Niin itse siis oon ajatellut, että en haluaisi vielä silloin testata, kun tuo kemiallisen mahdollisuus on olemassa. Eli aloittaisi testailut vasta kun suurin riski siihen on ohi, mutta kun tosiaan tuota kemiallisen raskauden kestoa ei mistään löydä. Tosin on myös hyvin mahdollista, että sitten kun yritys alkaa niin oon malttamattomana jo dpo 6 valmiina testailemaanOon miettinyt samaa. Tai oon miettinyt kemiallisen ja varhaisen keskenmenon eroja - vai ovatko sama asia? Sain edellisessä kierrossa haalean viivan dpo13, joka vahvistui snadisti, ja meni lopulta kesken dpo18, jolloin testi nega. Ymmärtääkseni kemiallinen ei vahvistu testissä ja näkyy vaan pari päivää kunnes katoaa?
Mutta en tiedä. En sit toisaalta tiedä haluaisinko etsimällä etsiä kemiallista. Ymmärrän, että se saattaa lohduttaa, että jotain kiinnittymistä ehkä yrittänyt tapahtua, mutta lopulta aika perseestä myös tietää että tyyppi ei pysynyt mukana. Mutta tähän on monta eri mielipidettä!
Varhainen keskenmeno johtuu yleensä kromosomipoikkavuudesta, ja siihen kuuluu kaikki alle 12 vkoa asti kestäneet raskaudet. Kemialliseen on ilmeisesti usein tuo sama syy, mutta se keskeytyy heti alkion kiinnittymisen jälkeen, ja käsittääkseni näiden esiintyvyys on arviolta suurempi kuin varhaisten keskenmenojen. Jossakin luki että myös implantaation epäonnistuessa kyseessä olisi kemiallinen. Etsin englanniksi vielä lisää tietoa ja siellä puhuttiin 5 viikosta kemiallisen kestona, mutta viikot taidetaan laskea eri tavalla Suomessa? Ihan mielenkiintoista nämä, joten täytynee selvitellä lisää