Raskaaksi 2023

@Lilja35 ei oo kyllä mitään kauhean selviä oireita, siks toi testailukin vähän jänskättää🙈ja toisaalta en haluis turhia toiveita ennen kun menkat on myöhässä. Valkovuotoa on ollut reilummin, tänään on kyllä ollut vähän sellaista menkkatyylistä tunnetta alavatsalla, ehkä huomenna pitäs menkat alkaa👀
@Empsu94 kiitos, tsempit sinne myös viimosiin piinapäiviin, toivotaan parasta🙏😍

Täällä kp 1 näillä näkymin.
YA 9/22, mutta ekat menkat alkoi vasta 1/23 täysimetyksen (ja 6kk jälkeen nesteiden osalta täysimetyksen) vuoksi (vasta 10kk synnytyksestä!).
Rucolat, raudat, foolihapot sun muut päivittäin poskeen, raitisilmaliikuntaa ja talletteluja useammin 🤔😊 Ja tukkupakkaus raskaustestejä.

Muoks.

Muokattu viimeksi:
Ei kai se ovulaatiosta johdu? Raskaustestihän on joko + tai - sen hcg perusteella, ovistestihän voi positiivisena vaan tukea/ennakoida tota raskaustestin posia, jos tosiaan sieltä r-testistä positiivinen löytyy. Laita kuvaa tänne testistä, jos haluat, voidaan yhdessä porukalla pohtia 😊
Edit siis selvennyksenä ovulaatio ei voi näkyä raskaustestissä, mutta raskaus saattaa näkyä joskus ovulaatiotestissä.
Itseasiassa raskaustesti saattaa reagoida jos on ovulaatio päällä. Mulle tais nimittäin käydä just näin ja tästä aiheesta googletin viimeks eilen.

Huutelen täältä sivusta vaan, että korkea lh-taso ja ovulaatio voi näkyä herkässä raskaustestissä. Mulla näkynyt monta kertaa, yleensä se himmeä viiva tosin tulee näkyviin vasta testiajan jälkeen. 😗
Mulle tais käydä myös näin mutta ihan testiajalla tuli.

Vautsi Sagaluna, mäkin haaveilen että vielä kaksikin lasta saisi tulla ja ikäni puolesta tarvisi sitten lyhyellä ikäerolla.. miten sulla meni edellinen raskaus ja vauva-arki tuon kuopuksen kanssa? Jos saa kysyä.. että uusi raskaus jo toiveissa :) mä haluaisin myös kokea lyhyen ikäeron lapsilla..

Mulla iso pohdinta ollut täällä viimeiset pari viikkoa kun mulle tarjottiin vakkarityötä, mutta viereisestä kaupungista. Päädyin etten ota sitä, koska perheen arjen kannalta ja taloudellisesti parempi toistaiseksi, että työpaikka on lähellä. Kevyempi työ myös raskausaikana. Että oli vaikea päätös kun tää vakkarityö olisi myös ollut mielenkiintoisempi. Mutta uraa ehtii tehdä vielä seuraavat 30v. Nyt on perheen aika. Tässä nykyisessä työssä on myös etäpäiviä.. niin paljon helpompaa raskausvaivoissa. Vaikka tuo vakityö olis ratkaissut talousstressiä. Niin nyt tiedän kuitenkin että ainakin seuraavat 1,5v on tätäkin työtä :) Ja siitä tosi kiitollinen. Tässä kuussa selvisi tän työn jatko.

On: on tää vaa niin s*#tanasta :Grimacing Face:
Kp 41! Mulla ei ikinä oo ollut näin pitkää kiertoa. Ennen esikoista ehkä 38 oli pisin kun oli epäsäännöllisyyttä, mut voi jestas nyt :Angry Face: Tuntuu tosi epäreilulta ja paskamaiselta miten sitä voikin olla näin sekavaa kaikki. Ensin tulee ainakin olettaakseni normaaliin aikaan ovulaatio oireiden perusteella, sit teen raskaustestin johon ilmestyykin hailura toinen viiva. Samasta pissasta teenkin ovulaatiotestin johon pärähtää 2 vahvaa viivaa heti. Uskallan innostua. Toistan tän saman kuvion vielä kahdesti seuraavana päivänä ja ovisplussa pysyy vahvana sekä raskaustestin toinen viiva inan verran tummenee. Sit jonkun ajan päästä teen digin, ei raskaana, muita raskaustestejä, negaa. Ehdin kertomaan miehelle ja yhdelle toiselle tärkeälle henkilölle tästä joka äh ärsyttää, vaikka tiedänkin ettei tää heille oo näin sekavaa mitä mulle. Tuli sellanen olo et kuvittelinko kaiken, oliko tää kemiallinen vai what.
Kierto vaan venyy ja venyy eikä menkkoja kuulu ei näy. Sit vihdoin tajuan et oisko mulla voinu olla oikeesti ovulaatio niin myöhään tai peräti oisinko ovuloinut kahdesti tässä kierrossa. Googletin asiaa ja kyllä, herkkä raskaustesti voi näyttää ovulaation. No täähän selittäis mut hitto et on hämmentävää ja tympeetä. Tissit on ollut tosi kipeet nyt useamman päivän ja mieliala äreä ja hermot kireellä. Toivottavasti enteilis menkkoja asap niin pääsis uuteen kiertoon.

Voiko ovulaatio tulla kahdestikin kierron aikana? 😮

"Voiko ovulaatio tapahtua useammin kuin kerran kierron aikana? Kyllä, ovulaatio voi tapahtua kaksi kertaa kierron aikana, mutta tämä tapahtuu yleensä suunnilleen samaan aikaan. Epäidenttiset kaksoset saavat alkunsa kahden eri munasolun ovulaatiosta."
- lainaus Clearbluen sivulta

@Celestia niin, mä tonne totesinkin jo tuon lainaamasi viestin jälkeen, että täytynee myöntää olleensa väärässä 😄 Herkät raskaustestit kun voi lukea hCG:ksi sen runsaan LH:n. Eli tavallaan, jos niitä testejä käyttää ns. väärin (väärään aikaan kiertoa ja/tai väärästä virtsasta), niin ne voi myös harmillisesti näyttää väärin.
Toivottavasti toi sun tilanne selkenee! Voihan se olla raskaus, myöhänen ovulaatio, kemiallinen tai sitten ne kaksikin ovulaatiota, tai joku muu tekijä joka laittaa kierron ja hormonit sekaisin.

Muokattu viimeksi:
Vautsi Sagaluna, mäkin haaveilen että vielä kaksikin lasta saisi tulla ja ikäni puolesta tarvisi sitten lyhyellä ikäerolla.. miten sulla meni edellinen raskaus ja vauva-arki tuon kuopuksen kanssa? Jos saa kysyä.. että uusi raskaus jo toiveissa :) mä haluaisin myös kokea lyhyen ikäeron lapsilla..

Mulla iso pohdinta ollut täällä viimeiset pari viikkoa kun mulle tarjottiin vakkarityötä, mutta viereisestä kaupungista. Päädyin etten ota sitä, koska perheen arjen kannalta ja taloudellisesti parempi toistaiseksi, että työpaikka on lähellä. Kevyempi työ myös raskausaikana. Että oli vaikea päätös kun tää vakkarityö olisi myös ollut mielenkiintoisempi. Mutta uraa ehtii tehdä vielä seuraavat 30v. Nyt on perheen aika. Tässä nykyisessä työssä on myös etäpäiviä.. niin paljon helpompaa raskausvaivoissa. Vaikka tuo vakityö olis ratkaissut talousstressiä. Niin nyt tiedän kuitenkin että ainakin seuraavat 1,5v on tätäkin työtä :) Ja siitä tosi kiitollinen. Tässä kuussa selvisi tän työn jatko.
Heippa Valora! 😊 Ihana kuulla että siellä ollaan suurperhetavoitteissa. Toivotan kaikkia mahdollisia onnistumisen tuulia sinne ja muillekin ketjulaisille! 💫💖 Edessäsi on paljon jännittävää, iloista aikaa ja hienoa että tiedät jo nyt että kaksikin lapsukaista saisi siunaantua. 😊 Työasia on tärkeä että on itselleen ja tilanteelleen mieluisa vaihtoehto, kummasti lisää mielenrauhaa. Usein raha-asiatkin järjestäytyvät jotenkin tiukempina aikoina ja palaavat myöhemmin uomilleen.

Kiitos kysymästä - olen ollut kotiäitinä esikoiseni syntymästä saakka ja itse asiassa täysin tiedottomana asiasta selvisi vaikeassa synnytyksessä että hän on kehitykseltään vammautunut ja tällä hetkellä täysin avustettava kaikessa. (Anteeksi - en halua pelotella ketään - tämä oli vain äärimmäisen huonoa tuuria!) Kaksi muuta lasta ovat terveitä ja arjesta on kiitos selviydytty suht hyvin mielestäni kaiken kaikkiaan, väsymys on isosti ollut läsnä niin raskaus- kuin synnyttäneenä, ja + paino heilunut + - 40kg. Ängen elämään kaikennäköistä oikein mieluisaa tekemistä ja projekteja, kotiarjen lisäksi ja välillä sammuu kuin lapsi, pitäen usein "latautumispäiviä" , niin se on jeesannut väsymyskaudet. 😊
Oli ihmisellä minkälainen tilanne vaan, niin siihen kasvaa ja asioihin ihmeellisesti sopeutuu. Tsemppiä sinne ja kaikille kuumeilijoille! 💖💫😊🙏

Sori pitkä postaus! Jospa kevät saisi tässä ketjussakin itämään uusia alkuja 💖

Pitkät päivät on edessä mutta erittäin positiivista on se että jo tällä viikolla pääsee testailemaan! Tosin vasta sunnuntaina kun dpo8, mutta silti 🥳 Onko muita testailee tällä viikolla?

Eilen saatiin vielä onnistunut talletus ja nyt voi hetken hengähtää 😅 Saatiin talleteltua jokatoinen päivä, tänään ei olekaan enää ovistuntemuksii, eilen ja toissapäivänä pisteli.

Nyt ei muutaku, ruoanlaittoon. Tein ekaa kertaa elämässäni ruokalistan tälle viikolle, katsotaan miten käy. Eiku perunamuusin tekoon 😋 Jos vähän helpottais arkea kun olis valmiiksi mietittynä mitä sitä laittaa. Säästäisi samalla ehkä pennosiakin 😌

Pitkät päivät on edessä mutta erittäin positiivista on se että jo tällä viikolla pääsee testailemaan! Tosin vasta sunnuntaina kun dpo8, mutta silti 🥳 Onko muita testailee tällä viikolla?

Eilen saatiin vielä onnistunut talletus ja nyt voi hetken hengähtää 😅 Saatiin talleteltua jokatoinen päivä, tänään ei olekaan enää ovistuntemuksii, eilen ja toissapäivänä pisteli.

Nyt ei muutaku, ruoanlaittoon. Tein ekaa kertaa elämässäni ruokalistan tälle viikolle, katsotaan miten käy. Eiku perunamuusin tekoon 😋 Jos vähän helpottais arkea kun olis valmiiksi mietittynä mitä sitä laittaa. Säästäisi samalla ehkä pennosiakin 😌
Mä testaan kans su ekaa kertaa😁 Vaikka ei oo mitään odotuksia tästä kierrosta.
Kävin just papakokeessa, ja miten hitolla mun kohdalle osuu aina harjoittelija😂 voi helkatti kun on alapää hellänä🤣

Täällä oletettavasti dpo 8, flo ennustelee menkkoja sunnuntaille. Taidan testata vasta sitten jos menkat myöhästyy, koska aikaisin plussa jonka olen ikinä saanut on tainnut olla dpo 13. Nyt ei ole testejä kaapissa niin saatan jopa pysyä suunnitelmassa. :No Evil Monkey:

Mä testaan loppuviikosta, jos oireita ☺️

Takaisin