Raskaaksi 2023

Tervetuloa ros4 💗 Meilläkin alkaa toukokuussa 💗 Mulla ei hormonaalista ehkäisyä taustalla, kuparikierukka irtosi itsestään tammikuussa enkä laittanut uutta 😅 Siinä isot pohdinnat alettaisko heti yrittää, mutta työtilanne isoin syy, miksi odotettu. Että laskettu aika saisi kuitenkin mennä 2024 puolelle. Saanko kysyä miksi teille toukokuu hyvä?

Ihan huippu uutinen Jefar 💗💗💗 Niin ihana, että tuli mielelle huojennus!

Pidempään seurannut keskustelua, mutta nyt voisin liittyä mukaan kun pitkän keskustelun tuloksena päädyttiin kuitenkin antamaan vielä kolmannelle mahdollisuus. :No Evil Monkey: Edelliset raskaudet ei kovin nopeasti alkaneet joten saa nähdä kuinka nopeasti tärppää, jos tärppää. Kiertokin asettaa omat haasteensa, viimeisen vuoden sisään ollut 30-52 päivää.

@Jefar hyvä että saitte (suht) puhtaat paperit ja homma jatkuu! Kp4 on kyl tooosi aikaisin, kuinka pitkä sun kierto on yleensä ollut? Yleensä suositus on 28pv kierrolla että kp10 rupee tikuttelemaan, kp8 jos käyttää tupladigitestiä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: ei tikuttelusta tai peiton heiluttelusta toki haittaa ole, mutta se on helppo sudenkuoppa langeta että tosi aikaisin kierrossa aloittaa tallettelun "suorittamisen" ja sit loppuu puhti kesken ennen kun rupee olee oikeasti hedelmälliset ajat. Että jos peiton heiluttelu kiinnostaa niin siitä vaan heiluttelemaan, mutta jos tuntuu yhtään suorittamiselta niin säästelisin sitä myöhemmälle :red-heart:

Ohhoh, joo mun kirjotus varsin harhaanhohtava 🙈
Joo menkat täällä vielä päällänsä et ei ny vielä aloteta tikutteluja ja heiluttelemisia kuitenkaan 😂

Tervetuloa uusille, kiva saada turotus sinutkin tänne! 🤩 Edit LOL mikä autocorrect oli, "turvotus" 🤣🤣🤣🤣🤣

Onnea Jefar hyvistä uutisista. 👌 Toivottavasti pian tärppää!

Täällä tiputtelu alkoi, ennätysaikaisin eli dpo 11. 😪 Eli eiköhän tämä kierto ollut sitten taas tässä. Huoh.

Muokattu viimeksi:
Tervetuloa uusille, kiva saada turvotus sinutkin tänne! 🤩

Onnea Jefar hyvistä uutisista. 👌 Toivottavasti pian tärppää!

Täällä tiputtelu alkoi, ennätysaikaisin eli dpo 11. 😪 Eli eiköhän tämä kierto ollut sitten taas tässä. Huoh.
Vähän varmaan väsynyttä meininkiä täällä, mutta repesin ihan totaalisesti tolle turvotukselle, oisko vähän loistava nimimerkki turvotus🤣🙈

Tosiaan tervetuloa uusille😍 ja @Jefar onnea hyvistä uutisista🤞🏻

Täällä pidetty taas vähän kirjoittelutaukoa ku ollut tylsä vaihe kierrossa, nyt alkaa ovis lähestymään niin vois taas aktivoitua.

Tervetuloa uusille, toivottavasti on lyhyt visiitti täällä😊
@Jefar Onnea hyvistä uutisista, toivottavasti tärppi tulee pian!🥰
@Sinivuokkola Onnea plussasta 🥳

Täällä kp10 ja ovisoireet pikkuhiljaa alkaneet, tikuttelun aloitin tänään mut ei vielä plussaa enteile. Jos tässä kierrossa plussais niin laskettuaika menis tosi lähelle joulua, olis niin mun tuuria mut eipä oikeestaan haittaisi yhtään😅

Tsempit kaikille joilla jännäpäivät ja voimia niille jotka uuteen kiertoon ovat joutuneet.

Vähän varmaan väsynyttä meininkiä täällä, mutta repesin ihan totaalisesti tolle turvotukselle, oisko vähän loistava nimimerkki turvotus🤣🙈

Tosiaan tervetuloa uusille😍 ja @Jefar onnea hyvistä uutisista🤞🏻
APUA 🤣🤣🤣

Kiitti vaan autocorrect, eihän me ollakaan TUROTUKSEN kanssa kuin kohta 3 v kirjoiteltu tuolla 2021 maaliskuisten ryhmässä 🤣🤣🤣

Joo viimeisen ovistestiin tein tältä päivää ja ei ei muutu miksikään ehkä haalennut nyt tosta tasaisesta viivaputkesta. Huomenna katson vielä mutta en todellakaan usko et tulee ovisplussaa enää😕
Mikä kp sulla on nyt? Josko se ovis olis vaan jostain syystä siirtynyt ja plussa vielä tulee?

Tervetuloa ros4 💗 Meilläkin alkaa toukokuussa 💗 Mulla ei hormonaalista ehkäisyä taustalla, kuparikierukka irtosi itsestään tammikuussa enkä laittanut uutta 😅 Siinä isot pohdinnat alettaisko heti yrittää, mutta työtilanne isoin syy, miksi odotettu. Että laskettu aika saisi kuitenkin mennä 2024 puolelle. Saanko kysyä miksi teille toukokuu hyvä?

Ihan huippu uutinen Jefar 💗💗💗 Niin ihana, että tuli mielelle huojennus!
Oho, en edes tiennyt että voi itsestään irrota :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Meillä toukokuu kumppanin työtilanteen ja omien opiskelujen vuoksi, kun en mielellään ennen vuodenvaihdetta jäisi pois. Periaatteessa ois voinut nyt huhtikuussakin harkita, mutta sillon ei ehdi 2kk tulla foolihappolisää täyteen, ja en halua sen suhteen ottaa riskiä:Smiling Face With Smiling Eyes:

// Muokkaus: Ja hei testit oli raskauskeijulta tullu sittenkin päivän aikana postilaatikkoon! Eli odotusten vastaisesti viikossa saapui sittenkin :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Seuraavaks sit vaan odottelua et pääsee käyttämään!

Mä aina mietin noita herkkyyksiä että tarkoittaako se lukema sitä että paljonko HCG:tä tarvii olla että näkyy pieni haamu, vai että näkyy selkeä viiva? 🤔
Siis mä oon aina kans miettinyt tätä samaa asiaa! :No Evil Monkey: mut mun oma mutu on se, että esim 10 mIU/ml herkkyyksinen alkaisi haamuilla siinä vaiheessa kun se havaitsee sen 10 mIU/ml. Koska jos on esim. 25 mIU/ml herkyyksinen, niin sehän ei näytä vielä mitään vaikka se herkempi haamuileekin jo. Ja tietyn tason saavuttaessa sitten tulee ne leffaviivat, mut mikä se on, sitäkin oon miettinyt. 100 mIU/ml?

Siis mä oon aina kans miettinyt tätä samaa asiaa! :No Evil Monkey: mut mun oma mutu on se, että esim 10 mIU/ml herkkyyksinen alkaisi haamuilla siinä vaiheessa kun se havaitsee sen 10 mIU/ml. Koska jos on esim. 25 mIU/ml herkyyksinen, niin sehän ei näytä vielä mitään vaikka se herkempi haamuileekin jo. Ja tietyn tason saavuttaessa sitten tulee ne leffaviivat, mut mikä se on, sitäkin oon miettinyt. 100 mIU/ml?
Mut eikös pc oo 25mlU/ml? Ja eikös @Nurppu saanut siihenkin haamulaisen vaikka verestä mitattuna se hcg arvo oli 9? Ja mä esim sain ensin digiin 2-3 viikkoa ennen kuin tuli tasavahvat viivat ja se digin 2-3 viikkoa vaati ainakin sen yli 100mlU/ml tuloksen (joku varmasti muistaa tarkasti mikä se oli). Tää on kyllä yks mysteeri miten noi testit toimii 😂

Mut eikös pc oo 25mlU/ml? Ja eikös @Nurppu saanut siihenkin haamulaisen vaikka verestä mitattuna se hcg arvo oli 9? Ja mä esim sain ensin digiin 2-3 viikkoa ennen kuin tuli tasavahvat viivat ja se digin 2-3 viikkoa vaati ainakin sen yli 100mlU/ml tuloksen (joku varmasti muistaa tarkasti mikä se oli). Tää on kyllä yks mysteeri miten noi testit toimii 😂
No joo, nyt kun sanoit ja varsinkin kun Nurpun mainitsit niin totta tuokin :rolling: oman käsityksen mukaan testien herkkyydet vaihtelee ilmoitetusta jonkin verran jopa samankin merkin sisällä. First responsen testin herkkyys on ilmoitettu olevan 10-25 miu/ml, mut todellisuudessa sen herkkyys on jopa niinkin alhainen kuin 5.5-6.3miu/ml. Ja noit Sofeja mitä käytän, niin niidenkin herkkyydeksi on kerrottu olevan 25miu/ml, mut tooooosi haamujen esiäitiä mä niillä oon saanut aina pari päivää ennen kuin muut jopa herkemmät testit näyttää haamua, joten pakko Sofinkin olla todellisuudessa herkempi kuin 25miu/ml? :D

Digissä mä sain 135 miu/ml tuloksella viikot 2-3 ja 3+:n vasta hcg:n ollessa 3565 :Grinning Face With Smiling Eyes: Löysin joskus jutun jossa viitataan tutkimukseen noista viikkodigeistä ja niiden herkkyyksistä:

If you get "Not pregnant", you may still have an HCG level below 17. Try another test today, and then again in 2 days.

If you get 1-2 weeks, that means that your HCG level is almost definitely between 10 and 500. It is most likely to be between 10 and 180.
1-2 weeks can turn positive anywhere above 10 ml/IU, but it doesn't reach 99% accuracy until 17. Clinical guidelines are 5 - 50 mIU/ml

If you get 2-3 weeks, that means that your HCG level is almost definitely between 120 and 4000. It is most likely to be between 180 and 2900.

2-3 weeks can turn positive anywhere above 120, but it doesn't reach 99% accuracy until 500. Clinical guidelines are 5 - 426 mIU/ml

If you get 3+ weeks, that means that your HCG level is almost definitely above 2100. It is most likely to be above 2900.

3+ weeks can turn positive anywhere above 2100, but it doesn't reach 99% accuracy until 4000. Clinical guidelines are 18 - 7,340 mIU/ml

Hyvää testianalyysiä 🤔 Ja oisin luullut että PregCheck ois ollut 10miu/ml kun se on todettu aika herkäksi, mutta ihan totta, sehän on vasta 25miu/ml! Aika ihme homma kun monet on kuitenkin todenneet sen huomaavan tosi aikaisessa vaiheessa 🤔🤔 Nyt tekis mieli tehdä täs kierrossa kunnon liuskavertailu kun mulla on tuolla kaapissa jo odottamassa rfsu:n 25miu/ml testejä, easy@home:n 10miu/ml testejä ja one stepin 10miu/ml testejä, siihen vielä pari pregcheckiä kaveriks ja ois jo kunnon värisuora :tears:

Hei testeihin liittyen oon pohtinut ja etsinyt tietoa, että mihin mennessä kemiallisen raskauden pitäis päättyä. Mitään selkeetä luotettavaa tietoa en ole löytänyt, joten sattuuko teillä olemaan tietoa? Esim. siis jos haluaisi testailla ja samalla mahdollisuuksien mukaan poissulkea kemiallisen raskauden, niin missä vaiheessa kannattaisi testailut aloittaa? Eli millä dpo uskaltaisi teidän mielestä (tai jos on tietoa) jo luottaa, että kyseessä oleva plussa on ns. varsinainen raskaus eikä kemiallinen? 🤔

Tämä kierto omassa mielessä jo taputeltu, tiputtelu lisääntyy ja mahaan + selkään sattuu menkkoja enteilevästi. Yk 4 siis käynnistyy ihan kohta.

Tässä kierrossa ajattelin nyt alkaa mittailla bbt:tä ja muutenkin nyt esim. jättää kahvia tosi paljon vähemmälle (NYYH). Eipä varmaan myöskään haittaisi jos saisin vähän painoa alaspäin, nyt BMI hippasen alle 30.

Jospa se tästä vielä. 🙂🤞 Muutaman kierron päästä vois mennä gynelle mielenrauhaa hakemaan jos ei ala mitään tapahtua.

Hei testeihin liittyen oon pohtinut ja etsinyt tietoa, että mihin mennessä kemiallisen raskauden pitäis päättyä. Mitään selkeetä luotettavaa tietoa en ole löytänyt, joten sattuuko teillä olemaan tietoa? Esim. siis jos haluaisi testailla ja samalla mahdollisuuksien mukaan poissulkea kemiallisen raskauden, niin missä vaiheessa kannattaisi testailut aloittaa? Eli millä dpo uskaltaisi teidän mielestä (tai jos on tietoa) jo luottaa, että kyseessä oleva plussa on ns. varsinainen raskaus eikä kemiallinen? 🤔

Oon miettinyt samaa. Tai oon miettinyt kemiallisen ja varhaisen keskenmenon eroja - vai ovatko sama asia? Sain edellisessä kierrossa haalean viivan dpo13, joka vahvistui snadisti, ja meni lopulta kesken dpo18, jolloin testi nega. Ymmärtääkseni kemiallinen ei vahvistu testissä ja näkyy vaan pari päivää kunnes katoaa?

Mutta en tiedä. En sit toisaalta tiedä haluaisinko etsimällä etsiä kemiallista. Ymmärrän, että se saattaa lohduttaa, että jotain kiinnittymistä ehkä yrittänyt tapahtua, mutta lopulta aika perseestä myös tietää että tyyppi ei pysynyt mukana. :smiling-eyes: Mutta tähän on monta eri mielipidettä!

Kuten @Empsu94 jo tossa viittasi niin tosiaan kemiallinen näkyy usein vielä kun menkat on jo myöhässä, eli aika kauan joutuis odottaa jos haluais varmuudella olla näkemättä viivoja kemiallisesta raskaudesta – mutta jos ainoastaan haluaa varmuuden että onko kemiallinen vai ei, niin tietty jos odottaa että menkat on esimerkiksi viikon myöhässä (~dpo21) niin jos ei viiva oo siinä kohtaa jo tosi vahva niin kyse on kemiallisesta.

Kuten @Empsu94 jo tossa viittasi niin tosiaan kemiallinen näkyy usein vielä kun menkat on jo myöhässä, eli aika kauan joutuis odottaa jos haluais varmuudella olla näkemättä viivoja kemiallisesta raskaudesta – mutta jos ainoastaan haluaa varmuuden että onko kemiallinen vai ei, niin tietty jos odottaa että menkat on esimerkiksi viikon myöhässä (~dpo21) niin jos ei viiva oo siinä kohtaa jo tosi vahva niin kyse on kemiallisesta.
Mä oon ymmärtänyt, että kemiallinen usein näkyy ennen menkkojen alkamista, ja että menkat alkaa suht oikeaan aikaan! Siksi sanotaan, että monet kokee tietämättään kemiallisen. Mutta taas, mä muistan ehkä täysin väärin eikä mulla oo mitään fakta tai tutkimustietoa nyt tässä :D

Takaisin