Raskaaksi 2023

Kiva kun tulee uusiakin tänne, tervetuloa! 💗

Eilen verikokeen tulos oli enää 75, joten hienosti lähtenyt laskemaan. Mielikin nyt jo kohti tulevaa. Täytyy olla tyytyväinen että jotain ainakin tapahtui ja siltä osin toimii.
Tiistaina vielä verikokeet ja keskiviikkona olisi ultra jos haluavat että tuun vielä näytille.

Toisessa ryhmässä tuli sellainen mieleen että mitä jos ne "menkat" oliskin ollut jo varhaista keskenmenoa ja arvot näin ollen korkeammalla ja hiljakseen siitä nyt sitten lähteneet laskuun. Tämä ajatuksena helpottaa, että hyvin varhaisessa vaiheessa kuitenkin meni kesken eikä sinne ensimmäisen ultraan päästy. Kokemuksena kuitenkin ensimmäinen ja varmasti mieleenjäävä 💔

Tervetuloa uusille! 🥳

Ja sydämelliset pahoittelut kesken menneille 💖😞

Täälläkin yksi vm - 88 ilmoittautuu, kääks, en ole vielä ikinä pitänyt itseäni mitenkään vanhana, mutta ymmärrän yskän biologisen lisääntymisen kannalta mistä te muut puhuitte! 😅

Onko täällä muita raskaudenyrittäjiä jotka imettävät samaa aikaa? Tai jotka ovat imettäneet kun olette koittaneet raskautua? Miten on vaikuttanut raskautumiseenne? Itsellä on kaikissa raskauksissa kestänyt 9-10kk synnytyksestä että menkat alkaa kun imettää, ja varmaan lykännyt raskautumista hormonien takia. Yrittämiset alkaneet jo ajalla kun ei ole menkkoja, raskautumiset kesti ekan kohdalla 2kk, toisen 6kk, kolmannen 7kk ja nelosen kohdalla nyt mennään 8 kuukautta kun yritetään, joista menkat vasta 4kk tulleet.
Meillä kolmonen tärppäsi 3kk hormonikierukan poistosta imetysaikana (edellinen vauva oli 10kk). Tämä aikamoinen yllätys kun edelliset lapset tärpännyt yk 28 ja yk 18 ja olin varautunut että pitkään menee varsinkin kun imetys mukana kuvioissa.
Viides ollut nyt heti perään toiveissa, tällä kertaa menkkojen alkamista joutui odotella yli puoli vuotta kun aiemmin ne on alkanut 5 viikkoa synnytyksestä. Plussa tuli vasta yk 12 heti kun lopetin imetyksen kokonaan, tämä raskaus tosin päättyi huonosti ja edelleen yritetään.

Meillä kolmonen tärppäsi 3kk hormonikierukan poistosta imetysaikana (edellinen vauva oli 10kk). Tämä aikamoinen yllätys kun edelliset lapset tärpännyt yk 28 ja yk 18 ja olin varautunut että pitkään menee varsinkin kun imetys mukana kuvioissa.
Viides ollut nyt heti perään toiveissa, tällä kertaa menkkojen alkamista joutui odotella yli puoli vuotta kun aiemmin ne on alkanut 5 viikkoa synnytyksestä. Plussa tuli vasta yk 12 heti kun lopetin imetyksen kokonaan, tämä raskaus tosin päättyi huonosti ja edelleen yritetään.

Voih teilläkin vielä pieni antaa odotuttaa itseään ❤️

@Sagaluna en nyt tarkasti muista miten on pikkusisarukset tärpänneet, mutta olen vielä öisinkin imettänyt kun olen tullut raskaaksi uudestaan. Kiertoihin se vaikuttaa kyllä hankaloittavasti kun ne venyy ja on välillä tosi pitkiä, mutta itse raskautumiseen ei. Neljännen jälkeen menkat alkoi jo aika pian synnytyksen jälkeen (melkein heti jälkivuodon perään) ja tulin käytännössä yk 2 raskaaksi, mutta se meni kesken. Meillä on ollut vaan kumi ehkäisynä.

Heippa, minäkin liityn vihdoin mukaan keskusteluun. Olen seuraillut foorumia jo jonkin aikaa ja elänyt mukana. Me ollaan N29&M28, yhteistä taivalta takana 10 vuotta. Vauvakuumetta mulla ollut jo viime syksystä, nyt päästiin alkuvuonna yhteisymmärrykseen ja yritetään toista lasta meidän 07/21 kaveriksi. Menossa yk4 ja jonkinlainen pettymys koettu jo, kun esikoinen tärppäsi yk3. Lisäjännitystä ja stressiä kaikkeen aiheuttaa se, että mies lähtee pitkälle työmatkalle viikon päästä ja tulee takaisin juhannuksena. Eli jos ei tärppiä nyt tule, on tiedossa 2 kierron mittainen tauko ja se harmittaa tosi paljon kun olen aina ajatellut saavani lapset suht pienellä ikäerolla. Ekassa yrityskierrossa oli kovastikin oireita ja se päättyi tosi runsaisiin menkkoihin, mikä on mulle epätavallista, joten ehkä jonkinlaista kiinnittymisyritystä ollut. Sen jälkeen yk2 ja 3 ei mitään tuntemuksia ollut. Tässä kierrossa menossa nyt dpo11 enkä ole uskaltanut vielä testata vaikka testi kyllä kuumottelee kaapissa 🙈. Tuntemuksia ei ole kauheasti ollut, eikä niitä ole niin ehtinyt kuulostelemaankaan kun sairastuttiin 3vkoa sitten koronaan ja nyt heti perään joku toinen kammottava lenssu. Vähän ihmekin jos tässä rytäkässä olisikin onnistanut. 😀 Mutta palailen testituloksen kanssa, ja sen perusteella täällä joko taustailen hetken ja yritys jatkuu kesällä, tai siirryn tammikuisiin.

Kuinka herkästi Apteekin Ultra 10 mIU/ml antaa viivanpaikkaa? :Grimacing Face::Face With Ok Gesture:

Muoks. Ei enää hätää, testattu pc:llä nega :tears:

Muokattu viimeksi:
Täällä nega dpo10. Nyt kun ovis oli vähän aikaisemmin niin ei ole tiputtelukaan vielä ilmennyt. Niissä kierroissa kun ovis oli vähän myöhemmin , ilmaantui tiputtelua Dpo8 alkaen. Toivotaan että tikkuun vielä jotain ilmaantuis, onhan tässä vielä aikaa.

Uusille tervetuloa!
Täälläkin -88 syntynyt 😊
Ja @Azalea täällä marraskuinen 2015 ja silloin kirjoitellut itsekin täällä, tosin eri nimimerkillä. Tervetuloa takaisin!
Omanapa: kp12 menossa ja kovasti on puuhailtu 🤞🙊🙈
Hoo, meilläkin marraskuinen -15 😅

Täällä on nyt dpo 5-6, JOS mitään ovista nyt edes oli ja JOS heti ekojen menkkojen jälkeen kierto olisi jo säännöllinen. Mut koska piinailu on niin "kivaa", niin toki kuvittelen oviksen olleen ja malttamattomana testaan viimeistään, kun kuvitellusta oviksesta on 8-9pv, vaikka kuinka nyt ajattelisinkin, että tietenkin odotan alkavatko menkat ajallaan vai ei. 😇

Hyvää Vappua kaikille tai ohihan se jo on 🙈
Täällä ollut ”pitkät vapaat” kun päivätöissä olen ja hyödynnetty sitten tämä vapaa muutenkin kun vaan ovikseen 🙈😂

Mun sisko kertoi heti aamulla että oli nähny musta unta että olen raskaana ❤️
Tää on se sama sisko josta itse nähny 2 kertaa etiöisiä jotka pitäneet töysin paikkansa (se hänen 2. raskaus ja 3. lapsen nimi asia joista täälläkin oon kertonu🙈
Oisko enne vai ei, no sehän selviää parin viikon päästä 🤞🏽 dpo 2/3 nyt

Hyvää Vappua kaikille tai ohihan se jo on 🙈
Täällä ollut ”pitkät vapaat” kun päivätöissä olen ja hyödynnetty sitten tämä vapaa muutenkin kun vaan ovikseen 🙈😂

Mun sisko kertoi heti aamulla että oli nähny musta unta että olen raskaana ❤️
Tää on se sama sisko josta itse nähny 2 kertaa etiöisiä jotka pitäneet töysin paikkansa (se hänen 2. raskaus ja 3. lapsen nimi asia joista täälläkin oon kertonu🙈
Oisko enne vai ei, no sehän selviää parin viikon päästä 🤞🏽 dpo 2/3 nyt
Tässä aikani kuluksi luen näitä ketjuja ja etiäisistä sanoakseni. Ennen kolmatta lastani soitin ennustajille mielenkiinnosta (ei kuulunut tapoihini, joku hetken mielenhäiriö) ja yksi heistä sanoi, että saan loppuvuodesta vauvan. Sen ei pitänyt olla mahdollista ja se oli vastoin kaikkia todennäköisyyksiä, en uskonut koko asiaa. Kuinka ollakaan, ihmeen kaupalla raskauduin yhdestä ainoasta ehkäisemättömästä kerrasta (sen enempää asiaa tässä avaamatta) lapsettomuusongelmistani huolimatta, ja joulukuussa vauva syntyi! Sitten neljännen lapsen kohdalla (edellisen lapsen syntymästä siis jo useita vuosia) lepäsin väsyneenä illalla sohvalla silmät kiinni. Yhtäkkiä minut ympäröi kuin lämmin läsnäolo ja lämpö, ja ajattelin mielessäni "Nyt voi olla että vauva tulee" (silloin oli juuri kuukautiset menossa) ja sen kuluvan kierron aikana raskauduin. Muista lapsista en ole kokenut yhtä vahvasti tai ollut vastaavia merkkejä, ehkä en ole huomannut tai kiinnittänyt huomiota. Ja tätä neljättä ennen oli siis jo monta vuotta ilman ehkäisyä ollut

Muokattu viimeksi:
Heipähei! Olen kirjoitellut täällä varmaankin viimeksi vuonna 2015 odottaessani kolmattamme. Esittäydyn, koska tuskinpa täältä tuttuja löytyy 😂

Olemme mieheni kanssa olleet yhdessä vuodesta 2007, naimisiin menimme 2011. Esikoinen syntyi 02/12, yksi keskenmeno rv 7 oli välissä 01/13, toinen syntyi 11/13, kolmas 11/15 ja neljäs, iltatähdeksi suunniteltu, 09/22. ❤️

Nyt kuitenkin on alkanut tuntua, että ehkä sittenkin tuo kuopuskin vielä tarvitsisi ikätoverisisaruksen... 😶‍🌫️

On menty huolettomasti alusta asti ilman ehkäisyä. Ekat menkat synnytyksen jälkeen olivat vasta reilu 2vk sitten eikä mitenkään yrittämällä yritetä. Siitä ehkä kertoo sekin, että kuluneen kuukauden aikana on petipuuhiin ehditty tasan kerran. 😂 Mutta ajoitus siihen oli aika nappisuoritus; katsoin vasta seuraavana aamuna kalenteria ja totesin ovulaation olevan ihan käsillä, mikäli kierto nyt olisi heti mintissä (toki sitten huomasin oireitakin, ml. sen, että "sattumalta" niin kovasti teki mieli seksiä juuri silloin 😅). Ekojen menkkojen tultua olen huomannut itse lipsuneeni jo hieman kuumeilun puolelle.... 🤭
Aivan kuin mä muistaisin sut jostain, nimimerkki näyttää niin tutulta 😊 Mä kuumeilin mm 2014 ja tulin raskaaksi 2015 ja sain silloin esikoisen. Kirjoittelin silloin nimimerkillä kiwigirl ja myöhemmin kiivimami. Tervetuloa mukaan! 🩷

Aivan kuin mä muistaisin sut jostain, nimimerkki näyttää niin tutulta 😊 Mä kuumeilin mm 2014 ja tulin raskaaksi 2015 ja sain silloin esikoisen. Kirjoittelin silloin nimimerkillä kiwigirl ja myöhemmin kiivimami. Tervetuloa mukaan! 🩷
Hei kyllähän mä Kiivin muistan! 😀 Hauska sattuma.

Tässä aikani kuluksi luen näitä ketjuja ja etiäisistä sanoakseni. Ennen kolmatta lastani soitin ennustajille mielenkiinnosta (ei kuulunut tapoihini, joku hetken mielenhäiriö) ja yksi heistä sanoi, että saan loppuvuodesta vauvan. Sen ei pitänyt olla mahdollista ja se oli vastoin kaikkia todennäköisyyksiä, en uskonut koko asiaa. Kuinka ollakaan, ihmeen kaupalla raskauduin yhdestä ainoasta ehkäisemättömästä kerrasta (sen enempää asiaa tässä avaamatta) lapsettomuusongelmistani huolimatta, ja joulukuussa vauva syntyi! Sitten neljännen lapsen kohdalla (edellisen lapsen syntymästä siis jo useita vuosia) lepäsin väsyneenä illalla sohvalla silmät kiinni. Yhtäkkiä minut ympäröi kuin lämmin läsnäolo ja lämpö, ja ajattelin mielessäni "Nyt voi olla että vauva tulee" (silloin oli juuri kuukautiset menossa) ja sen kuluvan kierron aikana raskauduin. Muista lapsista en ole kokenut yhtä vahvasti tai ollut vastaavia merkkejä, ehkä en ole huomannut tai kiinnittänyt huomiota. Ja tätä neljättä ennen oli siis jo monta vuotta ilman ehkäisyä ollut
Joo nää on niin jänniä 🙈
Kerron nyt tän siis uudestaan:
Unessa sanoin hänelle iloisena että johan oli aikakin (menivät kesällä naimisiin).
Kerroin tän unen sitten hänen esikoisen synttäreillä ja sisko sanoi että ei ole tms
No ei menny sitten kauaa, ehkä pari vko-kuukausi kun hän myönsi et mun uni piti paikkansa, oli just silloin samoihin aikoihin kun oli ne synttärit niin tehny plussan muttei vielä kertoneet kellekkään 😍
Toinen etiäinen tai joku sen suuntainen tuli saman siskon kolmannen lapsen nimestä, arvasin sen täysin oikein (ei oo perinteisestä päästä ), voi sitä yllätystä ristiäisissä 😂

Oisko nyt ollut siskon vuoro saada etiäisiä tähän suuntaan 🤞🏽🙈

Mä otin tulkinnan itselleni viime kuussa ja hän katsoi myös heilurilla mitä se sanoi, tulen raskaaksi vuoden sisällä. Ja sanoi että kun olen nähnyt unta tulevista lapsista niin mun sielu on halunnut näyttää sen mulle jo. Ja että mummoksi hetkeksi hyvä ns unohtaa nämä haaveet jotta saan energiat ympärillä muutettua. En tiedä onko auttanut energioiden muuttamiseen se että meillä on syyhypunkki epäily ja oon siivonnut jo kaksi kertaa tämän vuoksi. Torstaina olis seuraava siivousurakka edessä,joten sinne suunnataan energiat taas 😃

Ens viikolla uuteen analyysiin miehen kanss. Saa nähdä mitä siellä on vai onko vieläkään mitään.

Täälläkin nega testattu, oottelen vuotoa huomiselle alkavaksi. Harmittaa mutta ei kai se auta kuin jatkaa eteenpäin ja keskittyä nyt pari kuukautta ihan muihin asioihin. Helpommin sanottu kuin tehty, kun kavereiden vauvauutisia tulvii joka suunnasta. Plussatuulia teille muille 💕

Täällä kp 2 ja yk2 siis lähti käyntiin. Kuten fiilis olikin.. etten raskaana ollut. Viime kierto oli 27 päivää. Mistä olen iloinen. Koska kierrot olleet 23-25 päivää monesti ja luin, että lyhyt kierto voi kertoa hedelmällisyyden alkaneen heiketä. Vai liekö kuukautisten alkua viivyttäneen pari päivää se kun kuitenkin paljon jännitti, onko raskaana. En ehtinyt testata. Oli pari päivää ennen kuukautisten alkua jo niin kovat alaselkä ja -vatsakrampit. Mä en oo muutenkaan kovin ajoissa testaavaa tyyppiä, kun mulle jotenkin se negatesti on niin iso pettymys aina.

Mä aion tässä kierrossa ottaa joka päivä vehnänalkioöljyä. Ja panostaa rentoutumiseen. Varaan ajan hierontaa ja joogaan. Rautakuuri myös tässä kuussa. Helpottaa, että on paljon kaikkea hyvää millä tavalla voi itse yrittää vaikuttaa raskauden alkuun.

Noh, kyllä silti vähän harmittaa edelleen. Mietin mitä kivaa keksisi tässä yritysaikana.. jotain kivaa projektia, mikä veisi ajatuksia muulle. Saa ehdottaa 🥰

Kiva, että täällä muitakin -88 yrityspuuhissa 🥰

Mä oon ennalta aavistanut aiemmin oikein lasteni sukupuolen ja nyt on vahva tunne, että saataisiin tyttö seuraavaksi, ja että suht pian alkaisi raskaus.. tässä kesällä tai syksyllä. Ehkä tän kierron tärppiin en vielä kovin vahvasti usko. Jotenkin heinä-syyskuu tuntuu todennäköisemmältä.

Harmi negoista 😔😪 Paljon plussaonnea kaikille!

Täällä kp 2 ja yk2 siis lähti käyntiin. Kuten fiilis olikin.. etten raskaana ollut. Viime kierto oli 27 päivää. Mistä olen iloinen. Koska kierrot olleet 23-25 päivää monesti ja luin, että lyhyt kierto voi kertoa hedelmällisyyden alkaneen heiketä. Vai liekö kuukautisten alkua viivyttäneen pari päivää se kun kuitenkin paljon jännitti, onko raskaana. En ehtinyt testata. Oli pari päivää ennen kuukautisten alkua jo niin kovat alaselkä ja -vatsakrampit. Mä en oo muutenkaan kovin ajoissa testaavaa tyyppiä, kun mulle jotenkin se negatesti on niin iso pettymys aina.

Mä aion tässä kierrossa ottaa joka päivä vehnänalkioöljyä. Ja panostaa rentoutumiseen. Varaan ajan hierontaa ja joogaan. Rautakuuri myös tässä kuussa. Helpottaa, että on paljon kaikkea hyvää millä tavalla voi itse yrittää vaikuttaa raskauden alkuun.

Noh, kyllä silti vähän harmittaa edelleen. Mietin mitä kivaa keksisi tässä yritysaikana.. jotain kivaa projektia, mikä veisi ajatuksia muulle. Saa ehdottaa 🥰

Kiva, että täällä muitakin -88 yrityspuuhissa 🥰

Mä oon ennalta aavistanut aiemmin oikein lasteni sukupuolen ja nyt on vahva tunne, että saataisiin tyttö seuraavaksi, ja että suht pian alkaisi raskaus.. tässä kesällä tai syksyllä. Ehkä tän kierron tärppiin en vielä kovin vahvasti usko. Jotenkin heinä-syyskuu tuntuu todennäköisemmältä.

Harmi negoista 😔😪 Paljon plussaonnea kaikille!
Yritysvaiheeseen muistui mieleeni vanha taika/uskomus: naisen pitäisi nukkua villasukat jalassa. Niiden pitäisi olla mieluusti tulevalta lapsen isältä lainatut! (vastaava ehkäisykeino on nukkua varpaat paljaana ja poissa peiton alta että niitä palelee).

Plussatuulia kaikille yrittäjille, tulkoon plussa villasukilla tai ilman!

Takaisin