Moikka kaikille
Rekisteröidyin viimeinkin pitkÀn pohdinnan jÀlkeen tÀnÀÀn uutena nimimerkkinÀ foorumille, koska olen todennut, ettÀ tÀmÀ vauvakuumeilu ja raskautumisen yrittÀminen on aika yksinÀistÀ.
Vertaistuki ja muiden naisten kokemusten lukeminen alkaa olla tÀssÀ vaiheessa tervetullutta!
Lyhyt esittÀytyminen:
Mulla tulee loppuvuodesta ikÀvuosia 35v tÀyteen, nykyisellÀ miehellÀ (35v) on jo ennestÀÀn kolme alle kuusivuotiasta lasta edellisestÀ liitostaan.
YritÀmme nyt yhteistÀ ensimmÀistÀ lastamme, kuudes kiertoyritys putkeen meneillÀÀn.
Ollaan tehty alusta asti kaikki ns. oppikirjojen mukaan (eli ovistestit, pupuilun ajoitus ja viimeisimmÀksi maca-jauheet ja hedelmÀllisyysruokavalio kÀytössÀ), joista kÀteen jÀÀnyt yksi kemiallinen raskaus.
Taustalla on itsellÀ vuosi sitten saatu lievÀ autoimmuunisairausdiagnoosi, mikÀ nyt hallinnassa, ja mihin en syö lÀÀkityksiÀ. Muitakaan lÀÀkityksiÀ tai sairauksia ei ole, eikÀ allergioita.
Kohtu ja munsarjat ultrattu vuosi sitten kevÀÀllÀ ja siellÀ kaikki ok, papa-testit ym. ok. Kierto on hyvin sÀÀnnöllinen ja tavanomainen, kestÀen 27-28 pv.
Oon pannut merkille, ettÀ omat aiemmin yltÀkyllÀiset ovislimat voisi olla paremmat verrattuna takavuosiin, tÀhÀn etsin parhaillaan ratkaisua, mikÀ toivon mukaan parantaisi tilannetta...
Oma raskaushistoria:
Raskaudenkeskeytys 2010 ja varhainen keskenmeno 6vk kohdalla v. 2016.
Nykyisen kumppanin kanssa muutama vk sitten kemiallinen raskaus 4+6, minkÀ jÀlkeen heti uusi kiertoyritys viikon vuodon jÀlkeen (ovis tikutettu varmaksi).
PÀivÀn piinat:
TÀnÀÀn 8dpo ja kiertoyritys nro 6.
Mulla on ollut jo muutamia pÀiviÀ samat raskausoireet kuin kemiallisen kanssa muutama vk sitten (oireet tosin tuolloin ilmestyi vasta plussauksen jÀlkeen), eli on juilinut kolme pÀivÀÀ alaselkÀÀ melkein nonstoppina, nÀrÀstÀÀ/hapottaa, öisin ei nukuta, ja pientÀ nippailua kohdun seudulla.
syntiÀ, eli testaamaan rsfu:n herkÀllÀ tikulla pari pÀivÀÀ sitten (6dpo), mistÀ sain yllÀtyksekseni pienen pienen haamun. Seuraavana aamuna samalla testillÀ ei nÀkynytkÀÀn enÀÀ yhtÀÀn mitÀÀn. TÀmÀn kadonneen haamun perusteella kÀvi mielessÀ, ettÀ oliko kyseessÀ kemiallinen tÀssÀkin kierrossa, mutta pÀÀdyin lopputulemaan ettÀ se oli todennÀköisemmin viallinen testitikku, koska silloinhan implantaation olis pitÀnyt tapahtua jo 5dpo. YleensÀhÀn pinkin vÀriset testit ei anna vÀÀriÀ positiivisia?
Joka tapauksessa pÀivittelen omaa tilannettani tÀnne lÀhipÀivinÀ, eli testaan uudelleen ylihuomenna (10dpo) herkÀllÀ testillÀ... jos en sorru jo huomenna.
Edellisen kemiallisen kanssa sain plussan herkÀllÀ testillÀ vasta 12dpo, minkÀ jÀlkeisenÀ pÀivÀnÀ haalea plussa tavallisella 25ml/u testillÀ. SiitÀ eteenpÀin jatkoin testaamista tavan tikuilla, mutta testit pysyi hyvin haaleina, kunnes vuoto alkoi ilman varoituksia.
Kommentit tervetulleita