Raskaaksi 2023

Vapputuulet vaiko kenties tuleva äitienpäivä lienevät minulle uuden vauvan kaipuun viime öiden katkonaisiin uniini jälleen tuoneen. Viime yönä heräsin ja huomasin pohtivani vanhempainrahan jaksotuksia=katkaisuja, jotta voisin sen loppua siirtää ja siten jäädä aikanaan uudelleen äippälomalle samalla €-korvauksella.
Järjellä ajatellen nyt yksin ja sittemmin kahden kanssa yksin ei olisi se paras mahdollinen ratkaisu, mutta ... onhan pieni oikeutettu pikku sisarukseen, eikös?

Kiitti voimista ja tsempeistä kaikille! Täällä ollaan taas. Odottelen, minkälainen tästä kierrosta nyt sitten tulee... Ovulaatiosta ei ainakaan ole vielä näin aikaisin merkkejä.

Sorruin kaiken maailman poppakonsteihin, vaikken niihin oikeesti edes usko 😁 Mutta nyt on aloitettu Donaferty-valmisteen käyttö ja greippimehua on kulunut päivittäin. Teenpä edes jotain! Ja ulkoillut olen paljon, kun kaipa päivänvalon lisääntyminen ja ulkona oleilu voi oikeasti hyödyttääkin...

Tervetuloa uusille! 🙂 Toivotaan plussia pian kaikille ☀️

Täällä odotellaan menkkoja alkavaksi tästä turhasta kierrosta, niin sanotusti, kun pidettiin taukoa vauvan yrityksestä. Ja mä niin kiroon kroppaani, siis oon kärsinyt tiputteluvuodosta jo vaikka kuinka kauan ! Alkaa useampi päivä ennen menkkoja ja myös kahdessa viime raskauskierrossa jotka menikin sit kesken. Nyt ei tiputtelee ei yhtään mitään!!!!🤬🤬🤬🤬 Miten tää on mahdollista. Silloin kun viimen tulin raskaaksi josta syntyi myös ihana lapsi niin tiesin jo heti kun ei tiputellut että nyt on tärpännyt, no nyt raskaus ei ole mahdollinen mutta ei tiputtelua silti. Varmasti kun ensi kierrossa yritetään vauvaa niin taas tiputtelee😭

Täällä ei paljoa uutta, dpo 5/6.
Runsas vv ja rinnat kipeät, vieläkin tuntuu kiristävää tunnetta alavatsalla 🤷🏻‍♀️
Odotukset todella nollissa koska miksi just nyt tärppäis kun ei ennekään ole tärpännyt 🤷🏻‍♀️
Mietin et pitäiskö jo seuraavaksi ottaa aikalisä/breikki kesän ajaksi tähän yritykseen, luulen että tekis hyvää.

Hei! Pakko tulla kyseleen, että onko muita joilla ovulaatiokivut on tosi kovia. Mulla alkoi ovisoireet eilen ja tänään siis ihan kun ois menkat päällä kun sattuu alavatsaan... Ovulaatio on flon mukaan tänään ja limat yms viittaa siihen.

Tästä oli puhetta kai johonkin väliin, mutta onko muilla siis ihan menkkamaista kipua oviksen aikaan?

Mulla on ehkäisykapseli ja toiminut hyvin ja ovulaatioireet on olleet tosi lievät, paitsi nyt reilu yhden vuoden jälkeen laitosta tuntuu kyllä tosi voimakkaana.

Pingviiniemo, mulla on välillä kova ovulaatiokipu, tuntuu selvemmin alavatsalla sivulla jommalla kummalla puolella pistelevää jomotusta. Ja semmoista repäisykipua alavatsalla kun nousee ylös istumasta. Aina ei tunnu niin vahvana ja oon aatellut, että ovis tapahtuu silloin yöllä.

Kävin akupunktiossa ja hieronta-aikakin varattuna. Muistan hyvin ottaa omegat ja vehnänalkioöljyn. Olisipa tämä se tärppikierto! Toivon niin kovasti. Silti näen meillä ennemmin myöhäisemmän kevään tai kesän vauvaa.. että ehkä tässä vielä kestää. Työssä meinaa olla paljon stressiä, niin panostan nyt rentoutumiseen todella. Tuntuu että viime kierrossa jännittäminen heti viivästytti kuukautisten alkua..

Nyt on täysikuu, ja seksuaalisuus huipussaan ;) Paras ovisaika, niillä keillä nyt on ;)

Hei! Pakko tulla kyseleen, että onko muita joilla ovulaatiokivut on tosi kovia. Mulla alkoi ovisoireet eilen ja tänään siis ihan kun ois menkat päällä kun sattuu alavatsaan... Ovulaatio on flon mukaan tänään ja limat yms viittaa siihen.

Tästä oli puhetta kai johonkin väliin, mutta onko muilla siis ihan menkkamaista kipua oviksen aikaan?

Mulla on ehkäisykapseli ja toiminut hyvin ja ovulaatioireet on olleet tosi lievät, paitsi nyt reilu yhden vuoden jälkeen laitosta tuntuu kyllä tosi voimakkaana.
Mulla oli tämä kierto tosi outo. KP 10 jäätävät kivut että heräsin yöllä ottaan särkylääkkeen ihan. Kuitenkin ovis oli tikun mukaan KP 15 koska silloin tuli ovis plussa. En tajua miten voi olla niin mutta olin varma että kipujen puolesta ovis olis ollut silloin kun oli jäätävät kivut, oikein munasarjoja selvästi jomotti. Mutta kun tuli se plussa kp15 ei mitään tuntemuksia.

Apua... Menkkoja ei ole kuulunut, enkä saanut enää unta ja tein pregcheckin. Tulos on hailakan positiivinen mutta ihan selkeä plussa 😭😭😭 ei oo ihan oikeesti totta!!! Testasin kp 25/26 ja vielä toisen kp 26/26 neg, ja uskoin niitä. Tää outo olo on kuitenki seurannut koko viikon, ja oon nähnyt ihan ihmeellisiä ja eläväisiä unia ja huimausta ja paleluakin on ollut, mutta näähän vois hyvin liittyä tähän lenssuun. Mietin myös onko sairastelu siirtänyt vähän ovulaatiota eteenpäin ja siks nyt vasta näkyy testissä. Mutta mitääääää en oottanut mitään tällaista!!! Oon ihan sekasin 😅

Tässä testi! Piti jo kirmata kauppaan ostamaan lisää testejä, että näkee miten vahvistuu 🙈

Liitteet

• IMG_20230505_051048.jpg
    IMG_20230505_051048.jpg
    976.8 KB · Katsottu: 275
Pingviiniemo, mulla on välillä kova ovulaatiokipu, tuntuu selvemmin alavatsalla sivulla jommalla kummalla puolella pistelevää jomotusta. Ja semmoista repäisykipua alavatsalla kun nousee ylös istumasta. Aina ei tunnu niin vahvana ja oon aatellut, että ovis tapahtuu silloin yöllä.
Tää ois voinut olla mun kirjoittama, ihan samanlaiset tuntemukset mutta ei joka kierrossa. 🤷‍♀️

@Beanen mullakin oli tässä kierrossa kp13 ihan hullut kivut, ja mun kierrot on nykyään tosi pitkiä niin ihmettelen jos jo tuolloin oli ovis. Mutta toivotaan että oli :Winking Face: En siis tosiaan tikuttanut vielä tässä kierrossa.

@Inkeri123, ihanaa, toivotaan että viiva siitä vahvistuu!! :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

Superisti onnea @Inkeri123 ! :red-heart:

Täällä toinen tänään aamulla plussannut. En voi uskoa todeksi. Kuukautiset 2 päivää myöhässä, testinä käytin clear bluen testiä, johon piirtyy plus-merkki. Se piirtyi siihen heti ja oli todella vahva ja selkeä.

Projekti esikoinen meillä käynnissä, joten en jotenkin nyt osaa uskoa tätä ollenkaan vielä, kun ekaa kertaa pappia kyydissä. :Speak No Evil Monkey: Ikää mulla 39 vuotta, joten en ees uskalla vielä luottaa tähän hommaan, kun oon niin tietoinen riskeistä näin "kypsällä" iällä.

Täällä hep! Kun alettiin yrittää esikoista ni mies kelkkoi mut kertaalleen päivystykseen ku kivut oli ihan hulluja. Enhän minä tienny mitä on oviskivut ku olin pillereitä syöny 12 vuotiaasta. Päivystävällä gynellä oli hauskaa.. ”Ei ole kohtutulehdusta, sinä vaan ovuloit. Mene kotiin tekemään lapsia!”

Nyt kun jätti ehkäisyn ni kylläpä taas tuntee kiertonsa, sanonpahan vaan au..

Mulla on välillä tosi pahat ovulaatiokivut. Toispuoleisesti särkee alavatsaa monta päivää ja sitten itse ovulaatiopöivänä yhtäkkiä helpottaa. 😁 Olen ajatellut että liittyy siihen että munarakkula siellä paisuu ja aiheuttaa kipua, ja sitten puhjetessaan kipu helpottaa.

Esikoisen tärppikierrossa gynellä näkyi juuri puhkeamassa oleva 23×26 mm folli ja oli tosi kovat kivut. Eipä ihmekään jos on ns. ylimääräinen 2,5 cm mollukka.

Pakko kommentoida tänne,kun pari kk ehdin lueskella teidän juttuja,mutta en ehtinyt mukaan kirjoittelemaan. Meillä tärppäsi nyt yk4,ja mitä tein erilailla: join punaviiniä ennen ovulaatiota ja muutama ilta jälkeen 😄 vihaan punaviiniä,joten ihan väkisin sitä join. muutenkin otin rennommin ja yritin unohtaa koko vauvahomman,yritystä oli ehkä enemmän nyt ennen ovulaatiota kuin sen aikaan. En toki rohkaise viiniä lipittämään mutta ehkä se rentous oli tässä se juttu.😊

Tässä testi! Piti jo kirmata kauppaan ostamaan lisää testejä, että näkee miten vahvistuu 🙈

Onko tää rfsu:n testi? Mulla ei meinannut millään näyttää positiivista tämä testi. Vasta kun oli menkat 5pvä myöhässä näkyi viivaa 🫣

Ei vieläkään tiputtelua! Jos en tietäs että ovis oli KP 15 ja oltiin vain kp6 suojaamattomassa niin olisin varma että olen raskaana. Siis kyllä voi olla huono tuuri että nyt ei tiputtele ja sit taas kun yritetään tiputtelee😓 Meniköhän meillä nyt sit se paras kierto ohi kun oli kunnon limatkin ja kaikki🙄

Superisti onnea @Inkeri123 ! :red-heart:

Täällä toinen tänään aamulla plussannut. En voi uskoa todeksi. Kuukautiset 2 päivää myöhässä, testinä käytin clear bluen testiä, johon piirtyy plus-merkki. Se piirtyi siihen heti ja oli todella vahva ja selkeä.

Projekti esikoinen meillä käynnissä, joten en jotenkin nyt osaa uskoa tätä ollenkaan vielä, kun ekaa kertaa pappia kyydissä. :Speak No Evil Monkey: Ikää mulla 39 vuotta, joten en ees uskalla vielä luottaa tähän hommaan, kun oon niin tietoinen riskeistä näin "kypsällä" iällä.
Onnittelut! 😍😍🫶

Takaisin