Raskaaksi 2023

Testirivi 6.7., 7.7. ja tänään 9.7. (eka on tehty päiväpissasta).

On se niin hienosti vahvistunut että meille taitaa tulla maalisvauva 😭😭😭❤️❤️❤️
Yrityskierto 5, kertalaukaus ja juhannustaika, siinäpä meille toimiva resepti näemmä. 😂

Toivon sydämestäni kaikille plussaonnea ja siirryn maaliskuisiin ❤️
Onnea! Jospa pääsen siirtymään kohta perästä! :smiling-eyes:

Kiitos tsemppaamisesta! 🤩 Ihanaa, kun täältä löytyy tukea, kun omat fiilikset alkaa päivä päivältä vaan mennä hurjempaa vuoristorataa. Mutta jään siis elättelemään vielä pientä toivonkipinää. Oireet ainakin vois sopia siihen! Hämmentää vain, kun kierto on tähän asti ollu pillerien lopettamisesta asti kohtuu säännöllinen. 🤷‍♀️

Inkeri123: Hurjan paljon onnea! ❤️

Testirivi 6.7., 7.7. ja tänään 9.7. (eka on tehty päiväpissasta).

On se niin hienosti vahvistunut että meille taitaa tulla maalisvauva 😭😭😭❤️❤️❤️
Yrityskierto 5, kertalaukaus ja juhannustaika, siinäpä meille toimiva resepti näemmä. 😂

Toivon sydämestäni kaikille plussaonnea ja siirryn maaliskuisiin ❤️
Hei ihanaa, onnittelut ❤️ Ja tervetuloa maaliskuisiin, tarrasukkia meille molemmille ❤️

Onnea plussanneet❤️❤️
Ja tervetuloa taas uusille, pikaisia tärppejä🥳

Jee, täällä tikutettu tänään ovisplussa kp13 🤩
Tulossa siis taas normaali kierto verrattuna edelliseen sekoilukiertoon.

Liitteet

• IMG_20230709_093200.jpg
    IMG_20230709_093200.jpg
    761.1 KB · Katsottu: 67
Mut noista oireista. Tuntuu et olen tässä kierrossa oirehtinut aika railakkaasti ovikset ja niiden jälkeenkin. Nyt on dpo 9, ja pieni veriviiru voisi merkitä kiinnittymistä (tai sitten se huonompi vaihtoehto, aika näyttää), mutta tuntuu että minulla on ollut jo paljon tätä ennenkin oirehdintaa. Silläpä olisin sitä mieltä että jotain tässä hedelmöitymisprosessissa on joka tuntuu jo ennen kiinnittymistä, ikäänkuin keltarauhanen ja hedelmöitynyt munasolu keskustelisivat jollain tapaa kemiallisesti. Ja jos kroppa on herkällä niin sekin alkaa jo tuntumaan. Ja kyllähän kuukautisten alkuunkin tietysti liittyy hormonitasojen lasku, sekinhän tunnetusti tuntuu. Onhan tämä melkoinen hormonimyräkkä koko prosessi.

Kierukkahan voi joillakin pahentaa menkkoja, vaikka yleensä kai useammilla niukentaakin. Eli varmaan liittyy ihan vaan siihen. Ja ne mahdolliset oireet tulee mun käsityksen mukaan aikasintaan n. 5 vrk oviksesta kuten @Jefar tossa pohtikin 😊
Kuparikierukka pääasiassa aina voimistaa menkkoja. Ei kaikilla, mutta se on sellanen yleistys joka voidaan todeta. Kun taas hormonikierukka yleensä niukentaa. Taas yleensä, tiedän että joillekin ei ole sopinut ja on pahentanut tai vastoin ollut jatkuvia pieniä vuotoja.

Täällä tehty nega, tai todella mielikuvituksella pc viivanpaikka näkyy. Ke-to pitäisi menkat alkaa. Toki edelleen voi siis posiksi muuttua, mutta aikasemmin oon ollut aikanen plussaaja 🤷🏼‍♀️

Silläpä olisin sitä mieltä että jotain tässä hedelmöitymisprosessissa on joka tuntuu jo ennen kiinnittymistä, ikäänkuin keltarauhanen ja hedelmöitynyt munasolu keskustelisivat jollain tapaa kemiallisesti. Ja jos kroppa on herkällä niin sekin alkaa jo tuntumaan.
Kyllä mäkin olen sitä mieltä että jos oikein kuulostelee kehoa niin hedelmöittymisen voi jo aistia. Esikoisesta humahti päässä ihan todella kovaa kp 16 ja testi positiivinen kp 29. Tästä raskaudesta en niin selkeää huomannut kun ei ehtinyt kuulostelemaankaan silloin juhannuksen aikaan.

Kuparikierukka pääasiassa aina voimistaa menkkoja. Ei kaikilla, mutta se on sellanen yleistys joka voidaan todeta. Kun taas hormonikierukka yleensä niukentaa. Taas yleensä, tiedän että joillekin ei ole sopinut ja on pahentanut tai vastoin ollut jatkuvia pieniä vuotoja.

Täällä tehty nega, tai todella mielikuvituksella pc viivanpaikka näkyy. Ke-to pitäisi menkat alkaa. Toki edelleen voi siis posiksi muuttua, mutta aikasemmin oon ollut aikanen plussaaja 🤷🏼‍♀️
Joo näinhän se on, kirjottelin itse ajatuksissani vahingossa nurin päin 🤭

Mä myös pohdin kun on joitakin tutkimuksia siitä kuinka siemenneste voi boostata naisen hormonitoimintaa ja voimistaa ovista jne. Pohdin, josko omat voimakkaat oviksen jälkeiset oireet johtuisi siitä, kun nyt yritys alkanut. On meinaa ollut tosiaan poikkeavia oireita. Toki niitä nyt kuulostelee, mutta on ollut sellaisia jotka huomaisi ihan ilman kuulostelua 😅 Toki myös on ollut sellanen "tunne", että jotain tapahtuu ja jotenkin on varma, että munasolu olisi hedelmöittynyt vaikks tämä kierto päätyisikin menkkoihin.

Tiedä sitten mistä mikäkin johtuu 😶

Mä myös pohdin kun on joitakin tutkimuksia siitä kuinka siemenneste voi boostata naisen hormonitoimintaa ja voimistaa ovista jne. Pohdin, josko omat voimakkaat oviksen jälkeiset oireet johtuisi siitä, kun nyt yritys alkanut. On meinaa ollut tosiaan poikkeavia oireita. Toki niitä nyt kuulostelee, mutta on ollut sellaisia jotka huomaisi ihan ilman kuulostelua 😅 Toki myös on ollut sellanen "tunne", että jotain tapahtuu ja jotenkin on varma, että munasolu olisi hedelmöittynyt vaikks tämä kierto päätyisikin menkkoihin.

Tiedä sitten mistä mikäkin johtuu 😶
No nyt piti alkaa kans etsimään juttuja aiheesta. Tosiaankin, siemennesteellä on selvästi muitakin tehtäviä kuin vain olla siittiöiden ampuma-alustana. Tutkimukset väittävät että se voisi tosiaan triggeröidä ovikseen johtavan tapahtumaketjun. Melkoista. Ja tuolla suositeltiin että vaikka pari olisi menossa ivf-hoitoon niin silti kannattaisi harrastaa seksiä samalla, sillä se lisää raskauden mahdollisuutta.

Ehkäpä se ei ole vain ollut kuvittelua, kun ainakin oma fiilis hyvän peittojenheiluttelun jälkeen on supernaisellinen vielä useamman päivän, ja se näkyy mielialassa. :smiling-eyes:

Ja voihan olla että hedelmöityminen tapahtuu ja munasolu ehtii jakaantumaankin, mutta joku raaka tilasto oli että 75% :Heartred+0 raskauksista menee kesken, ja 3+0:llakin 30%. Suurin osa siis jo ennen kuin kuukautiset jäävät edes välistä. Mutta ehkä on kroppa oikeassa, fiilis tuli ja meni, kuten raskauskin, mutta ei tunne turhasta tullut.

Sitten vielä yksi ajatus... pitäisiköhän välttää kierron alussa sitten liian aikaista seksiä... Jos ovuloi liian aikaisin ja limakalvot eivät ole tarpeeksi paksut? 🫢

Muokattu viimeksi:
Inkeri123, hienosti vahvistunut 😍 onnea vielä ja kiitos kuvista! Vähän osviittaa siitä miten viivan tulisi vahvistua muutamassa päivässä..

Kiitos kaikille kommenteista 💖 Totta tuo, että sekin varmasti vaikuttaa hormonaalisesti paljon kun on aktiivisempi seksielämä 😅 Mulla nyt tää tissikipu ja turvotus jatkuu.

Tervetuloa Zabba! 🥰Pikaista plussaonnea! Mulla jostakin syystä yk2 oli ihan ylipitkä verrattuna normikiertooni.. stressiä siitä kyllä syytin..

Nepeta Cataria, mä olen kuopuksesta raskautunut yhdestä kerrasta, joka oli kp6, ihan juuri menkkojen päätyttyä. Tämä on satavarma koska seksiä ei tämän jälkeen ollut siinä kierrossa.
Oli kyllä niin yllätys. Mietin voisiko ovis tosiaan tapahtua ikään kuin liian aikaisin.. 🤔

Heissuli taas.🙋‍♀️Tämän hetken jännäilyt päällä täällä.

On ollut kiva taas lukea ja nähdä plussat.💝 Uuteen kiertoon joutuneille isot tsempit.❤

Vatsassa on ollut alavatsan/muniksien tietämillä vähän tunteita tässä parit viime päivät. Dpo8 tänään. Kp 22/28-31. Lisäksi jos pariin edelliseen kiertoon vertaa niin oviksen jälkeen on peitonheilutushaluja ollut paljon enemmän. Jotenkin tuntuu alakertakin kosteemmalta kun yleensä tässä vaiheessa kiertoa. Mieskin sen huomannut😀 Mutta ei kyllä muuta "oiretta" ole...syödä tekee mieli, mutta sen selittää se että makean mättämistä on jätetty vähemmälle. Oon siis järkyssä sokerikoukussa.😨

Loma on päällä. Tosin viime yönä näin unen että palasin töihin ja olikin yllärinä 24h työvuoro. Heti oli mieli maassa. 🥴 onneksi käynnistyi vasta lomaviikko 2/3.

Jännitellään nyt vielä, mutta olo on valmiiksi se ettei ole tärpänny. Yk 6 seuraavaksi.Onko muita joilla samat Dpot menossa?🤗

On ollut kiva taas lukea ja nähdä plussat.💝 Uuteen kiertoon joutuneille isot tsempit.❤

Vatsassa on ollut alavatsan/muniksien tietämillä vähän tunteita tässä parit viime päivät. Dpo8 tänään. Kp 22/28-31. Lisäksi jos pariin edelliseen kiertoon vertaa niin oviksen jälkeen on peitonheilutushaluja ollut paljon enemmän. Jotenkin tuntuu alakertakin kosteemmalta kun yleensä tässä vaiheessa kiertoa. Mieskin sen huomannut😀 Mutta ei kyllä muuta "oiretta" ole...syödä tekee mieli, mutta sen selittää se että makean mättämistä on jätetty vähemmälle. Oon siis järkyssä sokerikoukussa.😨

Loma on päällä. Tosin viime yönä näin unen että palasin töihin ja olikin yllärinä 24h työvuoro. Heti oli mieli maassa. 🥴 onneksi käynnistyi vasta lomaviikko 2/3.

Jännitellään nyt vielä, mutta olo on valmiiksi se ettei ole tärpänny. Yk 6 seuraavaksi.Onko muita joilla samat Dpot menossa?🤗

Täällä myös dpo 8 ☺️ Oon menossa mökille loppuviikoksi ja menkkojen pitäisi alkaa nyt perjantaina, pohdin tässä kuumeisesti pakkaanko r-testejä mukaan vai lähdenkö rohkeasti ilman 😄

Mä oon kanssa pahasti sokerikoukussa 🥲 Ja ylipäätänsä kaikessa herkkukoukussa. Tekee mieli jatkuvasti syödä jotain hyvää. Tai juoda mehuja/limuja jne. Pitäs taas vierottua.... Mutta millä tahdonvoimalla 😅

Täällä myös dpo 8 ☺️ Oon menossa mökille loppuviikoksi ja menkkojen pitäisi alkaa nyt perjantaina, pohdin tässä kuumeisesti pakkaanko r-testejä mukaan vai lähdenkö rohkeasti ilman 😄
Toi on paha... mä yritän venyttää sinne sunnuntaihin testiä.😅 flo arpoo sunnuntain menkkapäiväksi jo.. mutta ota sinä varuiksi mukaan🤭

Mä oon kanssa pahasti sokerikoukussa 🥲 Ja ylipäätänsä kaikessa herkkukoukussa. Tekee mieli jatkuvasti syödä jotain hyvää. Tai juoda mehuja/limuja jne. Pitäs taas vierottua.... Mutta millä tahdonvoimalla 😅
Siis piti kanssa sanomani että kaikessa herkkukoukussa.🤭 Eniten sokerin. Yritetään ainakin nyt täällä meillä, mies myös. Entuudestaan tiedän että eka viikko on pahin. Ja vaikka päätettiin ja keskiviikkona alotettiin niin ykskään päivä ei ole vielä mennyt sokeritta. Esim reissulla Taipalsaaressa ostettiin pingviinikiskasta etelä-karjalan suurimmat jädepallot. Pitihän se sit seuraavana päivänä käydä kokeilee se suurin pallo uudestaan..eri makuna tietty. Kotiin päästyä kollaamaan omaa pakastinta tyhjäks..ja oho kappas, jääkaappiin jäänyt myös levy sukluttia helleaallon tiimoilta. Piti sekin sieltä yhteistuumin imeä pois.

Et on tää pimeetä tääkin😄😬

Oh mä en edes yritä sokerikoukusta pois kesällä.. yritän jokapäiväistä jätskiä kompensoida liikkumalla ja on tehnytkin mieli kevyempiä ruokia, salaatteja ja kanaa, eikä rasvaisimmat grilliherkut niin maistu. Syksyllä olis ihana tehdä ryhtiliike, että herkut vaan viikonloppuna kohtuudella ja alkaa käydä salilla säännöllisesti. Eniten mua sokerissa harmittaa se miten paljon sen liika syöminen väsyttää.. Ja jo tulevaa raskautta ajatellen, niin esikoisesta mulla diagnosoitiin raskausdiabetes ja sitä en nää haluaisi!

Herkkukoukusta kannattaa koittaa siirtyä vaikka sokerittomiin vaihtoehtoihin. Ja jos himoina on vaikka piparit sun muut niin täysjyvä vaihtoehdot.
Itsellä oli pakko vetää nollatoleranssia kun sain hypoglukemioita herkuista, yllättävän hyvin pääs irti.
Myös ravitsemusterapeutti ja obesiteettilääkäri kertoi et jos himoja tulee niin se kertoo enemmän siitä ettei edeltävästi syödyt ruoat ole ollu tarpeeksi ravintorikkaita, kun siirryin vhh ruokavalioon niin helpottanut 🙂

Omaa napaa: Letrozolit aiheuttanut liudan sivuvaikutuksia, onneks oon lomalla niin kärsin näistä kotona 🙈
Miehelle tossa tokasin et kuinka helppoa hänellä on, tarvii vaan siemeniä ja thats it 😂

Takaisin