Raskaaksi 2023

Nyt tämä uusi vuosi tosiaan on koittanut.. odotan suurella jännityksellä! Mä siivosin eilen joulun pois yhdessä hetkessä. Olin aatellut pitää loppiaiseen saakka, mutta iski fiilis että nyt riitti!

On niin ihanaa pitää itsestään hyvä huoli ajatuksella, että pian saattaa olla raskaana. Otin tähän alkuvuoteen puhdistuskuurin. On tosi energinen ja hyvä olo kun olen syönyt kasviskeittoa ym kevyempää. Foolihapon ym vitskut muistan päivittäin. Ja treenaan, alaselkää ja -vatsaa erityisesti koitan vahvistaa. Tuo alaselkä on mun heikko kohta ja toivon ettei raskausaikana kipeytyisi.

Näin viime yönä elävän tuntuista unta, jossa meillä oli konttausikäinen poikavauva, jolla oli tummat silmät. Ja ajattelin että onpa tämä arki kolmannen kaa ollut yllättävän helppoa.. voi olisipa enneuni!

Meillä jää mun työkuvioiden takia ehkäisy pois keväällä. Onneksi siihen on enää hetki kuitenkin. Mä varmistelen, että työsopparia varmasti jatketaan ja voi sitten rauhallisin mielin odottaa vauvaa.

Miten te valmistaudutte raskauteen? Mitkä asiat mietityttää eniten?

Mulle haikeaa luopua astangajoogasta kun sitä ei alkuraskaudessa suositella. Ja se jännittää, jos on kovin huono olo ja väsy alkuraskaudessa. Aika kuormittavaa nyt arki muutenkin.. niin mietityttää miten jaksaa jos on kipeä olo. Tärkeä nyt siis keskittyä hyvinvoinnin vahvistamiseen.
 
En aatellut tikuttaa ovista. Mulla ollut säännöllinen 26-29 päivän kierto. Selkeästi tunnen ovisoireet. Huomaan limoista, seksihalujen noususta ja nipistää/sattuu välillä kovastikin jompaan kumpaan munasarjaan.
 
Viime raskaudessa en pystynyt joogata siis alunkaan jälkeen kun tuli supisteluja, jotka ei olleet kipeitä mutta niitä oli niin paljon kuitenkin, etten uskaltanut riskeerooonata mitään. Mua alkoi puolivälissä jo myös supistaa aina kun kävelinkin yhtään ripeämpään. Siksi nyt liikun varastoon.
 
Mä oon juonu lasillisen-pari ennen potentiaalista plussaa. Mut mua ahdistaa ajatus, että jokainen luteaalivaihe menee peläten mitä syö ja juo, enkä siksi ainakaan vielä hyppää siihen junaan, että rajoittaisin niitä ennen plussaa. Tää on siis mulle isompi kysymys kun vaan alkoholi!

Pysähdyttävintä mulle oli se kun yksi nainen kerran sanoi, ettei lapsen tekeminen saa tuntua siltä, että laittaa elämänsä tauolle. Ehkä toi ajatus kumpuaa sieltä. Tai mulla on dellainen pelko, että mitä jos tuun elää parin vuoden luteaalit aina varoen ja pelossa, eli laitan elämän tauolle. Ja en nyt tarkoita että elämä olisi yhtä kuin alkoholi, en todellakaan. Suurempi periaatekysymys :)

Kauhea selitys :D Mutta kukin tekee sen mikä itselleen TUNTUU HYVÄLTÄ. ❤️
Joo, tää vaan on itelle vähän kynnyskysymys, kun alkoholin käyttö voi jo varhain vaikuttaa sikiön kehitykseen ja itse en haluaisi raskaana ollessa tai myöhemmin miettiä miten olen omalla toiminnallaan saattanut vaikuttaa sikiöön tai lapseen. Mutta nää nyt on ihan omia ajatuksia aiheesta. Itselle ei kuitenkaan ole ongelma olla lueteaalin aikana esimerkiksi kokonaan ilman alkoholia. Ruokia syön ihan kaikkea ☺️
 
Joo, tää vaan on itelle vähän kynnyskysymys, kun alkoholin käyttö voi jo varhain vaikuttaa sikiön kehitykseen ja itse en haluaisi raskaana ollessa tai myöhemmin miettiä miten olen omalla toiminnallaan saattanut vaikuttaa sikiöön tai lapseen. Mutta nää nyt on ihan omia ajatuksia aiheesta. Itselle ei kuitenkaan ole ongelma olla lueteaalin aikana esimerkiksi kokonaan ilman alkoholia. Ruokia syön ihan kaikkea ☺️

Joo, ja juuri näin on varmasti paras, että toimii itselleen hyvällä tavalla ❤️ Niin voi hyvällä omallatunnolla jännitellä 🌈
 
Mua ketutti kun joulu meni menkkojen kanssa. Otin sitten lomalla hetkeksi kaiken irti siitä, etten ollutkaan raskaana 🤣 Eli parin päivän aikana join viiniä ja söin salmiakkia, juustoja jne 😁

Mutta yleensä käytän alkoholia harvoin, ja nyt ei tee mieli sitäkään vähää taas hetkeen. Nyt tekee mieli valmistautua mahdolliseen raskauteen laittamalla kotia! Tarkoitus olisi pieni makkariremppa tehdä ja hommata jokin uusi säilytyskalustesysteemi sinne. Mikä hommataan sillä ajatuksella, että se sopii mahdollisesti myös hoitopöydäksi ja vauvan vaatteiden säilytykseen ♥️

Tulevana viikonloppuna on luontevaa myös hiukan raivata turhaa tavaraa pois samalla, kun ottaa joulujuttuja pois (nyyh heihei joulu ❤️‍🩹)
 
Onko kellään koskaan ollut tällästä, että ovuloi kp 58?
Ei menkkoja alkanut kuulumaan eikä viitsinyt enää r-testejä tuhlata ja jotain piti päästä tekemään niin tein muutamana päivänä ovistestejä. Yllättäen niissä alkoi viivat tummua ja eilen oli ihan selkeä positiivinen. Tänään varmuudeksi tein r-testin, ihan puhdas nega.
 
Mua ketutti kun joulu meni menkkojen kanssa. Otin sitten lomalla hetkeksi kaiken irti siitä, etten ollutkaan raskaana 🤣 Eli parin päivän aikana join viiniä ja söin salmiakkia, juustoja jne 😁

Mutta yleensä käytän alkoholia harvoin, ja nyt ei tee mieli sitäkään vähää taas hetkeen. Nyt tekee mieli valmistautua mahdolliseen raskauteen laittamalla kotia! Tarkoitus olisi pieni makkariremppa tehdä ja hommata jokin uusi säilytyskalustesysteemi sinne. Mikä hommataan sillä ajatuksella, että se sopii mahdollisesti myös hoitopöydäksi ja vauvan vaatteiden säilytykseen ♥️

Tulevana viikonloppuna on luontevaa myös hiukan raivata turhaa tavaraa pois samalla, kun ottaa joulujuttuja pois (nyyh heihei joulu ❤️‍🩹)

Ihanaa pesän rakentelua sinne! :red-heart: Kuuntelin kuukausi sitten yhtä podcastia, missä puhuttiin siitä, kuinka ennen raskautta jo hankittiin haaveilumielessä esim. joku vaate vauvalle. En oo sitä tehnyt, mutta näissä mun kahdessa ekassa kierrossa kävi niin, että mä piinapäivien aikana näin ohimennen kaupassa jonkun söpön vauvan vaatteen, ja lupasin ittelleni, että jos tää tärppää, hankin nimenomaan TUON vaatteen heti kotiin. No, ei oo tärpänny vielä nii ei oo tullu hankittua - vielä :No Evil Monkey:
 
Ja nega dpo12 🥺 Jään odottaa menkkoja. Luteaali pidentynyt vähän joten menkkoja ennustaa sunnuntaille. Maanantaina testaan jos ei ole ennen sitä alkanut.

Tsemppiä sinne :red-heart: Onko sulla normisti liian lyhyt luteaali? Jos tässä olisi positiivista ainakin se, että luteaali paremman mittainen
 
Tsemppiä sinne :red-heart: Onko sulla normisti liian lyhyt luteaali? Jos tässä olisi positiivista ainakin se, että luteaali paremman mittainen
On ihan normaali 13 päivän mittainen mutta jostain syystä on jo muutaman kerran ollut pidempi. Ärsyttää kun negaa tulee ja kierto pitenee, kun haluis vaan et ne menkat alkaid vaikka heti että pääsis uuteen yritykseen.
 
Onko kellään koskaan ollut tällästä, että ovuloi kp 58?
Ei menkkoja alkanut kuulumaan eikä viitsinyt enää r-testejä tuhlata ja jotain piti päästä tekemään niin tein muutamana päivänä ovistestejä. Yllättäen niissä alkoi viivat tummua ja eilen oli ihan selkeä positiivinen. Tänään varmuudeksi tein r-testin, ihan puhdas nega.
Mulla on! Esikoinen tärppäsi pitkästä kierrosta, jossa ovis tapahtui tosi myöhään. Nyt en tarkkoja päiviä muista enää, mutta nt ultraan mut laitettiin 3viikoa aikaisemmin, koska laskettiin menkkojen alkamisesta se aika. Eli ihan mahdollista ja voi päättyä hyvään lopputulokseen myös 🤭 Tsemppiä sinne!
 
Mulla on! Esikoinen tärppäsi pitkästä kierrosta, jossa ovis tapahtui tosi myöhään. Nyt en tarkkoja päiviä muista enää, mutta nt ultraan mut laitettiin 3viikoa aikaisemmin, koska laskettiin menkkojen alkamisesta se aika. Eli ihan mahdollista ja voi päättyä hyvään lopputulokseen myös 🤭 Tsemppiä sinne!
Onpas huojentavaa kuulla tämmöstä! Kiitos 😊😊 Tässähän pääsee sitten kohta jännäilemään.
 
”Limatulppa” bongattu 👌🏽
Flo ennustaa ovista Maanantaille 🙈
Harmi vaan kun ainut mahollisuus pupuilla tänään ja sunnuntaina 🤭🤭🤭 ja toki ens viikko 🤭
 
Mitäs kummaa, on tänään tullut ihan ministi tuhrua paperiin. Joko menkat sit alkaa ajoissa tai sit kovasti toivon sitä toista mutta tuskin. Nyt on aika myöhästä sille kun jo dpo12.
 
Täällä kpl 11 / ?. Ensimmäisiin kuukautisiin meni kierukan poistosta 53pv. Eli nyt periaatteessa olisi virallisesti yk 1(?). Olin alkuviikon lasten kanssa reissussa ja mies nyt yövuorossa. Viikonlopun ja alkuviikon illat pitää pyhittää makkarin puolelle. Mies lähdössä ensviikon puolivälissä 3 yötä reissun päälle. Kuopuksen yrittämisen aikaan mies oli viikon kestävällä reissulla juuri kun tärppäsi (laskurin mukaan tärppi käynyt maanantaina ja edellisen kerran oli petipuuhia pe tai la). Josko taas kävisi samanlainen tuuri, että tärppäisi kun lähtee reissuun. 🤩🙃
 
Mitäs kummaa, on tänään tullut ihan ministi tuhrua paperiin. Joko menkat sit alkaa ajoissa tai sit kovasti toivon sitä toista mutta tuskin. Nyt on aika myöhästä sille kun jo dpo12.
Mikäs siellä on tilanne? 😲

Tiedän, ettei vielä olisi ollut mitään järkeä testata, koska dpo 8,mutta testasin kuitenkin.. Negahan se siellä, kuten arvata saattaa, ehkäpä se nyt sitten kuitenkin lieventää pettymystä, kun ne menkat taas alkaa, tai sunnuntaina tulee yksi viiva. Nyt on kyllä ollut jotenkin mieli matalalla koko yrityksen suhteen, pitäisi saada suunnattua ajatukset jonnekin muualle, mutta helpommin sanottu kuin tehty.
 
Takaisin
Top