Raskaaksi 2023

Hei vaan kaikille! Täältä liittyisi yks kuumeilija lisää. Ikää mulla ja miehellä 28 vuotta ja yhteinen esikoinen täytti marraskuussa vuoden.

Esikoinen tärppäsi yk 2:lla; yhdistelmäehkäsypillerit lopetettua tyhjennysvuodon jälkeen kerkes tulla yhdet luomumenkat. Raskausaika sujui hyvin ilman sen kummempia vaivoja. Synnytys käynnistettiin rv 42 ja terve lapsi saatiin syliin 💕 Synnytyksen jälkitarkastuksesta aloitin minipillerit, ne yhä käytössä ja imetän vielä kerran päivässä. Vauvavuosi oli suurimmaksi osaksi helppo ja toiveena olis toinen suht. pienellä ikäerolla.

Aloin kuumeilla toisesta jo marraskuisen ollessa n. 3 kk 😂 Ajattelin kuitenkin pyhittää vauvavuoden vain esikolle, vaikka töihin pitikin palata vanhempainvapaitten päätyttyä. Haaveena olis aloittaa yritys syksymmällä.

Välillä toki sitä tulee pohtineeksi että pärjäiskö sitä kahen (tai ehkä useamman?) lapsen kanssa, mut nykyään ku nään just perheitä jossa on keskenään melko samanikäisiä lapsia, niin en voi muuta kuin ihastella.

Myös uudelleen raskautuminen mietityttää, että entä jos kärsiikin sekundaarisesta lapsettomuudesta, tai entä jos mahdollinen raskausaika olisi seuraavalla kerralla aivan kamala, puhumattakaan siitä että toinen lapsi olisikin 24/7 huutoitkevä koliikkivauva. Tässä on esikoisen kanssa päässyt niin helpolla kaikessa että olis kyllä totaalinen järkytys jos olisi täysi vastakohta. Mutta kaipa siihenkin osaisi sitten asennoitua tietyllä mentaliteetilla, että ei tämä ikuisesti kestä.

Tää mun itekseni kuumeilu on ollu niin fanaattista, että oon lukenu sekä viime- että tän vuoden Raskaaksi-ketjut ja näitä ennen selannut vauva.fi:n vauvakuumekeskusteluja 😅🙈 Ja oon saanu kulutettua yhen erän raskauskeijun raskaustestejä "vain varmistaakseni" ettei ole tärpännyt minipillereiden läpi 🤣

Tämmöstä tällä erää! Todennäköisesti enempi seurailen taustalla näin ennen ku aletaan yrittämään. Vaikka mistä sitä tietää kuinka innostun pälättämään kun nyt vauhtiin pääsin 🤭

Toivon kovasti jokaiselle kuumeilijalle pikaista plussaa sekä sisua ja sinnikkyyttä yritystaipaleella ❤️
 
Tikutin joo! Kp15 vai kp16 oli ovis, eli joulun aikaan
Okei, no sit on kyl mysteeri🤔 Voisko olla että ovis ois jääny sit kuitenkin tulematta plussasta huolimatta? Eiks se ollu kuitenkin niin että vaikka hormonipiikki tuliskin niin silti ovis voi jäädä tulematta. Ja just noi anovulariset kierrot voi venyä.
 
Okei, no sit on kyl mysteeri🤔 Voisko olla että ovis ois jääny sit kuitenkin tulematta plussasta huolimatta? Eiks se ollu kuitenkin niin että vaikka hormonipiikki tuliskin niin silti ovis voi jäädä tulematta. Ja just noi anovulariset kierrot voi venyä.
Mulla oli viime kierrossa niin että sain plussan perjantaina ja lauantaina ja sunnuntaina. Epäilen siis että vaikka lh nousi niin sieltä ei irronnut mitään mutta kierron pituuteen sillä ei ollut vaikutusta. Mulla oli koko sen viikonlopun sellaista ovisjomoa joten sillä testasin ekan plussan jälkeen vaikka normaalisti en sitä tee. Mulla yleensä ovisplus tulee samana päivänä kuin itse ovis. Kummallisia on nää oviskiekurat ja kierrot 😅
 
Täällä dpo4, ja ihmetystä on herättänyt oviksen jälkeen päivän jälkeen alkaneet jomottelut vasemmalla, siellä missä johtofollitkin olivat. Nyt hoksasin, että sehän saattaa olla keltarauhasesta johtuvaa vissiin?
On tää jännää kyllä piinailla, koko ajan kuulostelee omaa kroppaa. Tiedän jo nyt että korkealta tiputaan ja kovaa jos ei tärppää, joskin oishan se aivan liian hyvä tuuri, että ekasta kerrasta milloin ovuloi, tärppäisi.
 
Nyt mä alan sit sekoamaan 🤣
Aikani kuluksi kokeilin mitä ovistesti tässä näyttää. Jos sittenkin jätän ne r testit vaan kauppaan ja katselen mihin suuntaan ovistestit lähtee.
En muista olisinko saanu näin tummaa kierron lopussa. Tummempihan sen pitäis olla että se nyt mitään merkkais ja sittenkin, ei välttämättä tarkoita mitään.

Mutta kyllä te tiedätte ku mieli alkaa sekoilee tässä vaiheessa 🤣🤣

En halua olla masentava, mutta mulla osa ovistesteistä näyttää koko kierron tuolta, eli ns ei toimi minulla 😓
Pidetään kummiskin peukkuja, että sielä jotain olisi tapahtumassa 🌈

Täällä ovista edelleen tikutellaan, ei ole vielä tärpännyt mutta talletteluja varuiksi 🤞 nyt kp 18, Flo ennustaa oviksen kp 21. Liman tulo loppui kuin seinään, nyt ei tule minkäänlaista. 😓
 
Mulla oli viime kierrossa niin että sain plussan perjantaina ja lauantaina ja sunnuntaina. Epäilen siis että vaikka lh nousi niin sieltä ei irronnut mitään mutta kierron pituuteen sillä ei ollut vaikutusta. Mulla oli koko sen viikonlopun sellaista ovisjomoa joten sillä testasin ekan plussan jälkeen vaikka normaalisti en sitä tee. Mulla yleensä ovisplus tulee samana päivänä kuin itse ovis. Kummallisia on nää oviskiekurat ja kierrot 😅
No jep, on kyl kummallisia nää naisten hormonit ja kierrot jne😂
Joku vois kyllä oikeesti kehittää sellaisen masiinan millä vois skannata koko kropan ja se kertoisi ajankohtaisesti milloin tapahtuu mitäkin vai tapahtuuko.
 
No jep, on kyl kummallisia nää naisten hormonit ja kierrot jne😂
Joku vois kyllä oikeesti kehittää sellaisen masiinan millä vois skannata koko kropan ja se kertoisi ajankohtaisesti milloin tapahtuu mitäkin vai tapahtuuko.
Just näin ja sen mitä oon aikasemminkin sanonut että tulis sitten virheraportin samalla kun alkaa menkat että miksi raskaus ei alkanut.
 
Ompa muuten hauska kun on meitä samassa kierron kohdassa olevia, voidaan piinailla yhdessä :folded:

Täällä kp 15 ja päivän tallettelut tehty. Ovis saattaa kyllä olla tänään jo, kun sen verran ovisoireita mut voi olla myös että menee huomiselle. Pitää vähän tunnustella huomenna oloa. :Smiling Face With Smiling Eyes:
 
Moikka, uusi kirjoittelija täällä. Mistä ootte hankkineet noita clearbluen digi ovulaatio testejä? Ihanko apteekista, raskauskeijusta jne....Aiemmilla yritys kerroilla porukka tilaili huokaemman hinnan takia muualta kuin suomesta 🤔
 
Moikka, uusi kirjoittelija täällä. Mistä ootte hankkineet noita clearbluen digi ovulaatio testejä? Ihanko apteekista, raskauskeijusta jne....Aiemmilla yritys kerroilla porukka tilaili huokaemman hinnan takia muualta kuin suomesta 🤔
Tervetuloa 😊
Mä tilasin just sen isomman paketin raskauskeijulta. Onhan se tyyris, mutta en nyt jaksanut odotella että olis jostain ulkomailta tulleet.
 
Moikka, uusi kirjoittelija täällä. Mistä ootte hankkineet noita clearbluen digi ovulaatio testejä? Ihanko apteekista, raskauskeijusta jne....Aiemmilla yritys kerroilla porukka tilaili huokaemman hinnan takia muualta kuin suomesta 🤔
Mä oon tilannu kotitesti.fi 🙂 sieltä tulee paketti tosi nopeesti!

@Lilja35 tsemppiä piinapäiviin ja plussatuulia!
Ja @Mamiksx4 tsemppiä uuteen kiertoon! 😓
 
Okei, no sit on kyl mysteeri🤔 Voisko olla että ovis ois jääny sit kuitenkin tulematta plussasta huolimatta? Eiks se ollu kuitenkin niin että vaikka hormonipiikki tuliskin niin silti ovis voi jäädä tulematta. Ja just noi anovulariset kierrot voi venyä.
Ainahan kaikki on mahdollista! Eipä sitä voi tietää. Ja ite tikuttelen just siks että mulla ei semmosia selkeitä kipuja oo koskaan tullu oviksesta, eikä muitakaan selkeitä merkkejä mistä sen tunnistaisi ilman testejä.
Kp30/26-28, ei näy ei kuulu
 
@Veve teillä on pitkä yritys kans takana eikö? Ootteko käyny missään tutkimuksissa että ovuloitko normaalisti ym? Sori oot varmaan täällä kertonutkin mut en ikinä muista kenellä oli mikäkin tilanne?😊
 
@Veve teillä on pitkä yritys kans takana eikö? Ootteko käyny missään tutkimuksissa että ovuloitko normaalisti ym? Sori oot varmaan täällä kertonutkin mut en ikinä muista kenellä oli mikäkin tilanne?😊
Vielä ei olla käyty tutkimuksissa! Nyt alkaa tänä vuonna tutkimukset, ensin miehen sperman osalta, kun tosiaan taustalla syöpä nuorempana. Jos ei löydy sieltä syytä, niin sitten lisää tutkimuksia. Hoitoja ei aloiteta ennen häitä, kun niihin on vaan vähän reilu vuosi aikaa, enkä ehdoin tahdoin halua olla raskaana hääpäivänä. Jos niin luonnollisesti tapahtuu, se on ok, mutta hoitoja en ennen häitä halua! Ja joo, yritys aloitettu 04/21, mutta tästä osa on ollut aikaa että ei olla oltu samoissa paikoissa oviksen aikaan/muita esteitä, eli sanoisin että reilu vuosi aktiivista yrittämistä.
 
Takaisin
Top