Raskaaksi 2023

Oh harmi Lilja35.. paljon onnea uuteen kiertoon 💗

Tervetuloa Koirankorva. Kuulostaa tosi rankoilta kokemuksilta. Mulla oli eka synnytys tosi traumaattinen ja työstin pelkopolilla, kävin hypnosynnytysvalmennuksen.. Niin kuopuksen synnytyksestä tulikin hyvä, korjaava kokemus. Siis se synnytys oli ihan täydellinen ja voisin kokea koska vaan uudestaan 💗 Nyt en enää pelkää synnytystä vaan odotan että saisin vielä kokea. Mulla on ollut myös paljon pelkoa liittyen omaan jaksamiseen. Molemmat vauvani olivat tosi itkuisia alussa ja heräilivät paljon. Herkästi väsyneenä mulla menee mieli matalaksi ja ahdistaa. Lopulta nää ajat kuitenkin olleet lyhyitä elämässä ja se vauvavuosi hujahtaa nopsaan. Voimia pelkojen käsittelyyn 💗

Täällä kp1 😔Oli kierto vain 25päivää. Eli näköjään voi olla mitä vaan 23-33 päivän välillä. Tuntuu että mulla keho jotenkin sekaisin kaikesta stressistä ja uupumuksesta mitä ollut tässä alkuvuonna. Ärsyttää. Koska pitkään mulla ollut elämässä ihan säännöllinen kierto ja nyt tämmöstä kun olisi vauvatoive.

Ehkä minäkin varovaisesti uskallan mukaan kirjoittelemaan. Olemme yli 30v pariskunta, ei lapsia. Takana 3 keskenmenoa. Viime vuosi on ollut hyvin sekava, ja lapsen yrittäminen on jäänyt kokonaan arjen kiemuroissa. Eikä tilannetta ole helpottanut mun seilaaminen määräaikaisena työsuhteesta toiseen. Nyt alkaa tulevaisuus näyttämään valoisammalta ja olemme puhuneet siitä että aloittaisimme yrittämisen uudelleen kunhan saadaan viimeisetkin työ- ja muuttokuviot pois alta (eli loppuvuodesta). Jos ei silloinkaan nappaa, niin sitten mietitään hoitoihin hakeutumista.

Nyt kuitenkin kesäkuun alkupuolella pieni epäilys alko saada valtaa. Mulla alkaa hyvin säännölliset ja kivuliaatkin PMS oireet melkein heti ovulaation jälkeen. Tällä kertaa alkoi normaalien oireiden lisäksi lievä iltaa kohden pahentuva pahoinvointi ja sellainen väsynyt/ "nuutunut olo".

Nyt menossa kp 32/33 ja ystäväni pahoinvointi on pysynyt tiukasti mukana matkassa mukana. Tässä kierron loppua odotellessa on tunteetkin menneet hyvin laidasta laitaan, välillä toivon että epäilykseni osuvat oikeaan, välillä haluan vaan käpertyä loppuelämäkseen sohvan nurkkaan ja olla ajattelematta koko asiaa. Just kirjoitin kesäkuun alussa vakkarisopparin vakaan syksyksi, joten en ihan oottanu tällästä mahdollista tilannetta eteentulevan. Jos epäilykseni osuvat oikeaan tulee mielenkiintoinen syksy 😅

Sekalaista tunteista mennään siis täällä, enkä ole uskaltanut vielä testata, vaikka aika varmasti voisikin. En vielä ole valmis kohtaamaan mahdollista tietoa uudesta (neljännestä) keskenmenosta, näitä on matkan varrella kohdalle osunut ihan tarpeeksi. Ja jokaisesta toipuminen on vienyt oman aikansa. Sen verran sain otettua itseäni niskasta kiinni, että sain tilattua testin kotiin. Teen testin kunhan tuo tipahtaa postilaatikkoon. 🫣

Ehkä minäkin varovaisesti uskallan mukaan kirjoittelemaan. Olemme yli 30v pariskunta, ei lapsia. Takana 3 keskenmenoa. Viime vuosi on ollut hyvin sekava, ja lapsen yrittäminen on jäänyt kokonaan arjen kiemuroissa. Eikä tilannetta ole helpottanut mun seilaaminen määräaikaisena työsuhteesta toiseen. Nyt alkaa tulevaisuus näyttämään valoisammalta ja olemme puhuneet siitä että aloittaisimme yrittämisen uudelleen kunhan saadaan viimeisetkin työ- ja muuttokuviot pois alta (eli loppuvuodesta). Jos ei silloinkaan nappaa, niin sitten mietitään hoitoihin hakeutumista.

Nyt kuitenkin kesäkuun alkupuolella pieni epäilys alko saada valtaa. Mulla alkaa hyvin säännölliset ja kivuliaatkin PMS oireet melkein heti ovulaation jälkeen. Tällä kertaa alkoi normaalien oireiden lisäksi lievä iltaa kohden pahentuva pahoinvointi ja sellainen väsynyt/ "nuutunut olo".

Nyt menossa kp 32/33 ja ystäväni pahoinvointi on pysynyt tiukasti mukana matkassa mukana. Tässä kierron loppua odotellessa on tunteetkin menneet hyvin laidasta laitaan, välillä toivon että epäilykseni osuvat oikeaan, välillä haluan vaan käpertyä loppuelämäkseen sohvan nurkkaan ja olla ajattelematta koko asiaa. Just kirjoitin kesäkuun alussa vakkarisopparin vakaan syksyksi, joten en ihan oottanu tällästä mahdollista tilannetta eteentulevan. Jos epäilykseni osuvat oikeaan tulee mielenkiintoinen syksy 😅

Sekalaista tunteista mennään siis täällä, enkä ole uskaltanut vielä testata, vaikka aika varmasti voisikin. En vielä ole valmis kohtaamaan mahdollista tietoa uudesta (neljännestä) keskenmenosta, näitä on matkan varrella kohdalle osunut ihan tarpeeksi. Ja jokaisesta toipuminen on vienyt oman aikansa. Sen verran sain otettua itseäni niskasta kiinni, että sain tilattua testin kotiin. Teen testin kunhan tuo tipahtaa postilaatikkoon. 🫣

Asiat kyllä loksahtaa paikalleen elämässä, mikäli plussa osuu nyt kohdalleen. Toivotaan, ja toivotaan pysyvää sellaista!

Muistan nuo tuntemukset kolmen keskenmenon jälkeen. Plussaan oli tosi vaikea asennoitua oikeen mitenkään. Meillä se neljäs plussa oli thö plussa. Toivotaan samaa teille!

Pihlayalle paljon onnea, että olisi nyt plussa ja menisi hyvin loppuun saakka 💗 Keskenmenot on tosi rankkoja ja jättää jälkensä 😔 Mulle tuli mieleen, että eikö 3.peräkkäisen keskenmenon jälkeen jo voida tutkia syytä? Se voisi tuoda mielenrauhaa, jos on jotain mikä voisi auttaa.. Onko kilpirauhasarvojasi tutkittu?

Mulla aika masis olo ollut. Eiköhän se tästä kun kuukautiset menee ohi. Ollaan tähän heinäkuun puoliväliin varattu miehen kaa kahdenkeskinen kahden yön mökkiloma ja se on hedelmälliseen aikaan 😍 Tuottaisipa tulosta!

Pihlayalle paljon onnea, että olisi nyt plussa ja menisi hyvin loppuun saakka 💗 Keskenmenot on tosi rankkoja ja jättää jälkensä 😔 Mulle tuli mieleen, että eikö 3.peräkkäisen keskenmenon jälkeen jo voida tutkia syytä? Se voisi tuoda mielenrauhaa, jos on jotain mikä voisi auttaa.. Onko kilpirauhasarvojasi tutkittu?

Mulla aika masis olo ollut. Eiköhän se tästä kun kuukautiset menee ohi. Ollaan tähän heinäkuun puoliväliin varattu miehen kaa kahdenkeskinen kahden yön mökkiloma ja se on hedelmälliseen aikaan 😍 Tuottaisipa tulosta!
Meillä ei tutkittu, kun keskimmäistä keskenmenoa ei "laskettu" kun meni niin aikaisin kesken. 5+3 taisi olla.

Haavejuttu: Milloin ajattelit testata? 😊

Inkeri123: Mitä sinne kuuluu? ☀️

-Nennu-: Voi hittolainen 😔 Pahoittelut kp1:stä ja toivottavasti tämä kierto olisi tärppikierto. Tsemppiä ♥️

Lilja35: Pahoittelut myös sinulle uudesta kierrosta. 😔♥️ Kuinka pitkiä kiertosi normaalisti ovat? Ja tuohon anovilatoriseen kiertoon; olen itsekin lukenut, että olisivat pidempiä kuin ovulatoriset kierrot. Voimia sinne. ♥️

Koirankorva: Tervetuloa ♥️

Pihlaya: Tervetuloa♥️ Toivotaan, että siellä on pikkunen tiukasti kiinni. Rankka tausta sinulla, paljon voimia. 🤍

Valora: Pahoittelut kp1. 😔 Ja on varmasti vaikeaa, jos ennen on ollut säännölliset kierrot ja nyt heittelee. Toivottavasti alkuvuoden stressi ja uupumus pian helpottaisivat. Voimia myös sinulle. 🤍

ON: Täällä dpo11. En ole uskaltanut vielä testata..Jotenkin on varma olo, että olisin raskaana, mutta en uskalla testata, koska pelkään pettymystä niin paljon.

Koitan uskotella itselleni, että kuitenkin kuvittelen kaikki oireet (tissikivut, lisääntynyt VV, pahoinvointi, kuumat aallot, tukkoinen nenä, turvotus, pissahätä, jano...). Kaikkiin oireisiin kun voi olla hyvin joku muukin syy. Keskenmenon jälkeen kaikki pettymykset on itsestäni tuntunut kahta kauheemmilta. Viime kp1 olin aivan hajalla, makasin ja itkin vain. Noh, ei auta kuin odottaa. En vaan uskalla vielä testata. 😔 Onko muilla ollut "testauspelkoa"?

Plussatuulia kaikille♥️

Kauan_toivottu: Tänään ja eilen testasin negat. Eihän se yllätys ollut, kun nyt vasta dpo 11 joten aika aikaisessa testieni kanssa. Ja vaikkei odotukset korkealla tähän kiertoon olekaan niin kyllähän se nega aina harmittaa, kun toivoo että entä jos kuitenkin tärppäisi heti ekasta kierrosta.

Katsoin edellisen raskauden testikuvat, sillon testasin ekan kerran dpo 12 ja oli hento haamu. Toivoahan on niin pitkään kun ei menkat ala.

Ovulaation aikainen / jälkeinen pahoinvointi on kyllä petollista, kun heti nousee toiveet ylös. Vaikka sama seuraa lähes jokaisesta ovulaatiosta 😂
Mulla myös hajuaisti aina terävöityy ovulaation aikoihin ja uudestaan just ennen menkkoja.
Ja aina yritysvaiheessa ne tulkitsee oireiksi.

Muistelen, että oireina on ollut yleensä vain sellainen tunne, sitä on jännä kuvailla. Ja 3/4 kerroista ollut pikku flunssaa pari pv.

Kauan_toivottu: Tänään ja eilen testasin negat. Eihän se yllätys ollut, kun nyt vasta dpo 11 joten aika aikaisessa testieni kanssa. Ja vaikkei odotukset korkealla tähän kiertoon olekaan niin kyllähän se nega aina harmittaa, kun toivoo että entä jos kuitenkin tärppäisi heti ekasta kierrosta.

Katsoin edellisen raskauden testikuvat, sillon testasin ekan kerran dpo 12 ja oli hento haamu. Toivoahan on niin pitkään kun ei menkat ala.
Toivotaan, että nega muuttuisi vielä plussaksi. Tilannehan myös vaihtelee joka kerta, välilöä kiinnittyminen voi tapahtia nopeampaan ja välillä hitaampaan.

Ja tosiaan, pahoittelut kaikille jo uuteen kiertoon lähteneille.

Haavejuttu: Milloin ajattelit testata? 😊

-Nennu-: Voi hittolainen 😔 Pahoittelut kp1:stä ja toivottavasti tämä kierto olisi tärppikierto. Tsemppiä ♥️

Lilja35: Pahoittelut myös sinulle uudesta kierrosta. 😔♥️ Kuinka pitkiä kiertosi normaalisti ovat? Ja tuohon anovilatoriseen kiertoon; olen itsekin lukenut, että olisivat pidempiä kuin ovulatoriset kierrot. Voimia sinne. ♥️

Koirankorva: Tervetuloa ♥️

Pihlaya: Tervetuloa♥️ Toivotaan, että siellä on pikkunen tiukasti kiinni. Rankka tausta sinulla, paljon voimia. 🤍

Valora: Pahoittelut kp1. 😔 Ja on varmasti vaikeaa, jos ennen on ollut säännölliset kierrot ja nyt heittelee. Toivottavasti alkuvuoden stressi ja uupumus pian helpottaisivat. Voimia myös sinulle. 🤍

ON: Täällä dpo11. En ole uskaltanut vielä testata..Jotenkin on varma olo, että olisin raskaana, mutta en uskalla testata, koska pelkään pettymystä niin paljon.

Koitan uskotella itselleni, että kuitenkin kuvittelen kaikki oireet (tissikivut, lisääntynyt VV, pahoinvointi, kuumat aallot, tukkoinen nenä, turvotus, pissahätä, jano...). Kaikkiin oireisiin kun voi olla hyvin joku muukin syy. Keskenmenon jälkeen kaikki pettymykset on itsestäni tuntunut kahta kauheemmilta. Viime kp1 olin aivan hajalla, makasin ja itkin vain. Noh, ei auta kuin odottaa. En vaan uskalla vielä testata. 😔 Onko muilla ollut "testauspelkoa"?

Plussatuulia kaikille♥️
Kiitos❤️ ekat päivät oli vähän masentunut fiilis mutta taas sitä suuntaa katseet tulevaan ovikseen ja uuteen yritykseen 😊 mä kyllä varmaan testailen kuitenkin varmuudeksi vielä r.testillä kun menkat kesti 1,5päivää ja missään vaiheessa ei kyllä mitään normi vuotoa tullut. Toki ehkä anovularinen kierto selittäisi varmaan sitäkin.
Mulla siis nyt ollut about 1,5vuotta 25-27 päivän kierto, siitä pidempää ei oo ollu tänä aikana kertaakaan. Ennen oli 28-29 päivää(tästä siis jo yli 2v aikaa). Alkaa varmaan jotkut esivaihdevuodet pukkaa päälle kun ikääkin rupee olemaan.

Mä oon nykyään aika huono testailemaan, ennen testasin monta kertaa jo tyyliin dpo8 lähtien, nykyään harvemmin enää teen testiä jossei menkat oo myöhässä. Ja onhan se jotenkin helpompaa jos pystyy odottamaan sellaisille päiville että jotain voisi jo näkyäkin😊 mä koen että ne negatestit vaan masentaa enemmän kun menkat.
Tsemppiä, toivottavasti on tärpännyt🥰

Hei vaan! Liityn heti seuraan. Olen itse jo tovin elätellyt toiveita josko parin kuukauden sisään voisi alkaa valmistautumaan yritykseen eli aloittaa vitamiinit ja jättää pillerit pois. Nyt keskusteltiin miehen kanssa ja hän totesi, että jätä pois vaan, tulee kun tulee! :smiling face with heart-eyes:

Meidän esikoinen on nyt vuoden ja ollaan koko ajan oltu molemmat sitä mieltä että noin 2 vuotta olisi hyvä ikäero. Viimeksi raskauduin muistaakseni yk3. Nyt vaan jännityksellä odotan, miten/milloin lähtee kierto käyntiin, nimittäin yksiäkään kuukautisia ei ole synnytyksen jälkeen ollut. Toivottavasti johtuu vain noista pillereistä.

Olen yrittänyt ottaa rennosti ja sivuuttaa kaikki "oireet" mitä on oviksen jälkeen ollut... Ma-ti koko alavatsa aivan krampissa ja nyt pissattaa noin 3 kertaa tunnissa... Tää on mulla aiemmin ollut varma merkki raskaudesta mutta liekö kuumuus ja runsas juominen syynä 😁 yritän nyt malttaa ja testata vasta ens viikon perjantaina, jos ei oo vuoto alkanut kun silloin on iltamenoa. Jotenkin lillun tällaisessa kesäonnellisuuskuplassa, ja välillä mietin että taidan nyt olla raskaana mutta sit taas en usko yhden kerran riittäneen 😄

Nyt siis dpo 8, suht samoilla päivillä mennään. Onhan tää nyt kuitenkin taas yhtä piinailua vaikka aattelin et rennolla otteella mennään kesä. Tsemppiä sinne ja jospa oireet olisi tällä kertaa merkki vauvasta 💛

Hei,
Uskaltaudun minäkin täältä huutelemaan..
Puolison kanssa haettiin nyt keväällä lähete Lapsettomuushoitoihin ja nyt odotellaan elokuuta ja psykologin aikaa

Miksi psykologin aika? Onko se nykyään pakollinen? Täällä ei sellaista ole ollut

Miksi psykologin aika? Onko se nykyään pakollinen? Täällä ei sellaista ole ollut
Mä oon kuullut että psykologin aika on sitten kun mietittiin lahjasoluja mut muuten hoitojen yhteydessä en oo siitä kuullut. Mut varmasti ei oo huono ollenkaan saada myös psykologin tukea tilanteeseen koska tosi isoista asioista kyse.

Onnea plussanneille ja voimia kesken menneille :Two-hearts: Huh hiljaiseloa ollut ja paljon luettavaa kertynyt tänne! Ajatukset lähinnä olleet uudessa työpaikassa ja siinä samalla tikutellut. Meillä tämä kierto eli yk2 näyttää päättyneen negaan testiin, ovulaatiota en tikkuihin saanut, mutta mahdollisuus raskautumiselle kyllä oli. Yk1 tosin oltiin oviksen aikaan eri paikoissa, eli mahikset sillon olikin tosi pienet ja tämä eka "oikea" yritys. Fiilikset on tasaisen hyvät ja kp1 odotellaan tässä viikonvaihteeseen 😊 Tilasin Saksan Amazonista easy@home:n testejä, tulee edullisemmaksi.

Tämän kierron osalta ei tarvii enää testata ja jännittää. Vuoto alkoi. Luteaali jäi 12 päivään, ihan hyvä se vissiin on kun on kuitenkin yli 10pv. Aiemmin oli 14pv luteaalivaihe. Toisaalta jos positiivisesti ajattelee niin oispahan kierrot lyhyempiä ja pääsee nopeammin uuteen kiertoon jos ei käy tärppi :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Täälläkin taustailua takana. Edellisen kierron jälkeen kait otti niin koville, että meni apatiassa ja vellomisessa viikko. Peitonheilutushalut nollassa ja mies jo vähän siihen mukaan sitten vetäytyi ja isostikin luuli että nyt on isommista ongelmista kyse. Näistä asioista päästää onneksi puhumisella eteenpäin ja yli.

Nyt taas ihan hyvä..kierrossa menossa kp 13 ja ovishuiput bongattu iltapäivän testissä. 😍 raskauskeijun testeillä testannut. Aloitin kp 7 jo testaamaan.

Voimia kaikille🤗

Ompa outoa, huvipuiston vuoristoradassa rinnat oli ÄLYTTÖMÄN kipeät 😳
Dpo 8 taitaa olla 😏
En ole tikutellut viime kiertoa mutta tuolta äpeistä katottuna.

Kuitenkin kp 23/27 menossa ja ens kierrosta alkais Letrozolit 🤞🏽

Tänään ollut alavatsalla kunnon vihlontaa. Tosiaan ma-ke välillä ovis ja oviskivut jäi päälle. Tänään särkenyt menkkamaisesti alavatsaa.

Miten saa piinapäivät kulumaan? 😅

Takaisin