Raskaaksi 2022

Ihana kuulla, että on muitakin surkuttelijoita linjoilla :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: koitetaan vielä hetki tsempata ennen ku täysin luovutetaan näiden kiertojen suhteen!

Herttarouva: en oo tuosta kuullutkaan!
Tää on kai sama kuin ulkomailla joku vitex, mitä käytetään paljon hormonien tasapainottamiseen. Lueskelen paljon englanninkielisiä sivustoja ja siellä on usein mainittu tää vitex, googlailin ja se sisältää tätä siveydenpuuta. Mä niin ensviikolla käyn hankkimassa tätä gelee Royalin kaveriksi :smiling-eyes:.
 
Ovulaatiotesti näytti aamulla hymynaamaa ja on kunnon limatkin nyt (kiitos greipin?), viimekierron oviksessa ei ollut melkein yhtään. Illalla siis puuhiin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: tosin puuhailtiin jo eilen illalla.
 
Tää on kai sama kuin ulkomailla joku vitex, mitä käytetään paljon hormonien tasapainottamiseen. Lueskelen paljon englanninkielisiä sivustoja ja siellä on usein mainittu tää vitex, googlailin ja se sisältää tätä siveydenpuuta. Mä niin ensviikolla käyn hankkimassa tätä gelee Royalin kaveriksi :smiling-eyes:.
Täähän olikin jännä, tuolle löytyi jotain tieteellisesti tutkittua näyttöäkin, että pidentäisi lyhyttä luteaalia jos syynä on korkeat prolaktaaniarvot :) mielenkiintoista!
 
Mullakin ollut itku herkässä, perjantai-iltana ja eilen katottiin telkkaria niin koko ajan sai pillittää. Testatakin vois kun on jo dpo11 mutta en halua masentua (vielä) tään enempää :sad-face:

Viikonlopun aikana munasarjoissa ja kohdussa on ollut välillä kiputiloja mutta niitä nyt on ollut kyllä edellisissäkin kierroissa.
 
Minä täällä toivon, että ovis olis taas myöhään. Mies lähti just reissuhommiin ja palaa vasta torstaina kotiin.
Keskiviikolle(kp18) flo ennustaa ovista, mutta viime kierrossa ovis oli kp20. Olis kyllä ihan bueno, jos taas sattuis sinne perjantaille(kp20), niin ehtis justiinsa tekeen talletukset. Muuten menee tämäkin kierto harakoille ilman teoreettistakaan mahdollisuutta onnistua. :Grinning Face With Smiling Eyes:
 
Täällä samat fiilikset, vaikka peli ei olekaan vielä menetetty. Onko kellään kokemuksia tästä? Ajattelin ottaa tän ensi kiertoon mukaan jos tästä kierrosta ei vauvaa saa.

Ei ole kokemusta tästä nimenomaisesta, mutta käytin esikoista yrittäessä Vitexiä, mikä on siis samaa ainetta. Mulla oli esikoista yrittäessä tiputtelua dpo 11-12 ennen kuin menkat alkoi. Sen verran ehdittiin käydä lapsettomuustutkimuksissa, että mulla ei kyllä hormoneista löytynyt mitään vikaa, mutta kun aloitin Vitexin, niin ekassa kierrossa tiputtelu jäi kokonaan pois ja luteaali oli sen 12 päivää, ja seuraavassa kierrossa sit plussasin esikoisesta. Nää on tietysti niin monen sattuman summia, että tuleeko raskaaksi vai ei, mutta vaikea olla uskomatta etteikö sillä Vitexillä olisi ollut jotain tekemistä asian kanssa…

Mulla on nyt raskauden jälkeen ollut kolme kiertoa, ja luteaali on jäänyt alle 10:neen päivään. Katselen nyt varmaan vielä kierron tai kaksi, että alkaako tasaantua, mutta sit saatan kyllä aloittaa taas ton Vitexin. Mä en nyt vaan millään muista, että millä annostuksella mä sitä söin viimeksi. Söinkö mä sitä jotenkin eri määrän ennen vs jälkeen oviksen vai tasaisesti samalla annostuksella. Pitänee etsiä vanhoja keskusteluja, kyllä mä varmaan siitä jossain ketjussa juttelin siinä vaiheessa :tears:

Pikaista plussaa sinulle, toivotaan että ei tarvitse näitä pillereitä edes aloittaa!
 
Mulla tänään kp 31/31-34, vielä ei menkkoja näy mutta eiköhän ne sieltä ilmesty pian. Kierto ollut nyt muutaman vika kierron ajan 30-31. En usko että raskaana olen. Ei yhtään sellainen tunne ja ei mitään mahanippailuja mitä monella on plussattuaan. Rinnat arat hieman, mut nekin tosiaan olleet jo muutaman kierron verran, taitaa tulla jäädäkseen. Eli sekään ei ole enää ns raskaustoiveoire...

Toivottavasti alkais pian ettei ihan mahdottoman pitkäksi veny ja ala taas mennä epäsäännölloseksi. Pari terolut kiertoa oli tossa syksyllä ja tuli säännöllisemmäksi.

Onko kaikilla jotka saaneet plussan testiin niin tullut sitä mahanippailua tms? Itsellä menkat alkaa yleensä aina "yllättäen", ei siis ole ollut kipuja. Runsaat menkat kyllä on ollut aina.

Ovulaatiota en ole testaillut, niin ei tietoa millon se ollut...
 
Ikäväkyllä mä näen Nurppu sun testissä just siinä keskellä sen viivanpaikan ja sen molemmin puolin väriä :sad-face: just sellaisia kun itsekin niillä saanut..
Toivotaan et muuttuis plussaksi ja tosiaan aikaiset päivät ni tuo kusinen tyhmä testi varmaan ei siis näytä ees yhtä ajoissa oikiaa plussaa tosiaan ku vaikka se pc :Slightly Smiling Face:
 
Mulla tänään kp 31/31-34, vielä ei menkkoja näy mutta eiköhän ne sieltä ilmesty pian. Kierto ollut nyt muutaman vika kierron ajan 30-31. En usko että raskaana olen. Ei yhtään sellainen tunne ja ei mitään mahanippailuja mitä monella on plussattuaan. Rinnat arat hieman, mut nekin tosiaan olleet jo muutaman kierron verran, taitaa tulla jäädäkseen. Eli sekään ei ole enää ns raskaustoiveoire...

Toivottavasti alkais pian ettei ihan mahdottoman pitkäksi veny ja ala taas mennä epäsäännölloseksi. Pari terolut kiertoa oli tossa syksyllä ja tuli säännöllisemmäksi.

Onko kaikilla jotka saaneet plussan testiin niin tullut sitä mahanippailua tms? Itsellä menkat alkaa yleensä aina "yllättäen", ei siis ole ollut kipuja. Runsaat menkat kyllä on ollut aina.

Ovulaatiota en ole testaillut, niin ei tietoa millon se ollut...

Mä sain plussan pari viikkoa sitten. Vielä ei ole varhaisultraa ollut jne., joten en voi toki tietää onko kaikki hyvin ja onko ”oikea raskaus”, mutta ainakin siis teknisesti olen raskaana ja plussia sain hyvin selkeästi lukuisiin eri testeihin. Ja tähän kysymykseen siis vastauksena, että mulla ei ollut mielestäni yhtään mitään oireita - muuta kuin se, että menkkoja ei vaan normaaliin aikaan tullut eikä siis ole edelleenkään näkynyt. Pientä nännien kipeytymistä yms. minulla on ollut joka kierrossa jossain vaiheessa ja sitä ehkä oli tässäkin kierrossa, mutta ei missään nimessä ainakaan aiempaa enempää. Vatsan nippaulua pienesti on jokaisessa kierrossa ollut vähän, mutta ei ns normaalia elämää haittaavasti, mutta ei siis yhtään se vähempään negakierroissa. Oireita minulla ei tosin ole vieläkään. Mutta siis ainakaan omalla kohdallani oviksen jälkeisistä oireista ei mitenkään, menkkojen poisjääntiä lukuunottamatta, voinut päätellä, että testi voisi näyttää plussaa. Ja negakiertoja ehti olla takana lukuisia, eli jonkun verran olin jo ehtinyt niitä erilaisia oireita yrittää siinä kuukausien ajan bongailla
 
Ikäväkyllä mä näen Nurppu sun testissä just siinä keskellä sen viivanpaikan ja sen molemmin puolin väriä :sad-face: just sellaisia kun itsekin niillä saanut..
Toivotaan et muuttuis plussaksi ja tosiaan aikaiset päivät ni tuo kusinen tyhmä testi varmaan ei siis näytä ees yhtä ajoissa oikiaa plussaa tosiaan ku vaikka se pc :Slightly Smiling Face:
Joo, mä näin ihan saman! Tarkat viivasilmät sulla :)

Mä korjailin tänään mun lämpöjä FF:n lämpökäyrällä ja se arvioikin, että mulla olis ollu perjantaina ovulaatio. Se on kyl kans ihan mahollista. Sit olis tänään jo dpo 9! Mut eipä oo kyllä juurikaan oireita ollu. Paitsi se aamuinen suruhetki. Eilisen nälkää ja kylmää ei oo tänään ollu. Eli aika oireeton meno. Kiva, että Bluebelle34 just samalla hetkellä tuli just oireettomuuteen liittyen kommentoimaan! :)
 
Ei mullakaan ollut merkittävästi enemmän nippailuja tms. oireita tässä plussakierrossa verrattuna negakiertoihin ja sama ekan raskauden kanssa. Oikeastaan olin tällä kertaa jo vähän menettämässä toivoa, kunnes testit suureksi yllätykseksi haamuili ja plussa tuli.

Omalla kohdalla en siis uskalla luottaa noihin ennakoiviin oireisiin lainkaan. :smiling-eyes:
 
Kiitos kommenteista tuohon oireettomuuteen liittyen. Taidan varalta tehdä huomenna testin vaikkei yhtään ole sellainen olo että olisi tärpännyt... vaikka miten kuulostelen alavatsan seutua niin ei ole mitään tuntemuksia. Enkä muista enää onko ollut aikaisemmissa raskauksissa. Viimeisimmästä odotuksesta aikaa jo reilu 6vuotta.

Toivottavasti ei sekoitu kierto paljoa, jos en ole raskaana. Olisi kyllä aikamoinen ihme jos positiivista näyttäisi :)

Mulla muuten käytössä foolihappo, monivitamiini, macakapselit (ostin ensin jauheena mutta en saa sitä millään menemään alas) ja royal gelee.
 
:red-heart::red-heart::red-heart:
Ei ole kokemusta tästä nimenomaisesta, mutta käytin esikoista yrittäessä Vitexiä, mikä on siis samaa ainetta. Mulla oli esikoista yrittäessä tiputtelua dpo 11-12 ennen kuin menkat alkoi. Sen verran ehdittiin käydä lapsettomuustutkimuksissa, että mulla ei kyllä hormoneista löytynyt mitään vikaa, mutta kun aloitin Vitexin, niin ekassa kierrossa tiputtelu jäi kokonaan pois ja luteaali oli sen 12 päivää, ja seuraavassa kierrossa sit plussasin esikoisesta. Nää on tietysti niin monen sattuman summia, että tuleeko raskaaksi vai ei, mutta vaikea olla uskomatta etteikö sillä Vitexillä olisi ollut jotain tekemistä asian kanssa…

Mulla on nyt raskauden jälkeen ollut kolme kiertoa, ja luteaali on jäänyt alle 10:neen päivään. Katselen nyt varmaan vielä kierron tai kaksi, että alkaako tasaantua, mutta sit saatan kyllä aloittaa taas ton Vitexin. Mä en nyt vaan millään muista, että millä annostuksella mä sitä söin viimeksi. Söinkö mä sitä jotenkin eri määrän ennen vs jälkeen oviksen vai tasaisesti samalla annostuksella. Pitänee etsiä vanhoja keskusteluja, kyllä mä varmaan siitä jossain ketjussa juttelin siinä vaiheessa :tears:

Pikaista plussaa sinulle, toivotaan että ei tarvitse näitä pillereitä edes aloittaa!
Kiitos
Tuu sitten kertomaan jos jaksat kaivella vanhoja
keskusteluja :smiling-eyes:. Mulla ongelmana ollut usein tiputtelu monta päivää ennen menkkoja.
 
Mitenhän määrittelisi ovispäivän? Eilen näytti testi positiivista (cb digitaalinen), mutta kauheat oviskivut alkoi vasta nyt tänään aamuyöstä. Tallettelut tehty toissapäivänä ja eilen illalla, riittääköhän se...? Tänään ei nimittäin ehdi :Smirking Face: alanko laskemaan dpo eilisestä vai tänään? Mitä sanoo raati?
 
Täällä dpo7, eikä juuri oiretta mihkään suuntaan. Rinnat nyt on arat tässäkohtaa, niin kun joka kierrossa muutenkin.
Ihme ettei testailut kuumota yhtään, yks pc:n testi on ja teen sen keskiviikkona kun on dpo9.
Joku kirjoitteli ylempänä ettei edes testejä tarvis kun tietää heti jos on raskaana, täällä ihan sama juttu, siks ajattelin lopettaa noi ylimääräset testailut ja luottaa vaan omaa kroppaan että kertoo kyllä sitten jos on tärpännyt! :smiling-eyes:
Ei ole yhtään sellainen tunne että olis tärpännyt, mutta ei se vielä tässä vaiheessa kyllä tunnukkaan, no nähtäväksi jää..:Face Without Mouth:
 
Mitenhän määrittelisi ovispäivän? Eilen näytti testi positiivista (cb digitaalinen), mutta kauheat oviskivut alkoi vasta nyt tänään aamuyöstä. Tallettelut tehty toissapäivänä ja eilen illalla, riittääköhän se...? Tänään ei nimittäin ehdi :Smirking Face: alanko laskemaan dpo eilisestä vai tänään? Mitä sanoo raati?

mä oon alottanu aina kivuista seuraavasta päivästä laskee. Mä siis testaan aina kerran kun kivut on niin selkeät, silloin plussa, niin siitä seuraavasta päivästä, en tiiä sitten meneekö sekään oikein :Face With Tears Of Joy:
 
Mitenhän määrittelisi ovispäivän? Eilen näytti testi positiivista (cb digitaalinen), mutta kauheat oviskivut alkoi vasta nyt tänään aamuyöstä. Tallettelut tehty toissapäivänä ja eilen illalla, riittääköhän se...? Tänään ei nimittäin ehdi :Smirking Face: alanko laskemaan dpo eilisestä vai tänään? Mitä sanoo raati?

Testin pitäisi yleensä olla positiivinen päivä tai pari ennen varsinaista ovista, ja kuullostaa siis että juuri näin sulla on ollutkin. Mä laskisin että tänään on dpo0, eli ovis päivä. Kuullostaa että talletukset ovat osuneet oikein hyvin; oviksen jälkeen on jo usein liian myöhäistä, parempi ennakkoon. Peukut pystyssä, että tärppää!
 
Mä sain plussan pari viikkoa sitten. Vielä ei ole varhaisultraa ollut jne., joten en voi toki tietää onko kaikki hyvin ja onko ”oikea raskaus”, mutta ainakin siis teknisesti olen raskaana ja plussia sain hyvin selkeästi lukuisiin eri testeihin. Ja tähän kysymykseen siis vastauksena, että mulla ei ollut mielestäni yhtään mitään oireita - muuta kuin se, että menkkoja ei vaan normaaliin aikaan tullut eikä siis ole edelleenkään näkynyt. Pientä nännien kipeytymistä yms. minulla on ollut joka kierrossa jossain vaiheessa ja sitä ehkä oli tässäkin kierrossa, mutta ei missään nimessä ainakaan aiempaa enempää. Vatsan nippaulua pienesti on jokaisessa kierrossa ollut vähän, mutta ei ns normaalia elämää haittaavasti, mutta ei siis yhtään se vähempään negakierroissa. Oireita minulla ei tosin ole vieläkään. Mutta siis ainakaan omalla kohdallani oviksen jälkeisistä oireista ei mitenkään, menkkojen poisjääntiä lukuunottamatta, voinut päätellä, että testi voisi näyttää plussaa. Ja negakiertoja ehti olla takana lukuisia, eli jonkun verran olin jo ehtinyt niitä erilaisia oireita yrittää siinä kuukausien ajan bongailla

Onnittelut plussasta! :Two-hearts: Täällä sama homma oireiden suhteen, oon todennut ettei niistä voi päätellä oviksen jälkeen onko tärpännyt. Mulla ekassa ja tokassa raskaudessa (km ja ku) oli reilusti oireita ennen plussaa, oli vatsassa nippailuja, pahoinvointia ja arat rinnat. Mutta niin on ollut niiden jälkeen negakierroissakin monesti. Ja nyt viimeisimmässä raskaudessa (joka myös johti valitettavasti keskenmenoon) ei ollut mitään oireita ennen plussaa. Oli vaan menkkakipuja päivä ennen plussausta ja sitä ollut usein juuri ennen menkkoja, joten plussaus oli yllätys. Nyt on dpo 9 ja aattelin tässä kierrossa testata vasta jos menkat on myöhässä.

Edit. Ainoa oire mistä yleensä olen voinut ennustaa menkkojen alkavan on vatsan turvotus tasan viikko ennen kp 1. Nyt on taas tuo sama turvotus eli yhä vähemmän uskon tärppiin tässä kierrossa. :Grinning Face With Smiling Eyes:
 
Muokattu viimeksi:
Aamulla tehty one Step 10herkkä testi puikko (lukenut joskus että nämä raskauskeijulta tilatut huonoja, onko kellään millaisia kokemuksia?).

Alkuun selkeä nega, sit kaiketi viivan paikka. Aavistus nyt näyttää olevan ehkä väriä toisessakin, testistä tosin kulunut nyt aikaa 30min. Yritin ottaa kuvaa, mutta kovin huonosti saa näkyviin. Oletan viivan paikaksi...

Limakalvot kuivat, ei jomottele tms... kai ne menkat sieltä alkaa...

Kp 32/31-34 nyt
 

Liitteet

  • 20220124_071327.jpg
    20220124_071327.jpg
    767.3 KB · Katsottu: 127
Takaisin
Top