Raskaaksi 2022

Hei!
Käykääpä äänestämässä ja kommentoimassa täällä foorumin Vauvakuumetta ja Kuumeiluklubeihin liittyen:

Mä en ollut huomannutkaan ja kävin kurkkaamassa sen Toiveissa vauva 2023 -ketjun. Musta olisi luontevaa, jos siitä tulisi virallinen ketju ensi vuodelle listoineen, eikä olisi erikseen raskaaksi 2023 -ketjua. Mitä olette muut mieltä? 😊

Ketjun nimijuttuun. Mielestäni "raskaaksi 2023/2024/jne" on kuvaavampi kuin "vauva vuodelle 2023" , koska mun mielessä käännän sen niin, että pitäs raskautua melkei heti vuoden vaihduttua että sais vauvan sille vuodelle 😆 "raskaaksi" ois tavallaan optimisempi ja antaa liikkumatilaa koko vuodelle. Ja ehkä vanhan tutun nimellä osaa ehtiä paremmin tulevat ketjut.
Mut sinänsä se ja sama ketjun nimi, kun kaikkeen tottuu kuitenkin yleensä.

Mustakin tää raskaaksi 2022 on jotenki armollisempi. Kun tää raskautuminen on vähän vaikeempaa ja raskaana ollessakin on vaikee uskoo et vauva saadaan (aikasemmi vielä sektio aamunakin pelkäsin ja itkin et jos vauva onki kuollu). Niin tuntuu helpommalta toivoa et jos ois yhden vuoden aikana tullu raskaaksi eikä et sillo saatais jo vauva.. Tavallaan tuo vauva vuodella 2023 pitäis olla ihan kohta jo saatu alulle enkä uskalla toivoo et Itelle kävis niin. 😒

Täällä 5 dpo. En mitään oireita kauheesti mieti, kun tosiaan kaks edellistä raskautta ollut aikalailla oireettomia plussankin jälkeen. Silti pakosti vähän ihmetyttää, kun mua palelee, oon ihan kuoleman väsynyt ja ravaan vessassa 😒 On myös tänään alavatsaa kolotellut, mulla se ei yleensä luteaaliin kuulu, kun vasta menkkojen alkaessa. No, sepä jää nähtäväksi mitä tää on, varmaan aloitan testaamisen jo 8 dpo perjantaina, koska näillä mun pitkillä kierroilla ei joka kuukausi saa testata välttämättä ollenkaan 😭😂

Kuvottaa jos ei syö about koko ajan ja tissit ihan perhanan kipeät, muuten hyvä. Olo enemmän raskaana kuin alkuviikkoina 🤪 Maanantaille sain ultran eli kohta tietää tarkemmin mikä tilanne!
Mahtavaa että siellä on tullut oireita ja tuntuukin siltä että jotain tapahtuu kehossa. Ja onneksi maanantai tulee nopeasti :) Sulla oli myöhäinen kiinnittyä mut mitä olit laskeskellut mitkä ois silloin viikot?:)

Kannatan myös Raskaaksi 2023

Täällä dpo 7 kp 21/27
Edelleen enemmän vas painetta ja tuntemuksia 🤔 eilen illalla nukkumaan mennessä ihan repäisyjä
Rinnat hellät mitä yleensä aina viikko ennen menkkoja

Usko raskauteen nolla

Mä haluisin myös raskaaksi 2023 koska en mä kyllä mitenkään päin vauvaa saa 2023. Tietty varmasti on niitäkin mut on myös meitä täällä pitkään olleita ja vaikka toivon meille oikeasti vauvaa ensi vuodelle niin helpoin itselleni haaveilla raskaaksi tulosta ensi vuonna.

Dpo7 ja paineen tunne tuntuu enempi jalkovälis ku alavatsalla, vaikee välil paikallistaa, en sit tiiä onko lupaava. Juilimistakin enempi tänää. Ja väsy jatkuu, nukuin tosin todella huonostikin. Tänään myös töissä oli ajoittain epämääräst huonoo oloo, mut pistän väsymyksen piikkiin. Ja kalakeitto hais epämiellyttävält nenää, ja ite tykkään kyllä kalakeitosta. Mut kai nää on niitä HV Pms oireit. Ja tosta kohdunnapukastakin, todettu moneen kertaan et elää omaa elämäänsä, mut suihkussa kun seisaaltaa kokeilin, niin oli suht alhaal mut siis oikeen säikähdin kun tuntu niin kovalt ja pitkältä koko napukka. Yleeensä lyhyt ja lytys. Mut eipä dpo7 voi oikee tostakaa mitää päätel.

Vielä illan oma napailut: kp 3 ja tähän kiertoon caprillonit on toimineet aika kivasti joten ei oo ihan tuntunut siltä että kuolen verenhukkaan 😅 Kivutkin olleet siedettävämmät. Mielialakin on pysynyt aika kivasti positiivisena. Edellinen kierto oli hieman pidempi kuin normaalisti mut toivottavasti nyt tulis aikaisempi ovis koska vielä2,5 viikkoa odottamista tuntuu pitkältä ajalta 😅

Totta.. raskaaksi 2023 kannatan nyt minäkin kun en aatellut tuota.. että pitää raskautua alkuvuodesta, jotta laskettu aika on vuonna 2023.

Itsellä ollut jos minkälaisia oloja, ei sit tiedä mistä lie johtuu. Aikaisemmin en oo seurannut oireita. Vaikka pidän epätodennäköisenä raskauta samantien kierukan poiston jälkeen ilman menkkoja niin pakkohan se oli aamulla huvin vuoksi testata ja selkeä negahan se oli.

Oireena ollut alamaha tukkimista, nyt paikallistunut vasemmalle. Eilen pientä närästystä mikä mahdollisesti johtui hiilihapollisten juomien nauttimisesta. Napukka on noussut selkeästi ylöspäin ja pehmentynyt. Oli loppuviikosta hyvinkin alhaalla ja kova. Tiedä sit mitä sekin ennustaa..

Takaisin