Raskaaksi 2022

Täällä dpo 8 kp 22/27
Rinnat varsinki sivuilta kipeät.
Vatsassa tuntuu edellee enemmän vas ja sellasta koko vatsalla ihanku sul ois liian kireet housut jalassa eli ns tykyttää 😂

Meinas käydä töissä köpelösti, vs laski yhtäkkiä alle 3 eli hypoglukemia vaikka 2h syömisväli ( en oo diabeetikko mutta ton vatsanohituksen jälkee tulee syömisistä kaikkea, ei kyl ikinä tollasia hypoja 😬 )
Ainiin sullakin oli kierto ihan loppusuoralla ☺️🤞

Toi testaaminen ja negan näkeminen kun oireet on just ja pääkin sanoo että joo raskaana sä oot eikä mitään. Toisaalta mä olin niin varma niin varma raskaudesta ja kaverikin sanoi että näkee et oon ja mieskin oli satavarma asiasta mutta menkat tulikin kp33 että vissiin ihan ajoissa mun kiertoon nähden. Joten ei ihan menny kenenkään intuitio oikeaan

Toi testaaminen ja negan näkeminen kun oireet on just ja pääkin sanoo että joo raskaana sä oot eikä mitään. Toisaalta mä olin niin varma niin varma raskaudesta ja kaverikin sanoi että näkee et oon ja mieskin oli satavarma asiasta mutta menkat tulikin kp33 että vissiin ihan ajoissa mun kiertoon nähden. Joten ei ihan menny kenenkään intuitio oikeaan

Joo se on ihan kamalaa kuukaudesta toiseen.
Enää ei niin itketä se nega tai menkat vaan huokaisee et taaskaan ei onnistunu….

Joo se on ihan kamalaa kuukaudesta toiseen.
Enää ei niin itketä se nega tai menkat vaan huokaisee et taaskaan ei onnistunu….
Jep. Ja mun pari 44 päivästä kiertoa hämäsi. Tosin toisesta lämpöjä mittaillessa huomasin et ovuloinut olin (tosin kp29) ja kp44 -> kp1 joten kyllä minä ovuloin omien tilastojen mukaan. Meillä tärppäsi yk1 ja kesken. Sit yk en muista mikä (koska kierto ei meinannut palautua) mut tasan tarkkaan vuosi ekasta tärpistä. Nyt jännittää josko historia toistaa itseään ja tuun raskaaksi tammikuussa.

Nyt on ihan sama tuunko mut tiedän et kun menkat alkaa niin tulee se no joo ihan v*tun sama eipä tässä ihmeitä odotettukaan.

Toki hyvä asia on että ovuloin, olen tullut raskaaksi niin toivon että riittää joku pieni hienosäätö. Kierto kuitenkin toimii, oon hattua nostanut niille joilla kierto venyy kolmekin kuukautta ja silloin varmasti on jos minkämoista oiretta kun hormonit ei "toimi". Esimerkiksi oli tuttu jolla ovulaatiotestit oli posia millon mitenkin ja sit kuitenkaan ei tullut kuukautiset ja testit haamuili pitkään kunnes lopulta vaati terolutit starttaa kierron. Pcos oli diagnoosi ja sai letrot ja luget ja heillä nyt on kaksi lasta. Ensimmäinen prinsessa hoidoilla ja pikkuprinssi luomusti ja nyt odottaa kolmatta. Ikää hänellä on 35 ja ensimmäisen sai kun oli 28, toinen yllätys tuli niin yllätyksenä että luuli vain pcos vaivaavan taas mut olikin neljännellä kuulla raskaana. Kolmatta en tiedä miten sai alkunsa mutta on ihana kun kuulee näitä onnistumisia vaikka on sanottu ettei ikinä tuu lasta saamaan.

Kyllä mekin vielä plussat saadaan.

Täällä alkaa toivo jo hiipumaan... Dpo 7 Flo ennusteiden mukaan ja vielä paperiin tulee pientä rusehtavaa tuhrua. Kuitenkin kun tänään Flon avasin se on yllättäen heittänyt oviksen 4 pv eteenpäin??? Ja ennustaa kiertoa 30pv vaikka mulla yleensä 27-28pv. Tallettelut ei oo kyllä osunu uuden ennusteen mukaan kohdilleen, enkä usko tähän yhtään mutta silti tuntuu niin epävarmalta. Ei toki oireitakaan oo vielä.. no ei auta ku odottaa

Ääh. Yritys aloitettu nyt marraskuussa ja optimistisella mielellä, koska kierto oli viimeksi lyhyt (mun mittapuulla) vain 32 päivää. Nyt sitten menossa jo kp 42. Testasin ovista siihen reilu kp 25 asti, kunnes alotettiin sairastelu ja aattelin että tämä kierto nyt menee miten menee, ei jaksanut testailla tai harrastella mitään. Viime viikon pe heiluteltiin peittoa ja siitä pari päivää nii todella sitkeä limainen vuoto. Vetinen vuoto oli jossain vaiheessa ehkä pari viikkoa sitten. Ota tästä nyt selvää, kun kierto vaihtelee miten sattuu. Flo sanoo vain joka päivä, että kuukautiset saattavat alkaa tänään 😅 en tiedä mikähän tohon kierron pituuteen vaikuttaa..

Mulla kp26 taisi muuttua kp1... 😟

Harmittaa ja nyt koko mun tilanne mietityttää. Kun oon pitänyt kirjaa kierroista, niin edellisissä 21 kierrossa ei oo ollut yhtäkään näin lyhyttä. 4 kiertoa on ollut 27 päivää, kaikki muut 28 tai 29 päivää...

Niin mitä "kohtalon ivaa" on, että heti kun ruvettiin pari kuukautta sitten miettimään vauvaa, kävi näin? Viime kierto venyi kipuineen yli 40 päivään ja nyt vain 26 päivää.

Sitten vielä tuntuu, ettei pysty ääneen edes sanomaan, että jännittää tuo kierron yhtäkkiä tullut heittely... Koska sitten joku sanoo, että "ethän sä oo edes yrittänyt kuin vasta pari kuukautta", tai jotain muuta vastaavaa. Mutta kun ei se oikein poista sitä mun huolta yhtään... 😮‍💨

Täälläkin kp24 vaihtui kp1 ihan rytinällä. Hienoa olla töissä kun housut (onneksi tummat) veressä :Angry Face With Horns: Eipä siis eilinen toosan ronkkiminen kertonut mitään :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Mulla sama! @Enniy Kierto oli nyt vain 23pv eikä näin lyhyttä ole ollut vuosiin. Yleensä on aina 24-27...

@Suski87 Niin alkoi mullakin, rytinällä ilman ennakkovaroituksia 😮

Mutta nyt voidaankin seuraavaksi jännittää, onko jouluaattona plussa vai menkat... 😆 Tai minä ainakin voin, jos tulee ihan perus 29-päiväinen kierto...

Mutta harmihan se on ottaa uusi kierto vastaan. Tsemppiä kaikille, joilla sama ♥️
Se olisikin mahtava joululahja :Smiling Face With Heart Shaped Eyes::Christmas Tree: Eipä tässä nyt muuta voi kun odotella ja alkaa sitten taas tikuttaan ovista ja heilutteleen peittoa :Hugging Face:

Flo ennustaa ovista viiden päivän päähän. Se vain sopii niin ajoittuu verikokeet oikeaan aikaan. Silloin pitäisi olla menkat loppusuoralla

Mulla kp26 taisi muuttua kp1... 😟

Harmittaa ja nyt koko mun tilanne mietityttää. Kun oon pitänyt kirjaa kierroista, niin edellisissä 21 kierrossa ei oo ollut yhtäkään näin lyhyttä. 4 kiertoa on ollut 27 päivää, kaikki muut 28 tai 29 päivää...

Niin mitä "kohtalon ivaa" on, että heti kun ruvettiin pari kuukautta sitten miettimään vauvaa, kävi näin? Viime kierto venyi kipuineen yli 40 päivään ja nyt vain 26 päivää.

Sitten vielä tuntuu, ettei pysty ääneen edes sanomaan, että jännittää tuo kierron yhtäkkiä tullut heittely... Koska sitten joku sanoo, että "ethän sä oo edes yrittänyt kuin vasta pari kuukautta", tai jotain muuta vastaavaa. Mutta kun ei se oikein poista sitä mun huolta yhtään... 😮‍💨
Mut eihän tuo 26 päivän kierto mitään meinaa. Ei mulla ainakaa meinannut. Mulla oli kaikki viimeisimmät 3 kiertoa 26 päiväisiä 🤔

Onks kellää raskautuneella kokemusta si-nivelkivuista jo hyvin varhases vaihees. Mul on nyt ton tyylistä kipua ollu pari päivää ja ei oo vastaavaa ollu koskaa aikasemmin🙈 olis toi tosin aika erikoista et näin varhain vaikka raskaana oliski.

Mut eihän tuo 26 päivän kierto mitään meinaa. Ei mulla ainakaa meinannut. Mulla oli kaikki viimeisimmät 3 kiertoa 26 päiväisiä 🤔
Siis toivon, ettei meinaakaan, kyllähän muutaman päivän heittoja tapahtuu varmaan kaikille. Ja onhan tuo ihan "normaalin" mittainen. Mutta mulla nyt vaan sattumoisin viime kierto oli elämäni pisin ja tämä taas varmaan lyhyin vuosikausiin, niin tottakai mietityttää. Kun on ollut aiemmin vuosikausia hyvin säännöllinen.

Siis toivon, ettei meinaakaan, kyllähän muutaman päivän heittoja tapahtuu varmaan kaikille. Ja onhan tuo ihan "normaalin" mittainen. Mutta mulla nyt vaan sattumoisin viime kierto oli elämäni pisin ja tämä taas varmaan lyhyin vuosikausiin, niin tottakai mietityttää. Kun on ollut aiemmin vuosikausia hyvin säännöllinen.
Mä oon ainakin käsittänyt että kierron pituutta tärkeämpää on se luteaalin pituus.

Mulla melkein aina sen 27/28pv tän vuoden aikana ollu 3 kertaa poikkeava. 23pv ja 25pv ja 30pv. Ei siis peräkkäiset kierrot

Onks kellää raskautuneella kokemusta si-nivelkivuista jo hyvin varhases vaihees. Mul on nyt ton tyylistä kipua ollu pari päivää ja ei oo vastaavaa ollu koskaa aikasemmin🙈 olis toi tosin aika erikoista et näin varhain vaikka raskaana oliski.
Mulla oli toisessa alkaneessa raskaudessa melkein heti. Ennen dpo10

Mulla oli toisessa alkaneessa raskaudessa melkein heti. Ennen dpo10
Niin eli hormoonit voi tehdä niinkin äkkiä🤔 kun enemmän lukee myöhemmäs vaihees raskaanaolevil. Ihmettelen vaan kun ei ennen oo tommost ollu. Ja se paineentunne.

@Karolii olikos sulla jo ennen plussaa semmost jännää paineentunnet häpyluun seutuvil? Siis selväst alempan ku vatsal?

Takaisin