvä olla max 2,5 mielellään alle ja lähempänä 2 tai vielä alle.

Lisättäköön vielä, että mulla ei ole lääkitystä käytössä. Toukokuussa otettiin laajat verikokeet muihin terveysjuttuihin liittyen ja silloin T4.V oli 13,5 ja TSH 2,24. Vuonna 2020 kun suunniteltiin ekan kerran passia (peruuntui) oli T4V 17 ja TSH 1,96.

Ja nyt sitten ihan maani myynyt, että siirrot ei tuu onnistumaan tuon TSH arvon vuoksi. Ollaan julkisella hoidoissa ja en usko, että siellä tuohon puututaan mitenkään, koska on kuitenkin viiterajojen sisällä ja resurssit kun on mitä on ja vedetään tiukalla linjalla niin noihin ei puututa.

Ihmetyttää myös nuo nousut, etenkin tuosta toukokuusta tähän elokuuhun

Äsken jätin soittopyynnön klinikalle, mutta kuulisin mielelläni kokemuksia aiheesta ja etenkin jos liittyy hoitoja julkiselta puolelta
Onhan sulla ferritiinit kunnossa? Itellä TSH oli koholla kunnes sain rauta-arvot hyvälle mallille.

Onhan sulla ferritiinit kunnossa? Itellä TSH oli koholla kunnes sain rauta-arvot hyvälle mallille.
En tiedä mikä ferritiinien arvo on. Mulla ei oo koskaan niitä mitattu, kun ylläri pylläri, ei ole tarvetta kun hb hyvä. Enkä nyt ole saanut aikaiseksi varata yksityisen kautta tuota mittausta.

En tiedä mikä ferritiinien arvo on. Mulla ei oo koskaan niitä mitattu, kun ylläri pylläri, ei ole tarvetta kun hb hyvä. Enkä nyt ole saanut aikaiseksi varata yksityisen kautta tuota mittausta.
Synlabissa oon itse käynyt koska on suht edullista ja saa tulokset nopeasti, voin suositella!

Vuosi sitten omat ferrit oli 11, eikä nykyään oo paljoo paremmat, eli vaan 14. Silti raskautuminen onnistui.. mutta en tiiä voiko aiheuttaa ongelmia myöhemmin.

Neuvolassa suosittelivat parempaa rautavalmistetta, ja sitä oon nyt syönyt. Hemoglobiini on 130 ja muut arvot ok.

En syönyt erikseen rautaa ennen näitä plussia, vaan 3kk ajan join joka aamu itse keksimää "hedelmällisyyssmoothieta", ja ainakin kuvittelen että se auttoi prosessissa.

Plussatuulia 🍀

Mitä kautta otit sen? Mä oon tilannut puhdilta testejä esim just nyt toi proge ja siellä on ihan ok hintasia ja tulokset tulee nopeasti 😊
Terveystalo, ei käyny Puhti mielesäkkää. Ois ollu varmaa paljo halvempi😩 tässä vielä äsköne testi🤦🏼‍♀️

Liitteet

• 0B6004C1-2FC3-4C2F-8B71-19B093E7C9D0.jpeg
    0B6004C1-2FC3-4C2F-8B71-19B093E7C9D0.jpeg
    2.8 MB · Katsottu: 186
Kannattaa ehottomasti mittauttaa. Mullaki hb huippu luokkaa ollu vaikka ferrit oli aiva pohjasa.

Kiitos kaikille vinkeistä. Pitääpä nyt ottaa tehtäväksi mittauttaa tuo ferritiini, ja Puhdilla tais saada sen pelkästään.

Äsken soitteli hoitaja klinikalta, ei tietenkään hirveen tarkkaan voinut kantaa ottaa, mutta sanoi että heillä tavoitellaan sitä 2,5 arvoa hoidoissa. Sanoi myös, että tuo 2,8 ei hirmu kaukana ole ja kun toukokuussa arvo on ollut hyvä niin voi mennä ihan normaalin vaihtelun piikkiin. Sanoi, että voin lääkärin kanssa käynnillä keskustella tästä tarkemmin ja esim. pohtia voisiko kontrolli olla tarpeen.

Puhelu huojensi mieltä ja nyt vaan kiltisti odoteltava sitä suunnittelukäyntiä. Toivottavasti sattuu mukava ja huomioonottava lääkäri vaan kohdalle, kun heitä on niin moneen junaan tuolla julkisella. Ja jos eivät suostu kontrolliin niin voisin omatoimisesti mittauttaa myös sitten sen ennen siirtoa, jotta tietää, että on itse tehnyt parhaansa tämän eteen. Kuitenkin vain 2 alkiota käytettävissä eikä julkiselta saada enempää hoitoja. Niin en halua tuhlata noita kahta oljenkortta jos olosuhteet on epäakaat/huonot ja niitä voisi parantaa.

Aamun ovis testi näytti yllättäen tältä (kpl13). Itse tulkitsen jo plussaksi. Aika salakavalasti vähin oirein pompahti. Vähän ihmetyttää kun ei oo limoja näkynyt. Jospa ois oikeasti nyt, ja tämä päivä ja ma riittäisi 🙏

Liitteet

• IMG_20230809_062607.jpg
    IMG_20230809_062607.jpg
    1.8 MB · Katsottu: 151
Takaisin