Raskaaksi 2023

Paljon onnea -nennu- ja Sandra84 💗💗💗

Täällä kp11 ja mulla jotenkin ihan väsynyt ja masentunut olo. Tänään vielä vaikuttais hedelmällinen päivä ainakin olevan. Mulla on itkuinen olo ja en jaksa yrittää tai uskoa että onnistuu. Semmonen luovuttanut.. Kyllä se plussa tulee varmasti vähemmälläkin, jos on tullakseen. Jännä fiilis.. ihan pms olo vaikka nyt on ovisaika. Kai sitä vaan oli noi ekat kierrot niin innoissaan ja nyt yk5 jo vähän lannistaa. Vaikkei pitäisi. On ihan normaali aika ja ekassa raskaudessakin kesti pidempään.. Muistan kyllä etten silloinkaan kestänyt hyvin sitä kuukausittaista toivomista ja pettymistä.. Ihana mies vaan lohduttaa että kyllä se tästä 💗
Ovis ja pms-oireet voivat kulkea käsikädessä, minulla näin joka kerta. Anna miehen lohduttaa. Tsemppiä!

Moikka!
Oon täällä taustalla hetken lueskellut ketjua ja nyt tuntui että voisi olla sopiva hetki liittyä mukaan. Ollaan siis hieman alle 30-v pari ja nyt vihdoin alkaa elämä olla sillä mallilla, että lapsitoive alkaa konkretisoitumaan. Ensimmäinen lapsi siis molemmille olisi. Minä olen syönyt 10v ajan putkeen e-pillereitä ja lauantaina suunnitellusti meni viimeinen vaikuttavaa ainetta sisältävä. Nyt sitten odotellaan tyhjennysvuotoa alkavaksi ja sen jälkeen saakin ihmetellä, miten ja millaisena oma kierto palautuu. Aikanaan muistan sen olleen varsin säännöllinen, mutta toki aikaa on kulunut tässä välissä hyvä tovi.

Paljon ajatuksia tämä kyllä herättää ja tarvetta päästä ihan vaan välillä niitä höpöttelemään ja purkamaan. Ollaan ainakin toistaiseksi todettu, että ei vielä ”julkisesti” meidän suunnitelmista kenellekään puhuta, vaikka mieli kyllä tekisi muutamalle kaverille tilannetta avata. Lisäksi on tullut itsellä huomattua, että tosi paljon tulee kyseenalaistettua sitä, onko kaikki nyt tarpeeksi valmista ym. Mikä sinällään hölmöä, koska ainoa ”ei valmis” asia meidän elämässä on munkin ajatuksissa omakotitalon puute, mikä ei oikeasti vaikuta mitenkään mihinkään. :D Mutta nyt tosiaan yk1 starttaa pikkuhiljaa, ainakin toivottavasti kierron palautuessa.

Moikka! Minäkin tätä ketjua seuranneena päätin liittyä mukaan jutusteluun. Olen siis 31v., pillerit jätetty pois 2v. sitten lapsitoiveen vuoksi. Taustalla endometrioosi, ylipainoa ja väläytelty pcos-tyyppisiä munasarjoja ja hyvin epäsäännöllinen kierto. Maaliskuussa tulin raskaaksi luomusti mutta se päättyi varhaiseen keskenmenoon. Nyt uutta yritystä ja seuraavasta kierrosta otetaan induktio ovulaatiota tukemaan, odotellaan siis kuukautisten alkamista täällä kp 41. 🙏🏼

Onnittelut plussanneille! ❤️❤️

Ja voimia onnen menettäneille. 💔❤️‍🩹

Täällä nyt pitäisi laskujen mukaan tänään tai huomenna olla ovispäivä. Oireet (hirveää jomotusta alhaalla vasemmalla, vatsa sekaisin, etova olo, limat) viittaisivat siihen, että ennemmin tänään kuin huomenna. Talletteluja on tehty kp11 ja kp13 (tänään kp14) ja jospa tänäänkin vielä tuon miehen koittaisin kellistää. 😂

Sitten alkaa taas ne kierron tympeimmät päivät. Edes menkat ei rassaa niin paljon kuin ne piinapäivät niitä (tai mieluummin plussaa) odotellessa. 😅 Kai mä sitä plussaa siis nyt ihan oikeasti odotan. ❤️ Kyllä sen verran on pettynyt olo ollut joka negasta. Kuopus 10kk. Ilmeisesti vähäinenkin imetys mulla ehkäisee aika hyvin, kun ei ikinä ennen olla näin kauaa oltu ilman ehkäisyä raskautumatta. 😅 Esikoisesta plussa 4vk kierukan poiston jälkeen, kesken mennyt tärppäsi yk1 ja toinen yk1 keskenmenon jälkeen. Kolmas ja neljäs tärppäsivät yk 3. Ja nyt on koko 10kk oltu ilman ehkäisyä (ei toki alusta asti mitenkään yritetty mitään eikä menkkojakaan ollut reiluun puoleen vuoteen synnytyksen jälkeen) ja menkkojen alettua neljäs kierto menossa.

Meillä oli ihana loma kaikesta tästä huolimatta ❤️‍🩹. Lapset ui nii että hyvä kunnei suomut kasvanu😆 ja Imatran seutu on kyllä tosi kaunista. Muuta oma napailua: vuoto on enää lähinnä rusehtavaa tai sitä tullut tänää kerran 12h vuodottoman hetken jälkeen pyhittäessä. Raskaustestikin hyvin haalentunut kun testasin 😅. Välillä aina vatsaa vihlaisee mutta uskon että kuuluu asiaan😇

Mites muut, ootteko koska alotellu km jälkeen yritystä, jos jollakulla kokemusta vastaavasta? 🤗

Hei Tähkis, neuvoivat ainakin minua odottamaan yhden ns. normikierron. Toki sanoivat, etteivät kiellä hetikään, mutta parempi olisi malttaa vähän. Odotimme ihan senkin takia, että näkee palautuuko kierto miten nopeaan.

Mites muut, ootteko koska alotellu km jälkeen yritystä, jos jollakulla kokemusta vastaavasta? 🤗
Meille sanoi lääkäri että saa heti kun jälkivuoto loppunut, ja oli tarkoitus heti yritellä, mutta eipä me ehditty kuin kerran touhuilla, kun alkoikin kuukautiset yhtäkkiä 3vk kuluttua km:stä. En tiiä ovuloinko edes missään vaiheessa, 2vk km:stä raskaustesti näytti vielä haaleaa plussaa.
No nyt on menkat ohi, joten nyt kai sitten päästään oikeasti yrittään, saa nähdä tuleeko ovulaatio ens viikon lopulla, eli palautuuko normi kierto, vai onko tämäkin joku lyhyt kierto vai peräti pidempi 🤷🏻‍♀️

Nonii mäkin ajattelin että se yks kierto ainakin taitaa olla hyvä odotella 🤗. Ei malttais mutta taitaa maltti olla valttia tässä tapauksessa ❤️‍🩹

Meillä oli ihana loma kaikesta tästä huolimatta ❤️‍🩹. Lapset ui nii että hyvä kunnei suomut kasvanu😆 ja Imatran seutu on kyllä tosi kaunista. Muuta oma napailua: vuoto on enää lähinnä rusehtavaa tai sitä tullut tänää kerran 12h vuodottoman hetken jälkeen pyhittäessä. Raskaustestikin hyvin haalentunut kun testasin 😅. Välillä aina vatsaa vihlaisee mutta uskon että kuuluu asiaan😇

Meille lääkäri sanoi että voi alkaa saman tien tikuttelemaan ovista ja yrittämään, ei ollut esteitä kun oli hyvin itsestään myös kohtu tyhjentynyt. Mutta varmaan siihen vaikuttaa moni juttu, mm. se millä viikoilla km on tapahtunut.

Mullekin sanottiin että ei muuta estettä paitsi et laskennallisesti helpompi määrittää kun on ne yhdet kuukautiset odottanut. Ja sit JOS kohtuun jäänytkin jotain materiaalia niin tulee sit silloin viimeistään ulos. Eli mä odottelen suosiolla ne yhdet kuukautiset, ehkä sitten paremmay lähtökohdat tulevalle raskaudelle🤞🏻

Muokattu viimeksi:

Me aloitettiin aika samojen viikkojen km jälkeen yritys vaan suoraan heti kun raskaustesti oli nega. Ekasta kierrosta km jälkeen tuli kemiallinen/roskishaamu, toisesta meidän poika. :red-heart: Eli musta ainoa kriteeri aloittamiselle on oma fiilis, ja toki se negatiivinen raskaustesti on siitä hyvä että tietää sit onko uus raskaus alkanut vai kummitteleeko vanhasta jotain.

Hei, oon kirjoitellut enemmän tuolla km puolella ja nyt hieman lapsettomuuspuolla, mutta ymppään mun kysymyksen nyt tänne kun täällä noita plussia on viimeaikoina ollut paljon. Onnea siis kaikille plussanneille ja pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille.

Mutta siis kysymys valkovuodosta ovulaation jälkeen. Te, jotka olette plussanneet, oletteko huomanneet valkovuodossa jotain muutoksia? Onko se jatkunut heti oviksesta aina plussaan asti vai onko tullut sitä oviksen jälkeistä kuivaa kautta ja valkovuoto sitten lisääntynyt esimerkiksi joskus kiinnittymisen aikoihin/jälkeen?

Itte tässä yritän tulkita omaa kroppaani kun piinapäivät just alkoi ja tuli kyllä sellainen saharan oireet. Mulla vaan on sellainen muistikuva kahdesta onnistuneesta raskaudesta, että valkovuoto/kosteus ois jatkunut runsaana heti oviksesta lähtien kun hedelmöittyminen onnistui. En vaan harmikseni ole merkannut näitä oireita kalenteriin. Ja nyt kun on taas selvästi kuivaa, niin alan jo negistelee. Ja sit taas kahdessa keskenmenneessä raskaudessa ei myöskään ollut sitä kosteaa kautta ovulaation jälkeen eikä edes plussauksen jälkeen missään vaiheessa lisääntynyt valkovuoto.

Hei, oon kirjoitellut enemmän tuolla km puolella ja nyt hieman lapsettomuuspuolla, mutta ymppään mun kysymyksen nyt tänne kun täällä noita plussia on viimeaikoina ollut paljon. Onnea siis kaikille plussanneille ja pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille.

Mutta siis kysymys valkovuodosta ovulaation jälkeen. Te, jotka olette plussanneet, oletteko huomanneet valkovuodossa jotain muutoksia? Onko se jatkunut heti oviksesta aina plussaan asti vai onko tullut sitä oviksen jälkeistä kuivaa kautta ja valkovuoto sitten lisääntynyt esimerkiksi joskus kiinnittymisen aikoihin/jälkeen?

Itte tässä yritän tulkita omaa kroppaani kun piinapäivät just alkoi ja tuli kyllä sellainen saharan oireet. Mulla vaan on sellainen muistikuva kahdesta onnistuneesta raskaudesta, että valkovuoto/kosteus ois jatkunut runsaana heti oviksesta lähtien kun hedelmöittyminen onnistui. En vaan harmikseni ole merkannut näitä oireita kalenteriin. Ja nyt kun on taas selvästi kuivaa, niin alan jo negistelee. Ja sit taas kahdessa keskenmenneessä raskaudessa ei myöskään ollut sitä kosteaa kautta ovulaation jälkeen eikä edes plussauksen jälkeen missään vaiheessa lisääntynyt valkovuoto.

Mulla on kans jatkunut yleensä kostea olo pari päivää oviksen jälkeen sinne plussaan asti ja siitä eteenpäin. Nyt on kuitenkin menossa raskaus, jossa on kuivemmat olot. En tiedä mistä sekin johtuu, mutta en osannut edes odottaa plussaa, kun oli niin kuivaa.

Mulla on tässä kierrossa ollut nyt vv saman verran kun edellisessä negakierrossa. Dpo 5 menossa ja ihan on kosteat paikat ollu tähän asti. Tässä kierrossa ekaa kertaa poppaskonstit käytössä, venhänalkioöljy nimittäin. Aikasemmat kierrot muistaakseni kuivempia oviksen jälkeen.

No mä seurailen omaa oloa ja päätän vähän millä mennään, toisaalta vaikuttaa siltä että hyvin vois kroppa ollakin valmis ilman odottelua yhtä kiertoa. Mulla km vuoto kesti sen 6pv ja tosiaan rtesti oli tosi hyvin haalistunut jo kun eilen tein (7pv tyhjennyslääkkeestä).

Ja valkovuodosta, mulla oli plussasta kuivaa oviksesta plussaan ja sen jälkeenkin vv ei ollut mitenkään runsasta. Tää on kaiketi tosi yksilöllistä 🙏🏻.

Ja siis onnea kaikille plussanneille, unohtanut ihan sanoa🫶🏼!

Muokattu viimeksi:
Viime kierrossa oli paljon pms oireita, jopa normaalista poikkeavia. Nyt mennään dpo 8-10. Viime kierrossa rinnat oli tosi kipeet heti oviksesta ja turpos. Nyt ollu lievät. Eilen alko kurkkukipu ja nenä vuotaa. Tänää ollu ihan järkyttävä krapula olo. Tärisyttää, hikoiluttaa, janottaa. Samalla kohdunsuuta vihloo/tuikkii vasemmalle kohdun/munasarjan alueelle eli ihan alavatsaan. Ovis tuntu oikeella. Tää olo kyllä nostaa toiveita vaikka oon skeptinen kun viime kierrossa olin varma tärpistä

Minäkin täällä yritän arpoa eri tuntemuksia.. on ollut pienoista vihlontaa, nipistystä ja tänään melkein kramppi puolilta päivin, niin että piti pitää pieni tauko sohvalla. Samoja tuntemuksia, mitä edellisestä positiivisesta.. mutta kokemukset raskauksisra rajoittuu vain siihen... Jännää.. :Grinning Face With Smiling Eyes:
Kosteus on jatkunut ainakin tähän asti kp12 lähtien, toki ei onneksi niin pahana mitä tod. näk. ovulaation aikaan. :No Evil Monkey:
Tänään KP24/28 ja oisko dpo jotain 7-9 kun en saanut tikutettua varmaksi tässä kierrossa. :Eyes:

Yritä tässä sitten malttaa vielä muutama päivä...🙈 tai voihan sitä huomenna hankkia sellaisen oikein herkän testin... 🤔
Vaikka samahan se olisi malttaa tiistaihin... 🤯

Hellurei! Nyt on menossa kp 23, ~9dpo(ovista en oo tikuttanut nyt useampaan kiertoon, mutta aiempien ovisten päivän perusteella arvio) Normaalisti kierto on 27-28pvä. Nyt illalla tuli pyyhkiessä hieman punaista paperiin, joten saa nähdä onko kyseessä taas kierron kenkkuilu ja menkat alkaa näin ajoissa, vai jotain paljon odotetumpaa. Kipuja ei kyllä ole samalla tavalla mitä yleensä menkkojen alkupäivinä on. Olossa ei mitään ihmeellistä, mitä voisi oireiksi sanoa. Eilen vai toissapäivänä oli hieman etova olo, sekään ei ollut pitkäkestoista.
Muoks. Leposyke sanoo että kyse on menkkojen kenkkuilusta 🙂

Muokattu viimeksi:
Hellurei! Nyt on menossa kp 23, ~9dpo(ovista en oo tikuttanut nyt useampaan kiertoon, mutta aiempien ovisten päivän perusteella arvio) Normaalisti kierto on 27-28pvä. Nyt illalla tuli pyyhkiessä hieman punaista paperiin, joten saa nähdä onko kyseessä taas kierron kenkkuilu ja menkat alkaa näin ajoissa, vai jotain paljon odotetumpaa. Kipuja ei kyllä ole samalla tavalla mitä yleensä menkkojen alkupäivinä on. Olossa ei mitään ihmeellistä, mitä voisi oireiksi sanoa. Eilen vai toissapäivänä oli hieman etova olo, sekään ei ollut pitkäkestoista.
Muoks. Leposyke sanoo että kyse on menkkojen kenkkuilusta 🙂
Tarkoitatko että leposyke on laskussa? Mulla on kaikissa kolmessa raskaudessa leposyke noussut vasta plussaamisen jälkeen, siihen asti on tippunut oviksesta lähtien. Eli en välttämättä ihan vaan sen perusteella heittäisi toivoa… 😊🙏🤞

Takaisin