Raskaaksi 2023

Tultiin reissusta kotiin ja oli pakko testata viiden tunnin pidätyksellä, en vaan malttanut aamuun 😅 ja mitä ihmettä mä nään 😱😬😍 nyt kp29/28-33. Enkä oo koskaan saanut ekasta testistä näin vahvaa viivaa ja aina aiemmin tehnyt vielä aamu pissasta 🥰

Iloinen ja onnellinen ja samaan aikaan peloissani ja jännittynyt 🙏❤️

Täytyy vissiin naistenpolille soitella ja varata aika ultraan. Tämä siis siksi kun ollut se kornu ja arpi kohdussa niin haluavat heti katsoa ettei ole kiinnittynyt mihkään väärään kohtaan. Ja lisäksi tämä tulee olemaan riskiraskaus.
Täytyy vain toivoa ja luottaa ettei meille enään uudestaan voi niin huonosti käydä ja saataisiin tämä pieni syliin asti 🙏❤️View attachment 124171
Onnea!! Hyvä viiva!

Tultiin reissusta kotiin ja oli pakko testata viiden tunnin pidätyksellä, en vaan malttanut aamuun 😅 ja mitä ihmettä mä nään 😱😬😍 nyt kp29/28-33. Enkä oo koskaan saanut ekasta testistä näin vahvaa viivaa ja aina aiemmin tehnyt vielä aamu pissasta 🥰

Iloinen ja onnellinen ja samaan aikaan peloissani ja jännittynyt 🙏❤️

Täytyy vissiin naistenpolille soitella ja varata aika ultraan. Tämä siis siksi kun ollut se kornu ja arpi kohdussa niin haluavat heti katsoa ettei ole kiinnittynyt mihkään väärään kohtaan. Ja lisäksi tämä tulee olemaan riskiraskaus.
Täytyy vain toivoa ja luottaa ettei meille enään uudestaan voi niin huonosti käydä ja saataisiin tämä pieni syliin asti 🙏❤️View attachment 124171
Ihanaa! Onnea! :smiling face with heart-eyes::red-heart:

Paljon onnea -Nennu-, niin vahva plussa 😍😍 Toivon ja uskon myös, että kaikki menee hyvin tällä kertaa 💖💖💖

On tää jännää.. kun mulla esikoisesta tärppäsi yk9 21-vuotiaana. Sitten yk1, mutta keskenmeno 24-vuotiaana. Yk 1 29-vuotiaana. Ja nyt 35v.. näyttää taas kestävän kauemmin. Pidän normaalina itselleni vielä ainakin tuota että yk9 saakka voi mennä.. en kyllä millään jaksais oottaa sinne saakka.. pliis Elämä 💖

@Valora virallisestihan kaikki yritykset mitkä mahtuu vuoden sisään menee siihen normaalivaihteluun ja se riippuu aina kierron pituudesta kuinka paljon niitä siihen ehtii. Tiedän että odottavan aika on aivan saakelin pitkä mutta se paras palkinto on sen kaiken arvoinen.

Oon enemmän ollut aktiivinen muissa ketjuissa kun tätä tahkoamista on jo jonkun aikaa taustalla. Nyt oli YK 12 , kierron alussa olin mahataudissa ja yksi Letrozol unohtui myös ottaa milloin piti kun hoitokoira sekoitti arkea tehokkaasti. Tässä dpo 10 tehty haamu vajaan 3 tunnin pidätyksellä ja eilen dpo 13 tehty reilu 3 tunnin pidätyksellä.

Hurjasti tsemppiä kaikille omiin taipaleisiinsa ❤️

Liitteet

• IMG_5740.jpeg
    IMG_5740.jpeg
    1.3 MB · Katsottu: 155
  • IMG_5678.jpeg
    IMG_5678.jpeg
    3.6 MB · Katsottu: 154
Nennu ja Kuuttituutti, ihanaaaaaa taas luo toivoa itsellekin. Onnea😻

Täällä kp9. Mies lähdössä just ennen arvioitua ovista reissuun. Että tää kierto menee sen osalta luiskaan.🫠 katsotaan nyt miten saadaan ajoitettua.

Ja Jefarille jännäystä myös. Mielenkiinnolla seuraan sun tilannetta. 🤩👍

Mikä dpo teillä ollut selkeimmät ovislimat?
Mulla lääkkeellisestä tyhjennyksestä noin 3vkoa ja vuotoa kesti viikon. Eilen illalla tuli niin selkeät venyvät ovislimat ku vaa mahdollista 🙈😅, mut kierron vaiheesta mulla ei oo mitään hajua 🤔

Kiitos @Mahtis87 ❤️
Johan tässä ois jo aikakin kun vuos yrittämistä tulee ens kuussa täyteen.. 🤞🏽

Kirjoittelen tuolla Lapsettomuuden yksityisessä enemmän mut käyn täälläkin…

@Iltatähti89 mulla aina alkaa jossain kp9-10 kohdilla ja tulee sellainen eggis klöntti oikein, tässä kierrossa sitä tuli niin paljon että olin ihan 😳😳😳
Plussa digiin pärähti kp 14 ja kp 15 oletettu ovis, silloin digi näytti negaa jo.

Kiitos @Mahtis87 ❤️
Johan tässä ois jo aikakin kun vuos yrittämistä tulee ens kuussa täyteen.. 🤞🏽

Kirjoittelen tuolla Lapsettomuuden yksityisessä enemmän mut käyn täälläkin…

@Iltatähti89 mulla aina alkaa jossain kp9-10 kohdilla ja tulee sellainen eggis klöntti oikein, tässä kierrossa sitä tuli niin paljon että olin ihan 😳😳😳
Plussa digiin pärähti kp 14 ja kp 15 oletettu ovis, silloin digi näytti negaa jo.

Joo ihan sellanen iso eggisklöntti millekin ja olin ihan silmät pyöreänä 😳😳😳😅😅😅

Onnea @Kuuttituutti ja @-Nennu- 😍❤️ ja kaikille muillekkin plussatuulia!😘

Ajattelin tulla purkamaan vähän ajatuksia tänne. Nyt olisi minulla meneillään rv 5+0 viimeisten kuukautisten mukaan. Minulla on ollut outoa pistävää kipua silloin tällöin häpyluun kohdalla vähän vaihtelevissa paikoissa, onkohan normaalia?😬

Myös ahdistus lisääntynyt, kun tajusin, että raskaudestahan tulee kertoa myös töihin. Minut ylennettiin vähä aika sitten toiseen tehtävään työkaverin äippäloman takia… Tiedän, että siinä ei ole mitään väärää ja raskautuminen on ollut minun unelmani jo pitempään.❤️ Siltikin tuntuu todella ahdistavalta ja vähän syylliseltä ottaa asia tulevaisuudessa puheeksi töissä, juurikin uuden työtehtävän myötä…

Ensimmäinen neuvola on varattuna ja nyt pitäisi malttaa vain sinne ensimmäiseen ultraan, apua!😍

Onnea @Kuuttituutti ja @-Nennu- 😍❤️ ja kaikille muillekkin plussatuulia!😘

Ajattelin tulla purkamaan vähän ajatuksia tänne. Nyt olisi minulla meneillään rv 5+0 viimeisten kuukautisten mukaan. Minulla on ollut outoa pistävää kipua silloin tällöin häpyluun kohdalla vähän vaihtelevissa paikoissa, onkohan normaalia?😬

Myös ahdistus lisääntynyt, kun tajusin, että raskaudestahan tulee kertoa myös töihin. Minut ylennettiin vähä aika sitten toiseen tehtävään työkaverin äippäloman takia… Tiedän, että siinä ei ole mitään väärää ja raskautuminen on ollut minun unelmani jo pitempään.❤️ Siltikin tuntuu todella ahdistavalta ja vähän syylliseltä ottaa asia tulevaisuudessa puheeksi töissä, juurikin uuden työtehtävän myötä…

Ensimmäinen neuvola on varattuna ja nyt pitäisi malttaa vain sinne ensimmäiseen ultraan, apua!😍
Alkuraskaudessa menkkajuilinnat ovat aika yleisiä ja ihan normaaleja. Minä olen hautonut alavatsaa lämpimällä kauratyynyllä jos on oikein hankala olo ollut.

Aspirinista on tosiaan aika ristiriitaista tietoa tarjolla, joihinkin tilanteisiin se sopii ja toisiin ei. Tuossahan todetaan et "ei heikennä hedelmällisyyttä, mutta siitä huolimatta pelätään et se heikentää hedelmällisyyttä". Isoina annoksina se ei tosiaan ole sopiva, taitaa olla taas se että määrä tekee myrkyn. Lapsettomuushoidoissa jotkut parit ovat hyötyneet pienestä aspiriiniannoksesta hoidon yhteydessä. Onhan tätä tietoa jos jaksaa vähän enemmänkin googlailla ja jokaisen omalla vastuulla on miettiä et miten tieto palvelee just omaa tilannetta.

Olen aikaisemminkin käyttänyt mini-asaa raskauden aikana tukemaan istukan toimintaa 12rvk eteenpäin, joten sinäänsä tuote on tuttu ja sopivaksi todettu. Nytkin on ajatus lähinnä käyttää tuota pieninä annoksina potentiaalisen kiinnittymisen aikoihin, ja lopettaa välittömästi jos plussaan. Kuten kaikki muutkin ylimääräiset luontaistuotteet ja vitamiinit, pois lukien foolihappo.

Vielä loppupohdintana, Aspiriinia saa ilman reseptiä 500mg ja käyttösuositus on 1-2tablettia 3 kertaa vuorokaudessa erilaisiin särkytiloihin, eli max. 3000mg/vrk. Matala annos eli 80-100mg/vrk ( eli mini-asa:n verran) on aika pieni annos verrattuna kiputilan käyttösuositukseen.

Oon itse ymmärtäny, että esimerkiksi jenkkilässä raskautta yrittäville jopa suositellaan ns. "baby aspirinia", eli oisko se vaatimaton 180mg Aspirinia implantaatiota tukemaan. 🤔 Verrattuna Suomen 500mg tabletteihin niin tosi pieni määrä.

Oon itse ymmärtäny, että esimerkiksi jenkkilässä raskautta yrittäville jopa suositellaan ns. "baby aspirinia", eli oisko se vaatimaton 180mg Aspirinia implantaatiota tukemaan. 🤔 Verrattuna Suomen 500mg tabletteihin niin tosi pieni määrä.
Baby aspirin on 100mg, ja suomessa myytävä Mini-Asa (Asa-Ratiopharm) on myös tuon 100mg, ja onhan noita. Primaspan nimellä on 50mg asetyylisalisyylihappo-tabletteja. Eli tosi pienistä annoksista on kyse. Mutta riittävät ohentamaan verta, ja ehkä siten auttamaan kiinnittymäisillään olevaa alkiota saamaan ravintoa helpommin.

Jenkeissähän pientä aspiriiniannosta suositellaan jos on taustalla useampi selittämätön keskenmeno. Minulla nyt ei sellaista taustaa ole. Vähän fiilis on toki ettei minulla kovin helposti vauvan alku tartu (yritysajat vaihdelleet 4-18kk välillä), mutta jos onnistuu tarttumaan niin se on sitten mennyt loppuun asti. Nyt kun ikä alkaa tulla vastaan niin mielellään sitten koittaa jouduttaa tätä raskaaksi tulemisen prosessia. Ja minullahan on taustalla parissa raskaudessa verenpaineen nousua ja yhdessä raskausmyrkytyksen oireita, joiden takia jatkossa olen ottanut pientä aspiriiniannosta 12rvk eteenpäin auttamaan istukan muodostumisessa ja toiminnassa. Lopetus sitten 1kk ennen laskettua aikaa, sillä pienikin annos aspiriinia lisää verenvuodon riskiä.

Mäkin sanoisin olevan normaalia, mulla ainakin juili ja välillä jomotti nivusia, ihan siin alkuviikoilla. Nyt mulla menossa 8+3. Tänään tullut vaaleanpunertavaa valkkaria pyyhittäessä pienesti, tottakai nyt mieli on sitä mieltä et tää oli tässä. Kolmessa aiemmassa ei oo ollu mitään "ylimääräistä vuotoa" joten hyvin epävarmoilla fiiliksillä. Mietin jos jatkuu nii soittaisin nla huomenna mut tuskin ne sieltä mua ultraan näillä tiedoilla päästää 😵‍💫.

Mäkin sanoisin olevan normaalia, mulla ainakin juili ja välillä jomotti nivusia, ihan siin alkuviikoilla. Nyt mulla menossa 8+3. Tänään tullut vaaleanpunertavaa valkkaria pyyhittäessä pienesti, tottakai nyt mieli on sitä mieltä et tää oli tässä. Kolmessa aiemmassa ei oo ollu mitään "ylimääräistä vuotoa" joten hyvin epävarmoilla fiiliksillä. Mietin jos jatkuu nii soittaisin nla huomenna mut tuskin ne sieltä mua ultraan näillä tiedoilla päästää 😵‍💫.
Josko vuoto tulisi vaan limakalvoilta, kun ne herkkänä raskauden aikana. Tsemppiä ❤️

Malttamaton123, ymmärrän hyvin stressin töissä kertomisesta..mulla se on nyt jo! Töissä pieni tiimi ja paljon vaihtuvuutta.. tiiän että tulee tosi vaikeaa olemaan kertominen. Oon niin tunnollinen ja lupauduin myös yhteen vastuutiimiinkin. Se homma kiinnostaa mua tosi paljon ja mistä sitä tietää koska meillä onnistaa.. kiva että on muutakin mistä innostua..

Takaisin