Raskaaksi 2022

Tääl on nyt joku luteliaalin himostelukausi. Varsinkin miehel, oli tos pe ja la toimintaa, olis voinu eilenki olla, ja sit tänää oli oikeen kiihkeel tuulel voi vitsi ku oviksenki aikaa olis yhtä innokas. Mulla ei ongelmaa missään kohtaan kiertoa, mut kai mies ottaa jotai suorituspaineit.

Välillä miettiny, et onko ok touhuta mahdollisen kiinnittymisen aikoihin, kun siitä lukee niin ristiriistaista tietoa et häiritseekö mahdollista kiinnittymistä. Mut sit just jonku tutkimuksen mukaa hoidois olevat parit jotka harrasti luteliaalivaiheessa seksiä raskautu todennäkösemmi oon nyt päättäny olla ottamatta asiasta stressiä. Hyvä innokas seksihän vaan lisää hyvänolonhormooneja ja vähentää stressiä ja tuskin tärppäämättömyys tosta kiinni on. Menis jo lisääntyminen taas vaikeemmaks. Ja ihminen kun on rakennettu niin et himottaa muutenkin kuin tärppipäivinä. Luulis et ei haluttais ollenkaa jos olis huono asia
Mä en jotenkaan nää että seksi luteaalin aikaan olis haitallista🤔
Tai siis jos mietin omia onnistuneita raskauksia niin niissä on kyllä ollu seksiä läpi kierron. Mut mistäpä sitä tietää mikä kaikki raskautumiseen sitten vaikuttaa.

Nyt on vähän outo kysymys, mutta lisääntyykö vv teille kun menkat lähestyy? Ja onko se venyvää vai vetistä?
Itellä on nyt aika runsasta (paljon runsaampaa kuin normisti ja minimaalisia hippusia punaistakin on seassa) 😅 ite ajattelen että menkat kurvaa paikalle etuajassa. Nyt arviolta dpo 10.

Mä en yhtään usko, että luteaalin aikana rakastelu haittaisi.. hedelmöittymisessä on kyse solutason asiasta.. mä en ainakaan aio vältellä. Uskon, että ne hyvänolon hormonit vaan auttaa. Nyt haluaa vielä nauttia kun voi.. kun mietityttää vaikuttaako alkuraskaus sitten heikentävästi rakkauselämään..jos on jälleen tappoväsymys ja huono olo.

Nyt on vähän outo kysymys, mutta lisääntyykö vv teille kun menkat lähestyy? Ja onko se venyvää vai vetistä?
Itellä on nyt aika runsasta (paljon runsaampaa kuin normisti ja minimaalisia hippusia punaistakin on seassa) 😅 ite ajattelen että menkat kurvaa paikalle etuajassa. Nyt arviolta dpo 10.
Mulla ei välttämättä lisäänny kauheesti mutta koostumus muuttuu venyvämmäksi.

Tämän päivän ovulaatio testi 21.11
IMG-20221121-WA0001.jpg

Dpo6 kp20/27
Täällä myös vv runsaampaa, dpo4-5 oli käsivoidemaista, nyt enempi vetisempää ja muutenki välil tuntuu et holahtais 🤔

Edelleen enempi vasemmalla tuntemuksia, sellasta painon tunnetta.
Eilen oli ihan nopeita nipistyksiä

Toi sun kuulostaa aika hyvältä jos pientä punastakin seassa 🤞🏽🤞🏽🤞🏽

Kp11 ja venyvää limaa havaittavissa sekä kipuja molemmin puolin. Koko perhe kipeä ja katselin tota troppia niin kodeiinia sisältää ja on buranat sun muut. Tein myös tomaattikeittoa ja työnsin kaikki mahdolliset valkosipulit, chilit ja inkiväärit ja päälle kurkumateetä kanelilla. Mies sanoi että ei vissiin vauvaa tässä kuussa yritetä niin sanoin että ei, niinhän me on muutenkin sovittu. Onkohan uusi ryhmä tulossa vai jatkuuko juttu tässä ryhmässä? Siis meille ketkä ei vuonna 22 raskaudu vaikka sitä nyt kaikille tietenkin toivon.

@Kimarala ihanaa ja tarrasukkia!!

Kunpa nyt kaikki saisivat me hoidot ja luomutärpit ja kaikki mahdolliset mitä haluavat ja toivovat kun alkaa joulun taikaa tippua taivaalta... (Oon hyvin lääkittynä kotona ja ilmeisesti jutut on sen mukaiset) itsellä helpottaa kun on sovittu että jätetään yritys tauolle kunnes voidaan antaa lupa tulla kokeiden ja ehkä hoitojen myötä. Pikkuisen toivon että päästään suht helposti ja että ensi vuoden lopulla olisin jo tukevasti raskaana

No aika samannäköset viivaset kuin eilenkin. Nappaan ehkä vielä apteekista jonkun testin vielä pällisteltäväksi 😁 Mut kai sieltä joku nyt on matkalla 😍 ja la ois just 30.7. kun heinäkuinen meillä on alunalkaen ollut tähtäimessäkin.
Ei tätä kyllä vielä voi todeks uskoa mut vatsa on ollut eilen ja tänään oudosti kipeä et kai siellä jotain äksöniä sitten on. Vähän menkkamaista kipua mut erilaista kuitenkin.

Liitteet

• 20221122_042002.jpg
    20221122_042002.jpg
    2.3 MB · Katsottu: 120
No aika samannäköset viivaset kuin eilenkin. Nappaan ehkä vielä apteekista jonkun testin vielä pällisteltäväksi 😁 Mut kai sieltä joku nyt on matkalla 😍 ja la ois just 30.7. kun heinäkuinen meillä on alunalkaen ollut tähtäimessäkin.
Ei tätä kyllä vielä voi todeks uskoa mut vatsa on ollut eilen ja tänään oudosti kipeä et kai siellä jotain äksöniä sitten on. Vähän menkkamaista kipua mut erilaista kuitenkin.
Onnea! 😍 Mun mielestä viiava on nyt selkmpi ja hcg tuplaantuu aina 48h aikana, niin voi näyttää vahvempaa vasta huomenna. Tuo kipu on ihan normaalia.

Onkohan uusi ryhmä tulossa vai jatkuuko juttu tässä ryhmässä? Siis meille ketkä ei vuonna 22 raskaudu vaikka sitä nyt kaikille tietenkin toivon.
Luulis että on uus tulossa, ainakin äkkiä bongasin tuolta "Raskaaksi 2020" ketjun. Tosin en nyt muista onko tämä alkuperäinen 2021 ketju joka muuttui 2022?
Muoks, ei ole. Kävin kurkkaamassa niin joulukuun alkupuolella on tämä tehty 2022 varten. Joten eiköhän kohtapuoliin tule uusi ens vuodelle.

Vähän tuntuu kyllä pahalta liittyä jo kolmanteen tämmöiseen ryhmään ilman että on tärpännyt...

Liitteet

• Screenshot_2022-11-22-06-42-06-31_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    Screenshot_2022-11-22-06-42-06-31_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    534.1 KB · Katsottu: 68
Luulis että on uus tulossa, ainakin äkkiä bongasin tuolta "Raskaaksi 2020" ketjun. Tosin en nyt muista onko tämä alkuperäinen 2021 ketju joka muuttui 2022?
Muoks, ei ole. Kävin kurkkaamassa niin joulukuun alkupuolella on tämä tehty 2022 varten. Joten eiköhän kohtapuoliin tule uusi ens vuodelle.

Vähän tuntuu kyllä pahalta liittyä jo kolmanteen tämmöiseen ryhmään ilman että on tärpännyt...
Feel you 😔 Kumpa me päästäis jo pois täältä yrittäjien puolelta 💕

@Harmi89 mä otin oman äitini kanssa tässä yhteen juuri tuosta asiasta. Äiti on toivonut jo pidempään että eikö meille voisi jo tulla vauvoja kun lähipiirin muut pienet on kaikki jo saaneet jalat alleen. No mä tässä sitten menin sanomaan hänelle että ainakin tällä hetkellä musta tuntuu siltä että kunhan saadaan yksi elävä lapsi syliin niin se riittää meille ja mun äiti järkytty ihan hirveästi. Selitin hänelle miltä musta tää yrittäminen tuntuu ja kuinka henkisesti se on rankkaa ja kuinka keskenmeno on jättänyt jälkensä ja äiti totesi että ”sullahan on vaan yksi keskenmeno että eihän se oo mitään” 🤦🏼‍♀️ Ei keskustella aiheesta kyllä enää uudestaan koska selvästi ei pääse käsiksi mun fiiliksiin ja kyse on meidän elämästä että ei hänen toiveillaan oo kyllä siinä muutenkaan väliä.

@Harmi89 mä otin oman äitini kanssa tässä yhteen juuri tuosta asiasta. Äiti on toivonut jo pidempään että eikö meille voisi jo tulla vauvoja kun lähipiirin muut pienet on kaikki jo saaneet jalat alleen. No mä tässä sitten menin sanomaan hänelle että ainakin tällä hetkellä musta tuntuu siltä että kunhan saadaan yksi elävä lapsi syliin niin se riittää meille ja mun äiti järkytty ihan hirveästi. Selitin hänelle miltä musta tää yrittäminen tuntuu ja kuinka henkisesti se on rankkaa ja kuinka keskenmeno on jättänyt jälkensä ja äiti totesi että ”sullahan on vaan yksi keskenmeno että eihän se oo mitään” 🤦🏼‍♀️ Ei keskustella aiheesta kyllä enää uudestaan koska selvästi ei pääse käsiksi mun fiiliksiin ja kyse on meidän elämästä että ei hänen toiveillaan oo kyllä siinä muutenkaan väliä.

Meiltäkin usein tivataan et milloin vauva tulossa ja kaikki innostuu kun teen paljon käsitöitä ja nyt tullut paljon tilauksia vauvajutuille ja postaan niitä someen.

Ollaan tokaistu noihin kyselyihin et eiköhän se oo meidän asia milloin ja on sitten kyselijät suuttunu.

Me päätettiin et ei kerrota kellekkään että yritetään ja sittenkin vasta kerrotaan kun eka ultra ohi ja kaikki hyvin.

Ja sekin että ei postata someen mitään raskausjuttuja ehkä vasta sitten kun syntynyt, eikä laiteta kuvia (missä vauvan kasvot näkyy)
Tää osittain uskonnollisista/kulttuurillisista syistä

Meiltäkin usein tivataan et milloin vauva tulossa ja kaikki innostuu kun teen paljon käsitöitä ja nyt tullut paljon tilauksia vauvajutuille ja postaan niitä someen.

Ollaan tokaistu noihin kyselyihin et eiköhän se oo meidän asia milloin ja on sitten kyselijät suuttunu.

Me päätettiin et ei kerrota kellekkään että yritetään ja sittenkin vasta kerrotaan kun eka ultra ohi ja kaikki hyvin.

Ja sekin että ei postata someen mitään raskausjuttuja ehkä vasta sitten kun syntynyt, eikä laiteta kuvia (missä vauvan kasvot näkyy)
Tää osittain uskonnollisista/kulttuurillisista syistä
Minäkään en postannut mitään silloin kun olin raskaana. Ja lapsen synnyttyä oon ollut tosi tarkka ettei kasvot näy somessa tai nimeä ei oo laitettu. Ja ite laitan tosi harvoin mitään lapseen liittyvää. Kannattaa kuunnella kyllä sitä omaa fiilistä tämän suhteen ☺️ Itellä ei ole taustalla muuta kuin haluan kunnioittaa lapsen yksityisyyttä. Ja haluan vielä korostaa että jokainen vanhempi itse päättää mitä laittaa ja mitä ei. Eikä se tee kenestäkään parempaa tai huonompaa vanhempaa🤗

Onpa harmi kuulla, että äiti ei ole lainkaan ymmärtänyt sinua. Toivottavasti hän osaisi olla jatkossa hienotunteisempi 😌

Heippa! On isolta osin teistä keskustelijoista kiinni, missä ketjussa haluatte jatkaa keskustelua vuoden vaihtuessa. 😊 Jos siirrytte jo perustettuun Toiveissa vauva 2023 -ryhmään, voimme linkittää sen alkuun uuden kuumeilijalistan. Olen oikeastaan vähän seuraillut, alkaako keskustelu siirtyä sinne vuoden loppua kohti mennessä. Voimme myös aloittaa "perinteisen" Raskaaksi 2023 -ryhmän - tai joku teistä voi halutessaan sen tehdä. Ryhmän ei tarvitse olla ylläpidon aloittama.

Takaisin