Raskaaksi 2023

Keskenmenon jälkeen toinen kierto menossa ja menkkojen pitäisi alkaa lauantaina... eilen illalla tein pc testin ja näkyykö tos teidän mielestä jotain?? Teen huomenna illalla herkän digin ja pcn ku saan ne. Epäilin ite viivanpaikkaa kun en jotenki usko että olis nyt napannu mutta tuossa ylempänä sanottiin ettei näillä testeillä tulis sitä.. 🤭View attachment 123810 hmm kertokaa näättekö jotain tuossa 🫣

On haamu! Onnea! 😍

Keskenmenon jälkeen toinen kierto menossa ja menkkojen pitäisi alkaa lauantaina... eilen illalla tein pc testin ja näkyykö tos teidän mielestä jotain?? Teen huomenna illalla herkän digin ja pcn ku saan ne. Epäilin ite viivanpaikkaa kun en jotenki usko että olis nyt napannu mutta tuossa ylempänä sanottiin ettei näillä testeillä tulis sitä.. 🤭View attachment 123810 hmm kertokaa näättekö jotain tuossa 🫣
Haamuli on😍

Samaa mieltä, kyllä siinä väriäkin näkyy! 😍

Täällä dpo 12 ja sofin testissä havaittavissa joko jämpti viivanpaikka tai haamujen esiäiti. Samanlainen oli eilen. Eli varmasti viivis.. En saa edes kuvaan sitä, mutta tuossa pöydällä maatessaan se hailura erottuu. Väriä siinä kuitenkaan ei taida olla. Alkaa olla tämä kierto piakkoin taputeltu. Ylihuomenna pitäis alkaa..🥱🙁

Vinkkejä hyvänlaatuiseen asentohuimaukseen? Mies tuolla makaa ja oksentaa. Heti kun kääntää päätää vasuriin niin lentää yökki.
Tämän hetkinen hoitomuoto on: älä käännä niskaa vasuriin ja lepää vaan oikealla korvalla.😬🤷‍♀️

Hei!

Oon jo jonkin aikaa seurannut tätä keskustelua ja nyt rohkaistun mukaan. Esikoinen haaveissa miehen kanssa, ollaan kumpikin yli kolmekymppisiä. Yk1 meni pipariksi, kun just ovisaikaan vei influenssa ihan sänkypotilaaksi, kierukan poiston vuoksi kiertokin lyheni. Parhaillaan menossa yk2 ja tällä kertaa on petipuuhat saatu ajoitettua niin nappiin kuin vaan voi. 😁 En oo vielä lähtenyt tikutelemaan oviksia. Kierto ollut aina sen verran säännöllinen, että luotan toistaiseksi flo-sovellukseen ja omiin melko selkeisiin tuntemuksiin. Tänään dpo 9, kp 22/28, eli menkkojen pitäisi alkaa ensi viikon torstaina. Kaikenlaista oiretta tottakai alkanut olla, perus tissit hellänä, mutta eilen oli sitten puoli päivää ihan jäätävä pahoinvointi.. 😂 Alkuun ajattelin, että testaan vasta sitten, kun menkkojen olis pitänyt alkaa, mutta tuskinpa tässä sinne asti malttaa. 😂 Milloin muut on yleensä testanneet ekan kerran?

Oliko täällä muita ensimmäistään yrittäviä, joille tää kaikki on uutta ja ihmeellistä ja vähän jännittävääkin? Oon kyllä aina lapsia tiennyt haluavani, mutta oon vähän tällainen stressaaja aina kaikessa. Nytkin vähän jännittää, että tätä lukee joku tuttu ja heti tunnistaa. 😂

Juu, lähinnä meinasin että kyllä se tulee jos tulee, tuskin pelkän huonon ruokavalion takia vaan täytynee olla riskitekijöitä :) eli esim ennen sokerirasitusta vaikka söisi miten niin ei voi estää radi tulosta.

Samaa mieltä. Itellä oli Radi molemmissa raskauksissa ja sukurasite löytyy 1 tyypille 2 tyypille ja aikuistyypin diabetekselle lähisuvusta, eli tuskin nyt reilusti laihtuneenakaan välttyisi radilta.

Moni saa tänäpäivänä käsittääkseni Radi diagnoosin painosta riippumatta, mutta toki todennäköisempää ylipainoisella. Suomessa jopa 1 tyypin diabetes on muuta maailmaa yleisempää, eli meidän geeneissä on jo itsessään riski radiin sitä kautta.

2 tyyppin puhkeamista voi ruokavaliolla siirtää, mutta esim mun tapauksessa ei voi oikein estää. Jossain kohtaa on edessä.

Täällä dpo 12 ja sofin testissä havaittavissa joko jämpti viivanpaikka tai haamujen esiäiti. Samanlainen oli eilen. Eli varmasti viivis.. En saa edes kuvaan sitä, mutta tuossa pöydällä maatessaan se hailura erottuu. Väriä siinä kuitenkaan ei taida olla. Alkaa olla tämä kierto piakkoin taputeltu. Ylihuomenna pitäis alkaa..🥱🙁

Vinkkejä hyvänlaatuiseen asentohuimaukseen? Mies tuolla makaa ja oksentaa. Heti kun kääntää päätää vasuriin niin lentää yökki.
Tämän hetkinen hoitomuoto on: älä käännä niskaa vasuriin ja lepää vaan oikealla korvalla.😬🤷‍♀️
Netistä löytää hyvät kuvalliset ohjeet, millä sitä hoidetaan. Varotuksena, ekat kierrokset voi aiheuttaa oksentamista. Sitä kun sitkeesti tekee ja toivoo, että nopeasti helpottaa

Netistä löytää hyvät kuvalliset ohjeet, millä sitä hoidetaan. Varotuksena, ekat kierrokset voi aiheuttaa oksentamista. Sitä kun sitkeesti tekee ja toivoo, että nopeasti helpottaa
Löysinkin ne ohjeet sieltä. Ei vaan uskaltanu alkaa tekemään sitä. Oli niin rajut oksut joka käännöksellä. Josko reenaisi kun tosta heräilee. 😣 Kiitos. Vaikkakin ohi aiheen tässä 😁😇

En malttanut kerta kaikkiaan 😂😂😂

Yhtään viisaammaksi en tästä tullut. 🤷🏼‍♀️

Liitteet

• IMG_20230714_061000.jpg
    IMG_20230714_061000.jpg
    712.6 KB · Katsottu: 125

Siihen on semmoset manööverit, pitäö maata tietyssä asennossa tietyn aikaa ja vaihtaa hetkeen päästä. Mulla oli viime kesänä se asentohuimaus ja lisäksi vestibulaarineuroniitti. Lempert ja epley taisi olla ne mun asentojuttujen nimet. Jos googlaa.
Oli kyllä hirveintä ikinä. Toivottavasti koskaan ei uusi enää, se huimaus oli ihan kamalaa. Kesti joku 5vkoa ennenkuin pääsin töihin takas.

Hei!

Oon jo jonkin aikaa seurannut tätä keskustelua ja nyt rohkaistun mukaan. Esikoinen haaveissa miehen kanssa, ollaan kumpikin yli kolmekymppisiä. Yk1 meni pipariksi, kun just ovisaikaan vei influenssa ihan sänkypotilaaksi, kierukan poiston vuoksi kiertokin lyheni. Parhaillaan menossa yk2 ja tällä kertaa on petipuuhat saatu ajoitettua niin nappiin kuin vaan voi. 😁 En oo vielä lähtenyt tikutelemaan oviksia. Kierto ollut aina sen verran säännöllinen, että luotan toistaiseksi flo-sovellukseen ja omiin melko selkeisiin tuntemuksiin. Tänään dpo 9, kp 22/28, eli menkkojen pitäisi alkaa ensi viikon torstaina. Kaikenlaista oiretta tottakai alkanut olla, perus tissit hellänä, mutta eilen oli sitten puoli päivää ihan jäätävä pahoinvointi.. 😂 Alkuun ajattelin, että testaan vasta sitten, kun menkkojen olis pitänyt alkaa, mutta tuskinpa tässä sinne asti malttaa. 😂 Milloin muut on yleensä testanneet ekan kerran?

Oliko täällä muita ensimmäistään yrittäviä, joille tää kaikki on uutta ja ihmeellistä ja vähän jännittävääkin? Oon kyllä aina lapsia tiennyt haluavani, mutta oon vähän tällainen stressaaja aina kaikessa. Nytkin vähän jännittää, että tätä lukee joku tuttu ja heti tunnistaa. 😂
Dpo8 dippaan mun ekan testin jo 😅 Se on kyllä liian aikaisin ja yritän dpo10 muttta en ole onnistunut vielä.
Sulla on piinapäovät hyvällä mallilla jo 👌
Nyt menossa dpo5 vasta 😅

Tervetuloa mukaan ja tsemppii yritykseen! ☀️

Hei!

Tervetuloa mukaan, minäkin suht tuoreena palstalaisena täällä koitan päästä mukaan näihin vauva-asioihin :Hugging Face:

Meillä vähän samanlainen tilanne, eli ollaan molemmat yli 30-vuotiaita (minä 35), ja ensimmäisen lapsen yritys alkoi toukokuussa. Olin varautunut jo pelkästään tästä johtuen yrittämään pidempään, mutta tärppäsikin heti ekasta yrityksestä, ja nyt siis ensimmäinen pulla uunissa, tammikuussa pitäisi syntyä :smiling-eyes: Enimmäkseen seurailenkin keskustelua tuolla muissa osioissa, mutta sivusilmällä olen tätäkin puolta kuitenkin vielä seuraillut.

Taisin tehdä ekan testin muutama päivä ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa, ehkä 3 tai 4 päivää ennen. Tein herkän digitestin, ja se näyttikin silloin jo heti sitten, että raskaana ollaan :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Oireita oli heti ovulaation jälkeen (pahoinvointia, rinnat tosi arat, mitä ei yleensä ole, kiinnittymisvuotoa), mistä tavallaan arvasin, että varmaankin nyt on tärpännyt, mutta en millään uskonut, ja ajattelin, että varmaan keksin vain kaiken. Ja tässä sitä nyt ollaan, uuden ja ihmeellisen edessä :No Evil Monkey:

Tsemppiä yritykseen ja jännittämiseen :Hugging Face:

Mä sain edellisestä raskaudesta haamun vasta dpo 13 illalla. Yleensä alottanut testailut joskus dpo 10 tienoilla, mutta kun tarkistin millon edellisessä raskaudessa sain haamun niin tajusin että turha olis testailla liian aikasin. Toki varmasti testilläkin merkitystä, sillon testasin rfsu:n perus liuskalla.

Täällä kp 13 menossa ja ovulaatiota odotellaan lähipäiville. Testit vielä negoja, mutta lisääntyneen valkovuodon perusteella ovulaatio on tulossa. Talletteluja saatu tässä kierrossa tehtyä paljon, ei oo yli 2pv taukoja ja tarkoitus jatkaa näin koko kierto. Joten vaikken ovulaatiota testillä saisi kiinni niin talletteluja silti tasaisesti koko kierron.

Dpo8 dippaan mun ekan testin jo 😅 Se on kyllä liian aikaisin ja yritän dpo10 muttta en ole onnistunut vielä.
Sulla on piinapäovät hyvällä mallilla jo 👌
Nyt menossa dpo5 vasta 😅

Tervetuloa mukaan ja tsemppii yritykseen! ☀️
Vähän mietinkin, että josko sitä huomenna (dpo 10) tai sitten sunnuntaina testailisi.. 🙈 Tsemppiä sinnekin yritykseen ja etenkin piinapäiviin, niitä nämä kyllä on! 😂

Onnea @Malttamaton123 ! ❤️

Hei!

Täällä myös ensimmäistä yritetään ja kaikki tosiaan on uutta ja ihmeellistä 😄 Onneksi on tällaisia paikkoja, joissa voi kysellä mitä vaan ja saada asiallisia vastauksia tyhmiinkin kysymyksiin 😌

Ne joilla käytössä Flo, niin käytättekö ilmaisversiota vai sitä maksullista? Saako maksullisesta versiosta paljon lisähyötyä ja tarpeellista tietoa?

Takaisin