Raskaaksi 2023

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kuuttituutti
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
Paljon onnea -nennu- ja Sandra84 💗💗💗

TÀÀllĂ€ kp11 ja mulla jotenkin ihan vĂ€synyt ja masentunut olo. TĂ€nÀÀn vielĂ€ vaikuttais hedelmĂ€llinen pĂ€ivĂ€ ainakin olevan. Mulla on itkuinen olo ja en jaksa yrittÀÀ tai uskoa ettĂ€ onnistuu. Semmonen luovuttanut.. KyllĂ€ se plussa tulee varmasti vĂ€hemmĂ€llĂ€kin, jos on tullakseen. JĂ€nnĂ€ fiilis.. ihan pms olo vaikka nyt on ovisaika. Kai sitĂ€ vaan oli noi ekat kierrot niin innoissaan ja nyt yk5 jo vĂ€hĂ€n lannistaa. Vaikkei pitĂ€isi. On ihan normaali aika ja ekassa raskaudessakin kesti pidempÀÀn.. Muistan kyllĂ€ etten silloinkaan kestĂ€nyt hyvin sitĂ€ kuukausittaista toivomista ja pettymistĂ€.. Ihana mies vaan lohduttaa ettĂ€ kyllĂ€ se tĂ€stĂ€ 💗
Ovis ja pms-oireet voivat kulkea kÀsikÀdessÀ, minulla nÀin joka kerta. Anna miehen lohduttaa. TsemppiÀ!

Moikka!
Oon tÀÀllÀ taustalla hetken lueskellut ketjua ja nyt tuntui ettÀ voisi olla sopiva hetki liittyÀ mukaan. Ollaan siis hieman alle 30-v pari ja nyt vihdoin alkaa elÀmÀ olla sillÀ mallilla, ettÀ lapsitoive alkaa konkretisoitumaan. EnsimmÀinen lapsi siis molemmille olisi. MinÀ olen syönyt 10v ajan putkeen e-pillereitÀ ja lauantaina suunnitellusti meni viimeinen vaikuttavaa ainetta sisÀltÀvÀ. Nyt sitten odotellaan tyhjennysvuotoa alkavaksi ja sen jÀlkeen saakin ihmetellÀ, miten ja millaisena oma kierto palautuu. Aikanaan muistan sen olleen varsin sÀÀnnöllinen, mutta toki aikaa on kulunut tÀssÀ vÀlissÀ hyvÀ tovi.

Paljon ajatuksia tĂ€mĂ€ kyllĂ€ herĂ€ttÀÀ ja tarvetta pÀÀstĂ€ ihan vaan vĂ€lillĂ€ niitĂ€ höpöttelemÀÀn ja purkamaan. Ollaan ainakin toistaiseksi todettu, ettĂ€ ei vielĂ€ ”julkisesti” meidĂ€n suunnitelmista kenellekÀÀn puhuta, vaikka mieli kyllĂ€ tekisi muutamalle kaverille tilannetta avata. LisĂ€ksi on tullut itsellĂ€ huomattua, ettĂ€ tosi paljon tulee kyseenalaistettua sitĂ€, onko kaikki nyt tarpeeksi valmista ym. MikĂ€ sinĂ€llÀÀn hölmöÀ, koska ainoa ”ei valmis” asia meidĂ€n elĂ€mĂ€ssĂ€ on munkin ajatuksissa omakotitalon puute, mikĂ€ ei oikeasti vaikuta mitenkÀÀn mihinkÀÀn. :D Mutta nyt tosiaan yk1 starttaa pikkuhiljaa, ainakin toivottavasti kierron palautuessa.

Moikka! MinĂ€kin tĂ€tĂ€ ketjua seuranneena pÀÀtin liittyĂ€ mukaan jutusteluun. Olen siis 31v., pillerit jĂ€tetty pois 2v. sitten lapsitoiveen vuoksi. Taustalla endometrioosi, ylipainoa ja vĂ€lĂ€ytelty pcos-tyyppisiĂ€ munasarjoja ja hyvin epĂ€sÀÀnnöllinen kierto. Maaliskuussa tulin raskaaksi luomusti mutta se pÀÀttyi varhaiseen keskenmenoon. Nyt uutta yritystĂ€ ja seuraavasta kierrosta otetaan induktio ovulaatiota tukemaan, odotellaan siis kuukautisten alkamista tÀÀllĂ€ kp 41. đŸ™đŸŒ

Onnittelut plussanneille! ❀❀

Ja voimia onnen menettĂ€neille. đŸ’”â€ïžâ€đŸ©č

TÀÀllĂ€ nyt pitĂ€isi laskujen mukaan tĂ€nÀÀn tai huomenna olla ovispĂ€ivĂ€. Oireet (hirveÀÀ jomotusta alhaalla vasemmalla, vatsa sekaisin, etova olo, limat) viittaisivat siihen, ettĂ€ ennemmin tĂ€nÀÀn kuin huomenna. Talletteluja on tehty kp11 ja kp13 (tĂ€nÀÀn kp14) ja jospa tĂ€nÀÀnkin vielĂ€ tuon miehen koittaisin kellistÀÀ. 😂

Sitten alkaa taas ne kierron tympeimmĂ€t pĂ€ivĂ€t. Edes menkat ei rassaa niin paljon kuin ne piinapĂ€ivĂ€t niitĂ€ (tai mieluummin plussaa) odotellessa. 😅 Kai mĂ€ sitĂ€ plussaa siis nyt ihan oikeasti odotan. ❀ KyllĂ€ sen verran on pettynyt olo ollut joka negasta. Kuopus 10kk. Ilmeisesti vĂ€hĂ€inenkin imetys mulla ehkĂ€isee aika hyvin, kun ei ikinĂ€ ennen olla nĂ€in kauaa oltu ilman ehkĂ€isyĂ€ raskautumatta. 😅 Esikoisesta plussa 4vk kierukan poiston jĂ€lkeen, kesken mennyt tĂ€rppĂ€si yk1 ja toinen yk1 keskenmenon jĂ€lkeen. Kolmas ja neljĂ€s tĂ€rppĂ€sivĂ€t yk 3. Ja nyt on koko 10kk oltu ilman ehkĂ€isyĂ€ (ei toki alusta asti mitenkÀÀn yritetty mitÀÀn eikĂ€ menkkojakaan ollut reiluun puoleen vuoteen synnytyksen jĂ€lkeen) ja menkkojen alettua neljĂ€s kierto menossa.

MeillĂ€ oli ihana loma kaikesta tĂ€stĂ€ huolimatta ❀‍đŸ©č. Lapset ui nii ettĂ€ hyvĂ€ kunnei suomut kasvanu😆 ja Imatran seutu on kyllĂ€ tosi kaunista. Muuta oma napailua: vuoto on enÀÀ lĂ€hinnĂ€ rusehtavaa tai sitĂ€ tullut tĂ€nÀÀ kerran 12h vuodottoman hetken jĂ€lkeen pyhittĂ€essĂ€. Raskaustestikin hyvin haalentunut kun testasin 😅. VĂ€lillĂ€ aina vatsaa vihlaisee mutta uskon ettĂ€ kuuluu asiaan😇

Mites muut, ootteko koska alotellu km jĂ€lkeen yritystĂ€, jos jollakulla kokemusta vastaavasta? đŸ€—

Hei TÀhkis, neuvoivat ainakin minua odottamaan yhden ns. normikierron. Toki sanoivat, etteivÀt kiellÀ hetikÀÀn, mutta parempi olisi malttaa vÀhÀn. Odotimme ihan senkin takia, ettÀ nÀkee palautuuko kierto miten nopeaan.

Mites muut, ootteko koska alotellu km jĂ€lkeen yritystĂ€, jos jollakulla kokemusta vastaavasta? đŸ€—
Meille sanoi lÀÀkÀri ettÀ saa heti kun jÀlkivuoto loppunut, ja oli tarkoitus heti yritellÀ, mutta eipÀ me ehditty kuin kerran touhuilla, kun alkoikin kuukautiset yhtÀkkiÀ 3vk kuluttua km:stÀ. En tiiÀ ovuloinko edes missÀÀn vaiheessa, 2vk km:stÀ raskaustesti nÀytti vielÀ haaleaa plussaa.
No nyt on menkat ohi, joten nyt kai sitten pÀÀstÀÀn oikeasti yrittÀÀn, saa nĂ€hdĂ€ tuleeko ovulaatio ens viikon lopulla, eli palautuuko normi kierto, vai onko tĂ€mĂ€kin joku lyhyt kierto vai perĂ€ti pidempi đŸ€·đŸ»â€â™€ïž

MeillĂ€ oli ihana loma kaikesta tĂ€stĂ€ huolimatta ❀‍đŸ©č. Lapset ui nii ettĂ€ hyvĂ€ kunnei suomut kasvanu😆 ja Imatran seutu on kyllĂ€ tosi kaunista. Muuta oma napailua: vuoto on enÀÀ lĂ€hinnĂ€ rusehtavaa tai sitĂ€ tullut tĂ€nÀÀ kerran 12h vuodottoman hetken jĂ€lkeen pyhittĂ€essĂ€. Raskaustestikin hyvin haalentunut kun testasin 😅. VĂ€lillĂ€ aina vatsaa vihlaisee mutta uskon ettĂ€ kuuluu asiaan😇

Meille lÀÀkÀri sanoi ettÀ voi alkaa saman tien tikuttelemaan ovista ja yrittÀmÀÀn, ei ollut esteitÀ kun oli hyvin itsestÀÀn myös kohtu tyhjentynyt. Mutta varmaan siihen vaikuttaa moni juttu, mm. se millÀ viikoilla km on tapahtunut.

Mullekin sanottiin ettĂ€ ei muuta estettĂ€ paitsi et laskennallisesti helpompi mÀÀrittÀÀ kun on ne yhdet kuukautiset odottanut. Ja sit JOS kohtuun jÀÀnytkin jotain materiaalia niin tulee sit silloin viimeistÀÀn ulos. Eli mĂ€ odottelen suosiolla ne yhdet kuukautiset, ehkĂ€ sitten paremmay lĂ€htökohdat tulevalle raskaudelleđŸ€žđŸ»

Muokattu viimeksi:

Me aloitettiin aika samojen viikkojen km jÀlkeen yritys vaan suoraan heti kun raskaustesti oli nega. Ekasta kierrosta km jÀlkeen tuli kemiallinen/roskishaamu, toisesta meidÀn poika. :red-heart: Eli musta ainoa kriteeri aloittamiselle on oma fiilis, ja toki se negatiivinen raskaustesti on siitÀ hyvÀ ettÀ tietÀÀ sit onko uus raskaus alkanut vai kummitteleeko vanhasta jotain.

Hei, oon kirjoitellut enemmÀn tuolla km puolella ja nyt hieman lapsettomuuspuolla, mutta ymppÀÀn mun kysymyksen nyt tÀnne kun tÀÀllÀ noita plussia on viimeaikoina ollut paljon. Onnea siis kaikille plussanneille ja pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille.

Mutta siis kysymys valkovuodosta ovulaation jÀlkeen. Te, jotka olette plussanneet, oletteko huomanneet valkovuodossa jotain muutoksia? Onko se jatkunut heti oviksesta aina plussaan asti vai onko tullut sitÀ oviksen jÀlkeistÀ kuivaa kautta ja valkovuoto sitten lisÀÀntynyt esimerkiksi joskus kiinnittymisen aikoihin/jÀlkeen?

Itte tÀssÀ yritÀn tulkita omaa kroppaani kun piinapÀivÀt just alkoi ja tuli kyllÀ sellainen saharan oireet. Mulla vaan on sellainen muistikuva kahdesta onnistuneesta raskaudesta, ettÀ valkovuoto/kosteus ois jatkunut runsaana heti oviksesta lÀhtien kun hedelmöittyminen onnistui. En vaan harmikseni ole merkannut nÀitÀ oireita kalenteriin. Ja nyt kun on taas selvÀsti kuivaa, niin alan jo negistelee. Ja sit taas kahdessa keskenmenneessÀ raskaudessa ei myöskÀÀn ollut sitÀ kosteaa kautta ovulaation jÀlkeen eikÀ edes plussauksen jÀlkeen missÀÀn vaiheessa lisÀÀntynyt valkovuoto.

Hei, oon kirjoitellut enemmÀn tuolla km puolella ja nyt hieman lapsettomuuspuolla, mutta ymppÀÀn mun kysymyksen nyt tÀnne kun tÀÀllÀ noita plussia on viimeaikoina ollut paljon. Onnea siis kaikille plussanneille ja pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille.

Mutta siis kysymys valkovuodosta ovulaation jÀlkeen. Te, jotka olette plussanneet, oletteko huomanneet valkovuodossa jotain muutoksia? Onko se jatkunut heti oviksesta aina plussaan asti vai onko tullut sitÀ oviksen jÀlkeistÀ kuivaa kautta ja valkovuoto sitten lisÀÀntynyt esimerkiksi joskus kiinnittymisen aikoihin/jÀlkeen?

Itte tÀssÀ yritÀn tulkita omaa kroppaani kun piinapÀivÀt just alkoi ja tuli kyllÀ sellainen saharan oireet. Mulla vaan on sellainen muistikuva kahdesta onnistuneesta raskaudesta, ettÀ valkovuoto/kosteus ois jatkunut runsaana heti oviksesta lÀhtien kun hedelmöittyminen onnistui. En vaan harmikseni ole merkannut nÀitÀ oireita kalenteriin. Ja nyt kun on taas selvÀsti kuivaa, niin alan jo negistelee. Ja sit taas kahdessa keskenmenneessÀ raskaudessa ei myöskÀÀn ollut sitÀ kosteaa kautta ovulaation jÀlkeen eikÀ edes plussauksen jÀlkeen missÀÀn vaiheessa lisÀÀntynyt valkovuoto.

Mulla on kans jatkunut yleensÀ kostea olo pari pÀivÀÀ oviksen jÀlkeen sinne plussaan asti ja siitÀ eteenpÀin. Nyt on kuitenkin menossa raskaus, jossa on kuivemmat olot. En tiedÀ mistÀ sekin johtuu, mutta en osannut edes odottaa plussaa, kun oli niin kuivaa.

Mulla on tÀssÀ kierrossa ollut nyt vv saman verran kun edellisessÀ negakierrossa. Dpo 5 menossa ja ihan on kosteat paikat ollu tÀhÀn asti. TÀssÀ kierrossa ekaa kertaa poppaskonstit kÀytössÀ, venhÀnalkioöljy nimittÀin. Aikasemmat kierrot muistaakseni kuivempia oviksen jÀlkeen.

No mÀ seurailen omaa oloa ja pÀÀtÀn vÀhÀn millÀ mennÀÀn, toisaalta vaikuttaa siltÀ ettÀ hyvin vois kroppa ollakin valmis ilman odottelua yhtÀ kiertoa. Mulla km vuoto kesti sen 6pv ja tosiaan rtesti oli tosi hyvin haalistunut jo kun eilen tein (7pv tyhjennyslÀÀkkeestÀ).

Ja valkovuodosta, mulla oli plussasta kuivaa oviksesta plussaan ja sen jĂ€lkeenkin vv ei ollut mitenkÀÀn runsasta. TÀÀ on kaiketi tosi yksilöllistĂ€ đŸ™đŸ».

Ja siis onnea kaikille plussanneille, unohtanut ihan sanoađŸ«¶đŸŒ!

Muokattu viimeksi:
Viime kierrossa oli paljon pms oireita, jopa normaalista poikkeavia. Nyt mennÀÀn dpo 8-10. Viime kierrossa rinnat oli tosi kipeet heti oviksesta ja turpos. Nyt ollu lievÀt. Eilen alko kurkkukipu ja nenÀ vuotaa. TÀnÀÀ ollu ihan jÀrkyttÀvÀ krapula olo. TÀrisyttÀÀ, hikoiluttaa, janottaa. Samalla kohdunsuuta vihloo/tuikkii vasemmalle kohdun/munasarjan alueelle eli ihan alavatsaan. Ovis tuntu oikeella. TÀÀ olo kyllÀ nostaa toiveita vaikka oon skeptinen kun viime kierrossa olin varma tÀrpistÀ

MinÀkin tÀÀllÀ yritÀn arpoa eri tuntemuksia.. on ollut pienoista vihlontaa, nipistystÀ ja tÀnÀÀn melkein kramppi puolilta pÀivin, niin ettÀ piti pitÀÀ pieni tauko sohvalla. Samoja tuntemuksia, mitÀ edellisestÀ positiivisesta.. mutta kokemukset raskauksisra rajoittuu vain siihen... JÀnnÀÀ.. :Grinning Face With Smiling Eyes:
Kosteus on jatkunut ainakin tÀhÀn asti kp12 lÀhtien, toki ei onneksi niin pahana mitÀ tod. nÀk. ovulaation aikaan. :No Evil Monkey:
TÀnÀÀn KP24/28 ja oisko dpo jotain 7-9 kun en saanut tikutettua varmaksi tÀssÀ kierrossa. :Eyes:

YritĂ€ tĂ€ssĂ€ sitten malttaa vielĂ€ muutama pĂ€ivĂ€...🙈 tai voihan sitĂ€ huomenna hankkia sellaisen oikein herkĂ€n testin... đŸ€”
Vaikka samahan se olisi malttaa tiistaihin... đŸ€Ż

Hellurei! Nyt on menossa kp 23, ~9dpo(ovista en oo tikuttanut nyt useampaan kiertoon, mutta aiempien ovisten pÀivÀn perusteella arvio) Normaalisti kierto on 27-28pvÀ. Nyt illalla tuli pyyhkiessÀ hieman punaista paperiin, joten saa nÀhdÀ onko kyseessÀ taas kierron kenkkuilu ja menkat alkaa nÀin ajoissa, vai jotain paljon odotetumpaa. Kipuja ei kyllÀ ole samalla tavalla mitÀ yleensÀ menkkojen alkupÀivinÀ on. Olossa ei mitÀÀn ihmeellistÀ, mitÀ voisi oireiksi sanoa. Eilen vai toissapÀivÀnÀ oli hieman etova olo, sekÀÀn ei ollut pitkÀkestoista.
Muoks. Leposyke sanoo ettĂ€ kyse on menkkojen kenkkuilusta 🙂

Muokattu viimeksi:
Hellurei! Nyt on menossa kp 23, ~9dpo(ovista en oo tikuttanut nyt useampaan kiertoon, mutta aiempien ovisten pÀivÀn perusteella arvio) Normaalisti kierto on 27-28pvÀ. Nyt illalla tuli pyyhkiessÀ hieman punaista paperiin, joten saa nÀhdÀ onko kyseessÀ taas kierron kenkkuilu ja menkat alkaa nÀin ajoissa, vai jotain paljon odotetumpaa. Kipuja ei kyllÀ ole samalla tavalla mitÀ yleensÀ menkkojen alkupÀivinÀ on. Olossa ei mitÀÀn ihmeellistÀ, mitÀ voisi oireiksi sanoa. Eilen vai toissapÀivÀnÀ oli hieman etova olo, sekÀÀn ei ollut pitkÀkestoista.
Muoks. Leposyke sanoo ettĂ€ kyse on menkkojen kenkkuilusta 🙂
Tarkoitatko ettĂ€ leposyke on laskussa? Mulla on kaikissa kolmessa raskaudessa leposyke noussut vasta plussaamisen jĂ€lkeen, siihen asti on tippunut oviksesta lĂ€htien. Eli en vĂ€lttĂ€mĂ€ttĂ€ ihan vaan sen perusteella heittĂ€isi toivoa
 đŸ˜ŠđŸ™đŸ€ž

Takaisin