Raskaaksi 2023

Pitääpä tännekin päivitellä tilannetta.

Nyt ollut kirkasta vuotoa pyyhittäessä. Ovulaatiosta laskettuna pitäisi olla 5+6

Eilen kesken työpäivän alkoi kivut ja lääkäriin siitä. Epäilynä kohdunulkoinen. Ultrattiin (laitteet tasoa tk) Sitä ei todettu, toki kohdussakaan ei vielä mitään näkynyt muuta kuin paksuuntunut limakalvo. Lääkäri toki moneen kertaan sanoi että on vielä aikaiset viikot näkymiselle. Verikokeet määräsi x3 ja ensiviikolla sitten uutta ultraa ellei muutosta voinnissa.

Nyt ei ole kipuja eilisen jälkeen ollut, mutta nyt taas päivällä vuotelee jonkun verran. Tämän päivän verikoetulos saatu 157. Testailin vielä kotona raskaustestin ja on haaleampi kuin mitä aiemmat testit. Alkaa pienikin toivon kipinä olla menetettynä 💔😔

Ei tuo verikokeiden tuloskaan taida kovin hyvä olla? Toki katsoin että aika isot viitearvot näissä on ettei pelkästään yhtä arvoa pysty hirveästi analysoimaan.
Olen tosi pahoillani ❤️ Valitettavasti mun korvaan tuolla arvolla ei kuulosta normaaliraskaudelta. Hcg tuplaantuu alussa joka toinen päivä joten pitäisi kyllä olla reippaasti tuhansien puolella nyt.

En tajua, KP 6 ainoa kerta seksiä ja tikuttelin ovista KP 10 lähtien jolloin jo melki tasavahvaa, kuitenkin selkeä plus tuli kp14. Nyt kp16 ja huvikseen tehty pregcheck haaleista haalein haamu??? Oli siinä yks toinen kerta seksiä myös mutta silloin keskeytettiin. Limatkin tuli sopien että ovistikut pitäisi paikkansa. Miksi toi tuli kun oviskin jo mennyt? Et ei pitäs siihen reagoida ?

Heippa kaikille vauvakuumetta poteville! Olen muutaman päivän seuraillut keskustelua ja päätin nyt liittyä mukaan, kun vertaistukea ja juttuseuraa olen vailla! 🤗 aiemmin olen kirjoitellut lähinnä menetyksen kokeneiden salaiseen ryhmään.

Laitan tähän nyt hyvin lyhyesti esittelyä, ollaan kolmikymppinen pariskunta ja yritetään esikoista. Takana pitkää hoitoa vaatinut keskeytynyt keskenmeno viime kesänä, ja nyt on toinen yrityskierto menossa sen jälkeen. Kierto vaihtelee 27-34 välillä, tässä kierrossa ovulaatio-oireita oli kp 19 ja tänään menossa kp28. Testit ollut negatiivisia tähän mennessä, mutta en luovu toivosta ennen kuin vuoto alkaa 😁

@kauan_toivottu: mun kokemus pitkittyneestä tyhjentymisestä oli varsin ikävä. Kesälomakauden takia sanottiin soittaessa kans vaan, että vuoto ja kivut voi jatkua pitkäänkin. Lopulta mulla helpotus tuli vasta 7 vkon päästä tyhjennyksestä hysteroskopiassa 😥 Vaadi siis päästä tarkistusultraan, jos olo ei helpota ❤️

Kiitos, kun jaoit kokemukseksi. Mulla tosiaan alkoi uudestaan kivut ja vuoto runsaana, mukana myös selvää raskausmateriaalia. Jouduin naistenpolille päivystykseen yötä vasten, ultrattiin ja sain valita uusien cytotecien ja kaavinnan väliltä. Päädyin cytoteceihin ja ne onneksi auttoivat. Uudesta lääkesatsista 5 PV päästä oli tarkistusultra ja kaikki vaikutti olevan ok, enää pientä tiputtelua. Raskaustestin tein aamulla ja enää ihan haaleaa viivaa näyttää.

Nyt kun tämä fyysinen puoli alkaa olla ohi, niin kaikki tunteet vyöryy päälle. Onneksi sain lääkäriltä luvan mennä jo avantoon, kylmässä vedessä unohtuu surut edes hetkeksi.

Olen pienen tauon jälkeen kahlannut taas kaikki viestit lävitse. Suuret ja lämpimät onnittelut jokaiselle plussanneelle ja pahoittelut uuteen kiertoon päätyneille. Toivotaan, että kohta saadaan tänne kunnon plussa-aalto. ♥️

@Malttamaton145 jaksu tsempit sinne ❤️

@Beanen aika jännä 🤔 tosin keskeytetty yhdyntä ei ole ehkäisykeino jonka varmasti tiedättekin.

täällä omaa napaa, ovistesteihin nyt ip oikein kunnon kontrolliviivaa tummempi (aamulla ei ollut noin tumma) ja kunnon runsaat kirkkaat eggis limat tänään joten dpo 0 ois sitten aivan kalenterin mukaan huomenna kp 14 🤞🏽

@Enniy Pahoittelut, että jäi kemialliseksi. 😔

@Malttamaton145 Pahoittelut myös sinne! Ei noilla arvoilla tosiaan taida olla normaali raskaus. Hyvä kuitenkin, jos ei ole kohdunulkoinen.

Onkos täällä muita piinapäivillä? Milloin aiotte testata? Minulla on nyt dpo6 ja maanantaina testaan.

@Malttamaton145 Pahoittelut myös sinne! Ei noilla arvoilla tosiaan taida olla normaali raskaus. Hyvä kuitenkin, jos ei ole kohdunulkoinen.

Onkos täällä muita piinapäivillä? Milloin aiotte testata? Minulla on nyt dpo6 ja maanantaina testaan.
Täällä dpo 11 ja nega testattu. Tänään lopetin tukilääkkeet ja odottelen maanantaille uutta kiertoa alkavaksi 😊

Mä aloitin tänään Dpo8, nega oli.

Mulla tänään dpo15/kp1. Menkat alkoivatkin juuri ajallaan.

@Enniy kauheana voimia sinne🥺❤️

Hei kaikille!

Minä ihan uunituoreena aattelin nopean esittelyn tunkea tähän väliin. Minä ja mies vm-88, esikoista yritettiin luomusti kaksi vuotta ennenku tärppäs ja poika tuli 2016. Ajateltiin pitkään että yksi lapsi riittää meille, kunnes havahduin tuossa parkuneeni kaverin raskausuutisen jälkeen kolmatta päivää. Puhuin fiiliksistä miehelle, joka oli suureksi ylläriksi heti silleen että jaa voishan sen toisen tehdä. Minä sitten jätin cerazettet veks hetimmiten tällä viikolla. Jaaaaa nyt koitan olla kuumeilematta liikoja (niin varmaan, höpöhöpö) kun ekan kanssa meni niin pitkään.

Hei kaikki, liityn uutena tähän joukkoon joten tässä olisi alkuun pieni esittäytyminen. Olen kokenut yhden keskenmenon yli vuosi sitten, ja meillä on ollut elämässä vähän kaikenlaista tässä välissä, mutta nyt tuntuu siltä että aika on kypsä yrittämiselle. Tänään on kp11, ja en ole vielä aikonut tikutella mutta ensi kierrosta sitten. Jännittävää!

Malttamaton145, 😔 iso voimahali sinulle ❤

Beanen, mä olen tullut kuopuksesta raskaaksi kp6! Oli silloin just kp6 ainoastaan seksiä ja olin varma että se kierto oli menetetty. Niin kyllä vaan, ilmeisesti siittiöt voi odotella sen viisikin vuorokautta ovulaatiota! Mulla lyhyt kierto ja ovis siinä kp10-12. Onpas jännää nyt vahvistuuko teiän viiva ❤

Ihanaa, uusia, sydämellisesti tervetuloa ❤

Dolly, jännää kun ollaan samanikäisiä 🥰 Mua on paljon huolettanut miten raskautuu vielä tässä iässä. Gynellä kun kävin, selvisi että toisen munasarjani toiminta oli alkanut jo heiketä.

Täällä tänään kp25. Alaselkä krampannut koko päivän ja vähän veristä vuotoa tullut. Varmaan huomenna alkaa kuukautiset kunnolla. Ihmeen posi fiilis. Keskityn ensi kuussa saamaan itseäni parempaan kuntoon fyysisesti. Kerrytän vielä rautavarastoja. Luottamus, ettei raskautumisessa mahdottoman kauaa menisi..

Valora, joo oon tässä miettinyt että miten kroppa toimii tässä iässä vaikkei ikäloppuja ollakaan. Ihan kiitettävä määrä vielä perussairauksia ja ahh niin ihana endometrioosi yhtenä niistä. Mutta ollaan nyt sovittu että katsotaan josko tulisi kakkonen luomuna. Hoitoihin ei lähdetty ekaa yrittäessä eikä lähdetä nytkään. Muistan miten tuskaa se toinen vuosi oli, kun epäili kroppaa ja mielenterveyttä ja tuntui et molemmat on mennyttä 😂

Täällä takana kiireinen työviikko, joten on jäänyt keskustelut lukematta. Nyt urakoin kaikki läpi!

Hurjasti voimia uuteen kiertoon päätyneille ❤️

Mulla nyt kp11 ja ekaa kertaa tikuttelen ovista, jännittävää! Hyvää vappua kaikille 🤗

Heipähei! Olen kirjoitellut täällä varmaankin viimeksi vuonna 2015 odottaessani kolmattamme. Esittäydyn, koska tuskinpa täältä tuttuja löytyy 😂

Olemme mieheni kanssa olleet yhdessä vuodesta 2007, naimisiin menimme 2011. Esikoinen syntyi 02/12, yksi keskenmeno rv 7 oli välissä 01/13, toinen syntyi 11/13, kolmas 11/15 ja neljäs, iltatähdeksi suunniteltu, 09/22. ❤️

Nyt kuitenkin on alkanut tuntua, että ehkä sittenkin tuo kuopuskin vielä tarvitsisi ikätoverisisaruksen... 😶‍🌫️

On menty huolettomasti alusta asti ilman ehkäisyä. Ekat menkat synnytyksen jälkeen olivat vasta reilu 2vk sitten eikä mitenkään yrittämällä yritetä. Siitä ehkä kertoo sekin, että kuluneen kuukauden aikana on petipuuhiin ehditty tasan kerran. 😂 Mutta ajoitus siihen oli aika nappisuoritus; katsoin vasta seuraavana aamuna kalenteria ja totesin ovulaation olevan ihan käsillä, mikäli kierto nyt olisi heti mintissä (toki sitten huomasin oireitakin, ml. sen, että "sattumalta" niin kovasti teki mieli seksiä juuri silloin 😅). Ekojen menkkojen tultua olen huomannut itse lipsuneeni jo hieman kuumeilun puolelle.... 🤭

Dolly, toivon niin, että teillä onnistuu hyvin luomusti ❤

Azalea, oi tervetuloa 🥰 Ilmeisesti teillä mennyt hyvin vauvan kanssa ja olet palautunut hyvin synnytyksestä ja raskaudesta? Mä haaveilen, että voisi vielä lyhyellä ikäerolla neljännenkin lapsen, jos nyt onnistuu pian. Olen halunnut kokea lyhyen ikäeron lapsilla. Kuinka pian tämä teidän kuopus tärppäsi?

Tervetuloa uusille! 🥳

Ja sydämelliset pahoittelut kesken menneille 💖😞

Täälläkin yksi vm - 88 ilmoittautuu, kääks, en ole vielä ikinä pitänyt itseäni mitenkään vanhana, mutta ymmärrän yskän biologisen lisääntymisen kannalta mistä te muut puhuitte! 😅

Onko täällä muita raskaudenyrittäjiä jotka imettävät samaa aikaa? Tai jotka ovat imettäneet kun olette koittaneet raskautua? Miten on vaikuttanut raskautumiseenne? Itsellä on kaikissa raskauksissa kestänyt 9-10kk synnytyksestä että menkat alkaa kun imettää, ja varmaan lykännyt raskautumista hormonien takia. Yrittämiset alkaneet jo ajalla kun ei ole menkkoja, raskautumiset kesti ekan kohdalla 2kk, toisen 6kk, kolmannen 7kk ja nelosen kohdalla nyt mennään 8 kuukautta kun yritetään, joista menkat vasta 4kk tulleet.

Oi kun kiva huomata että uusia tänne tullut lyhyen ajan sisällä useampi 😍
Tervetuloa kaikille ja toivotaan lyhyttä visiittiä 😉

Täällä myös -87 🙈
Ja todellakin tunnistan tuon tunteen että ikä rupeis tulemaan vastaan ja aika loppua kesken 🙈
Onneks mulla noi tutkimukset sanoi muuta kun se AMH oli 3.75 ja niitä Afl oli 10 molemmilla puolilla 👌🏽

Oviksia vielä tänään testailin , huippu testiviivaa vahvempi ilmestyi itseasiassa vasta tänään aamulla, ip ja ilta testit jo haaleat. Eilen siis jo tummeni kunnolla mutta toi tän aamuinen oli huippu vahva
Niin oisko ovis sit kuitenkin vasta huomenna eli kp 15 on dpo 0 vai tänään kp 14 dpo 0🤔🤷🏻‍♀️

Liitteet

• 4D5F5E73-DD7D-402D-8571-847259DB27D1.jpeg
    4D5F5E73-DD7D-402D-8571-847259DB27D1.jpeg
    337.3 KB · Katsottu: 85
Dolly, toivon niin, että teillä onnistuu hyvin luomusti ❤

Azalea, oi tervetuloa 🥰 Ilmeisesti teillä mennyt hyvin vauvan kanssa ja olet palautunut hyvin synnytyksestä ja raskaudesta? Mä haaveilen, että voisi vielä lyhyellä ikäerolla neljännenkin lapsen, jos nyt onnistuu pian. Olen halunnut kokea lyhyen ikäeron lapsilla. Kuinka pian tämä teidän kuopus tärppäsi?
Kiitos!

No juu, meillä on kaikki lapset olleet hyviä nukkumaan ja muutenkin suht helppoja, vaikkakin vilkkaita. Synnytykset on kaikki olleet nopeita ja helppoja, tän viimeisen kanssa ehdin olla sairaalassa 21min ja sain jo vauvan syliin. 😅 Tuntia myöhemmin istuin suihkunraikkaana risti-istunnassa sängyllä imettämässä. 😂 Tämä neljäs synnytys oli sellainen, etten tuntenut jälkikäteen kertakaikkiaan mitään kipua missään, kiipeilin tikkailla neljä päivää synnytyksestä. 🙈 Toki silloin tuli lonkat kipeiksi, josta muistin, että ainiin, olen just synnyttänyt. 😂

Raskaudet sen sijaan on olleet ihan perseestä ja syvältä. 😵‍💫 Oksentelua rv 24 asti ja rv 26 alkaen supistelua ja sairaalareissuja 🙄 Mutta kaikki on syntyneet suht hyvillä viikoilla kuitenkin; 35+4, 38+4, 39+5 ja 35+6. Kakkosen ja kolmosen raskauksissa oli käytössä supistuksenestolääkitys rv 27-35+0.

Kaikki on tärpänneet nopeasti. Esikoinen näytti kahta viivaa tikkuun jo 4vk hormonikierukan poiston jälkeen, kesken mennyt raskaus ja kolmas raskaus molemmat yk1, kolmonen yk4 ja tämä neljäs 3,5kk hormonikierukan poiston jälkeen (ekat menkatkin tuli vasta 2kk päästä). Eli luvattoman helppoa on ollut sekin.

Nyt ensimmäistä kertaa vielä imetän ehkäisyttömänä, joten saas nähdä tärppääkö 😅

Takaisin