Raskaaksi 2023

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kuuttituutti
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
Kiitos paljon Jefar ja Lilja35 đŸ„° Jaksamista ja luottamusta, suurella todennĂ€köisyydellĂ€ vauvaunelma toteutuu 💖💖💖

MĂ€ olen vĂ€hitellen nousemassa tĂ€stĂ€ kuopasta. Nyt kuukautiset tuntuu erityisen kipeiltĂ€kin đŸ˜« Mutta ainakin olen nyt hyvĂ€llĂ€ fiiliksellĂ€ vielĂ€ töissĂ€ ilman raskausvaivoja.. ihanat uudet tuulet meillĂ€ puhaltaa ja mua pyydettiin yhteen mielenkiintoiseen tiimiinkin mukaan.

Oi ihanaa Jadine, paljon onnea plussasta 💖💖💖

TÀÀllÀ dpo 6 menossa. Oviksen jÀlkeen ei ole tullut "kuivaa kautta" vaan vv jatkunut runsaana koko ajan. Talletteluja koko kierron ollut max 3pv vÀlein, oviksen aikaan ahkerammin.
Myös nÀppylöitÀ ilmaantunut naamaan, yleensÀ iho aina hyvÀ. LievÀÀ menkkakivun kaltaista polttelua ollut myös lÀhes pÀivittÀin oviksen jÀlkeen.
Ensi viikkoa odottelen kuumeisesti, ettÀ pÀÀsis testaamaan. On toiveikas olo, mutta silti olen jo valmistautunut siihen ettÀ tulee testattua nega ja menkat alkaa.

Testikuvasta pÀÀtellen siellĂ€ tĂ€rpĂ€nnyt, onneađŸ„° toivottavasti nyt pysyy pieni mukana loppuun asti.
MĂ€ oon vĂ€lillĂ€ kokenut ton saman fiiliksen tÀÀllĂ€ kun monilla tĂ€rppÀÀ tosi nopeasti kun yritys alkaa. Toisaalta taas ajattelen, ettĂ€ joskus olen itsekin kuulunut siihen ryhmÀÀn kenen ei tarvii kun ajatella seksiĂ€ niin bum raskaana ollaan😅 Oon kuitenkin onnellinen kaikkien niiden puolesta, jotka kovasti lasta toivoo ja sitten se plussa testiin pĂ€rĂ€htĂ€Ă€â€ïž MĂ€ oon kuitenkin saanut kokea Ă€itiyden jo kahteen otteeseen, vaikka olishan se ihanaa saada vielĂ€ kerran kokea.
Kiitos! Olen tietysti tosi kiitollinen esikoisesta, ja silloin myös tÀrppÀsi nopeasti. Nyt taas ollaan yritetty toista lasta yhteensÀ noin kaksi vuotta ja koettu sinÀ aikana kolme menetystÀ, niin kyllÀ se on saanut pintaan aika paljon negatiivisiakin ajatuksia.

@Milsku22 kannattaa tehdÀ raskaustesti uudelleen esim Clearblue digital tai ottaa yhteys terveydenhuoltoon.
Mutta ihan ensin kannattaa puolison kanssa keskustella asiat perusteellisesti.

Kysymys noista CB digi ovistesteistÀ: Kauanko muilla on nÀyttÀnyt sitÀ hymynaamaa?
Tosiaan eilen pĂ€rĂ€hti aamulla hymynaama ja tĂ€nÀÀn olikin jo tyhjĂ€ pallura đŸ€” jotenkin odotin ettĂ€ tĂ€nÀÀnkin olisi hymynaama.

Olikohan niissÀ ohjeissa, ettÀ sitten ei enÀÀ tarvi testailla, jos pysyvÀ hymynaama tulee. En ainakaan itse sitten enÀÀ testannut ko. kierrossa uudelleen :)

Huomenta kaikki ihanat đŸ’•â˜€ïž
TÀÀllĂ€ tĂ€nÀÀn kp28/28-33. Ei oloja oikeen suuntaan tai toiseen. Laitoin varuiks pikkarin suojan kun lĂ€hdössĂ€ asioille jos sattuukin menkat alkamaan 😅 viime kierrossa alkoi heti aamusta kp28. Mutta siis eka kierto aikoihin kun oli noin lyhyt toi edellinen. Jos olot piti paikkansa ovulaatiosta niin yks tallettelu osui nappiin siihen aikaan. Katsotaan kuin kĂ€y, odotukset ei ole kovin korkealla 😅🙈

TsemppiĂ€ kaikille oman kierron vaiheeseen đŸ’Ș🌾

TÀÀllĂ€ rfsu "viiva" oli (niinkuin arvelinkin) jĂ€lleen vain testin ÀÀrettömĂ€n Ă€rsyttĂ€vĂ€ viivanpaikka. Jospa nyt jo ymmĂ€rtĂ€isin olla ostamatta niitĂ€. đŸ€Ż

Nyt kp 5 siis menossa ja menkat lĂ€hestulkoon taputeltu. Kierto olikin tĂ€llĂ€ kertaa vain 27pv (mulle normaali olisi 29, edellinen oli 28). 🙄

Moikka kaikille :Two-hearts:

Rekisteröidyin viimeinkin pitkÀn pohdinnan jÀlkeen tÀnÀÀn uutena nimimerkkinÀ foorumille, koska olen todennut, ettÀ tÀmÀ vauvakuumeilu ja raskautumisen yrittÀminen on aika yksinÀistÀ.

Vertaistuki ja muiden naisten kokemusten lukeminen alkaa olla tÀssÀ vaiheessa tervetullutta!

Lyhyt esittÀytyminen:

Mulla tulee loppuvuodesta ikÀvuosia 35v tÀyteen, nykyisellÀ miehellÀ (35v) on jo ennestÀÀn kolme alle kuusivuotiasta lasta edellisestÀ liitostaan.

YritÀmme nyt yhteistÀ ensimmÀistÀ lastamme, kuudes kiertoyritys putkeen meneillÀÀn.

Ollaan tehty alusta asti kaikki ns. oppikirjojen mukaan (eli ovistestit, pupuilun ajoitus ja viimeisimmÀksi maca-jauheet ja hedelmÀllisyysruokavalio kÀytössÀ), joista kÀteen jÀÀnyt yksi kemiallinen raskaus.

Taustalla on itsellÀ vuosi sitten saatu lievÀ autoimmuunisairausdiagnoosi, mikÀ nyt hallinnassa, ja mihin en syö lÀÀkityksiÀ. Muitakaan lÀÀkityksiÀ tai sairauksia ei ole, eikÀ allergioita.

Kohtu ja munsarjat ultrattu vuosi sitten kevÀÀllÀ ja siellÀ kaikki ok, papa-testit ym. ok. Kierto on hyvin sÀÀnnöllinen ja tavanomainen, kestÀen 27-28 pv.

Oon pannut merkille, ettĂ€ omat aiemmin yltĂ€kyllĂ€iset ovislimat voisi olla paremmat verrattuna takavuosiin, tĂ€hĂ€n etsin parhaillaan ratkaisua, mikĂ€ toivon mukaan parantaisi tilannetta... đŸ€”

Oma raskaushistoria:

Raskaudenkeskeytys 2010 ja varhainen keskenmeno 6vk kohdalla v. 2016.

Nykyisen kumppanin kanssa muutama vk sitten kemiallinen raskaus 4+6, minkÀ jÀlkeen heti uusi kiertoyritys viikon vuodon jÀlkeen (ovis tikutettu varmaksi).

PÀivÀn piinat:

TÀnÀÀn 8dpo ja kiertoyritys nro 6.

Mulla on ollut jo muutamia pÀiviÀ samat raskausoireet kuin kemiallisen kanssa muutama vk sitten (oireet tosin tuolloin ilmestyi vasta plussauksen jÀlkeen), eli on juilinut kolme pÀivÀÀ alaselkÀÀ melkein nonstoppina, nÀrÀstÀÀ/hapottaa, öisin ei nukuta, ja pientÀ nippailua kohdun seudulla.

syntiÀ, eli testaamaan rsfu:n herkÀllÀ tikulla pari pÀivÀÀ sitten (6dpo), mistÀ sain yllÀtyksekseni pienen pienen haamun. Seuraavana aamuna samalla testillÀ ei nÀkynytkÀÀn enÀÀ yhtÀÀn mitÀÀn. TÀmÀn kadonneen haamun perusteella kÀvi mielessÀ, ettÀ oliko kyseessÀ kemiallinen tÀssÀkin kierrossa, mutta pÀÀdyin lopputulemaan ettÀ se oli todennÀköisemmin viallinen testitikku, koska silloinhan implantaation olis pitÀnyt tapahtua jo 5dpo. YleensÀhÀn pinkin vÀriset testit ei anna vÀÀriÀ positiivisia?

Joka tapauksessa pĂ€ivittelen omaa tilannettani tĂ€nne lĂ€hipĂ€ivinĂ€, eli testaan uudelleen ylihuomenna (10dpo) herkĂ€llĂ€ testillĂ€... jos en sorru jo huomenna. đŸ˜”

Edellisen kemiallisen kanssa sain plussan herkÀllÀ testillÀ vasta 12dpo, minkÀ jÀlkeisenÀ pÀivÀnÀ haalea plussa tavallisella 25ml/u testillÀ. SiitÀ eteenpÀin jatkoin testaamista tavan tikuilla, mutta testit pysyi hyvin haaleina, kunnes vuoto alkoi ilman varoituksia.

Kommentit tervetulleita :red-heart:

Muokattu viimeksi:
Ovista odotetaan lÀhipÀiville. Sitten "pÀÀsee" taas piinailemaan.

@KymenKukka olen kuullut, ettÀ joskus kiinnityyminen saisi aikaan hetkellisen hcg piikin joka voisi nÀkyÀ testissÀ ennen varsinaista plussaa, mutta en tiiÀ onko ihan huuhaata.
Oviksen parantamiseen keksin vaan royalgeleen, vehnÀalkioöljyn ja greippimehun. En tiedÀ, onko todellista hyötyÀ.

Ovista odotetaan lÀhipÀiville. Sitten "pÀÀsee" taas piinailemaan.

@KymenKukka olen kuullut, ettÀ joskus kiinnityyminen saisi aikaan hetkellisen hcg piikin joka voisi nÀkyÀ testissÀ ennen varsinaista plussaa, mutta en tiiÀ onko ihan huuhaata.
Oviksen parantamiseen keksin vaan royalgeleen, vehnÀalkioöljyn ja greippimehun. En tiedÀ, onko todellista hyötyÀ.

Pyhimyksen kÀrsivÀllisyyttÀ piinailuihin ja iloista ovitusta. :smiling-eyes:

Ai se voi nousta hetkellisesti! Juoni sakenee :Eyes:. KyllÀ mietinkin ettÀ mitÀ ihmettÀ. TÀÀ on kyllÀ yhtÀ jÀnnitysnÀytelmÀÀ.

Olen itsekin kuullut vehnÀnalkioöljystÀ, koska siinÀ on E-vitamiinia. Samoin greippimehusta, ja niitÀ olen syönytkin, samoin sitrushedelmiÀ. Vaan ei oo aiempaa tietoa royalgelestÀ... eiköhÀn sekin mee jossain vaiheessa kokeiluun, kiitos vinkistÀ!

TsemppiĂ€ kaikille piinapĂ€iviinđŸ„łđŸ€©

TÀÀllÀ kp2 ja se olikin jo aikaisemmin tiedossa ettÀ uuteen kiertoon pÀÀdytÀÀn. Nyt yritÀn vaan nauttia lomasta, josko se toisi vihdoin sen kauan toivotun plussan.
VielĂ€kö muut lomailee, vai joko on palattu takaisin töihin? 😊

Heips, tsemppiÀ piinaan!

Ovislimoista... joo, olihan tÀÀllÀkin ne nuorempana paljon runsaammat. Mutta vÀhemmÀllÀkin tulee raskaaksi. KyllÀhÀn se jotain kertoo vÀrkkien toiminta-aktiivisuudesta. Omaa hormonitoimintaa olen koittanut tukea nyt yrityksen aikana vadelmanlehtiteellÀ ja inkivÀÀrijuomalla. Vadelmanlehtitee tekee kyllÀ vÀlittömÀsti kosteamman olon.

Dpo 5-6 menossa ja kohtu on kuin turvonnut arka vesi-ilmapallo. Rinnat ehkÀ hitusen arkana, imetys sattuu. KiinnittymistÀ koitan tukea pienellÀ mÀÀrÀllÀ aspiriinia, ja jÀtin kahvin kokonaan pois (ja se on varmaan syy ettÀ on vÀhÀn hermot pinnassa myös). MieheltÀ tilasin hyvÀÀ suklaata ja kamomillateetÀ, et tuo tullessaan töistÀ kotiin, jospa tÀmÀ tÀstÀ. VielÀ muutama pÀivÀ niin testeissÀ voisi nÀkyÀ jotain hyvÀllÀ tuurilla. :folded:

Muokattu viimeksi:
TÀÀllÀ piinapÀivÀt edelleen. Tein lauantaina (kp25) Rsfu:n liuskatestin, sen jonka pitÀisi nÀyttÀÀ varhaisen tuloksen. Puhdas nega oli. Ihmettelen tÀssÀ kuitenkin alavatsan juilimista ja rintojen kipua, jota ei normikierrossa ole, paitsi ovispÀivÀnÀ ja kp1. En tiedÀ, jos mun kierto onkin nykyisin 30 pÀivÀÀ kuten edellisessÀ kierrossa oli niin voiko olla sitten, ettÀ ei vielÀ nÀkynyt lauantaina. No anyway tÀllÀ viikolla oottelen kuukautisia alkavaksi enkÀ aio testata enÀÀ, paitsi viikonloppuna jos ei oo vielÀ uusi kierto alkanut.

Heips, tsemppiÀ piinaan!

Ovislimoista... joo, olihan tÀÀllÀkin ne nuorempana paljon runsaammat. Mutta vÀhemmÀllÀkin tulee raskaaksi. KyllÀhÀn se jotain kertoo vÀrkkien toiminta-aktiivisuudesta. Omaa hormonitoimintaa olen koittanut tukea nyt yrityksen aikana vadelmanlehtiteellÀ ja inkivÀÀrijuomalla. Vadelmanlehtitee tekee kyllÀ vÀlittömÀsti kosteamman olon.

Dpo 5-6 menossa ja kohtu on kuin turvonnut arka vesi-ilmapallo. Rinnat ehkÀ hitusen arkana, imetys sattuu. KiinnittymistÀ koitan tukea pienellÀ mÀÀrÀllÀ aspiriinia, ja jÀtin kahvin kokonaan pois (ja se on varmaan syy ettÀ on vÀhÀn hermot pinnassa myös). MieheltÀ tilasin hyvÀÀ suklaata ja kamomillateetÀ, et tuo tullessaan töistÀ kotiin, jospa tÀmÀ tÀstÀ. VielÀ muutama pÀivÀ niin testeissÀ voisi nÀkyÀ jotain hyvÀllÀ tuurilla. :folded:

TÀmmöisenÀ huomiona vaan, ettÀ Pharmaca fennica ei suosittele aspiriinia raskautta yrittÀessÀ.. Joskin tuskin pienestÀ mÀÀrÀstÀ kiinnittymisen aikoihin nyt mitÀÀn kummempaa haittaakaan on, mutta nyt vaan tÀmmönen huomio..

"HedelmÀllisyys

KÀytettÀvissÀ olevien vÀhÀisten julkaistujen tietojen perusteella asetyylisalisyylihapon ei ole ihmisille tehdyissÀ tutkimuksissa todettu heikentÀvÀn johdonmukaisesti hedelmÀllisyyttÀ, eikÀ elÀinkokeista ole saatu pitÀvÀÀ nÀyttöÀ.

Koska valmisteen kÀyttö saattaa heikentÀÀ naisen hedelmÀllisyyttÀ sitÀ ei suositella raskautta yrittÀville naisille. Jos raskautta yrittÀvÀ nainen kÀyttÀÀ asetyylisalisyylihappoa, on hÀnen kÀytettÀvÀ mahdollisimman pientÀ annosta mahdollisimman lyhyen aikaa. Asetyylisalisyylihappohoidon lopettamista tulisi harkita naisilla, joilla on vaikeuksia tulla raskaaksi tai jotka ovat lapsettomuushoidossa."

YllÀoleva teksti laitattu pharmaca fennicasta.

TÀmmöisenÀ huomiona vaan, ettÀ Pharmaca fennica ei suosittele aspiriinia raskautta yrittÀessÀ.. Joskin tuskin pienestÀ mÀÀrÀstÀ kiinnittymisen aikoihin nyt mitÀÀn kummempaa haittaakaan on, mutta nyt vaan tÀmmönen huomio..

"HedelmÀllisyys

KÀytettÀvissÀ olevien vÀhÀisten julkaistujen tietojen perusteella asetyylisalisyylihapon ei ole ihmisille tehdyissÀ tutkimuksissa todettu heikentÀvÀn johdonmukaisesti hedelmÀllisyyttÀ, eikÀ elÀinkokeista ole saatu pitÀvÀÀ nÀyttöÀ.

Koska valmisteen kÀyttö saattaa heikentÀÀ naisen hedelmÀllisyyttÀ sitÀ ei suositella raskautta yrittÀville naisille. Jos raskautta yrittÀvÀ nainen kÀyttÀÀ asetyylisalisyylihappoa, on hÀnen kÀytettÀvÀ mahdollisimman pientÀ annosta mahdollisimman lyhyen aikaa. Asetyylisalisyylihappohoidon lopettamista tulisi harkita naisilla, joilla on vaikeuksia tulla raskaaksi tai jotka ovat lapsettomuushoidossa."

YllÀoleva teksti laitattu pharmaca fennicasta.
Aspirinista on tosiaan aika ristiriitaista tietoa tarjolla, joihinkin tilanteisiin se sopii ja toisiin ei. Tuossahan todetaan et "ei heikennÀ hedelmÀllisyyttÀ, mutta siitÀ huolimatta pelÀtÀÀn et se heikentÀÀ hedelmÀllisyyttÀ". Isoina annoksina se ei tosiaan ole sopiva, taitaa olla taas se ettÀ mÀÀrÀ tekee myrkyn. Lapsettomuushoidoissa jotkut parit ovat hyötyneet pienestÀ aspiriiniannoksesta hoidon yhteydessÀ. Onhan tÀtÀ tietoa jos jaksaa vÀhÀn enemmÀnkin googlailla ja jokaisen omalla vastuulla on miettiÀ et miten tieto palvelee just omaa tilannetta.

Olen aikaisemminkin kÀyttÀnyt mini-asaa raskauden aikana tukemaan istukan toimintaa 12rvk eteenpÀin, joten sinÀÀnsÀ tuote on tuttu ja sopivaksi todettu. Nytkin on ajatus lÀhinnÀ kÀyttÀÀ tuota pieninÀ annoksina potentiaalisen kiinnittymisen aikoihin, ja lopettaa vÀlittömÀsti jos plussaan. Kuten kaikki muutkin ylimÀÀrÀiset luontaistuotteet ja vitamiinit, pois lukien foolihappo.

VielÀ loppupohdintana, Aspiriinia saa ilman reseptiÀ 500mg ja kÀyttösuositus on 1-2tablettia 3 kertaa vuorokaudessa erilaisiin sÀrkytiloihin, eli max. 3000mg/vrk. Matala annos eli 80-100mg/vrk ( eli mini-asa:n verran) on aika pieni annos verrattuna kiputilan kÀyttösuositukseen.

Muokattu viimeksi:
@KukkaPuska Testaa jollain muulla kuin RFSU varhaisella, koska se tuppaa antamaan jotain hailuraa melkein aina oli raskaana tai ei. Toki ns. isommilla pÀivillÀ antaa selvÀÀ viivaa. Munkin ei-raskaana testiviiva löytyy tÀstÀ keskustelusta pari sivua taaksepÀin.

ON: dpo6 menossa ja jotain jomotuksia ollut alavatsalla ja alaselĂ€ssĂ€ parina pĂ€ivĂ€nĂ€. YöllĂ€ hommailun jĂ€lkeen oli tullut vĂ€hĂ€n punaista, mikĂ€ tietty nostaa toiveita 😬 Esikoisesta oli kunnon kiinnittymiskipu ja pieni vuoto, niin odotan jotain vastaavaa taas.

Tervetuloa KukkaPuska ja paljon plussaonnea 💖💖💖

MeillĂ€ lĂ€hti nyt yk5.. olispa tĂ€mĂ€ the kierto. Toivon niiin paljon! Nyt muistan joka pĂ€ivĂ€ sen vehnĂ€nalkioöljyn. On nÀÀ hormonit ihmeellisiĂ€.. Kp4 ja mĂ€ olen taas ihan toiveikas. Hypistelin Ă€sken vauvanvaatteita. YlisöpöjĂ€đŸ’–đŸ’–đŸ’– TĂ€mĂ€ ettĂ€ yritys on ottanut aikansa.. on ainakin auttanut mua työstĂ€mÀÀn pelkoja pois ja nyt olisin niin valmis. Tyttöjen vkl tulossa elokuun vika vkl.. niin ei mitkÀÀn tommosetkaan edes niin huvita.. ei tee mieli edes juhlia tai alkoa. Olisinpa vaan raskaana. Nyt kovasti tĂ€hdĂ€tÀÀn huhti-toukokuun vauvaan 💖💖💖 Tallettelut jo aloitettu 😅🙈

Okei, joo pidĂ€n itekin tĂ€n mielessĂ€ vastaisuudessa. Tosi ikĂ€viĂ€ noi vÀÀrĂ€t posit. Opin esim ekan clearbluen vÀÀrĂ€n posin jĂ€lkeen etten tee sinivĂ€ritesteillĂ€ enÀÀ mitÀÀn ku oli niin rĂ€ikee "plussa" đŸ€Ą Mieluummin puhdas nega kuin harhaanjohtava positiivinen.

• TykkÀÀn
Reaktiot: Sen
Heips, tsemppiÀ piinaan!

Kiitos, aion koklata vadelmanlehteĂ€ ens kierrossa! 😊

Oon kans pannu merkille, ettÀ tÀn viimesen 6kk ku oon asunu uuden miehen ja hÀnen kolmen pienen lapsen kanssa ja ollu enemmÀn stressiÀ (ja huonosti nukuttuja öitÀ) niin ei oo ollu vaan yhtÀ kostee meno.

Progesteronin tuotanto hĂ€iriintyy tosi herkĂ€sti kortisolista, just luin tĂ€stĂ€, ja laskin yks plus yks đŸ€”

Tultiin reissusta kotiin ja oli pakko testata viiden tunnin pidĂ€tyksellĂ€, en vaan malttanut aamuun 😅 ja mitĂ€ ihmettĂ€ mĂ€ nÀÀn đŸ˜±đŸ˜ŹđŸ˜ nyt kp29/28-33. EnkĂ€ oo koskaan saanut ekasta testistĂ€ nĂ€in vahvaa viivaa ja aina aiemmin tehnyt vielĂ€ aamu pissasta đŸ„°

Iloinen ja onnellinen ja samaan aikaan peloissani ja jĂ€nnittynyt đŸ™â€ïž

TÀytyy vissiin naistenpolille soitella ja varata aika ultraan. TÀmÀ siis siksi kun ollut se kornu ja arpi kohdussa niin haluavat heti katsoa ettei ole kiinnittynyt mihkÀÀn vÀÀrÀÀn kohtaan. Ja lisÀksi tÀmÀ tulee olemaan riskiraskaus.
TĂ€ytyy vain toivoa ja luottaa ettei meille enÀÀn uudestaan voi niin huonosti kĂ€ydĂ€ ja saataisiin tĂ€mĂ€ pieni syliin asti đŸ™â€ïž
IMG_20230724_173912.jpg

Takaisin