Raskaaksi 2023

Onnea @Metu toivotaan että viivat vahvistuu 🙏😍
@Malttamaton123 oisko siellä jotain häivähdystä👀 mutta vielä on aikaista, toivotaan että lähtee vahvistumaan🙏

Täällä ei taida olla asiaa siirtyä ryhmästä joulukuisiin(kaan)😪 viivat ei näytä vahvistuvan ja mitään oireita ei oo. Olo on todella lannistunut, mutta eipä tässä mitään kai voi kun odottaa. Kuvassa testit dpo13, 15, 16 ja tänään 17.
Hienostihan nuo on vahvistunut 😌 Minulla alkoi oireet aikoinaan vasta viikoilla 6-7, joten älä vielä huolestu😘

Edit. Tähän vielä lisään, että en saanut PCllä itsekään paljoakaan tota vahvempaa viivaa. Digi kertoisi ehkä enemmän ☺️

Hienostihan nuo on vahvistunut 😌 Minulla alkoi oireet aikoinaan vasta viikoilla 6-7, joten älä vielä huolestu😘

Edit. Tähän vielä lisään, että en saanut PCllä itsekään paljoakaan tota vahvempaa viivaa. Digi kertoisi ehkä enemmän ☺️
😇🙏 teen varmaan huomenna digin. Mulla tosin ekassa yrityksessä tuli dpo16 2-3 vkoa mutta sitten 3+ en saanut enää ajallaan ja lopulta km. Eli vaikka se digi huomenna sanoisi 2-3 vkoa niin enpä tiedä auttaako sekään uskomaan että tämä etenis toivotusti🙁 toki jos se sanoo 1-2 niin sitten varmaan mahdollisuudet vielä pienemmät.

Helinä84, ihana kuulla, että tärppäsi noin pian iästä huolimatta ❤ toivon niin että kaikki menee hyvin ❤❤❤

Jefar, mun esikoinen tärppäsi yk9. Toivon niin, että tämä olisi teilläkin the kierto 😍 Paljon plussaonnea!

Metu, ooo selkeä haamu 😍 Paljon onnea!!

Malttamaton122, oiii mäkin näen häivähdyksen viivaa 😍😍😍 Paljon vahvistumista!!

nyyti2, siis mä en ole koskaan testannut kuin kerran raskauksissani.. että en tiedä vahvistuuko se viiva välttämättä kaikilla. Pääsisitköhän verikokeeseen? Jos saisit sieltä varmistusta.

Mulla on kevätsiivousvimma. Eilen tein kirppikseltä parit löydöt vauvalle. Oli niin edullista ja hyväkuntoista, esim kantoliina vain 5€. Olen myös ostanut sekä tyttö- että poikamaista ja unisex vaatetta. Hintaan 0,50-3€/kpl. Hyväkuntoisia, kuin uusia.. Jostain voi tuntua hullulta mutta mulle tää on myös henkistä valmistautumista. Ja jos ei vauvaa saataisikaan, nämä saisi myytyä pois samaan hintaan. Tiedän jo myös mitkä vaunut haluan 😅

Kiitos ❤️
Mulla tai meilläkin on nyt niiiiin positiivinen olo et kyllä se siitä ja oisko the kierto nyt🙈
Just eilen puhuttiin että molempien stressit hövisi kun oli niin hyviä uutisia sieltä polilta 🥰

Oikein eilen kalenteroitiin milloin nyt hommaillaan 😂
Mies sitä taas eilen kysyi että milloin ja itse teki ehdotuksia 🙈
Eilinen jötettiin välistä mutta tänään ja huomenna vielä (ovista ennustaa huomiselle, tikut vielä ei siltä näytä)

@Helinä84 Paljon onnea ja tarrasukkia matkaan! ❤️

@Sumii Varmaan vähän laittanut kiertoa sekaisin, mut ei tuo onneks paljon näytä silti venyneen ja varmaan sit normalisoituu nopsaa kyllä 😊

@Valora Enemmän kai se ikä vaikuttaa just munasolujen hedelmöittymiskelpoisuuteen, mut keskenmenoja on kyllä oikeesti yllättävän paljon ikäluokista huolimatta. Harmillisesti ne taitaa vaan vielä olla melko tabu, eikä niistä puhuta ehkä niin paljon kuin pitäisi ☹️ Tosi yksilöllistä kyllä, et missä ajassa hedelmällisyys sit alkaa laskea. Mun oma äiti sai lapsen (ihan täysin terveen) vielä +40v.

Ja mullakin on jo kunnon ekan vuoden vaatevarasto valmiina unisexia (sellasta vaatetta, mitä hankkisin joka tapauksessa) kirppiksiltä, jos ei lasketa niitä kausivaatteita yms. Oon laskenu, että määrällisesti ollaan jo satasia voitolla vs. jos ostas uutena. Oon vielä ollu tosi tarkka et mitä maksan ja et on hyvää laatua, yökkärit vaan vetoketjullisia yms. ja silti pahvilaatikollinen jo kertynyt. Löytyy kans kaukalopussi ja lämpöpussi rattaisiin 😂 Ja vaunuja vertaillut, mut yritän jättää sen miehelle niin saa jonkun osa-alueen hän itse hoitaa 🤭 Britaxit ois ehkä kivat mut jotenkin ne oli tosi matalan oloset ku bussipysäkillä jonku rattaita kattelin? Sen siivousvimman voisin kyl tarvita meidänkin kotiin...

@Metu Onnittelut! ❤️ Toivotaan et lähtee hyvin vahvistumaan, tarrasukkia 😍

@Jefar Näin karkeasti yleistäen miehillä tuntuu olevan vähän huono käsitys, että miten kannattaisi tai voisi optimoida sen raskautumisen 🤭 Oon käsittäny et parin päivän väleinhän ja just ennen ovulaatiota ois niitä huippuja, niin siellä ois jo valmiina tallettelut kun ovis tulee 😁

@Malttamaton123 Mä en valitettavasti vielä tuosta erota, mut oireet saattaa kyllä puhua puolestaan! Ehkä ennemmin nään viivanpaikan, mut voi liittyä kyl ihan näyttöasetuksiinkin jos osa siinä näkee 😄 Lähtispä vahvistumaan ❤️

@Nyyti2 Kyllähän toi hyvin kerkee vielä vahvistua! Useemmalla ilmeisesti toi kokemus, että ennen dpo20-25 ei oikeesti oo alkanu edes vahvistua. Ymmärrettävää, että pelottaa luottaa, varsinkin jos on ollut epäonnea matkassa. Niin monta liikkuvaa osaa ja tekijää varsinkin alussa! Voithan toki toisen merkkistäkin testiä testailla, jos siltä tuntuu 😊 Voimia ❤️

Huh, pahoittelut kilometriviestistä 😂🤭

@Helinä84 Paljon onnea ja tarrasukkia matkaan! ❤️

@Sumii Varmaan vähän laittanut kiertoa sekaisin, mut ei tuo onneks paljon näytä silti venyneen ja varmaan sit normalisoituu nopsaa kyllä 😊

@Valora Enemmän kai se ikä vaikuttaa just munasolujen hedelmöittymiskelpoisuuteen, mut keskenmenoja on kyllä oikeesti yllättävän paljon ikäluokista huolimatta. Harmillisesti ne taitaa vaan vielä olla melko tabu, eikä niistä puhuta ehkä niin paljon kuin pitäisi ☹️ Tosi yksilöllistä kyllä, et missä ajassa hedelmällisyys sit alkaa laskea. Mun oma äiti sai lapsen (ihan täysin terveen) vielä +40v.

Ja mullakin on jo kunnon ekan vuoden vaatevarasto valmiina unisexia (sellasta vaatetta, mitä hankkisin joka tapauksessa) kirppiksiltä, jos ei lasketa niitä kausivaatteita yms. Oon laskenu, että määrällisesti ollaan jo satasia voitolla vs. jos ostas uutena. Oon vielä ollu tosi tarkka et mitä maksan ja et on hyvää laatua, yökkärit vaan vetoketjullisia yms. ja silti pahvilaatikollinen jo kertynyt. Löytyy kans kaukalopussi ja lämpöpussi rattaisiin 😂 Ja vaunuja vertaillut, mut yritän jättää sen miehelle niin saa jonkun osa-alueen hän itse hoitaa 🤭 Britaxit ois ehkä kivat mut jotenkin ne oli tosi matalan oloset ku bussipysäkillä jonku rattaita kattelin? Sen siivousvimman voisin kyl tarvita meidänkin kotiin...

@Metu Onnittelut! ❤️ Toivotaan et lähtee hyvin vahvistumaan, tarrasukkia 😍

@Jefar Näin karkeasti yleistäen miehillä tuntuu olevan vähän huono käsitys, että miten kannattaisi tai voisi optimoida sen raskautumisen 🤭 Oon käsittäny et parin päivän väleinhän ja just ennen ovulaatiota ois niitä huippuja, niin siellä ois jo valmiina tallettelut kun ovis tulee 😁

@Malttamaton123 Mä en valitettavasti vielä tuosta erota, mut oireet saattaa kyllä puhua puolestaan! Ehkä ennemmin nään viivanpaikan, mut voi liittyä kyl ihan näyttöasetuksiinkin jos osa siinä näkee 😄 Lähtispä vahvistumaan ❤️

@Nyyti2 Kyllähän toi hyvin kerkee vielä vahvistua! Useemmalla ilmeisesti toi kokemus, että ennen dpo20-25 ei oikeesti oo alkanu edes vahvistua. Ymmärrettävää, että pelottaa luottaa, varsinkin jos on ollut epäonnea matkassa. Niin monta liikkuvaa osaa ja tekijää varsinkin alussa! Voithan toki toisen merkkistäkin testiä testailla, jos siltä tuntuu 😊 Voimia ❤️

Huh, pahoittelut kilometriviestistä 😂🤭

Joo näinhän se oli ja muistanko oikein et vielä ovispäivä ja päivä sen jälkeen on hyvät 👌🏽

Hälle yritin selittääkkin et on hyvä et niitä siimapäitä ois valmiina siellä (meillä joskus kielimuuriakin)

Noihin hankintoihin niin meillä valmiina esim sänky (saatu), unipesä, imetystyyny, rintapumppu, sitteri, ”koliikki” keinu, neulottuja/virkattuja juttuja. Kaikki halvalla käytettynä/itsetehty
Oon pidättäytyny vaatteiden yms ostamisesta 🙈

Vaunujen yms hintoja seuraan.

Ainiin!
Kuinka moni on suunnitellut lapsimessuille menoa? Täällä liput jo hankittuna 🥰

@Jefar Joo just noin, toki kun ovulaatiotikussa näkyy plussa, niin siitä viel menee muutamia tunteja ovulaatioon. Toki jos siitä vaikka jo 14h tapahtuu ovulaatio niin seuraava pv saattaa olla jo liian myöhäänkin.
Ja mä en uskalla lapsimessuille, kun meidän yrityksen alotus ei oo julkista, vaikka kiinnostaiskin 🤭

@Jefar Joo just noin, toki kun ovulaatiotikussa näkyy plussa, niin siitä viel menee muutamia tunteja ovulaatioon. Toki jos siitä vaikka jo 14h tapahtuu ovulaatio niin seuraava pv saattaa olla jo liian myöhäänkin.
Ja mä en uskalla lapsimessuille, kun meidän yrityksen alotus ei oo julkista, vaikka kiinnostaiskin 🤭

Mie meen siskon ja siskon lasten kanssa :)
toki muutama kk sitten sisko ihmetteli mistä edes tiedän milloin on lapsimessut :D :D

1680253787169.png

Mä oon koittanut tätä kattella talletteluja ajoittaessa eli tähdätä ainakin tohon pari päivää ennen ovista. Toki itellä on niin epäsäännöllinen kierto kun saattaa olla kolmekin viikkoa heittoa kierron pituudessa, että tuottaa vähän haastetta yrittää ennustaa milloin se ovulaatio mahtaisi olla. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

View attachment 120750
Mä oon koittanut tätä kattella talletteluja ajoittaessa eli tähdätä ainakin tohon pari päivää ennen ovista. Toki itellä on niin epäsäännöllinen kierto kun saattaa olla kolmekin viikkoa heittoa kierron pituudessa, että tuottaa vähän haastetta yrittää ennustaa milloin se ovulaatio mahtaisi olla. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Tääkin 👌🏽

Mut siinäpä se kun varmuudella ei etukäteen voi tietää milloin se dpo0 on et ajoittaa juuri oikein esim 2pv ennen.

Niinhän ne lääkäritkin sano että säännölliset yhdynnät esim 2-3pv välein kokonkierron ajan on se varmin

@turotus hei onko sulla muita mittauskeinoja oviksen metsästykseen? Mullakin on vaihteleva kierto ja parhaan avun löysin just ovistikuista ja lämpötilan mittaamisesta ja siitä löytyykin lisää infoa tuolta BBT keskustelusta. Mulle esim selvis että mun ovis ei ole koskaan kierron puolivälissä vaan follivaihe ja luteaalivaiheet on eri pituiset.

@turotus hei onko sulla muita mittauskeinoja oviksen metsästykseen? Mullakin on vaihteleva kierto ja parhaan avun löysin just ovistikuista ja lämpötilan mittaamisesta ja siitä löytyykin lisää infoa tuolta BBT keskustelusta. Mulle esim selvis että mun ovis ei ole koskaan kierron puolivälissä vaan follivaihe ja luteaalivaiheet on eri pituiset.
Joo, lämpöjä oon mitannut useemman vuoden jo ihan sen takia että tietää suurinpiirtein millon menkat alkaa. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Ovistikkuja en oikeen tykkää käyttää, koska niitä saattaa kulua ihan kiitettävästi kun ovis on vaihdellut kp 17 ja kp 40 välillä.

Tänne onkin muutamia plussia tullut viime kerran jälkeen. Paljon vauvaliimaa haamuilijoille ja plussan saaneille ❤
Täällä keskenmenon jälkeen kp 18 menossa. Parina päivänä tuntui pientä tuikkimista "kohdunsuulla" ja tänään vähän jomottanut oikealle alavatsaan. Oiskohan sieltä jotain irronnut/irtoamassa 😍. Tallettelut olisi ainakin osunut nappiin tähän asti. Ollaan pyritty joka toinen päivä heiluttelemaan peittoa. Toivotaan tulosta vaikka odotukset ei hirveen korkealla ole, koska keskenmenosta vasta kroppa toipumassa. Olisihan se ihana saada Joulu vauva 😍

Iltatähti89, metu ja ros4, ihana kuulla että on muitakin vauvantarvikkeisiin jo hurahtaineita 😅😅😅 Mutta tosiaan.. vähitellen kun ostelee käytettynä valmiiksi, niin siinä säästää satoja euroja! Olen myös ostanut mamaleggareita ja paitoja hintaan pari euroa kappale.. Aventin rintapumpun ja käytettynä avaamattomia uusia tutteja, ihan "pilkkahintaan." Että alkaahan tuota varastoa jo olla 🙈

Alan nyt pitää kuukautiskierrosta päiväkirjaa.. päivittäin vähän tarkkailla oireita. Josko alkais luonnollisesti erottaa selkeämmin milloin on ovulaatio. Mutta hedelmällinen aikahan alkaa siinä kohtaa kun muutama päivä kuukautisista alkaa tulla semmoista venyvää ja liukasta eritettä. Se on hyvä siittiöille. Ja nehän oottelee jopa 5vrk munasolua.. Tämä on testattu, koska mun kuopus tärppäsi niin, että seksiä oli päivä kuukautisten loputtua. Sitten mies oli reissussa ja olin varma että kierto meni hukkaan. Ei mulla ole voinut olla ovulaatio kuin aikaisintaan kp10, niitten täytyi siellä ootella 4-5vrk!

Iltatähti89, metu ja ros4, ihana kuulla että on muitakin vauvantarvikkeisiin jo hurahtaineita 😅😅😅 Mutta tosiaan.. vähitellen kun ostelee käytettynä valmiiksi, niin siinä säästää satoja euroja! Olen myös ostanut mamaleggareita ja paitoja hintaan pari euroa kappale.. Aventin rintapumpun ja käytettynä avaamattomia uusia tutteja, ihan "pilkkahintaan." Että alkaahan tuota varastoa jo olla 🙈

Alan nyt pitää kuukautiskierrosta päiväkirjaa.. päivittäin vähän tarkkailla oireita. Josko alkais luonnollisesti erottaa selkeämmin milloin on ovulaatio. Mutta hedelmällinen aikahan alkaa siinä kohtaa kun muutama päivä kuukautisista alkaa tulla semmoista venyvää ja liukasta eritettä. Se on hyvä siittiöille. Ja nehän oottelee jopa 5vrk munasolua.. Tämä on testattu, koska mun kuopus tärppäsi niin, että seksiä oli päivä kuukautisten loputtua. Sitten mies oli reissussa ja olin varma että kierto meni hukkaan. Ei mulla ole voinut olla ovulaatio kuin aikaisintaan kp10, niitten täytyi siellä ootella 4-5vrk!

Oon huomannut omissa kierroissa että ne ns.eggis eritteet alkaa n.kp 9-10 ja lh huippu havaittu sitten kp13 eli ovis sitten ois kp14, loppuu kun seinään n kp 15-16.

Nyt on oikein kunnolla yrittämällä yritetty tää hedelmällisyys aika 🙈 🤞🏽
Oonkin lomalla sitten kun alkaa kärvistely viikko 😂

Pitkästä aikaa taas täällä tällasilla uutisilla vuorostaan. Kyseessä _ei_ ole aprillipila 😄 Entuudestaan lapsi v. 2020 ja tässä välissä pitkä yritys ja yksi keskenmeno (viikolle 12+6 saakka kerinnyt tuulimuna). Alan olemaan jo vanha (täytän syksyllä 37), joten tuulimuniin pitää varautua, mutta nyt on tunne, että näin oli tarkoitettu ja tämä menee hyvin. Yritän ainakin pysyä positiivisena 🤞

Liitteet

• 20230401_134540.jpg
    20230401_134540.jpg
    2.4 MB · Katsottu: 195
Onnea kaikille plussista🥰
Eikös täällä rupea olemaan testipäivät kohta lähellä muutamilla? Mulla olis varmaan keskiviikkona ensimmäinen päivä jolloin vois testata, mut katotaan onko tässäkään kierrossa tarvetta.
Täällä dpo7 ja tässä kierrossa ollut jos jonkinmoista kolotusta, ja kiristystä. Kohtu tuntuu jotenkin tosi "kireeltä" ja väsyttää ihan tajuttomasti koko ajan. Tissit ei oikeestaan ole ollenkaan kipeet, mikä on kyl kummallista.
Oliks muita suurinpiirtein samoilla päivillä? 😊

@Jefar toivotaan tosiaan kunnon plussa-aaltoa, erityisesti meille pitkään yrittäneille😍

Lapsimessut oli kyllä hyvät viime vuonna, kannattaa mennä jos kutsuu ja mahdollista! Aiotaan mennä tänäkin vuonna lasten kanssa. Mutta en voi lasten nähden ostella vauvajuttuja.. hitsi 😅

Takaisin