Raskaaksi 2023

Tjaah, lukemalla hyvää kirjaa?

Täällä vielä eilen vihloi vasenta munasarjaa, ja nyt on parina päivänä tasaisesti ollut vilunväreitä ja matapaineen tunne päässä - mitään en siihen uskalla ottaa. Jotain sieltä koittaa pukata tulemaan. Nyt on menossa kp26/30-33? Ja dpo13 & dpo2. Uskon ovuloineeni tässä kierrossa kahdesti, ekan oviksen huippua en saanut tikutettua kun tikutin liian harvaan, mutta tämän jälkimmäisen sain aivan selvästi kiinni. Nyt sitten piinailua riittää seuraavalle parille viikolle. Ekan oviksen tulos pitäisi näkyä tikussa kohtapuolin, jos siis silloin jotain tapahtui. Tokan oviksen taisi laukaista stressi. Noh, tuplamahkut tälle kierrolle, ei pidä valittaa. Vaikka vähän hassultahan tämä tuntuu. Ikää on kuitenkin se 42v, mikä sitten sekoittelee kiertoa.

Ompa outoa, huvipuiston vuoristoradassa rinnat oli ÄLYTTÖMÄN kipeät 😳
Dpo 8 taitaa olla 😏
En ole tikutellut viime kiertoa mutta tuolta äpeistä katottuna.

Kuitenkin kp 23/27 menossa ja ens kierrosta alkais Letrozolit 🤞🏽
Tein hetken mielijohteesta keskellä päivää rfsu Testaa varhain puikon ja negaa näytti..

Tänään ollut alavatsalla kunnon vihlontaa. Tosiaan ma-ke välillä ovis ja oviskivut jäi päälle. Tänään särkenyt menkkamaisesti alavatsaa.

Miten saa piinapäivät kulumaan? 😅
Raskauspodcastit ja liikunta toimii itellä aika hyvin, unohtaa jo välillä mikä kp/dpo✌🏼😂

Miksi psykologin aika? Onko se nykyään pakollinen? Täällä ei sellaista ole ollut
Kyllä HUS Tilkassa aika herkästi haluavat psykologin lausunnon ja ohjaavat sen hankkimaan esim omalta hoitavalta taholta jos sellainen on tai sitten ohjaavat Tilkan omalle.

Itsellä myös näkyi merkinnöissä että aiemmin ollut masennusta sekä lääkitys (nyt yli vioteen ei ole ollut) niin ensimmäisenä siitä sanoivat et ei edes hssg tee jos ei ole psykan lausuntoa tai mitään.
Mut siitä parisen viikkoa eteenpäin niin ilmoittivatkin ettei tarvi mitään mikä oli mulle yllätys. Käynnillä vain kysyivät että millainen mieli mulla on tällä hetkellä.
Ja kehoittivat sitte tarvittaessa oman ta kautta hakemaan lääkitystä jos esim nämä lapsettomuushoidot tuntuu liian raskailta jatkossa.

Kuulin yhdessä ryhmässä että yhdeltä parilta oli evätty kokonaan lapsettomuushoidot kun jossain hänen vanhoissa teksteissä oli lukenut että oli ollut puolisoa kohtaan väkivaltainen kerran (taustaa tälle ei kertonut)

Tervens 👀 täällä kp 32/ei mitään hajua ja dpo:sta ei varmaa tietoa, veikkaan oireiden perusteella et vois olla dpo 11. Tissit ollu useamman päivän tosi kipeät ja vaan tuntuu pahenevan. Kyllä vituttaa tällaset tissikivut ilman raskautta 😤 Koska tuskin sitä paksuna ollaan tälläkään kertaa. Hyödynnettiin kyllä ovulaatio aika täsmällisestikin mut silti, miks nyt muka oisin raskaana. On se peestä kun oireet vaihtelee kierroittain ja kierron pituudet vaihtelee kans.

Heh, hyppäänkin tänne tuolta ”vauvakuume vaikka ei yritystä”. :D päätimme että jätän ehkäisyn pois! Jännittävää.

Onko teillä kokemusta minipillereiden lopetuksesta? Mietin, että oman kierron luulisi palautuvan aika nopeasti..

Heh, hyppäänkin tänne tuolta ”vauvakuume vaikka ei yritystä”. :D päätimme että jätän ehkäisyn pois! Jännittävää.

Onko teillä kokemusta minipillereiden lopetuksesta? Mietin, että oman kierron luulisi palautuvan aika nopeasti..

Tervetuloa! Mä lopetin minipillerit (desogestrel) just 7.6., ovulaatio oli jo 19.6. ja menkat alkoi nyt 2.7.
Eli mulla palautui kierto äkkiä ainakin tämän ekan kierron perusteella.

Mullakin palautunut kierto samantien pillereiden lopetuksen jälkeen 🤗

Josko määki hyppäisin tälle puolelle, nyt tovin foorumitauon jälkeen.
Mulla oli keskenmeno Joulukuussa ja siittä toipuessa koittanu saada ajatuksia muualle vauvajutuista.
Nyt vois olla aika tulla jännäilemään tänne.

Mulla kp5 menossa, joten tovin saan odotella taas loppukiertoa, mut toivotaan, et alkais jo pikkuhiljaa tärpätä:folded:

Oon leikkausjonossa, ei mitään vakavavaa mutta sellanen asia joka pitää joskus hoitaa. Mut laitettiin jonoon huhtikuussa ja sanottiin että kesän aikana ei kiireettömiä leikkauksia tehä ja syksy on jo ihan tukossa, että menee varmasti aikaa. Päätin, etten jää odottelee vauva haaveiden kanssa ja sit vaan siirtyy raskauden jälkeen leikkaus.
Eiköhän eilen tullu viesti, että mulla ois aika tän kuun loppuun 🥲 Jotenki tuntuu, että mun tuurilla plussaan nyt sit ihan vaan sen takia 😂 Jos ois vähän aikasemmin tienny nii ois voinu tän ekan kierron skippaa.

Perjantaina ajattelin testata. Tai yritän olla testaamatta siihen asti. Oloja on vaikka mitä ollut, jo sillon kun oloja ei edes voisi vielä olla 🤭 Viime yön näin ihan sekopäisiä unia ja tänään on todella epätodellinen ja irrallinen olo. Päässä sellanen kevyt olo ja huimaa. Rinnat myös vähän kipeytynyt ja alavatsatuntemuksia on.

Kiitos paljon, onpas täällä ihanan mukava meininki! Olin esikoisesta aikani aktiivien toisessa vauvafoorumissa ja se oli tosi iso tuki ja turva - sain sieltä myös parhaan ystävän. Täällä ehkä vähän häiritsee, kun viestit eivät ole piilossa vain rekisteröityneillä, vaan kaiken kansan nähtävänä. :D

Koirankorvalla vaikuttaa lupaavalta ja luulen että menee juurikin noin - sieltä se plussa tulee kun leikkasaika on lukittu heh! ;)

Mun pitäisi nyt syödä tuo pilleriliuska loppuun ja jotenkin kauhistuttaa ja jännittää. Mihin mä olen taas ryhmässä, kun elämä on just alkanut helpottaa. Apuaa!

Tervetuloa uusille, toivotaan pikaista tärppiä🥰

Muutamilla taitaa olla piinapäivät menossa, toivottavasti päättyy plussaan🤩

@Koirankorva Niinhän se yleensä menee että kun jotain tärkeetä päivää/menoa ym lyö lukkoon niin sitten tärppää😅 me varataan talveksi reissu lämpimään niin eiköhän täälläkin sitten sopivasti 2v yrittämisen jälkeen nappaa😂

@Mamiksx4 Me mennään aikalailla samassa vaiheessa kiertoa, mulla tänään kp8 ja ovista odotan loppuviikkoon/ens viikon alkuun. Saa nähdä miten toi edellinen pidempi kierto vaikuttaa tähän tulevaan.

Vaan sanoppa muuta! Pieni rimakauhu yrittää nostaa täälläkin päätään, kuinka arki suttaantuu jos itse raskautuu ja on tuskaväsynyt, ja entäpä sitten kun vauva syntyy ja yöt menee rikki aluksi? Pitääkö tämäkin miina polkaista, eikö entisissä ole tarpeeksi? Sama juttu, elämä olisi nyt vähän helpompaa kun nuorimmainenkin on reipas taapero, joka juoksentelee isompien perässä.

Mä yritän tässä elellä niinkuin yritystä ei olisikaan. Tarkoitan siis että nyt en enää laske voinko osallistua tonne ja tänne. Vaan jos jonnekki mieli halajaa niin joko se sitten perutaan tai sinne mennään vauvan tai ison masun kanssa 🥰 Mutta muuten siis ei pysty elelee etteikö yritystä olis, ainoastaan koitan nyt olla stressaamatta ja keskityn näin kesällä mun ihaniin kasveihin puutarhassa 🌱❤️

Täällä kans aika samoissa mennään monen kanssa, nyt kp9. Tallettelut aloitettu 🤗
Lähdetään just perjantaina perheen kanssa viikoksi reissuun, aika pahaan aikaan ovulaatiota ajatellen 😬 täytyy koittaa joku rako/keino keksiä että päästäisiin hyödyntämään edes kerran viikon aikana 😅

Täällä kans aika samoissa mennään monen kanssa, nyt kp9. Tallettelut aloitettu 🤗
Lähdetään just perjantaina perheen kanssa viikoksi reissuun, aika pahaan aikaan ovulaatiota ajatellen 😬 täytyy koittaa joku rako/keino keksiä että päästäisiin hyödyntämään edes kerran viikon aikana 😅
Luontoon 😉

Täällä pitäs kalenterin mukaan oviksen olla torstaina, mut en tiiä...viime kierrossa oli tässä vaiheessa jo selkeät oireet, nyt ei niin mitään. 🤷🏼‍♀️ Että noinkohan tästä tuleekin joku piiiiitkä kierto, jossa oviksen bongaaminenkin on ihan mahdotonta. 🙄 Toisaalta; kun kerran viime kierrosta ei tärpännyt, ehkä onkin vain hyvä merkki, ettei ole samanlaista nyt. 😅

Ilmoittaudun minäkin nyt tähän joukon jatkoksi. Neljättä lasta siis yritetään, edellisestä synnytyksestä alkaa olemaan 10 vuotta aikaa ja mulla ikää 42-v, mies pari vuotta nuorempi.
Nyt yk3 menossa ja kp7 tänään. Nyt tästä kierrosta alan tikuttamaan ovulaatiota, koska nykyisellä (lyhentyneellä) kierrollani (25-26 päivää) en ole ihan perillä ovulaation ajankohdasta. Harmi vaan, olen loppuviikon ilman miestä reissussa, joten toivotaan tärppipäivien osuvan aikaisintaan sunnuntaihin. :Grimacing Face:

Takaisin