Raskaaksi 2023

Uskon sen @Jefar 😊 halusin vain sen takia sanoa, kun se tuon lainauksen perusteella linkittyi niin Beaneen. Toivon teille pikaista hoitojen alkamista ja plussaa sitä kautta, jos ei muuten onnistu 💓

Joo ei ollut todellakaan.
Oon TODELLA pahoillani jos pahoitin jonkun mielen.

Taidan tästä nyt hiljentyä ja hypätä hieman pidemmälle pääsislomalle 🫶🏼

Tsempit kaikille ja plussatuulia kaikille 🤞🏽

Mä en ainakaan ole yhtään pahoittanut mieltäni😊 Suoraan sanoen soisin tän oman plussani kyllä mieluusti pitkään yrittäneelle mutta en silti mitenkään tunne syyllisyyttä. Jotenkin nyt on semmonen olo et halusinko tätä edes ihan varmasti. Toki voi olla että kaikkia ajatuksia nyt nousee sit pintaan kun tää ehkä on totta tai on tällä hetkellä.

Mun piti kommentoida jotain keskustelua, mutta en enää muista yhtään mikä se asia oli vaikka palasin keskusteluissa takasinpäin. 😰😅

@Beanen Mun silmään ainakin viiva vahvistunut! 🤩

Täällä vihdoin ovulaatio ohitettu ja saa jäädä jännittämään ensi viikkoa. 🤗

Tein vielä pc liuskan ja eilisestä vahvistunut hirmusesti ja aamusesta. Aamupäivällä olo puolet haaleempi. Myös puikon tein ja sekin aamupäivästä mielestäni vahvistunut. Ainakin punertaa voimakkaammin. Eli kyllä vahvistuu. Huomenna taas, nyt testitauko😅

Liitteet

• IMG_20230406_132541.jpg
    IMG_20230406_132541.jpg
    1.8 MB · Katsottu: 97
  • IMG_20230406_132546.jpg
    IMG_20230406_132546.jpg
    1.2 MB · Katsottu: 92
  • IMG_20230406_131555.jpg
    IMG_20230406_131555.jpg
    953.6 KB · Katsottu: 96
  • IMG_20230406_133710__01__01.jpg
    IMG_20230406_133710__01__01.jpg
    685.4 KB · Katsottu: 94
Voi kunpa pääsis jo testailemaan, odottavan aika on pitkä 😅 Hienoja viivoja teille tulleet! Nyt tarrasukkia pikkuisiin 😍 Sitä ei jälkeenpäin välttämättä kunnolla muistakaan miten paljon kaikenlaisia tunteita on käyty läpi kun testailee ja yrittää vauvaa. Iloista ja jännittävää pääsiäistä kaikille! 🐥🌸🥰

Auttakaapa. Sosiaalinen lapsettomuus. Meille syntymässä nyt toinen lapsi ja juuri luin miehen siskon somepäivitystä miten hänellä uupumusta ja masennusta. Mies oli hiljattain kysellyt siskoltaan kuulumisia, miten menee ja sanoi että siviilissä hyvin raskasta, anoppi myöhemmin oli avannut että miehen siskoa surettaa että kello käy (on nyt jotain 37-38v?) ja miestä ei löydy, lapset jää tekemättä.

Nyt stressaan ihan hirveästi tapaamisia miehen siskon, lasten tädin kanssa. Uskaltaako mitenkään tässä tilanteessa tukea, osoittaa myötätuntoa tms? Tuntuu että musta on näkynyt kilometrien päähän miten oon ollut esikoisen vauvavuonna hirveän väsynyt ja varmasti siten aiheuttanut kateutta ja surua siskon silmissä. Entä jos tämä toistuu, entä jos voivottelen vauvavuoden raskautta, yöheräilyjä, imetyksen sitovuutta.. tuntuu että joudun jatkossa olemaan ihan eri tavalla tarkkana sanomisteni takia 🙁

Hei, voisitko ottaa, vaikka miehesi, eli hänen veljensä kautta esille, että tänä päivänä voi lapsen hyvin hankkia itsellisesti, ja hän olisi ikänsä puolesta oikeutettu vielä julkisella puolella hoitoihin edullisesti / ilmaiseksi. Asia kannattaisi ottaa esille ajoissa, jotta hän voi sulatella asiaa. Itse olen itsellinen äiti, ja tämä on ollut ihana matka äidiksi. Pitkä stoori, enkö ikinä näin itse suunnittelut, mutta elämä vei ja nhr olen hyvin onnellinen tästä tilanteesta. Se voisi olla ratkaisu myös tädille (ja saisitte itsekin ehkä lapsillenne serkun/serkkuja 🤭❤️💙)

Joo ei mun kommentti missään nimessä ollut tarkoitettu syytöksenä ketään kohti 😧
En minäkään niin ajatellut. Ja oma kommenttini Beanenille oli vain positiivisena kannustimena tarkoitettu, sillä olen samaistunut hänen tilanteeseensa monessa kohtaa (historiassani) enkä ajatellut toteamustani sen pidemmälle! Pahoittelen omasta puolestani myös <3
Mä en ainakaan ole yhtään pahoittanut mieltäni😊 Suoraan sanoen soisin tän oman plussani kyllä mieluusti pitkään yrittäneelle mutta en silti mitenkään tunne syyllisyyttä. Jotenkin nyt on semmonen olo et halusinko tätä edes ihan varmasti. Toki voi olla että kaikkia ajatuksia nyt nousee sit pintaan kun tää ehkä on totta tai on tällä hetkellä.
Huh hyvä jos en aiheuttanut mielipahaa, kun tarkoitin ihan hyvää toteamuksellani ja sitten vasta muiden reaktioista tajusin, että se saattoi olla tökerö vaikka en ajatellut että pitäisikään muotoilla lause kaikkien tilanteeseen sopivaksi ja eihän kukaan voi tietää miksi noin kirjoitin kun en alkanut jäsentelemään taustasyitä. Tarkoitin tsempata tyyliin että toivoa on, sitä ei ole menetetty ja lupaavalta vaikuttaa. Oli vaan niin lyhyt lause ja liian ytimekäs.

Vahvistumisia kaikkien haamuille😍

Täällä ei ole ainakaan vielä alkanut tuhru/vaaleanpunainen vv niinku yleensä päivää ennen kunnon vuotoa alkaa🤔 huomenna pitäis siis menkkojen alkaa oviksesta laskettuna joten jännän äärellä. Jotain kolotuksia on kohdun seudulla, mut nää ei kyl oo sellaisia normi menkkakipuja, kn tuntuu kovalta eikä oo ainakaan auennut niinku yleensä tässä vaiheessa kiertoa, se mikä laskee toiveet on että tissikipu hävinnyt aikalailla kokonaan, vielä ehkä vähän turvonneet kuitenkin. Kauheet mielialanvaihtelut ja itkuherkkyys, lisäksi väsyttää ihan tajuttomasti. Mut nämähän voi kaikki olla pelkkää PMS😅 en intoile, huomenna teen testin ehkäpä jos menkat ei oo alkanu. Tai sitten oon hurja ja odottelen la asti😂
Rauhallista pääsiäistä kaikille🥰

Uusi kuumeilija täällä moi! :) Lyhyesti: esikoisen yritystä takana puoli vuotta, minä 39 vuotta ja mies 46. Felicitaksella kartoitettu kummankin hedelmällisyyttä, kaikki pitäisi olla paperilla suht kunnossa, erityisesti ikään nähden. Apuvälineinä ovulaationmetsästyksessä Oura + Natura Cycles -appit sekä nyt viimeisimpänä villityksenä päätin ottaa myös ovulaatiotestit käyttöön.

Yksityiskohtaisemmin kerroin mm. hedelmällisyyskartoituksen tuloksista ja muusta täällä +35-vuotiaiden ketjussa: https://forum.vau.fi/threads/yli-35-kuumeilevat.1601876/post-4560501

Nyt on kysymys, voiko nainen ovuloida 2x kuussa oikeasti? Tiedän, että on mahdollista mutta kuinka yleistä? Mie nyt tein taas pc liuskan aamulla ja pc puikon äsken, viiva oli vahvempi 30.3 (jolloin olisi ovulaatio pitkän kierron mukaan, miul kierto heittelee 22-32pv) ja nyt vain haamuja r-testissä, joita hädin tuskin näkee. Kuukautiset ei ainakaan vielä ole alkaneet siis, nyt olisi lyhyen kierron mukaan kp 23/22 ja pitkän kierron mukaan kp 23/32. Mitä ihmettä tämä on? Selvät haamut sain r-testiin 23.3 ja 30.3. Ollaan kyllä viime kuukausi pupuiltu joka ikinen päivä :tears:

Muoks. Oviksesta vielä sen verran, että olen ollut ilman hormonaalista ehkäisyä jo pari vuotta (ennen sitä oli pillerit) ja olen luonnollisessa kierrossa tuntenut lähes aina ovulaation sekä seuraillut vuotoja. Epäilys kahdesta ovulaatiosta heräsi näiden puolesta juurikin. Mutta ei auta kuin odotella, että mitä tuleman pitää! Kuukausi vasta yritetty ahkeraan ja tarkkailtu oviksia :folded:

Muokattu viimeksi:
Nyt on kysymys, voiko nainen ovuloida 2x kuussa oikeasti? Tiedän, että on mahdollista mutta kuinka yleistä? Mie nyt tein taas pc liuskan aamulla ja pc puikon äsken, viiva oli vahvempi 30.3 (jolloin olisi ovulaatio pitkän kierron mukaan, miul kierto heittelee 22-32pv) ja nyt vain haamuja r-testissä, joita hädin tuskin näkee. Kuukautiset ei ainakaan vielä ole alkaneet siis, nyt olisi lyhyen kierron mukaan kp 23/22 ja pitkän kierron mukaan kp 23/32. Mitä ihmettä tämä on? Selvät haamut sain r-testiin 23.3 ja 30.3. Ollaan kyllä viime kuukausi pupuiltu joka ikinen päivä :tears:
Se taitaa olla erittäin harvinaista että tulee kaksi ovulaatiota. Myöskään R-testien haamujen perusteella ei oikein voi päätellä onko silloin ollut ovulaatio vai ei, vaan ovulaatiotestit sen ois voinut silloin paljastaa ja varsinkin jos kierrot heittelee selkeästi niin raskautumisen kannalta ovistesteistä voi olla prosessissa apua 😊

Se taitaa olla erittäin harvinaista että tulee kaksi ovulaatiota. Myöskään R-testien haamujen perusteella ei oikein voi päätellä onko silloin ollut ovulaatio vai ei, vaan ovulaatiotestit sen ois voinut silloin paljastaa ja varsinkin jos kierrot heittelee selkeästi niin raskautumisen kannalta ovistesteistä voi olla prosessissa apua 😊
Täytyypä ensi kerran ottaa ovistestit käyttöön. En vaan oikein osaa ymmärtää millainen viivan tulisi olla.

En ole nimittäin ikinä ovista tikutellut, oon aina raskautunut todella helposti. Vuotojen ja kipujen perusteella vaan mietin.
:smiling-eyes:

Täytyypä ensi kerran ottaa ovistestit käyttöön. En vaan oikein osaa ymmärtää millainen viivan tulisi olla

En ole nimittäin ikinä ovista tikutellut
:smiling-eyes:
Käy niissä verikokeissa vielä varmistamassa se hCG, se kertoo sen lopullisen tuloksen.

Tässä on yks mun kierto (keskenmenon jälkeinen) ovisplussaan asti testattuna. Vähän rakeinen ja huono kuva, mutta toisiksi alin on plussa eli dpo-1 ja alin on dpo0 eli ovulaatiopäivä. Seuraavana päivänä dpo0:sta lähti testit taas haalistumaan ja lämpöjen mittaus vahvisti, että ovis oli silloin kun tuli tuo kirkuva plussa eli alin. Mut tässä on vaihtelua yhtä paljon kuin on ihmisiäkin, koska ovulaatio tulee ovisplussasta. Ja kuten näkyy, viiva tulee aina (ei kaikilla tosin?), mutta se vahvuus ratkaisee.

IMG_20220425_061516.jpg

Käy niissä verikokeissa vielä varmistamassa se hCG, se kertoo sen lopullisen tuloksen.

Tässä on yks mun kierto (keskenmenon jälkeinen) ovisplussaan asti testattuna. Vähän rakeinen ja huono kuva, mutta toisiksi alin on plussa eli dpo-1 ja alin on dpo0 eli ovulaatiopäivä. Seuraavana päivänä dpo0:sta lähti testit taas haalistumaan ja lämpöjen mittaus vahvisti, että ovis oli silloin kun tuli tuo kirkuva plussa eli alin. Mut tässä on vaihtelua yhtä paljon kuin on ihmisiäkin, koska ovulaatio tulee ovisplussasta. Ja kuten näkyy, viiva tulee aina (ei kaikilla tosin?), mutta se vahvuus ratkaisee.

View attachment 120956
Kiitos kuvista!

Hitto kun epävarmuus on perseestä! En yhtään usko että tää raskaus jatkuu. Tein pc liuskan ja puikon ja ei kyllä juuri mitään vahvistumista lisäksi tänään dpo13 ja 4+0 ja odotin jo selkeesti vahventuneita viivoja niin ei. Kun vertaa kahteen edelliseen joista toinen ulkoinen niin ei näillä viivoilla juhlita. Laitan kuvat vertailuksi ja siis eka tästä raskaudesta pc liuska ja puikko tänään ja sit kolmas kuva ulkoisesta raskaudesta ja se otettu kun vielä neljä päivää menkkoihin ! Ja vika kuva edellisestä raskaudesta kaksi päivää ennen menkkoja. Tämän takia oon varma että tää ei hyvää tiedä. Onko tää ulkoinen vai joku tuulimuna vai onko kesken menossa /kemiallinen vai onko normaali raskaus kaikesta huolimatta..

Liitteet

• IMG_20230407_105234.jpg
    IMG_20230407_105234.jpg
    304 KB · Katsottu: 98
  • IMG_20230407_105002.jpg
    IMG_20230407_105002.jpg
    966.7 KB · Katsottu: 94
  • Screenshot_20230407-111839~2.jpg
    Screenshot_20230407-111839~2.jpg
    70.8 KB · Katsottu: 96
  • Screenshot_20230407-112405~2.jpg
    Screenshot_20230407-112405~2.jpg
    82.9 KB · Katsottu: 95
Hitto kun epävarmuus on perseestä! En yhtään usko että tää raskaus jatkuu. Tein pc liuskan ja puikon ja ei kyllä juuri mitään vahvistumista lisäksi tänään dpo13 ja 4+0 ja odotin jo selkeesti vahventuneita viivoja niin ei. Kun vertaa kahteen edelliseen joista toinen ulkoinen niin ei näillä viivoilla juhlita. Laitan kuvat vertailuksi ja siis eka tästä raskaudesta pc liuska ja puikko tänään ja sit kolmas kuva ulkoisesta raskaudesta ja se otettu kun vielä neljä päivää menkkoihin ! Ja vika kuva edellisestä raskaudesta kaksi päivää ennen menkkoja. Tämän takia oon varma että tää ei hyvää tiedä. Onko tää ulkoinen vai joku tuulimuna vai onko kesken menossa /kemiallinen vai onko normaali raskaus kaikesta huolimatta..
Tsemppiä piinapäiviin. Menet varmaankin varhaisraskauden ultraukseen? <3

Takaisin