Raskaaksi 2023

Oon miettinyt samaa. Tai oon miettinyt kemiallisen ja varhaisen keskenmenon eroja - vai ovatko sama asia? Sain edellisessä kierrossa haalean viivan dpo13, joka vahvistui snadisti, ja meni lopulta kesken dpo18, jolloin testi nega. Ymmärtääkseni kemiallinen ei vahvistu testissä ja näkyy vaan pari päivää kunnes katoaa?

Mutta en tiedä. En sit toisaalta tiedä haluaisinko etsimällä etsiä kemiallista. Ymmärrän, että se saattaa lohduttaa, että jotain kiinnittymistä ehkä yrittänyt tapahtua, mutta lopulta aika perseestä myös tietää että tyyppi ei pysynyt mukana. :smiling-eyes: Mutta tähän on monta eri mielipidettä!
Niin itse siis oon ajatellut, että en haluaisi vielä silloin testata, kun tuo kemiallisen mahdollisuus on olemassa. Eli aloittaisi testailut vasta kun suurin riski siihen on ohi, mutta kun tosiaan tuota kemiallisen raskauden kestoa ei mistään löydä. Tosin on myös hyvin mahdollista, että sitten kun yritys alkaa niin oon malttamattomana jo dpo 6 valmiina testailemaan:tears:
Varhainen keskenmeno johtuu yleensä kromosomipoikkavuudesta, ja siihen kuuluu kaikki alle 12 vkoa asti kestäneet raskaudet. Kemialliseen on ilmeisesti usein tuo sama syy, mutta se keskeytyy heti alkion kiinnittymisen jälkeen, ja käsittääkseni näiden esiintyvyys on arviolta suurempi kuin varhaisten keskenmenojen. Jossakin luki että myös implantaation epäonnistuessa kyseessä olisi kemiallinen. Etsin englanniksi vielä lisää tietoa ja siellä puhuttiin 5 viikosta kemiallisen kestona, mutta viikot taidetaan laskea eri tavalla Suomessa? Ihan mielenkiintoista nämä, joten täytynee selvitellä lisää :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Mulla alkoi siis viimekierrossa menkat ajallaan ja tuli vahva plussa että kemiallisessakin voi tulla kunnon plussa jo aikasin.

Muokattu viimeksi:
@Empsu94 ainakin mitä mä parin minuutin googlauksella löysin oli että on myös normaalia kemiallisessa että menkat alkaa joitain päiviä myöhässä, mutta ei tietysti kaikilla välttämättä ala myöhässä, ja plussa voi näkyä menkkojen alkamisen jälkeenkin testeissä joten sekään ei valitettavasti pelasta, paitsi että jättää testaamatta ennen menkkoja ja ei testaa jos menkat tulee ajallaan 🤔 mutta sitä että kuinka paljon pitäisi odottaa ennen kuin ei laskettais enää kemialliseksi, niin oon ymmärtänyt että kemialliseksi ei määritetä enää sitten kun raskaus voidaan todeta ultralla, ja se on mun muistaakseni siinä 6 viikon kohdalla (kp1:stä lähtien).

@Metu kuulostaisi kyllä järkevältä, koska kliinisestä raskaudesta (=näkyy ultrassa) noissa englanninkielisissä lähteissäkin puhuttiin "chemical vs. clinical pregnancy". Mutta käytännössä ei kai tuota kemiallisen mittaamista voi sitten välttää, seurailee vaan vahvistuuko viivat ja pysyykö matkassa. Sinänsä hieman lohdullista, että mitä varhaisempi sitä todennäköisemmin syy on kromosomipoikkeavuudesta eikä alkio olisi ollut elinkelpoinen. Eli ettei ole itse aiheutettua ainakaan tai olisi voinut siihen vaikuttaa.

Vähän aiheen ohi, mutta omalla äidilläni tuli kolmet "menkat" säännöllisesti sen jälkeen, kun oli musta raskautunut, ihan normaali raskaus muuten :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Harvinaista vissiin, mutta ei kai mihinkään voi siis täysin luottaa :tears:

Ajattelin ovulaation olleen sunnuntaina kp 17, mutta taisi vain orastava flunssa nostaa lämpöjä alkuviikosta kun tänään nousi kuume. Tulee ilmeisesti siis taas pitkä kierto kun ei mitään ovulaatioon viittaavaakaan ole nyt.

Uskaltaudun nyt laittaan vaikka tää on ihan hullua kun pitäs olla dpo5 jos ovis plus olis ollut kp8 niin mä tein pc liuskan nyt kun oli kaapis taas lojumas. Tein kemiallisen jälkeen monta puhdasta negaa ja verikoe nega. Tämän on pakko olla viivanpaikka, en tiedä näkeekö kukaan tätä edes mutta kyllä se livenä näkyy mut on todella hailu. Eihän mikään voi näin aikaseen näkyy...ja edelleen oon sitä mieltä ettei ovista edes ollut.
Viiva on ihan NS.erillinen jossa selkeet reunat eikä kuin ehkä kuva antaa ymmärtää et olis osa jotain varjoa niin ei oo. Livenä ihan oma viivansa mutta hyvin hyvin haalea kummitus.

Liitteet

• IMG_20230323_145757.jpg
    IMG_20230323_145757.jpg
    261.7 KB · Katsottu: 174
Muokattu viimeksi:
Uskaltaudun nyt laittaan vaikka tää on ihan hullua kun pitäs olla dpo5 jos ovis plus olis ollut kp8 niin mä tein pc liuskan nyt kun oli kaapis taas lojumas. Tein kemiallisen jälkeen monta puhdasta negaa ja verikoe nega. Tämän on pakko olla viivanpaikka, en tiedä näkeekö kukaan tätä edes mutta kyllä se livenä näkyy mut on todella hailu. Eihän mikään voi näin aikaseen näkyy...ja edelleen oon sitä mieltä ettei ovista edes ollut.
Viiva on ihan NS.erillinen jossa selkeet reunat eikä kuin ehkä kuva antaa ymmärtää et olis osa jotain varjoa niin ei oo. Livenä ihan oma viivansa mutta hyvin hyvin haalea kummitus.
Kyl siin tosiaan joku hailu näkyy :Eyes: Nää on kyllä välillä antanut aika räikeetä viivanpaikkaa.

TUROTUS, tiedän...mutta nyt ollut puhtaita negoja kyllä paitsi viimekierrossa kun pitkän aikaa enteili sitä kemiallista ennenku tuli plussa. Mutta joo, viivanpaikka oltava.

@Beanen on siinä hailurainen näkyvissä 🌈 kuinkas nopeasti voi nopeimmillaan kiinnittyminen tapahtua? Onko just toi 5 päivää nippa nappa mahdollista 🤔 vai onko sitten viivanpaikka kuitenkin.

Omaa napaa.. Me saatiin miehen spermatutkimuksen vastaukset. Kaikki paremmin kuin hyvin, joka arvo priimaa! Olen iloinen, jes yksi etappi selvitetty ja puhtain paperein, mutta samalla tää epätietoisuus että no mistä tässä sitten kiikastaa.. ku ei kertakaikkiaan omiin testeihin oo koskaan tullut mitään viivan viivaa eikä epäselvää hailuraa mitä tiirailla koko tän pitkän yrityksen aikana🧐

@Beanen on siinä hailurainen näkyvissä 🌈 kuinkas nopeasti voi nopeimmillaan kiinnittyminen tapahtua? Onko just toi 5 päivää nippa nappa mahdollista 🤔 vai onko sitten viivanpaikka kuitenkin.

Omaa napaa.. Me saatiin miehen spermatutkimuksen vastaukset. Kaikki paremmin kuin hyvin, joka arvo priimaa! Olen iloinen, jes yksi etappi selvitetty ja puhtain paperein, mutta samalla tää epätietoisuus että no mistä tässä sitten kiikastaa.. ku ei kertakaikkiaan omiin testeihin oo koskaan tullut mitään viivan viivaa eikä epäselvää hailuraa mitä tiirailla koko tän pitkän yrityksen aikana🧐
Varmaan just toi 5 päivää on aikasin.

Niin testaa huomenna tai parin päivän päästä niin kerkee hcg tuplaantumaan ja viiva näkyvämmäksi jos on nyt plussasta kyse :Smiling Face With Smiling Eyes:

Tervetuloa uusille! Ja olipa kiva lukea, että täällä on tullut mm. tutkimuksista hyviä uutisia 😊

Mä oon tässä odottelut Raskauskeijun tilausta ja ihmetellyt jo missä se viipyy, mutta selvisi sekin täältö, etten ole ainoa. Voisin aloittaa oviksen tikuttelun, mutta testit huitelee nyt jossain 😄 Ehkä haen kaupasta sit vaan.

Kierukan poiston takia ei hajua kierron pituudesta, joten en oo varma menikö ovis jo. Tai no varmaan meni, kun oli oireitakin, mut niitä oli niin monena päivänä, että varma en ole mikä dpo nyt on 😄 Rinnat on kosketusarat, mut en halua liikoja nyt toivoa vielä kuitenkaan. Myönnän kyllä googlettelevani Oireet ennen plussaa yms. juttuja 😄

Oli aiemmin puhe noista rfsu:n testeistä, niin onks vaan ne raskaustestit siis ollu teillä osalla ihan farsseja vai myös ovistestit? Mulla on niitä rfsu:n ovistestejä jo muutama jemmassa, mutta tilaan tai ostan kyllä cb digitaalisten lisäks sitten jotain edullisempiakin, jos noi rfsu:n on epäluotettavia... Mitä suosittelisitte? Ja sori jos tätä aihetta on käsitelty jo, oon alkanut pikkuhiljaa lukea ketjun vanhoja viestejä, mutta sivuja on niin monta 😂

Oli aiemmin puhe noista rfsu:n testeistä, niin onks vaan ne raskaustestit siis ollu teillä osalla ihan farsseja vai myös ovistestit? Mulla on niitä rfsu:n ovistestejä jo muutama jemmassa, mutta tilaan tai ostan kyllä cb digitaalisten lisäks sitten jotain edullisempiakin, jos noi rfsu:n on epäluotettavia... Mitä suosittelisitte? Ja sori jos tätä aihetta on käsitelty jo, oon alkanut pikkuhiljaa lukea ketjun vanhoja viestejä, mutta sivuja on niin monta 😂

Myös ovikset oli ihan farssi 🙈
PC liuskoja itse käyttänyt tai Apteekkarin puikkoja (PC halvempia)

Myös ovikset oli ihan farssi 🙈
PC liuskoja itse käyttänyt tai Apteekkarin puikkoja (PC halvempia)
No voi hitsi 😅 Onneks ei oo sitä yhtä pakettia enempää, täytyy siis hakee varuiks noita muita. Voi sit ainaki vertailla huvin vuoks jossei muuta 😂

Mä oon ollut ihan tyytyväinen pc:n ja onestepin liuskoihin 😊

Takaisin