Raskaaksi 2022

Onko kellään kokemusta munasarjakystista? Mietin kun ollut oikea puoli munasarjan kohdilta outo ja välillä tuntuu kipua kun vaihtaa asentoa…eikös nää kystat tule jotenkin ovulaation jälkeen? Sen jälkeen kipukin alkanut. Mulla todettu viime keväänä oikeassa munasarjassa pieni kysta. Nyt olen ollut ilman E-pillereitä kohta pari kk ja tuntuu että kohta on taas endoa ja kystia jokapuolella. Mulla on ollut ennen esikoisen raskautta oikea munasarja liimautunut kohtuun kiinni juuri tuon endon takia. Se kuitenkin raskauden aikana irtosi ja ilmeisesti toimii. Vasemman puolen munasarjan kohdalla en koskaan tunne ovulaatiokipuja tai mitään. Pitäisköhän tässä varata keväälle aikaa taas gynelle tsekkaa tilanne.

Itsellä ihan samaa vaivaa. Endo + kystaongelmaa. Tässä kuussa löytyi yllärinä 7 cm kysta ja juurikin oireili kipuna asentoa vaihtaessa...

Aijaa, mä olisin ihan selkeeks plussaks tulkinnu! No mitähän ihmettä :D mä jotenkin kuvittelin, että onestepin puikot ja liuskat olis samaa jengiä! Mikäs kp/dpo sulla oli, eli onko tuo siis selvästi pelkkä viivanpaikka?

joo mulla on dpo6 vasta mutta se alkukierron plussa ovistestissä laitto vähän hämäämään niin huvikseen testasin. kyllä toi dpo6 pitää paikkaansa, oli niin kovat ne kivut ja limatki tuli ekaa kertaa silleen et osas yhdistää! :Smiling Face With Open Mouth Perjantaina vasta testailen sillee et vois oikeesti näkyäkkin jotain kun on dpo9 :folded:

Itsellä ihan samaa vaivaa. Endo + kystaongelmaa. Tässä kuussa löytyi yllärinä 7 cm kysta ja juurikin oireili kipuna asentoa vaihtaessa...

Voikohan lämpö nousta ovulaation jälkeen jos munasolu ei irtoakaan vaan muodostaa kystan? Mulla on lämmöt kuitenkin kohonneet. Täytyy varata aika gynelle talvella. Mulla nyt ehkä dpo7 ja pregcheckiin ilmaantui taas haalea viiva testiajalla, sitten katosi ja kuivuneena näkyy hitusen. Valkovuotoa lorisee kun käy vessassa. Luulis ylihuomenna näkyvän jos on näkyäkseen. Mutta jotain häikkää tuntuu olevan.

Voikohan lämpö nousta ovulaation jälkeen jos munasolu ei irtoakaan vaan muodostaa kystan? Mulla on lämmöt kuitenkin kohonneet. Täytyy varata aika gynelle talvella. Mulla nyt ehkä dpo7 ja pregcheckiin ilmaantui taas haalea viiva testiajalla, sitten katosi ja kuivuneena näkyy hitusen. Valkovuotoa lorisee kun käy vessassa. Luulis ylihuomenna näkyvän jos on näkyäkseen. Mutta jotain häikkää tuntuu olevan.
Vastikään luin jostain, että on mahdollista tuo, että lämmöt nousee vaikka oikeasti ei ovuloinutkaan. Silloin siis kyseessä tilanne, missä follikkeli valmistuu mutta ei puhkea, mutta silti elimistö alkaa tuottaa progesteronia joka nostaa lämmöt. LUF oli tuo (Luteinized unruptured follicle). Ei toki liity kystiin - mutta voisko teoriassa olla samaa, että elimistö luulis et siellä nyt munasolu liikkeellä, eli progesteronit kehiin? Enpä osaa varmaksi sanoa.

Vastikään luin jostain, että on mahdollista tuo, että lämmöt nousee vaikka oikeasti ei ovuloinutkaan. Silloin siis kyseessä tilanne, missä follikkeli valmistuu mutta ei puhkea, mutta silti elimistö alkaa tuottaa progesteronia joka nostaa lämmöt. LUF oli tuo (Luteinized unruptured follicle). Ei toki liity kystiin - mutta voisko teoriassa olla samaa, että elimistö luulis et siellä nyt munasolu liikkeellä, eli progesteronit kehiin? Enpä osaa varmaksi sanoa.

Oikeesti?! En oo ikinä kuullutkaan. Oon laskenut aina lämpöjen varaan. Follikkeli puhkeaa, vapauttaa munasolun -> puhjennut follikkeli muodostaa keltarauhasen ja alkaa tuottaa progesteronia. Mistä sitä progesteronia tulee jos se folli ei puhkea? :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Hei, siirryin itekkin tänne puolelle jännittelemään kun tänä vuonna ei kerkii enää plussaa testailemaan:rolling: Minuu alkoi vaivata tuo ovisjuttu kun bongasin viime sunnuntaina oviksen kp9. Siis onkohan mulla mitään mahiksia tässä kuussa raskautua ihan vaan sen takia miten aikaseen ovis on? Lähinnä mietin että onko siinä joku vikana. Ennen oon bongannut sen kp12-14. Ja kierto säännöllinen 26-28. Nyt mulla olisi siis luteaalivaihe suunnilleen 17 pv pitunen mikä on hurjan pitkä. Ja toinen on että mulle annettiin terolutit tiputteluvuotoon niin pitäisköhän ne alottaa kuitenkin niikun ohjeissa sanotaan eli kp15:smiling-eyes: luulen että varmin alottaa kp15 niin pysyy kuukautiset sentään suht säännöllisinä

Oikeesti?! En oo ikinä kuullutkaan. Oon laskenut aina lämpöjen varaan. Follikkeli puhkeaa, vapauttaa munasolun -> puhjennut follikkeli muodostaa keltarauhasen ja alkaa tuottaa progesteronia. Mistä sitä progesteronia tulee jos se folli ei puhkea? :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Nojoo! Luin että 6-25%:lla lapsettomuusesta kärsivistä olis tota. Mut tähän kannattaa suhtautua vähän varauksella: toin tän esiin eilen lapsettomuushoitojen suunnittelukäynnillä, ja lääkäri totesi jotenkin, että tähän liittyvä tutkimus oli vajaavaista, kun siinä ei varmistettu, et tapahtuuko samaa myös naisilla, jotka ei kärsi lapsettomuudesta. Mutta ilmiönä tuo on siis kai ihan oikea!

Tässä linkki mistä ite tuon löysin (aika pitkällä tuolla alhaalla, kohdassa "Do you definitely ovulate after LH surge?"
https://www.avawomen.com/avaworld/long-lh-surge-last/

Ja tässä lainaus tekstistä:

"In normal menstrual cycles, the ruptured follicle becomes a corpus luteum, which releases progesterone and stimulates the lining of the uterus to build up. But with LUF, even though the follicle never ruptures, it still releases progesterone. From the outside, your cycle will look completely normal: you’ll still get a regular period each month, and you’ll still get positive results with the temperature method or ovulation sticks. In fact, the only way to detect LUF is via ultrasound."

Hei, siirryin itekkin tänne puolelle jännittelemään kun tänä vuonna ei kerkii enää plussaa testailemaan:rolling: Minuu alkoi vaivata tuo ovisjuttu kun bongasin viime sunnuntaina oviksen kp9. Siis onkohan mulla mitään mahiksia tässä kuussa raskautua ihan vaan sen takia miten aikaseen ovis on? Lähinnä mietin että onko siinä joku vikana. Ennen oon bongannut sen kp12-14. Ja kierto säännöllinen 26-28. Nyt mulla olisi siis luteaalivaihe suunnilleen 17 pv pitunen mikä on hurjan pitkä. Ja toinen on että mulle annettiin terolutit tiputteluvuotoon niin pitäisköhän ne alottaa kuitenkin niikun ohjeissa sanotaan eli kp15:smiling-eyes: luulen että varmin alottaa kp15 niin pysyy kuukautiset sentään suht säännöllisinä
Mä sain tässä kierrossa ovisplussan kp10, vaikka yleensä paljon myöhemmin! Ja jonkun haamun sain jo testattuakin, eli ehkä jopa jäi jotain kiinni, vaikka oli noin aikanen ovis :) tietty voi olla että haamu katoaa ja liekö syynä se että oli niin varhainen ovulaatio? Mistä näistä tietää. Mutta ei kannata liikaa stressata tuosta! Sun luteaalin pituus pitäisi olla vakio, eli jos sulla oli aikainen ovulaatio, pitäis kuukautisten alkaa ajoissa. Mutta mä en kyllä osaa sanoa miten tuo lääke asiaan vaikuttaa, enkä osaa sanoa milloin se nyt kannattaa alottaa!

mä pongasin tässä kierrossa kp 9, tai luulin kun ovistestiin tuli ihan yhtä vahva testi viiva kun kontrolliviivakin, sitten kp17, kun yhtäkkiä alkoi aamulla oviskivut ja tein testin mikä oli vahva plus! kivuista päättelin että silloin se ovis oli ja olin vaan vuodon jälkeen liian nopeasti testaillut, jolloin testi saattaa näyttää tummempaa viivaa. Mulla ei oo luteaalivaiheesta vielä tietoa kun tämä oli eka kerta kun oviksen tikutin, mutta flo on laskenut nyt kiertoihin sen olevan 12 päivää ja se saattaa hyvinkin pitää paikkaansa! :smiling-eyes:

selitinköhän sekavasti, oon niin huono kirjottaa kun lauseet tulee aina ihan sekavasti! :rolling:

Tää ryhmä on kyllä aika ihana:smiling face with heart-eyes:
Tästä sain kyllä toivoa että jos ei oliskaan mennyt kaikki toivo tältä kierrolta. Ehkä sitten olisi parempi ollakkin syömättä niitä kun niitä jo kolme kuukautta napsinut ja katsoa mikä se kierron pituus ilman niitä on.

Mä sain tässä kierrossa ovisplussan kp10, vaikka yleensä paljon myöhemmin! Ja jonkun haamun sain jo testattuakin, eli ehkä jopa jäi jotain kiinni, vaikka oli noin aikanen ovis :) tietty voi olla että haamu katoaa ja liekö syynä se että oli niin varhainen ovulaatio? Mistä näistä tietää. Mutta ei kannata liikaa stressata tuosta! Sun luteaalin pituus pitäisi olla vakio, eli jos sulla oli aikainen ovulaatio, pitäis kuukautisten alkaa ajoissa. Mutta mä en kyllä osaa sanoa miten tuo lääke asiaan vaikuttaa, enkä osaa sanoa milloin se nyt kannattaa alottaa!

Ja star4 ymmärsin hyvin ja pitääkin tarkkailla jos se onkin joku hämy. Uskon vähän kuitenkin että piti paikkansa kun digiin tuli pysyvä hymynaama ja raskauskeijun ovistestikin näytti ensimmäistä kertaa todella tummat viivat, mutta eihän sitä tietenkään voi koskaan tietää varmasti:smiling-eyes:

Mulla menkkojen jälkeen pc antoi tämmösen et siihenki meni kyl viimeisetkin luoton rippeet..mut toisaalta suurimmalla osalla testi edelleen nega jos nega.. Mullakin sillon ennen kuin vaihtui valmistaja.
Harmittaa silleen jos kaikki nää liuskat ja puikot näyttää mulle mitä sattuu. Sit pitäs olla järkevä vaan mun ja ostaa vaikka se herkkä cb digi ja unohtaa viivojen tulkinnat...

Liitteet

• IMG_20211228_203739.jpg
    IMG_20211228_203739.jpg
    242 KB · Katsottu: 172
Mulla menkkojen jälkeen pc antoi tämmösen et siihenki meni kyl viimeisetkin luoton rippeet..mut toisaalta suurimmalla osalla testi edelleen nega jos nega.. Mullakin sillon ennen kuin vaihtui valmistaja.
Harmittaa silleen jos kaikki nää liuskat ja puikot näyttää mulle mitä sattuu. Sit pitäs olla järkevä vaan mun ja ostaa vaikka se herkkä cb digi ja unohtaa viivojen tulkinnat...
Tuo on kyllä ihme homma :/ voikun päsisit johkin testeihin, kyl noin "räikeet" negat tuntuu erikoiselta!

Mä äsken yritin iltapissasta tehdä uudestaan, ja en kyllä saanu mun viivalaseilla tuosta kaivettua enää mitään! Tietty mahdollista periaatteessa että HCG määrät vielä niin pieniä että testitulokset heilahtelee. Tai sit se oli pikanen kemiallinen, minkä satuin saamaan kiinni. En vielä usko, että testi olisi ollut susi! Nuo molemmat muut vaihtoehdot miellyttää mua, jos oliskin vaan ollut pikainen kemiallinen, niin se on kuitenkin viite siitä, että mahdollisuuksia on :)

Täällä kanssa yks ilmottautuu uuteen raskaaksi vuoteen mukaan. Meillä ennestään 2019 lapsi ja siitä asti ollaan yritetty toista. Ensimmäistä odoteltiin 4 vuotta ja samalta näyttäs tämä tulevakin, jos edes onnistuu. Meillä alkaa alkuvuodesta uudet lapsettomuushoidot, joten jospa sieltä saisi apuja uudelleen :)

mulla nyt menkat myöhässä, mutta testit näyttää negatiivista (tietenkin)

terkkuja vaan kaikille hengen heimolaisille :)

Tuo on kyllä ihme homma :/ voikun päsisit johkin testeihin, kyl noin "räikeet" negat tuntuu erikoiselta!

Mä äsken yritin iltapissasta tehdä uudestaan, ja en kyllä saanu mun viivalaseilla tuosta kaivettua enää mitään! Tietty mahdollista periaatteessa että HCG määrät vielä niin pieniä että testitulokset heilahtelee. Tai sit se oli pikanen kemiallinen, minkä satuin saamaan kiinni. En vielä usko, että testi olisi ollut susi! Nuo molemmat muut vaihtoehdot miellyttää mua, jos oliskin vaan ollut pikainen kemiallinen, niin se on kuitenkin viite siitä, että mahdollisuuksia on :)
Joo mut tuli tossa mieleen et ehkei mussa olekaan vikaa.. Oon ladannut pilveen kuvia testeistä ja tämmösiä negoja oon saanu kuopusta yrittäessä... KUVAT ALLA... Ni mietin vaa et jostain syystä mä ehkä saan vaa NÄITÄ välillä.. Tulin kuitenkin silloinkin raskaaksi lopulta :Eyes:
Selvästi ihan punasta viivaa antoi useemmassa kierrossa ja sillon myös olin himotestaaja
Muoks. Lisäsin myös pari rfsu negaa

Liitteet

• IMG_20211228_213113.jpg
    IMG_20211228_213113.jpg
    289.1 KB · Katsottu: 149
  • IMG_20211228_213017.jpg
    IMG_20211228_213017.jpg
    306.7 KB · Katsottu: 154
  • IMG_20211228_213753.jpg
    IMG_20211228_213753.jpg
    389.7 KB · Katsottu: 149
  • IMG_20211228_213724.jpg
    IMG_20211228_213724.jpg
    353.4 KB · Katsottu: 143
Joo mut tuli tossa mieleen et ehkei mussa olekaan vikaa.. Oon ladannut pilveen kuvia testeistä ja tämmösiä negoja oon saanu kuopusta yrittäessä... KUVAT ALLA... Ni mietin vaa et jostain syystä mä ehkä saan vaa NÄITÄ välillä.. Tulin kuitenkin silloinkin raskaaksi lopulta :Eyes:
Selvästi ihan punasta viivaa antoi useemmassa kierrossa ja sillon myös olin himotestaaja
Muoks. Lisäsin myös pari rfsu negaa

Näissäkin näkyy kyllä monessa ihan selkeitä haamuja, että voihan se tosiaan olla, että sulla jostain syystä testit vaan haamuilee. Mutta jos silloinkin tulit lopulta raskaaksi ja nyt vielä kuitenkin alle vuosi yritystä takana (vaikka se jokainen kuukausi tuntuukin vuodelta lisää), niin toivoa siis on. :smiling-eyes: Toivottavasti pian tärppäisi:folded: ja silti kyllä soittelisin lääkäriaikaa, jos nuo omat oireet huolestuttaa. Kun eihän se hyvää omalle voinnille tee, jos kokoajan joutuu stressaamaan, että mitä meneillään. :disappointed-face:

Olisko sulla voinut olla ovis sittenkin jo aiemmin? Dpo7 kuulostaa kyllä hurjan aikaiselta, että mitään vielä voisi näkyä testissä. Mutta toivotaan vahvistumista :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: huomennakin voisi kyllä olla jo vahvempi viiva, mutta toki parissa päivässä vahvistuu varmasti enempi:Grimacing Face:

Näissäkin näkyy kyllä monessa ihan selkeitä haamuja, että voihan se tosiaan olla, että sulla jostain syystä testit vaan haamuilee. Mutta jos silloinkin tulit lopulta raskaaksi ja nyt vielä kuitenkin alle vuosi yritystä takana (vaikka se jokainen kuukausi tuntuukin vuodelta lisää), niin toivoa siis on. :smiling-eyes: Toivottavasti pian tärppäisi:folded: ja silti kyllä soittelisin lääkäriaikaa, jos nuo omat oireet huolestuttaa. Kun eihän se hyvää omalle voinnille tee, jos kokoajan joutuu stressaamaan, että mitä meneillään. :disappointed-face:

Kiitos.. :Two-hearts:Jos oireet jotenkin pahenee niin soittelen mut katsellaan nyt josko tarttuisi luomuna tässä mahd pian. Letroja ne varmasti ekana vaan kirjoittaisi kuten viimeksi, vaikka ovis kyllä tapahtuu et siinä ei häikkää Pitäisi olla.

Mulla ollut tässä pitkin iltaa taas menkkajomoja muistuttavia kipuja. Optimisti haluisi ajatella niiden liittyvän raskauteen, mutta pessimisti taas epäilee, että kyseessä jotain ihan muuta. Viime kierrossa näitä menkkajomoja oli tosi moneen otteeseen, mutta toisaalta ovulaatiokin venyi tosi myöhälle, että hyvin saattoi olla jotain kropan yrityksiä ovuloida. Jos tää nyt taas on vaan jotain normikiertoon liittyvää oiretta, niin sellaiset terveiset tonne omaan alakertaa, että ne menkkajomot riittäisi ihan vaan menkkojen aikaan :Angry Face::No Evil Monkey:

Olisko sulla voinut olla ovis sittenkin jo aiemmin? Dpo7 kuulostaa kyllä hurjan aikaiselta, että mitään vielä voisi näkyä testissä. Mutta toivotaan vahvistumista :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: huomennakin voisi kyllä olla jo vahvempi viiva, mutta toki parissa päivässä vahvistuu varmasti enempi:Grimacing Face:

Joo siis mulla on joko dpo7 tai 8 tänään. Mulla näkyi nuorimmaisenkin raskaus dpo8 lähtien. Ainahan voi heittää päivällä parilla arvio, kivuista laskettuna nyt olis 7. Mutta joo, silti tuntuu ettei tuu plussaa tästä kierrosta vaan joku kysta siellä nyt vihoittelee. Mutta pari päivää lisää niin kyllä se selviää.

Takaisin