Raskaaksi 2023

Moi kaikille! Olen juttuja muutaman kuukauden seuraillut ja nyt vihdoin liityn mukaan!

Eli 36v pari, toinen lapsi toiveissa! -21 syntynyt tärppäsi melko helposti joskaan ei kivuttomasti: kolmessa peräkkäisessä kierrossa yk1 km, yk2 kemiallinen ja yk3 meidän vauva. Eli jotenkin kuvittelen että laakista raskaaksi, mutta kesken voi mennä...

Nyt siis jos fiilis ja logistiikka lähipäivinä suo niin yk1 alkaa heinäkuussa. Tänään siis kp 11 (ovis yleensä kp 14, tunnen tikuttamatta). 2 kk sitten lopetin jo hormonaalisen ehkäisyn, ja sen jäljiltä lutelaali on aika lyhyt (dpo10 = kp1). Ehkä ikä jo painaa? Toki 24pv kierrossa on hyvät puolensa vs ekaa yrittäessä 36pv kierto - useammin mahdollisuuksia...

*Ideoita lutelaalin pidentämiseen siis kaivataan!*

Tsemppiä kaikille yritykseen, ihanaa miten tässä ryhmässä ovi käy tiuhaan. 😁

Kiitos kaikista onnitteluista ja plussatuulia joka ikiselle yrittävälle❤️ Tää on ihan uskomaton tunne ja pakko myöntää että olen todella hämilläni ja vähän hukassakin, että mitä tässä pitäisi tehdä tai ajatella. Päällimmäinen tunne kuitenkin jännitys ja onnellisuus, mutta samalla pieni pelko, että jatkaako uusi tulokas loppuun asti.❤️ Varmistin asian digillä ja kohta pääsen yllättämään mieheni, kunhan pääsee töistä❤️

Liitteet

• 50DBE8D2-F5D9-4692-AD1A-924EE39898E0.jpeg
    50DBE8D2-F5D9-4692-AD1A-924EE39898E0.jpeg
    4.3 MB · Katsottu: 251
Ovistesti lähes plussa! Todennäköisesti aamuun mennessä plussa. Inhottavaa päänsärkyä ollut koko päivän, mutten viitsi buranaa ottaa tässä vaiheessa kiertoa kun voi vaikuttaa ovulaatioon. Hartiat niin jumissa, että todennäköisesti siitä johtuu.

Mies on yön yli reissussa. Eilen talleteltu, ja huomenna esikoisen päikkäriaikaan tai illalla ehtii peittoja heiluttelemaan. Jos huomenna on ovisplussa, niin talletteluja olis sitten ainakin kp 8, 9, 12 (dpo -3) ja 14 (dpo -1). Ja toki pyritään jatkamaan vielä oviksen ylikin! Yleensä ei näin tiheästi peitot heilu, mutta tuli ostettua makkariin piristystä lelujen muodossa, ei yhtään haittaa yrityksenkään kannalta tämä tiheämpi tahti :Smirking Face:

Liitteet

• IMG20230714201806.jpg
    IMG20230714201806.jpg
    1.2 MB · Katsottu: 69
Ne joilla käytössä Flo, niin käytättekö ilmaisversiota vai sitä maksullista? Saako maksullisesta versiosta paljon lisähyötyä ja tarpeellista tietoa?
Ilmaisversiolla mennyt viime joulukuusta. Ihan ok merkkailuun ja itselle oleelliset löytyy. En mä niitä terveysavustaja chatteja lukisi kuitenkaan. Näkee miten kierrot rullaa ihan mukavasti noinkin☺️

Paljon paljon onnea sarppana ja malttamaton123 💖💖 Tuli ihana olo itsellekin noista teidän fiiliksistä!

Sydämellisesti tervetuloa kaakkuri ja miumiuu 💖💖 Pikaista plussaonnea!

Mä olen alkanut testailla jo vissiin viikkoa ennen kuin arvelen kuukautisten alkavan.. Dpo en osaa sanoa kun en tikuta ja kierron pituus niin vaihtelee. Piinapäivät tosiaan on pitkiä enkä malta millään..

Kiitos kaikille hyvistä kommenteista vaunuhankintaan liittyen 🥰 Mulle tuntuu nyt hyvältä vielä vähän jarruttaa kuitenkin vaunujen tilaamista.. Pelkään että tulisi liian malttamaton olo niistä kun ei nyttenkään ole helppoa. Olen tosiaan hankkinut käytettynä jo vaikka mitä muuta.. tosi edullisia hyviä löytöjä, kirppareita kun kierrellä tykkään ja nettikirppiksiä selata.. on paljon vaatteita, rintapumppu, tuttipulloja ja tutteja (vaikka imetystoive ja se tosi tärkeää, niin näillekin ollut tarvetta jonkun verran), 2 kantoliinaa, ensisänky ihanalla kukkareunapehmusteella 😍, baby björnin sitteri ja britaxin turvakaukalo.. nää löytyi ihan läheltä ja niin edukkaita! Vaunut varmaan ainoa mitkä aion uutena hankkia.. kun todennäköisesti vika vauva niin nää haluan just semmoiset kuin unelmoin, tän kerran panostaa niihin 💖💖

Vietittiin tosi ihana kahden yön yhteinen mökkiloma miehen kaa. Ovis saattoi olla juuri ennen tätä oireiden perusteella. Toivon niin että yhteinen mökkeilykin nyt auttoi asiaa 😍

Millä viikolla raskauspahoinvointi voi alkaa?
Voi tulla ennen plussaa, voi tulla vasta rv8, tai keskivaiheilla tai ei ikinä. Ei katso aikaa. Myös ovulaation jälkeen luteaalivaiheessa joillain esiintyy pahoinvointia. Joko selvisi miehen kanta mahdolliseen raskauteen, keskustelitteko? Jos epäilet ettei edelliset menkat olleet menkat, tee testi heti nyt, jotta kerkeätte jutella raskaudesta, sen jatkosta ja soittaa neuvolaan.

Onnea plussanneille!

Testauksesta, viime kierrossa (tänään kp 1 vihdoin, jes!) testasin todella malttamattomasti ja paljon. Oviksen jälkeen oli voimakkaita oireita ja todella poikkeava olo. Kierto myös nyt palautui normaaliin 28 päivään kun se oli viikeiset 7kk 25-26. Eli joku hormonihyökyaalto ollut tai jotain mikä oireet aiheutti 😅 mutta siis dpo 8 testasin ekat ja siitä sitten joka päivä malttamattomana... Tosin, oli myös tarkoitus saada tieto mahdollisimman ajoissa jos plussaan, koska sitten olisi pitänyt perua leikkaus.

En tiedä miten tulen plussaan suhtautumaan sitten kun se tulee. Varmaan ensin innolla, jonka jälkee todellisuus iskee ja pelko/tieto siitä et keskenmenot on omalla kohdalla varsin odotettavissa edellisen yrityksen perusteella.

Onnea plussanneille! Toivottavasti tullaan pian perässä :folded:

Ovistesti oli puolen yön aikaan plussa. Lasken nyt tämän päivän olevan dpo -1.
Ihan kamala olo eilisestä asti. Päänsärkyä, etova olo, kivut ja paineen tunne alavatsassa. Sama oli viime kierrossa ovulaation aikaan. Onko muilla millaiset ovulaatio oireet?

Ihan kamala olo eilisestä asti. Päänsärkyä, etova olo, kivut ja paineen tunne alavatsassa. Sama oli viime kierrossa ovulaation aikaan. Onko muilla millaiset ovulaatio oireet?
Päänsärky usein, jomman kumman puolen kipu muniksissa vaihdellen.. nuo yleensä.

Jomotuskipu alavatsalla (tasaisesti) ja alaselkä kipuilee myös, pientä päänsärkyä myös.
Nyt tässä kierrossa oli poikkeuksellisen voimakkaat ovulaatio-oireet, myös pahoinvointia mitä ei aiemmin oo ollut, toivottavasti se enteilee hyvää :folded:

Voi tulla ennen plussaa, voi tulla vasta rv8, tai keskivaiheilla tai ei ikinä. Ei katso aikaa. Myös ovulaation jälkeen luteaalivaiheessa joillain esiintyy pahoinvointia. Joko selvisi miehen kanta mahdolliseen raskauteen, keskustelitteko? Jos epäilet ettei edelliset menkat olleet menkat, tee testi heti nyt, jotta kerkeätte jutella raskaudesta, sen jatkosta ja soittaa neuvolaan.
Ei vielä keskusteltu ihmettelen ku mulla on ollu semmonen etova olo muutaman päivän teen testin pian

Heipsun taas!
Tää uuni sammui heti alkumetreillä, oletettavasti liian ohut limakalvo. No, heti uutta yritystä kehiin ja piinailua jäljellä viikko.

Dpo6/7 nyt ja tänään teki bussissa pahaa. Ei voinut yhtään katsoa ikkunasta ulos kun alkoi oksettaa ja pyörryttää. Kahvia en saa juotua ja vti-tuntemuksia ollut pari päivää. Turvotusta tullut alavatsalle ja menkkajuilintaa ollut kans pari päivää.

Jännät päivät edessä.

Täällä kp21 ja piinailut alkakoot 😍 Viime kierto oli 26 päivää, että johan tässä melkein vois testata 😅 Nyt menneet kyllä päivät onneksi tosi nopsaan. Koitan perjantaille malttaa ekan testin vaikka pregcheckit kutsuu kaapissa 🙈 Mielialat on heitelleet, tissit turvoksissa.. mutta ihan normi loppukierron oireita mulle. Pelkään että sieltä ne kuukautiset taas alkaa 😔 Oon nyt aatellut, että on tämä yritysaikakin ainutlaatuista. Koitan nyt ottaa tästä kaiken irti. Ja jos ei nyt tärppää, niin vielä entistä enemmän elokuusta alkaen panostaa omaan hyvinvointiin, liikkua enempi ja syödä ravitsevammin.

Täällä kans dpo1 ja tallettelut -2 ja 0, niillä mennään tää kierto kun on niin paljon kaikkea säätämistä.

Eilen illalla oli niin kovat oviskivut että piti olla kaksinkerroin useampi tunti, edelleen vähän jomottelee.

Kävin tänään ferritiinin mittauksessa, tulos oli 22 eli melko alhainen, luultavasti tulee lisärauta viimeistään nyt käyttöön.
Eiks täällä ollu aikaisemmin jotain keskustelua aiheesta ja siitä että vois hankaloittaa raskautumista jos matalat arvot🤔
Oon lukenut samaa tosta ferritiinistä, ja yritinkin luoda uuden keskustelun siitä tänne jos sinne ois tullut vastauksia mutta ei sinne paria vastausta enempää tullut :D
Ja ne pari vastausta oli luokkaa "kun ferrit nous 20 -> 30-40, niin tärppäs", eli ei sen nousun välttämättä tarvitse ihan järjetön olla.
Itellä kans ferritiini 21, eli se pitäis saada nousemaan.

Ja hei taas pitkästä aikaa 👋🏻 oli pakko ottaa hieman pidempi tauko, kun päässä pyöri niin paljon asioita raskautumisen ja häiden ajoittumisen kanssa varsinkin. Nyt oon tullut siihen tulokseen, että mua ei haittaa olla häissä raskaana, eli nyt rupean urakalla syömään vitamiineja ja rautaa!

Otin alkuun ainakin sen minisun mama monivitamiinin käyttöön, mutta siinä on aika vähän rautaa, niin mietin että ottaisin sen lisäks vielä Sideralin, mitä lääkäri suositteli. Sitä suositteli että joka toinen päivä, tässäkin on eri mielipiteitä että joka päivä vai joka toinen päivä.

Häät on tosiaan helmikuun lopussa, ja jos ihmeellisesti tästä kierrosta tärppäis, niin laskettu aika ois jo huhtikuun puolen välin jälkeen, eli vaikka raskaus ois loppusuoralla, ei kuitenkaan olis sitä selkeää riskiä että LA ja häät on samaan aikaan. Todennäköisyyshän ei ole mitenkään suuri että niin käy, kun ferrit alhaiset ja tässä +2v jo yritetty😅

Keväällä puhuttiin miehen kanssa, että syksyllä tarkempiin tutkimuksiin, mutta hoitoja ei kuitenkaan ennen häitä aloiteta.

Takaisin