Raskaaksi 2022

Täs vielä kuivana toi mun muka haamu.. Eli ei kadonnut edes.. On noi kyllä.. Huoh. Mut onneksi nää muilla tuntuu tosiaan toimivan niinku kuuluu.. Ettei tartte kaikkien kiertää kaukaa :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Liitteet

• IMG_20211229_093730.jpg
    IMG_20211229_093730.jpg
    246 KB · Katsottu: 155
Täs vielä kuivana toi mun muka haamu.. Eli ei kadonnut edes.. On noi kyllä.. Huoh. Mut onneksi nää muilla tuntuu tosiaan toimivan niinku kuuluu.. Ettei tartte kaikkien kiertää kaukaa :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:
Mites muuten uppis, muistelen että mainitsit aiemmin että kun aiemmin olitte hoidoissa, oliko niin että siellä oli jotain selittävää löytynyt? Mä eilen lueskelin että mikä vois aiheuttaa vääriä positiivisia testejä, siellä mainittiin että joissain harvoissa tapauksissa kystat vois?

Mites muuten uppis, muistelen että mainitsit aiemmin että kun aiemmin olitte hoidoissa, oliko niin että siellä oli jotain selittävää löytynyt? Mä eilen lueskelin että mikä vois aiheuttaa vääriä positiivisia testejä, siellä mainittiin että joissain harvoissa tapauksissa kystat vois?

Mulla oli pco joskus kauan sitten mut se oireili tosiaan silleen että kierto oli poissa ns et saattoi olla jopa yli 3kk pois vuoto ja se mulla ns parani kun laihduin paljon ja lapsien saamisen jälkeen et siitä ei pitäisi olla kyse.. Mietin aluksi samaa mut nyt ovuloin ja kierto säännöllinen ni se on kaiketi poissuljettu. Lisäksi sillon ku joskus kysta puhkesi ni piti mennä päivystykseen kipu piikille.. Hrrr

Mulla oli pco joskus kauan sitten mut se oireili tosiaan silleen että kierto oli poissa ns et saattoi olla jopa yli 3kk pois vuoto ja se mulla ns parani kun laihduin paljon ja lapsien saamisen jälkeen et siitä ei pitäisi olla kyse.. Mietin aluksi samaa mut nyt ovuloin ja kierto säännöllinen ni se on kaiketi poissuljettu. Lisäksi sillon ku joskus kysta puhkesi ni piti mennä päivystykseen kipu piikille.. Hrrr
Apua toi päivystys&kipupiikki kuulostaa kamalalta :Grimacing Face:

Tuo vois kai periaatteessa olla yks selitys niille haamuille kyl. Eikä olis mikään vakava juttukaan :) sulla kun on aiemmin ollut tuota niin varmaan olis lääkärin eka arvaus tuo. Mut eihän sitä tiedä ilman tutkimuksia. Ite varmaan tuolla perusteella piipahtaisin tutkimuksissa varmistamassa asian. Mut sä teet niin ku omalla kohdalla parhaaks näet :)

Apua toi päivystys&kipupiikki kuulostaa kamalalta :Grimacing Face:

Tuo vois kai periaatteessa olla yks selitys niille haamuille kyl. Eikä olis mikään vakava juttukaan :) sulla kun on aiemmin ollut tuota niin varmaan olis lääkärin eka arvaus tuo. Mut eihän sitä tiedä ilman tutkimuksia. Ite varmaan tuolla perusteella piipahtaisin tutkimuksissa varmistamassa asian. Mut sä teet niin ku omalla kohdalla parhaaks näet :)

Siis tsekattu on silloin ettei ollut enää kystaiset munasarjat ja se tosiaan oireili niin selkeästi että siksi luulen vahvasti ettei siitä nytkään olisi kyse :smiling-eyes:
Muoks. Mun nuorempi on siis vasta päälle vuoden ikäinen

Onpa jännät paikat nurppu! Kuulostaa tosi lupaavalta:smiling face with heart-eyes:

Mä en kyllä kummassakaan raskaudessa arvannut olevani raskaana, ja sen takia en tuossa kohdunulkoisessa edes testaillut, kun tuli menkatkin. Olis kyllä ihana kokea se fiilis, että vaan tietää olevansa raskaana:smiling face with heart-eyes:

Siis tsekattu on silloin ettei ollut enää kystaiset munasarjat ja se tosiaan oireili niin selkeästi että siksi luulen vahvasti ettei siitä nytkään olisi kyse :smiling-eyes:
Muoks. Mun nuorempi on siis vasta päälle vuoden ikäinen

Jospa koittaisit päästä sinne hcg-mittaukseen? Saisi ainakin selvyyden, että onko se jotenkin kokoajan vähän koholla ja siksi testit haamuilee.
Vai onko tosiaan jotain vallan muuta taustalla. Törkeitä turhia haamuja antavat kyllä ja tylsää, kun sama juttu monella testillä. Digit tietty hyviä, kun ei tarvi tulkita, mutta kalliita :disappointed-face:

Jospa koittaisit päästä sinne hcg-mittaukseen? Saisi ainakin selvyyden, että onko se jotenkin kokoajan vähän koholla ja siksi testit haamuilee.
Vai onko tosiaan jotain vallan muuta taustalla. Törkeitä turhia haamuja antavat kyllä ja tylsää, kun sama juttu monella testillä. Digit tietty hyviä, kun ei tarvi tulkita, mutta kalliita :disappointed-face:
Joo mä katselen tän kierron loppuun ja katsotaan näyttääkö taas loppu kierrosta kui räikeetä vaiko ei mitään.. Sit jos/kun menkat alkaa ni soittelen ja kyselen aikaa et tsekkais heti menkkojen jälkeen. Toivon toki ettei niitä menkkoja tulisi :smiling-eyes::folded:

Muoks. Jos oikeesti hcg veressä niin digi kaiketi antaisi myös pos tuloksen koska se viikkonäytöllä Mittaa sen Min 10mlU

Mäkään en vielä kertaakaan ole kokenut tuota "sen vaan tietää" tunnetta! Mut anekdoottina kerron, että tuolta Fertility Friendistä luin tarinan pariskunnasta, joka oli vuosia yrittänyt raskautua tuloksetta, ja olivat hoitoihin menossa. Nainen oli sit lukenu jotain kirjaa, minkä ohje oli jotakuinkin, että kuvittele olevas raskaana. Tämä nainen siis tietty pitkän yrityksen seurauksena aina ajatteli, et "ei se nytkään onnistunu ku ei ennenkään". Sit se nainen oikeen yritti itelleen vakuutella olevansa raskaana, kuvitteli kovasti sitä lasta sit taapertamassa siel heidän kämpässä jne. Ja siitä kierrosta tuli sit ilman hoitoja raskaaks. Eli liekö siinä jotain perää sit, voiko noi "sen vaan tietää olevansa raskaana" -olot itseasiassa päinvastoin aiheuttaa sen, että elimistö onkin erityisen valmis siihen raskauteen, ja helpommin onnistuu? :D

Lapsettomuuteen on niin paljon syitä, että ei toi tarina oo yhtään mitään muuta ku anekdootti. Mutta itte ajattelen että mieli on kyllä älyttömän vahva työkalu, siks oon nyt pari kiertoa syönyt "placebona" maca-pillereitä, gele royalea ja greippiä, ja yrittänyt oikeen kuvitella että ne muka auttais. Ja nyt tässä kierrossa oon myös välillä yrittänyt oikeesti uskaltaa ajatella sitä miltä se vauva tuntuis rinnalla jne. Siis toi on kamalan pelottava ajatus siks, kun on niin monta pettymystä taustalla. Mut silti yritän kaikenlaista. Jos tää tänkertanen on kemiallinen, ajattelin ens kierrossa vielä voimakkaammin yrittää tuota väkisin tehtyä "olen raskaana" ajattelua.

Mä en kans tienny kummastakaan olevani raskaana.. Ekasta tein testin ku kaverik läpällä heitti et oot raskaana ku oli kokoajan nälkä ja pissalla ravasin.. Tokasta testailin tosi aikasilta dpo enkä muista mikä dpo tuli plussa mut olin oireeton alkuun ja joka kierrossa silloinkin harrastin tätä himotestailua :tears:

Joo mä katselen tän kierron loppuun ja katsotaan näyttääkö taas loppu kierrosta kui räikeetä vaiko ei mitään.. Sit jos/kun menkat alkaa ni soittelen ja kyselen aikaa et tsekkais heti menkkojen jälkeen. Toivon toki ettei niitä menkkoja tulisi :smiling-eyes::folded:

Muoks. Jos oikeesti hcg veressä niin digi kaiketi antaisi myös pos tuloksen koska se viikkonäytöllä Mittaa sen Min 10mlU

No joo ihan totta kyllä, että kohonnut hcg pitäisi kyllä näkyä kaikissa testeissä, että ehkä reagoivat johonkin muuhun (tai ovat vaan susia).

Mutta toivotaan, ettei menkat ala. :smiling-eyes:

Mä oon taas ite aina ihmetellyt sitä, että miten joku voi olla kuusikin kuukautta tietämättään raskaana, äkkilihomisenkin selittävät jollain syömisellä tai vähäisellä liikunnalla.. :tears:
mulle ei vois ikinä käydä niin, ei edes vaikka ehkäsy olis käytössä ja vahingossa tulisi. Se on vaan niin voimakas tunne, varsinkin just nää mun oireettomat alkuraskaudet, oon testannut koska on ollut sellainen tunne. jännä ettei kaikille tule sitä, oon luullut että se tulee lähes kaikille! :Smirking Face:

nyt täytyy kyllä sanoa että alavatsaa on tökitty tämä aamu neuloilla, oli pieni tauko tossa ja ajattelin että nonii siihenkö ne loppu, mutta nyt jatkuu taas tuikkimiset. tätä en muista viime kierrosta. sitä vihlomista oli oikealla puolella, mutta tää on erilaista ja aivan tuolla alhaalla, ihan ku joku neulalla välillä tuikkasis. :Face With Tears Of Joy:

Tässä aamun toka pissa. Laseista riippuen tää on joko puhdas nega, tai vielä haaleampi haamu ku eilen.

Mä vähän epäilen nyt että tuo oli epäonnistunut kiinnittymisyritys. Ourasta kyllä näkee, että joku on nyt erilailla - se antaa noin huonoja arvoja ainoastaan kun oon darrassa, ja nyt en kyllä oo :D mut kai tuon viivan olis kuulunu vahvistua ny jos olis onnistunu. Mut ei hätiä, meikäläinen kyllä jatkaa testailua vielä :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

PXL_20211229_101756874.jpg

En oo jaksanu ja muistanu tehä ovulaatio testejä ja vaikka raskautta kovasti haluaisin niin en kyllä haluaisi että syntyy samassa kuussa kun esikoiseni kun ei vaan yksinkertaisesti riitä mielenterveys ja rahat järkätä kahtia synttärijuhlia joka vuos samana kuukautena. Mut eiks se mee nii et just sillo ku ei haluais et tärppää ni mitäpä sillon tapahtuukaan. Saa nähä kattellaan. 11 kierto ku yritetään. Eipä tässä voi erottaa mikä on ovulaatio kipu ja mikä ärtynyt suoli niin taitaa jäädä mysteeriksi ovulaatio ajankohta tässä kierrossa.

Tässä aamun toka pissa. Laseista riippuen tää on joko puhdas nega, tai vielä haaleampi haamu ku eilen.

Mä vähän epäilen nyt että tuo oli epäonnistunut kiinnittymisyritys. Ourasta kyllä näkee, että joku on nyt erilailla - se antaa noin huonoja arvoja ainoastaan kun oon darrassa, ja nyt en kyllä oo :D mut kai tuon viivan olis kuulunu vahvistua ny jos olis onnistunu. Mut ei hätiä, meikäläinen kyllä jatkaa testailua vielä :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

View attachment 109535
Mikä dpo sulla oli? :)

Mä oon taas ite aina ihmetellyt sitä, että miten joku voi olla kuusikin kuukautta tietämättään raskaana, äkkilihomisenkin selittävät jollain syömisellä tai vähäisellä liikunnalla.. :tears:
mulle ei vois ikinä käydä niin, ei edes vaikka ehkäsy olis käytössä ja vahingossa tulisi. Se on vaan niin voimakas tunne, varsinkin just nää mun oireettomat alkuraskaudet, oon testannut koska on ollut sellainen tunne. jännä ettei kaikille tule sitä, oon luullut että se tulee lähes kaikille! :Smirking Face:

No noi kun menee tyyliin synnyttämään ilman että tietää synnyttävänsä taitaa olla kyllä aika harvinaisia. Sitä en kyllä voi kanssa ymmärtää :tears:

Mutta mulla oli toi eka onnistunut raskaus kaikkineen hyvin vähäoireinen, kunnes maha alkoi kunnollaan ottaa spurttia ja alkoi olla paikat kipeänä. Osalla niitä oireita kun on ennen plussaa jo enemmän kuin mulla tyyliin koko raskaudessa.:Grimacing Face: Toki jos tässä uudestaan raskaaksi vielä tulee, niin voihan se toinen kerta ollakin sitten ihan erilainen. Mutta olis jotenkin ihana kyllä kokea se fiilis, ettei oikeastaan tarvis testiäkään tehdä, kun tietää jo lopputuloksen :smiling-eyes:

Takaisin