Raskaaksi 2023

Paljon onnea Beanen 🥰 Toivon niin, että tällä kertaa kaikki menee hyvin 💖

Josba05, onpa jännää.. toivon paljon vahvistumista sinne!!

Nyt on pakko kommentoida, että tuo Jefarin kommentti ei kyllä ollut mitenkään kohdistettu keneenkään ja oon aika järkyttynyt, jos täällä pitkään raskautta ilman plussaa yrittänyt ei saa todeta "raskautuisimpa minäkin nopeasti", ilman että joku loukkaantuu! Ymmärrän jos Jefar ottaa taukoa.. jos ei voi tunteistaan kirjoittaa ilman pelkoa jonkun loukkaantumisesta. Mä toivon että tämä on semmoinen palsta, josta löytyy ymmärrystä ihan kaikkia kohtaan.. Toivottavasti tulet takaisin Jefar 💖

Ihan super super haalea viiva pregcheck puikkoon tänä aamuna. Näkyy kyllä luonnonvalossa ja keinovalossakin jopa. Kuvaan sitä en ikävä kyllä saa millään :sad001 Kuukautiset lyhyen kierron mukaan nyt 24/22, pitkän 24/32.

Muoks. Kuvassa ei kyllä näy mitään :sad001
Ettei olisi kemiallinen jos oli selkeä plussa raskaustestissä ja se nyt on haalistunut pois?

Kiitos kaikille järjen sanoista❤️ Tänään en testaa mitään, huomenna sit katson miltä näyttää. Taas tyypilliseen tapaan aamuveskillä tuli sitä haaleaa vaaleanpunaista paperiin, todennäköisesti päivällä ei taas tuu mitään. Eli tätä ollut nyt sen neljä päivä et aamulla pikku tuhruu ja päivisin ei enää mitään. Kipuja ei ole. Rinnat turvonneet ja etomista jo havaitsin.
Tämä on mulle eka kerta kun on tuhrua jos tämä jatkuu. Kohdunulkoisessa oli kyllä mutta se oli verisempää ja runsastui kyllä sitten nopeesti siitä. Yhdessä raskaudessa kerran 5+ viikolla oli pieni tuhru. Nyt todella jännittää että voiko eka tuhru raskaus olla normaali raskaus tai että onko ulkoinen tai onko menossa tai mennyt kesken.
Miten muuton jos näin alussa olisi mennyt kesken mutta ei lähde vuotamaan vai alkaako näin aikasessa vaiheessa yleensä aina vuotaan itsekseen?

Ettei olisi kemiallinen jos oli selkeä plussa raskaustestissä ja se nyt on haalistunut pois?
Ei ollut missään vaiheessa "selkeä", vaan epäiltiin lääkärin kanssa että r-testi reagoi ovulaatioon... Ei auta kun odotella. Nyt ainakin tosiaan lyhyen kierron mukaan kuukautiset myöhässä kaksi päivää :folded:

jos ei voi tunteistaan kirjoittaa ilman pelkoa jonkun loukkaantumisesta. Mä toivon että tämä on semmoinen palsta, josta löytyy ymmärrystä ihan kaikkia kohtaan..
No, minä tein plussan lokakuun alussa viime vuonna ja ensimmäinen ajatus oli että voi ei, kauhu valtasi mielen, kamalat liitoskivut tulee taas aikaiseksi ja olen invalidi sitten keskiraskaudessa kuten esikoista odottessa. Kirjoitin siitä tänne ja joku loukkaantui verisesti kun "ottaisin kyllä kivut ihan milloin tahansa että saisin vauvan syliin" ja tämä loukkaantuminen ilmeni esim niin, että minun toiselle kirjoittajalle osoitettuihin suoriin kyselyihin myöhemmin ei vastailtu (ilmeisesti sain mykkäkoulua osakseni tämän hetkellisen ajatuksen takia 🥲). Jouduin suutahtamaan silloin näille, että toivottavasti anonyymipalsta saisi olla paikka jossa saa _kaikista_ tunteista kirjoittaa ihan ilman muiden loukkaantumisen pelkoa.

(Ja kyllä, liitoskivut olivat hirveät jo joskus rv15 mutta sitten onneksi löysin hyvän osteopaatin ja raskaus on ollut erittäin hyvä 🙏)

No, minä tein plussan lokakuun alussa viime vuonna ja ensimmäinen ajatus oli että voi ei, kauhu valtasi mielen, kamalat liitoskivut tulee taas aikaiseksi ja olen invalidi sitten keskiraskaudessa kuten esikoista odottessa. Kirjoitin siitä tänne ja joku loukkaantui verisesti kun "ottaisin kyllä kivut ihan milloin tahansa että saisin vauvan syliin" ja tämä loukkaantuminen ilmeni esim niin, että minun toiselle kirjoittajalle osoitettuihin suoriin kyselyihin myöhemmin ei vastailtu (ilmeisesti sain mykkäkoulua osakseni tämän hetkellisen ajatuksen takia 🥲). Jouduin suutahtamaan silloin näille, että toivottavasti anonyymipalsta saisi olla paikka jossa saa _kaikista_ tunteista kirjoittaa ihan ilman muiden loukkaantumisen pelkoa.

(Ja kyllä, liitoskivut olivat hirveät jo joskus rv15 mutta sitten onneksi löysin hyvän osteopaatin ja raskaus on ollut erittäin hyvä 🙏)
Kyllä miustakin asioista täytyy saada puhua ja purkaa täällä. Olenhan miekin kertonut mm mielenterveysongelmistani, joidenkin mielestä en kai sitten ole sopiva äidiksi. En siis viittaa kehenkään täällä vaan yleisesti.

Laskeskelin et nyt on meillä yrityskierto nro 29.

Tosta tupla ovulaatiosta heräsi ajatuksia. Joo voi olla niin eri ikäiset follikkelit kehittymässä et ne munasolut irtoaa siksi eri aikaan ja sillon se ovis tulee toisen kerran tai sit voi olla samaa kokoluokkaa ffollikkelit yhtäaikaa jolloin munasolut irtoaakin yhtäaikaa ja tulee vain 1 ovulaatio. Voi myös olla että on useampi follikkeli mutta useimmiten muut vaan kuihtuu pois ja se 1 munasolu irtoaa ovulaatiossa. On niin monenlaista variaatio mahdollisuutta niissä kaksois raskauksissa.

Mulla oli tässä kierrossa 2 follikkelia suht samaa kokoa. Ultrassa katsottiin. Saa nähdä tärppääkö 2 vai 1 vai ei yhtään. Vasta dpo4 nyt. Jännän äärellä.

Laskeskelin et nyt on meillä yrityskierto nro 29.

Tosta tupla ovulaatiosta heräsi ajatuksia. Joo voi olla niin eri ikäiset follikkelit kehittymässä et ne munasolut irtoaa siksi eri aikaan ja sillon se ovis tulee toisen kerran tai sit voi olla samaa kokoluokkaa ffollikkelit yhtäaikaa jolloin munasolut irtoaakin yhtäaikaa ja tulee vain 1 ovulaatio. Voi myös olla että on useampi follikkeli mutta useimmiten muut vaan kuihtuu pois ja se 1 munasolu irtoaa ovulaatiossa. On niin monenlaista variaatio mahdollisuutta niissä kaksois raskauksissa.

Mulla oli tässä kierrossa 2 follikkelia suht samaa kokoa. Ultrassa katsottiin. Saa nähdä tärppääkö 2 vai 1 vai ei yhtään. Vasta dpo4 nyt. Jännän äärellä.
Tsemppiä piinapäiviin <3

En voinut ollaan testaamatta, ja kyllä tää oli tässä. Tein 5h pidätyksellä pc liuskan ja haaleempi tai yhtä vahva kuin eilen illalla mutta haalee näille päiville. Tein vielä toisen lyhyemmällä pidätyksellä ( joskus niin tullut mulle vahvemmat viivat) ja vielä haaleempi ja haaleempi kuin eilen. Eli testit haaleenee. Jotenkin en ole edes surullinen kun tän jo aavisti ,se vaan aavistaa kun kaikki ei ole kunnossa. Jos miettii että kahdessa viimeraskaudessa ja myös ulkoisessa sekä tässä edellisen kierron kemiallisessa niin ollut erittäin vahvat viivat siis tässä viimekierronkim kemiallisessa viiva kehittyi päivässä kontrolliviiva vahvuudeksi tuossa pc liuskassa että olen sellainen ihminen jolla hcg nousee hyvin paitsi nyt😕

Vuotoa ei ole aamusen tuhrun jälkeen taas ollut. Milloinkohan sen pitäs alkaa? Voiko käydä niin et joutuu ottaa lääkkeitä että alkaa? Vai tuleeko se spontaanisti näin alussa?

Välillä tulee väärinymmärryksiä, kun ei naamatusten täällä toisiamme nähdä, näiltä ei voi aina välttyä.
Toivomme, että palstalla kaikki tuntevat itsensä tervetulleiksi ja saavat vertaistukea. Sama haave kaikilla ja se on ihan samanarvoinen! :red-heart:

Terveisin ylläpito

Kaikki tunteet ovat mielestäni oikeutettuja, jopa ne negatiiviset ja on hyvä, että on sellainen paikka jonne niitä voi purkaa ja saa mahdollisesti myös vertaistukea. Vaikka tiedän, että jotkut asiat voivat olla toisille todella arkoja aiheita.

Menkkoja ei vielä näy ja eilisiä menkkatuntemuksia ei tänään ole ollut, mutta ei kyllä muita oireitakaan. Tosin edellisessä raskaudessa oireet alkoivat nostaa päätään vasta pari päivää plussan jälkeen, joten ehkä tässä vielä mahdollisuus jouluvauvaan on.

@Beanen 😔💕

Täällä dpo 5, voiko jo alottaa oireiden kuvittelun. 🤣 Viime raskaudessa arvasin olevani raskaana, kun dpo 6 alkoi todella vetinen valkovuoto. Arvatkaa vaan odotanko tätä nyt taas. 🤪

@Beanen olen pahoillani ❤️😭

Täällä kuukautiset myöhässä lyhyen kierron mukaan kolmatta päivää. Aamulla teen uuden testin! Tuntuu alavatsalla juilintaa, vihlaisuja... Rinnat kipeät ja paleltaa-toiveajatteluako? :folded:

Muokattu viimeksi:
Mitä tää on nyt, siis testi on vahvistunut takasin!! Tein eka aamupissasta pc liuskan joka mulle huonoin ajankohta ja oli harmaa haamu. Siitä pidättelin tunnin ja Selkee pinkki plussa!? Eilen kolme testiä haaluja harmahtava plussia ja nyt taas pinkki Selkee plussa? Niin ja tänä aamuna ei tullut enää sitä vaaleenpunaista tuhrua eli sekin loppu? Siis mä en tajua mitään enää kun odotin et kohta alkaa vuoto.

Ero aamupissan ja tunnin pidättelyn jälkeen pc liuskassa ja tosiaan tuosta päivän toisesta pissasta myös pc puikko.

Liitteet

• IMG_20230409_082834.jpg
    IMG_20230409_082834.jpg
    1.5 MB · Katsottu: 156
  • IMG_20230409_082907.jpg
    IMG_20230409_082907.jpg
    1.3 MB · Katsottu: 157
Muokattu viimeksi:
Eihän ne jos laskee että Dpo 11 eka plussa ja vahvistu Dpo 12 mutta sit pysynyt samana eikä ole juuri vahvistunee että ihmeellistä on kyllä. Kauhee kun ei tiedä mihin uskoo. Miehellekkin sanoin että en enää sit ole raskaana että kohta tulee vuoto mutta en mä tiedä enää mitä sanois. Pakko päästä verikokeisiin tiistaina!!

Miul apteekin omaan testiin nopeammin ja hieman selvempi viiva kuin eilen (samanpaksuinen kuin kontrolliviiva) kuvaa en saanut edelleenkään (kädetkin tärisee)... :folded:

Muokattu viimeksi:
Takaisin