Raskaaksi 2023

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kuuttituutti
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
@Valora no nimen omaan! Voin vain kuvitella sinun tilanteesi, jos vielĂ€ pieni porukka ja vaihtuvuus.❀ MinĂ€kin otin vastuutehtĂ€vĂ€n vastaan paikassani, vaikkakin suunnittelin raskautumista.. MikĂ€li kaikki menee hyvin ja raskaus sujuu niinkuin pitÀÀkin, kerkeĂ€nhĂ€n silti olla vielĂ€ pitkĂ€n aikaa töissĂ€ tehtĂ€vĂ€ssĂ€ni.😊

Tilannekatsausta:

TĂ€nÀÀn on mun 9 tai 10dpo (kp 23/27-28) enkĂ€ tiedĂ€ onko mun silmĂ€ vaan harjaantunut mitĂ€ pienimpiin haamuleihin ja haluaa nĂ€hdĂ€ omiaan... mutta tĂ€mmönen viivantapanen kummittelee testissĂ€! (NĂ€kyy paremmin ja on ihan punertava livenĂ€.) 😊

TiedÀn herkkien testien siunauksen ja kirouksen, mut kun oli oireisena vaan pakko testata. Toivon mukaan tÀÀ ois tÀllÀ kertaa kunnolla siellÀ tekeytymÀssÀ ja kiinnittyisi paremmin. En oo tÀn perusteella ainakaan kuvitellut tuntemuksia.

PĂ€ivittelen uudelleen muutaman pĂ€ivĂ€n sisÀÀn, saisinko sillon jo perus-pregcheckiin vahvempaa ainesta. Sormet ristiin ettei ois taas kemiallinen, nĂ€istĂ€ kun ei ikinĂ€ tiiĂ€. 🍀🙏🌈

20230726_064024.jpg

Muokattu viimeksi:
Tilannekatsausta:

TÀnÀÀn on mun 9 tai 10dpo (kp 23/27-28) enkÀ tiedÀ onko mun silmÀ vaan harjaantunut mitÀ pienimpiin haamuleihin ja haluaa nÀhdÀ omiaan... mutta tÀmmönen viivantapanen kummittelee testissÀ!
Viiva nÀkyy paremmin ja on ihan punertava livenÀ.

TiedÀn herkkien testien siunauksen ja kirouksen, mut kun oli oireisena vaan pakko testata. Toivon mukaan tÀÀ ois tÀllÀ kertaa kunnolla siellÀ tekeytymÀssÀ ja kiinnittyisi paremmin. En oo tÀn perusteella ainakaan kuvitellut tuntemuksia.

PĂ€ivittelen uudelleen muutaman pĂ€ivĂ€n sisÀÀn, saisinko sillon jo perus-pregcheckiin vahvempaa ainesta. Sormet ristiin ettei ois taas kemiallinen, nĂ€istĂ€ kun ei ikinĂ€ tiiĂ€. 🍀🙏🌈

View attachment 124206
Ihan selvĂ€si siellĂ€ jotain koittaa tarrata kiinni! Nappaa nyt pikkuinen tiukasti kiinni! 😍

Tilannekatsausta:

TĂ€nÀÀn on mun 9 tai 10dpo (kp 23/27-28) enkĂ€ tiedĂ€ onko mun silmĂ€ vaan harjaantunut mitĂ€ pienimpiin haamuleihin ja haluaa nĂ€hdĂ€ omiaan... mutta tĂ€mmönen viivantapanen kummittelee testissĂ€! (NĂ€kyy paremmin ja on ihan punertava livenĂ€.) 😊

View attachment 124206
KyllĂ€ sielĂ€ joku kummittelee!đŸ˜â€ïž

Baby aspirin on 100mg, ja suomessa myytÀvÀ Mini-Asa (Asa-Ratiopharm) on myös tuon 100mg, ja onhan noita. Primaspan nimellÀ on 50mg asetyylisalisyylihappo-tabletteja. Eli tosi pienistÀ annoksista on kyse. Mutta riittÀvÀt ohentamaan verta, ja ehkÀ siten auttamaan kiinnittymÀisillÀÀn olevaa alkiota saamaan ravintoa helpommin.

JenkeissÀhÀn pientÀ aspiriiniannosta suositellaan jos on taustalla useampi selittÀmÀtön keskenmeno. Minulla nyt ei sellaista taustaa ole. VÀhÀn fiilis on toki ettei minulla kovin helposti vauvan alku tartu (yritysajat vaihdelleet 4-18kk vÀlillÀ), mutta jos onnistuu tarttumaan niin se on sitten mennyt loppuun asti. Nyt kun ikÀ alkaa tulla vastaan niin mielellÀÀn sitten koittaa jouduttaa tÀtÀ raskaaksi tulemisen prosessia. Ja minullahan on taustalla parissa raskaudessa verenpaineen nousua ja yhdessÀ raskausmyrkytyksen oireita, joiden takia jatkossa olen ottanut pientÀ aspiriiniannosta 12rvk eteenpÀin auttamaan istukan muodostumisessa ja toiminnassa. Lopetus sitten 1kk ennen laskettua aikaa, sillÀ pienikin annos aspiriinia lisÀÀ verenvuodon riskiÀ.
PitÀÀ vielÀ sen verran tÀstÀ aspirin-aiheesta jatkaa... Toukokuussa kun ei vielÀ ollut yritys pÀÀllÀ ja kÀytössÀ oli kuparikierukka, niin otin oviskipuihin 500mg Aspiriinin (eli siis aivan liian paljon!), ja lopputulos oli se et holahti ulos puoli kuukupillista veristÀ vuotoa. Kirkasta ja juoksevaa, joukossa pienenpieni hyytymÀ. Kenties siinÀ holahti veren matkassa ulos munasoluni, kun kuparikierukka yhdessÀ verta ohentavan lÀÀkkeen kanssa muutti pieneksi tarkoitetun ovulaatioveritipan hyökyaalloksi. Vuoto meni pÀivÀssÀ ohitse, ja normaalit kuukautiset tulivat sitten 23pv pÀÀstÀ. Et ehkÀpÀ tÀssÀ olisi fail-story lÀÀkkeen kanssa, jos olisi ollut yritys kÀynnissÀ niin tuo "moka" olisi varmasti harmittanut.

Muokattu viimeksi:
@KukkaPuska NĂ€kyy punertava haamulainen! Tarrasukkia :red-heart:

MÀkin hÀtÀhousuilin, ja taitaa sama testikin olla. Dpo 10 eikÀ testi jÀtÀ mitÀÀn epÀselvÀksi. Olin varautunut tihrustamaan jotain haamulaista ja lopulta toteamaan negaksi.
Viime raskaudessa sain vasta hailun haamulaisen dpo 13 illalla.
Ja olin varautunut ettÀ yritys taas kestÀÀ piiiitkÀÀn, mutta voiko tosiaan olla ettÀ meillÀ tÀrppÀsi nyt jo yk 2 :loudlycrying: :red-heart: Nyt vaan toivotaan ettÀ pysyy matkassa, tÀÀllÀkin esikoista yrittÀessÀ oli tuulimunia ja varhainen km.

Liitteet

• IMG20230726080212.jpg
    IMG20230726080212.jpg
    832 KB · Katsottu: 98

MÀkin hÀtÀhousuilin, ja taitaa sama testikin olla. Dpo 10 eikÀ testi jÀtÀ mitÀÀn epÀselvÀksi. Olin varautunut tihrustamaan jotain haamulaista ja lopulta toteamaan negaksi.
Ja olin varautunut ettÀ yritys taas kestÀÀ piiiitkÀÀn, mutta voiko tosiaan olla ettÀ meillÀ tÀrppÀsi nyt jo yk 2 :loudlycrying: :red-heart: Nyt vaan toivotaan ettÀ pysyy matkassa, tÀÀllÀkin esikoista yrittÀessÀ oli tuulimunia ja varhainen km.

Wau miten tumma! Voisko mitenkÀÀn olla vaikka jo dpo13, on niin vahva?

Onnea plussanneille đŸ©·

Wau miten tumma! Voisko mitenkÀÀn olla vaikka jo dpo13, on niin vahva?

Onnea plussanneille đŸ©·

Itekkin hÀmmennyin viivan tummuudesta. Mutta ovulaatio varmistettu testillÀ, plussa tuli 14.-15.7. keskiyöllÀ. Eli nyt olis dpo 10/11 riippuen mistÀ alkaen sen nyt laskee. Mutta merkkasin lauantaille 15.7. plussan, kun 14.7. aamu, pÀivÀ ja ilta oli vielÀ negoja.

Wau, onpa tumma! Mun on kyllĂ€ tosiaan haamu sun posiin verrattuna.. 😁 Vaan onpa ihanaa ja onnea meille ettĂ€ menisi maaliin, tuulimunat ja kemialliset on niin hiton turhauttavia, mutta osa tĂ€tĂ€ matkaa hyvinkin monella.

Wau, onpa tumma! Mun on kyllĂ€ tosiaan haamu sun posiin verrattuna.. 😁 Vaan onpa ihanaa ja onnea meille ettĂ€ menisi maaliin, tuulimunat ja kemialliset on niin hiton turhauttavia, mutta osa tĂ€tĂ€ matkaa hyvinkin monella.

Mutta selvÀ haamulainen kuitenkin! :red-heart:MÀ tosiaan sain tommosen haamun edellisessÀ raskaudessa dpo 13. Joten kyllÀ tipahti leuka lattiaan kun tÀnÀ aamuna testin tein ja noin tummat viivat piirtyi, olin varma ettÀ ei vielÀ voi mitÀÀn nÀkyÀ (mutta hÀtÀhousuna testasin silti :rolling:)

Itekkin hÀmmennyin viivan tummuudesta. Mutta ovulaatio varmistettu testillÀ, plussa tuli 14.-15.7. keskiyöllÀ. Eli nyt olis dpo 10/11 riippuen mistÀ alkaen sen nyt laskee. Mutta merkkasin lauantaille 15.7. plussan, kun 14.7. aamu, pÀivÀ ja ilta oli vielÀ negoja.

EhkĂ€pĂ€ hĂ€n on kiinnittynyt dpo5 😊 Joo dpo11 varmaan nyt đŸ€”

Onnea! Ihan selvĂ€ plussa! 😍

Malttamaton123, kiitos 💗 mĂ€ mietin ettĂ€ jos tĂ€ssĂ€ kierrossa esim jo tulen raskaaksi, mun ei ehkĂ€ ollut jĂ€rkeĂ€ mennĂ€ tohon tiimiin kun alle vuoden ehtisin olla. Mutta kun muutama kuukausi jo yritetty! Voi hyvinkin olla ettĂ€ ehdin ainakin sen vuoden ollakin. EttĂ€.. elettĂ€vĂ€ nyt mahd normaalisti vaan. Auttaa myös jaksamaan tĂ€tĂ€ piinaavaa odotusta..

Vautsivau, paljon onnea haavejuttu 💖💖💖

KukkaPuska, mĂ€kin sen haamulaisen nĂ€en 😍😍😍 toivotaan parasta 💖💖💖

MÀ olen nyt visusti pÀÀttÀnyt etten tÀssÀ kierrossa testaa ennen kuin menkat kuuluis alkaa. En jaksa enÀÀ yhtÀÀn negatestiÀ.. otan ennemmin vaan ne menkat suoraan.

Onnea! :smiling face with heart-eyes: :red-heart:

TÀÀllÀ ei tarvinnut kauaa ootella vastauksia onko tÀrpÀnnyt vai ei, julistettakoon yk4 alkaneeksi! Kp1 oli siis eilen. Jotenkin onnistun nÀköjÀÀn tÀssÀkin kierrossa olemaan juuri oviksen alla yksin reissussa, ettÀ voi olla, ettÀ tÀÀ kierto on jo sillÀ menetetty. :Relieved Face: No tÀytyy talletella ahkerasti juuri ennen reissua. :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:
@Valora : KyllÀ nÀihin raskausuutisiin yleensÀ työpaikoilla suhtaudutaan tosi lÀmminhenkisesti. Ei mun mielestÀ kannata jÀttÀÀ ottamatta vastaan tarjottuja tilaisuuksia, koska eihÀn voi tietÀÀ kauan raskautumiseen menee aikaa. NimimerkillÀ "HÀn, joka teki esikoisesta positiivisen raskaustestin alle kuukausi sen jÀlkeen, kun oli aloittanut esimiestehtÀvÀssÀ Àitiysloman tuuraajana" :Grinning Face With Smiling Eyes:

MeikĂ€lĂ€inen palailee tĂ€nne jossain vaiheessa kun vuoto alkanut kunnolla ja loppunut, keskeytynyt keskenmeno siis todettu tĂ€nÀÀn 8+4, sikiö jĂ€i viikoille 7. Vuotoa tulee vĂ€hĂ€n pyyhittĂ€essĂ€, vĂ€hĂ€n verta ja yksi pieni hyytymĂ€ tullut, nyt 5h vuodotonta. LĂ€hete laitettu ettĂ€ saataisiin tyhjennyslÀÀke, lĂ€hetteen saapumisesta menee noin muutama pĂ€ivĂ€ - viikko ettĂ€ tulee aika. Toivoisin niin ettĂ€ vuoto alkais kunnolla ennen aikaa, ei huvita viikkoa odotella😭.

Muokattu viimeksi:
Sain huomiselle ajan naistentautien puolelle, mietin kun tuota vuotoa jo tulee ja lieviĂ€ kipuja on ettĂ€ voiskohan se mennĂ€ luonnollisesti ohi. Jotenki ahdistaa se ettĂ€ pitĂ€is ottaa se tyhjennyslÀÀke, ne kivut ja vuodotđŸ˜”â€đŸ’«đŸ˜”â€đŸ’«. Onko kellÀÀ kokemusta et keskeytyny onkin annettu hoitua luonnollisesti? đŸ˜”â€đŸ’«

Ja siis kaikista paskinta tĂ€ssĂ€ on se ettĂ€ ollaan sunnuntaina lĂ€hdössĂ€ perheen kanssa kylpylÀÀn lomalle, ei paljoa sit polskita😂!

Takaisin