Raskaaksi 2023

Oi Tähkis oon niin pahoillani 😔 Paljon jaksamista..Mulla keskeytynyt keskenmeno aikanaan tyhjentyi sitten itsekseen.. Ekassa ultrassa huomattiin, ettei sykettä eikä vastannut viikkoja.. n.rv9 jäänyt.. ja mulle varattiin aika lääkkeellistä tyhjennystä varten, mutta sitä ennen just alkoikin kova vuoto. Tää aika peruttiin ja mä kävin hcg verikokeessa myöhemmin, kahteen kertaan kun vuotoa jatkui niin pitkään. Mulla ainakin oli fyysisesti ja henkisesti niin rankka kokemus.. että pystyisittekö mitenkään siirtämään sitä lomaa? 💗

Valora, okei eli vois mullakin olla mahdollista ettei lääkkeellistä tarvittaisi🙏🏻.

Siis olis ehkä mahdollista siirtää lomaa mutta lapset on odottanut lomaa niin kovasti että ei mitenkään oo mahdollista että pystyisin tuottaan lapsille sellaista pettymystä🥹. Lisäksi reissuun lähtee lisäksi veljen perhe+mun äiti ja isäpuoli, kaikki on sovittanu lomat ja menot tätä varten🙄🙄.

@Tähkis mun eka keskenmeno alkoi spontaanisti ja mulle olisi silti annettu tyhjennyslääkkeet mutten voinut niitä ottaa koska oltiin lähdössä häämatkalle. No kaks viikkoa myöhemmin tilanne tarkistettiin ja siellä oli residuaa ja sain lääkkeet. Kkm kun todettiin niin sain kaks kertaa lääkkeet ja viikossa vuoto ohi. Min kokemuksen mukaan lääkkeet tuki ja nopeutui tyhjennystä. Otan osaa menetykseen ja hurjasti voimia ❤️

@Tähkis mun eka keskenmeno alkoi spontaanisti ja mulle olisi silti annettu tyhjennyslääkkeet mutten voinut niitä ottaa koska oltiin lähdössä häämatkalle. No kaks viikkoa myöhemmin tilanne tarkistettiin ja siellä oli residuaa ja sain lääkkeet. Kkm kun todettiin niin sain kaks kertaa lääkkeet ja viikossa vuoto ohi. Min kokemuksen mukaan lääkkeet tuki ja nopeutui tyhjennystä. Otan osaa menetykseen ja hurjasti voimia ❤️
No huomenna se selviää kun ultrataan ja lääkärin kanssa keskustellaan. Lääkkeet voisin muuten ottaa mut toi reissun osuminen just tähän vaikeuttaa.

Vaikka tämmöinen vanha konkari niin me jätettiin vauvan yritys jo hetki sitten. KP 24 oltiin ilman ehkäisyä ja kierto 28 Max 30. Nyt ei kuitenkaan tiputtelua niinku ennen jo viisi päivää ennen menkkoja. Mutta järjellä ei ole mahdollista raskaus tuosta? KP 24. Ei ole katastrofi mutta nyt ei mitenkään yritystä ja kp 24 / 28 yhdyntä niin aika varma ettei mitään ole mahiksia. Minua eikä miestä haittaa mutta tää on jotain krenttuiluu elimistöstä. Kauheet menkkakivun alko heti seuraavana päivänä sen yhdynnän jälkeen. Mutta mitään ei tule.

No huomenna se selviää kun ultrataan ja lääkärin kanssa keskustellaan. Lääkkeet voisin muuten ottaa mut toi reissun osuminen just tähän vaikeuttaa.
Jep ymmärrän tuon täysin. Siks mä sainkin sen kontrollin että varmistetaan onko kokonaan tyhjentynyt kun lääkkeitä ei voitu antaa. (Kun normaalitilanteessa niitä ei ainakaan meidän alueella saa) ja pidin sitä tosi hyvänä.

Vaikka tämmöinen vanha konkari niin me jätettiin vauvan yritys jo hetki sitten. KP 24 oltiin ilman ehkäisyä ja kierto 28 Max 30. Nyt ei kuitenkaan tiputtelua niinku ennen jo viisi päivää ennen menkkoja. Mutta järjellä ei ole mahdollista raskaus tuosta? KP 24. Ei ole katastrofi mutta nyt ei mitenkään yritystä ja kp 24 / 28 yhdyntä niin aika varma ettei mitään ole mahiksia. Minua eikä miestä haittaa mutta tää on jotain krenttuiluu elimistöstä. Kauheet menkkakivun alko heti seuraavana päivänä sen yhdynnän jälkeen. Mutta mitään ei tule.
Mun esikoinen nappas just tuollaisilta mahdottomilta päiviltä. Ei tässä auta kun tää klassinen et odotellaan kuukautisia, mutta jos on myöhäisestä vaiheesta napannut niin ei se kyllä kuukautisten poisjäämispäivänä mihinkään näy. Menee helposti se 2vk ennen ku testissä näkyis, toki riippuen testeistä. Krampeista... eihän sitä tiedä vaikka kroppasi olisi juuri innostunut ovuloimaan, miehen siemenneste kun saattaa sellaisen saada aikaan.

Beanenin tilanteeseen en osaa sanoa mitään..vai laukasiko peitonheilutus sitten heti menkkatuntemukset noin kierron lopulta päälle?

Vehniksestä välikommentti ja kokemus..näyttää siltä että aikaisti nyt ovista yhdellä päivällä. illalla jos tikuttaisin niin olisi jo tasavahvat, eli huomenna vois olla the päivä. En silti tikuta...mieskin on reissussa ja palaa huomenna kotiin. Saas nähdä, näillä eväillä on turha stressiä ottaa.🙄🫠

Siis voiko miehen siemenneste saada ovulaimaan? 😱 Siis oikeesti? Mulla oli tuntemukset kuten oviksessa kun on sellasta menkkakipua juuri mutta aattelin et olis menkat alkamas eikä varmana voi tulla raskaaksi.

No mä googlettelin silloin kun sen kierukan irtoamisen jälkeen oltiin hetken aikaa keskeytettyä ja ns varmat päivät laskin.. ja mentiin loppuun saakka loppukierrosta.. niin on naiset raskautuneet esim kp24 ovulaatiosta.. että varmoihin päiviin ei voi luottaa. Joskus kierrossa on kaksikin ovulaatiota, toinen voi olla myöhäisempi. Tai ykskaks säännöllinen kierto voikin olla ylipitkä.

Siis voiko miehen siemenneste saada ovulaimaan? 😱 Siis oikeesti? Mulla oli tuntemukset kuten oviksessa kun on sellasta menkkakipua juuri mutta aattelin et olis menkat alkamas eikä varmana voi tulla raskaaksi.
Ei varmaan täysin suoraan ihmisellä. Mutta sen hormonit kyllä valmistelevat ja edistävät ovulointia. Varmaankin jos ovis on ihan nurkan takana melkein tapahtumassa, niin siemennesteen hormoniryöppy on just sellainen mikä voi laukaista tapahtumasarjan.

Sillähän suojaamatonta seksiä suositellaan myös lapsettomuushoidoissa oleville pareille, kun siemenneste valmistelee naisen kroppaa raskaudelle. Kokeiles googlata "semen improves ovulation in human".

Paljon sympatiaa @Tähkis lomatilanteeseen ja osanotto menetyksen johdosta. Kumpa vuoto alkaisi spontaanisti ja vasta kylpylän jälkeen! Itsellä melko samoilla viikoilla km tyhjennys alkoi hyvin selkeillä supistuksilla, eli varsinainen vuoto ei päässyt yllättämään.

Toisaalta paljon onnea plussa-aaltoon hypänneille, ainakin @-Nennu- @Kuuttituutti @Haavejuttu ja varovaiset onnittelut myös @KukkaPuska lupaavasta haamusta! Aika monta täällä on vielä jännillä päivillä kärkkymässä samaan surffiin! 😁

Itsellä siis dpo 7 tai dpo 11 (tai molemmat) kaksien vahvojen ovisoireiden perusteella. Oireiden perusteella ainakaan ekasta mahdollisesta oviksesta ei olisi tärpännyt, sillä ns. varma merkki eli nännikipu puuttuu kokonaan.

Todellisuudessa olen oireeton, teoriassa oireiksi voisi laskea sekä km- että loppuunmennessä raskaudessa esiintyneet oudot aivastuskohtaukset 😅 ja väsymyksen. Myöskään kuiva kausi ei ole oviksen jälkeen alkanut. Luteaali mulla on ollut max 10pv eli viimeistään tiistaina alkaisi menkat, mutta testannen huomenna iltapäivällä kun palataan vihdoin kotiin kun olisi heti illalla kosteat juhlat tiedossa. Jännää, vaikkei tosiaan tässä vaiheessa oo kauheesti mitään toivoa herättävää indikaatiota... 😅

Mä palailen varovasti mukaan, tammikuussa oli keskenmeno rv. 6 ja sen jälkeen ollaan oltu että tärppää kun tärppää ilman stressiä. Itsellä on ennestään jo 4vuotias tytär edellisestä suhteesta ja tämä olisi miehelleni ensimmäinen lapsi. Tänään dpo 10 ja testi ei jätä paljon arvailujen varaan 🤭 nyt jännittää pysyykö tämä pikkuinen matkassa ja siksi uskaltaiduin lähteä kirjottelemaan tänne kun varmasti moni kamppailee samojen pelkojen kanssa.

Liitteet

• 0C32FD25-273D-4BF1-ACB3-0F4B88FCAC18.jpeg
    0C32FD25-273D-4BF1-ACB3-0F4B88FCAC18.jpeg
    392.5 KB · Katsottu: 201
@Nitskuu on kyllä tosi vahva viiva tuolle päivälle! Täällä myös toinen useamman keskenmenon kokenut jolle tää alku on kyllä aivan hurjan jännää.
On kyllä! Tosi ihana, että pääsee jakamaan omia ajatuksia ja pelkoja täällä foorumilla muiden kanssa jotka on samassa elämäntilanteessa. Vielä kun ei uskalla kellekkään kertoa, kun on pelko taustalla ”mitä jos taas menee kesken” niin tänne on kiva jakaa ajatuksia! 🥰

On kyllä! Tosi ihana, että pääsee jakamaan omia ajatuksia ja pelkoja täällä foorumilla muiden kanssa jotka on samassa elämäntilanteessa. Vielä kun ei uskalla kellekkään kertoa, kun on pelko taustalla ”mitä jos taas menee kesken” niin tänne on kiva jakaa ajatuksia! 🥰
Itse ajatellut aina ennen samoin, mutta viime kesän menetyksen jälkeen päätin, että jos joskus vielä plussaan niin kerron heti niille kelle kertoisin myös huonot uutisetkin ❤️ ja niin tein 🙏

Täällä saatiin eilen aamulla sairaalassa valmisteleva ja puolituntia sit laitoin cytotecit (4kpl) alakautta ja kaksi pitää ottaa vielä 4h päästä suun kautta. Lääkäri arveli että voi valmistelevakin lääke jo riittää kun mulla se oli jo vähä käynnissä ja eilen oli vatsa kipeä+hyytymiä tuli eli hyvinki mahdollista että tyhjeni jo eilen mutta hyvä ottaa varmistuksena vielä.. Eilinen kipu oli luokkaa "pärjää ilman särkylääkettä" ,saas nähdä kuinka kovana iskee nyt noiden cytojen jälkeen.

Vaikka henkisesti ja fyysisesti vointi onkin hyvä niin silti ei tätä haluis heti uudelleen kokea, ja vaikka katse onkin jo seuraavassa kierrossa nii pakko myöntää että kyllä tuli ihan uus mood lähteä uudelleen raskautumaan kun pelkää koko ajan että menee uudelleen kesken🥴. Mutta tää on sitä elämää💔❤️‍🩹.

Takaisin