Raskaaksi 2023

Onnea plussanneille :Heartred

Täällä haalea haamu tämän aamun testissä - niin haalea ettei kuvaa saanut. Herätin miehen katsomaan, näki kyllä viivan... Harmittaa paljon kun ei tiedä yhtään kierron pituutta, mutta näin ollen epäilen että pitkä kierto tulossa ja kuukautiset myöhässä vasta ensi viikolla.

Ei auta kun odotella... Nyt siis kp 24/22 tai 24/28.

Täällä haalea haamu tämän aamun testissä - niin haalea ettei kuvaa saanut. Herätin miehen katsomaan, näki kyllä viivan... Harmittaa paljon kun ei tiedä yhtään kierron pituutta, mutta näin ollen epäilen että pitkä kierto tulossa ja kuukautiset myöhässä vasta ensi viikolla.

Ootko testannut ovulaatiota ? Silloin kun on vaihteleva kierto niin se mikä dpo on kertoo yleensä enemmän kuin mikä kiertopäivä on menossa 😊

Heippa! Voisin liittyä tähän keskusteluun!

Meillä on 8/2021 esikoinen, joka sai alkunsa OI-hoidoilla. Hänen raskautta ennen koimme useita keskenmenoja ja kemiallisia. Nyt haaveissa toinen lapsi. Puoliso on enemmän tulee, jos on tullakseen -asenteella, minä taas olisin valmis heti ottamaan letrot käyttöön 😂

Nyt on periaatteessa yk1 menossa, vaikkakaan meillä ei ole ehkäisyä ollut esikoisen syntymän jälkeen käytössä ollenkaan. Piinapäivät on todellakin käynnissä, nyt on dpo7-8 menossa ja taistelen koko ajan itseäni vastaan, etten ylianalysoisi oloja ja tekisi jo raskaustestejä 🙈

Oletko käynyt lääkärissä tsekkaamassa mistä kierron pituuden vaihtelu johtuu? Minullakin kuukautisten pituus vaihteli, ja lääkärissä syyksi selvisi se, että pidemmissä kierroissa en ovuloinut ollenkaan, ja lyhyemmät kierrot olivat niitä, joissa ovulaatio tapahtui. Mutta siis tätä ei voi tietää ilman lääkärissäkäyntiä, sinulla voi vaihteluun olla eri syy kuin minulla. Ja tosiaan samasta syystä myöskään ovulaatiotesteistä ei minulla tullut kunnollisia plussia.

Oletko käynyt lääkärissä tsekkaamassa mistä kierron pituuden vaihtelu johtuu? Minullakin kuukautisten pituus vaihteli, ja lääkärissä syyksi selvisi se, että pidemmissä kierroissa en ovuloinut ollenkaan, ja lyhyemmät kierrot olivat niitä, joissa ovulaatio tapahtui. Mutta siis tätä ei voi tietää ilman lääkärissäkäyntiä, sinulla voi vaihteluun olla eri syy kuin minulla. Ja tosiaan samasta syystä myöskään ovulaatiotesteistä ei minulla tullut kunnollisia plussia.
Ok, täytyypä ottaa yhteyttä lekuriin :folded:

Ihanaa, onnea Inkeri123. On sulla siis ilmeisesti kierto ollutkin pidempi jostain syystä ja ovis myöhemmin. Paljon vahvistumista 💖💖💖

Ja Madeleine 83:lle myös paljon onnea 💖💖💖

Beanen ja muut, ei kannata ottaa buranaa oviskipuun. Se on tulehduskipulääke ja ovis on eräänlainen tulehdus, voi ehkäistä tai heikentää sitä... mä olen ajatellut yritysaikana jättää buranat pois ja käyttää vaan panadolia, jos on särkyjä.

Täällä kp6 ja ekat tallettelut tehty 🥰 Eilen hermostuin vähän miehelle kun tuli olo, että minä paljon enemmän toivon vauvaa ja onko hän sittenkään samalla tavalla mukana, kun aiemmin puhui syksystä ja että ootetaan kesän yli.. Mutta saatiin puhuttua puhtaaksi ja nyt on taas hyvä olo. Mieheni ei vaan sillä tavalla tunteitaan näytä ja on paljon kärsivällisempi kuin minä.

Kävin eilen gynellä, kun vaivasi vielä hedelmällisyyteni tila. Hän ultrasi mun munasarjat ja molemmat näytti aktiivisilta ja hyviltä! Hänestä mun hedelmällisyys ei ole heikentynyt. Ei löytynyt mitään kystiakaan tms. Kaikki kunnossa, ja sanoi että biologisesti olen vielä nuori. Sain mielenrauhaa, että uudelleensynnyttäjillä ei mitkään riskit vielä paljoa ennen 38v kohoa. Ei ymmärtänyt miksi se julkisen puolen lääkäri oli katsonut toisen munasarjan heikoksi. Eli ihan turha huoli ja stressi tuli mulle. Mutta nyt on niin huojentunut ja helpottunut olo 🥰 Kannatti käydä. Jos ei puoleen vuoteen tärppää, sanoi että sitten voi ottaa verikokeita ym mutta uskoi ettei siihen ole tarvetta. Ihana gyne, jolle haluan mennä alkuraskauden ultraankin sitten kun toivottavasti käy onnellisesti 🥰

Äidilläni oli paha raskausmyrkytys ja synnyin keskosena, sai mut 38v. Niin tästäkin sain mielenrauhaa, että mulla ei ole merkittävästi raskausmyrkytyksen riski lisääntynyt tälleen iäkkäämpänäkään, kun ei aiemmissa raskauksissa ole ollut. Radi dg ehkä tulee. Ekassa raskaudessa oli yksi arvo desimaalin koholla. Niin se dg pompsahtaa iäkkäämpänä herkemmin kuulemma.

Josba05, paljon vahvistumista sinne 💗💗💗💗 Mullakin vaihtelee kierto.. useammin 23-25 ja välillä 27-28. Gyne, jolla eilen kävin piti tätä ihan normaalina vaihteluna. En usko, että sielläkään mitään isoa ongelmaa ainakaan ja eiköhän se viiva nyt vahvistu 🥰

Heippa! Voisin liittyä tähän keskusteluun!

Meillä on 8/2021 esikoinen, joka sai alkunsa OI-hoidoilla. Hänen raskautta ennen koimme useita keskenmenoja ja kemiallisia. Nyt haaveissa toinen lapsi. Puoliso on enemmän tulee, jos on tullakseen -asenteella, minä taas olisin valmis heti ottamaan letrot käyttöön 😂

Nyt on periaatteessa yk1 menossa, vaikkakaan meillä ei ole ehkäisyä ollut esikoisen syntymän jälkeen käytössä ollenkaan. Piinapäivät on todellakin käynnissä, nyt on dpo7-8 menossa ja taistelen koko ajan itseäni vastaan, etten ylianalysoisi oloja ja tekisi jo raskaustestejä 🙈

Ihanaa nähdä sinuakin taas! 🥰 Toivottavasti tulee plussa helpommin ja ei tarvi enää ikinä menetyksiä kokea. 😍

Meillä on melkein samanikäiset lapset! Kuukausi eroa.

Voisko olla että käytät liian herkkiä testejä tai tulkitset viivanpaikat positiivisina jos aina haamuilee? Jos nyt taas haamuilee, niin kahden päivän päästä pitäisi onneksi näkyä jo selkeää vahvistumista, jos kyseessä raskaus. Tämä Vau:n sivu "miltä näyttää positiivinen raskaustesti" on oikeasti hyvä, kannattaa tutustua! Tuosta näkee miten eri raskaustestit käyttäytyy ja viiva vahvistuu parin päivän välein, jos on kyseessä oikea ja normaali raskaus.

Pingviiniemo ja Reggie oltiin silloin aikanaan samassa ketjussa raskaaksi 2021 vai 2020 mutta muistan molemmat🤗 Meidän kuopuspoika syntyi 15.11.21
Rv 37+0 jälleen käynnistettynä kun riskiraskaus abdominolastian vuoksi joka tehtiin viidennen raskauden jälkeen kun lapsiluvun piti olla siinä🙄

Voisko olla että käytät liian herkkiä testejä tai tulkitset viivanpaikat positiivisina jos aina haamuilee? Jos nyt taas haamuilee, niin kahden päivän päästä pitäisi onneksi näkyä jo selkeää vahvistumista, jos kyseessä raskaus. Tämä Vau:n sivu "miltä näyttää positiivinen raskaustesti" on oikeasti hyvä, kannattaa tutustua! Tuosta näkee miten eri raskaustestit käyttäytyy ja viiva vahvistuu parin päivän välein, jos on kyseessä oikea ja normaali raskaus.
Ei ollut viimeksi viivanpaikka, vaan hcg testi näytti että ns. yritystä oli ollut, mutta kesken meni. Epäilen suuresti että kyseessä oli tuulimuna :( <3 Mut siis käytän pregcheckiä ja apteekin omaa.

Takaisin