Raskaaksi 2022

No on nyt kyl vähä siin ja siin laskisko posiks vai ei. Yleensä mul ollu kyl kontrollia vahvempi. Ei kyl ihan joka kierros. Täytyy viel illal ja huomenki testata. Tänään kyl varmaa illalla tallettelua.
Digi näyttäis varmasti jo hymynaamaa 😊 Toivotaan talletteluille hyvää tulosta! 🌈Kivaa saada piinailukaveri ☺️

Tääl aamun testi oli haileempi. Joko ne eiliset tasavahvat oli huippu tai oli yöl korkein. Seurailen viel, testaan ja parin päivän lämmöt sit kertonee. Tän aamun lämmön perusteellakaa en viel osaa sanoo. Meil oli su talleteluja, eilen ei ollu. Tänään viel illal, ehtii sit ovikseen tai ei. Sunnuntaisetki pitäs riittää jos tänään irtoo. Kovia kasvukipuja ollu, mut selviä irtoomisoviskipui en viel ainakaa huomannu. Kovin turvoksis maha kyl.

Liitteet

• 20221115_074757.jpg
    20221115_074757.jpg
    1.4 MB · Katsottu: 66
Hei vaan kaikille!
Täällä ollaan just vasta aloitettu yritys, nyt yk 2 ja ovulaatio tällä viikolla, joten pian jännitetään.
Ainoa tapa miten seuraan ovista on Flow sovellus, en tikuta koska koen että aiheuttaisi liikaa stressiä mulle. Ajatellaan kuitenkin tätä yritystä sillä tavalla että saa tulla jos on tullakseen, ei vielä mitään kuaheeta yritystä siis koska kiire ei ole 😅
onnea tuhannesti kaikille plussanneille ❤️
Onko kellään kivoja podcast vinkkejä vaikka raskausaikaan liittyen? ☺️

Kohdun napukkaa oon tässä kokeillut ihan mielenkiinnosta niin tällä hetkellä hyvin alhaalla ja suu hyvin auki. Tiedä sitten mitä tuokin minulla tarkottaa, netistä vähän ristiriitaista tietoa saanut asiasta.
Itsellä tallettelut tehty lauantaina ja seuraavan kerran toteutuu vasta torstaina erilaisten työvuorojen vuoksi.

Onnea plussanneille ❤

Tääl aamun testi oli haileempi. Joko ne eiliset tasavahvat oli huippu tai oli yöl korkein. Seurailen viel, testaan ja parin päivän lämmöt sit kertonee. Tän aamun lämmön perusteellakaa en viel osaa sanoo. Meil oli su talleteluja, eilen ei ollu. Tänään viel illal, ehtii sit ovikseen tai ei. Sunnuntaisetki pitäs riittää jos tänään irtoo. Kovia kasvukipuja ollu, mut selviä irtoomisoviskipui en viel ainakaa huomannu. Kovin turvoksis maha kyl.

Täällä eiliset 2 kuivahtu tosin ja tän aamun.
Eli oisko dpo 0 sit nyt?
Oliko se niin et tänään on se ovulointi eli tsäänssejä ois vielä 😂 epäilen…

Liitteet

• 7942FD86-69AE-4F4F-AED9-96113881DFEC.jpeg
    7942FD86-69AE-4F4F-AED9-96113881DFEC.jpeg
    762.9 KB · Katsottu: 86
Pohdin iha samaa mut ei siitä varmistelusta haittaakaa oo😁

Oon satavarma et mies on taas tänäänkin töissä myöhään 😂🙈
Hää on siis päivät koulussa/harjottelussa ja jos kutsu tulee keikkaa heittämään ni sieltä suoraan töihin.

Siis ei ihan vielä, mutta kohta pakosti!? Sorruin sit ostamaan ovistestejä ja vaikuttaa hyvältä 🤔 Me ei sit päästykään tallettelemaan aikaisemmin, niin kaikki jää nyt sit tämän ja huomisen varaan 🤯

Liitteet

• IMG_20221115_111741__01.jpg
    IMG_20221115_111741__01.jpg
    1.9 MB · Katsottu: 75
Ylihuominen jännittää. Uus simppa analyysi. Mitä jos ei vieläkää ole mitään 😢 Se kyllä määrää tän kierron tahdin. Jos ei ole niin sitten otetaan yks tauko kk. Eipä tässä kummempaa, tänään väsyttää melkoisesti. Kohta se on töihin lähdettävä 😴

Onko kellään kokemuksia hCG:n noususta? Ja varsinkin hitaasta/alhaisesta? Että onko ennakoinut keskenmenoa tai kohdunulkoista tai tuulimunaa vai ihan jopa päätyyn asti raskaus mennyt matalista arvoista huolimatta.

Tosiaan, plussasin siis dpo15 (tai 14). Dpo18 (tai 17) oli hCG 135, dpo24 (tai 23) 860 ja tänään dpo30 (tai 29) hCG oli 3565. Keikun ihan koko ajan viitearvojen alarajalla, mutta arvot kuitenkin nousee koko ajan ja vielä on rajoissa. Tuplaantumisaika vaan ei ole edelliseen lukuun verrattuna hyvät ja pitenee koko ajan, mutta "alusta loppuun" verrattuna tuplaantuminen on tapahtunut noin 2,5 päivässä. En ole vieläkään päässyt varhaisultraan koska siihen ei ole kuulema tarvetta, mutta yritän taas huomenna ronkua sitä. Hoitaja ei ole ollut missään vaiheessa huolissaan, vaikka mulla tuli jo kerran ruskeaa tuhrua ja tuntuu ettei olisi enää mitään r-oireita 🤔

En tiedä yhtään missä oon menossa, että onko sitä raskaana (vielä) vai ei ole koskaan ollutkaan sitä "oikeasti". Noista alhaisista hCG:stä ei ole kokemusta myöskään ennestään.

Ei kokemusta mutta kyllä toi hcg on jo aika hyvä 3565 et sen perusteella kyllä raskaana olet kun ei raskaan hcg on alle 5

Jos hoitajakaan ei huolissaan

Onko kellään kokemuksia hCG:n noususta? Ja varsinkin hitaasta/alhaisesta? Että onko ennakoinut keskenmenoa tai kohdunulkoista tai tuulimunaa vai ihan jopa päätyyn asti raskaus mennyt matalista arvoista huolimatta.

Tosiaan, plussasin siis dpo15 (tai 14). Dpo18 (tai 17) oli hCG 135, dpo24 (tai 23) 860 ja tänään dpo30 (tai 29) hCG oli 3565. Keikun ihan koko ajan viitearvojen alarajalla, mutta arvot kuitenkin nousee koko ajan ja vielä on rajoissa. Tuplaantumisaika vaan ei ole edelliseen lukuun verrattuna hyvät ja pitenee koko ajan, mutta "alusta loppuun" verrattuna tuplaantuminen on tapahtunut noin 2,5 päivässä. En ole vieläkään päässyt varhaisultraan koska siihen ei ole kuulema tarvetta, mutta yritän taas huomenna ronkua sitä. Hoitaja ei ole ollut missään vaiheessa huolissaan, vaikka mulla tuli jo kerran ruskeaa tuhrua ja tuntuu ettei olisi enää mitään r-oireita 🤔

En tiedä yhtään missä oon menossa, että onko sitä raskaana (vielä) vai ei ole koskaan ollutkaan sitä "oikeasti". Noista alhaisista hCG:stä ei ole kokemusta myöskään ennestään.
Mullahan siinä km raskaudessa oli enimmillään hcg joku 1250. Ja siinä raskaus eteni silloin rv 6 kokoiseksi, toki oikeasti oli menossa rv 8. En olisi vielä huolissaan mutta ymmärrän kyllä huolesi. ❤ olisko sun mahdollista käydä omakustanteisesti vaikka kätilön ultrassa?

Mun hcg oli 5400 silloin kun vastasi 6+2 viikkoja. Meni siis ihan siellä alarajoilla myöskin hcg ja lääkäri totesi mulle kun olin huolissaan siitä, että se hcg arvo ei määrittele raskauden etenemistä pelkästään vaan myös matalalla hcg arvolla voi saada täysin terveen vauvan. No meidän tarina ei päättynyt onnellisesti mutta se oli siitä että kehittyi koko aika niin viiveisesti koska varmaan oli niin paha kromosomivika eli ajattelisin omasta kokemuksesta niin vain ultra kertoo varmasti missä mennään.

Mullahan siinä km raskaudessa oli enimmillään hcg joku 1250. Ja siinä raskaus eteni silloin rv 6 kokoiseksi, toki oikeasti oli menossa rv 8. En olisi vielä huolissaan mutta ymmärrän kyllä huolesi. ❤ olisko sun mahdollista käydä omakustanteisesti vaikka kätilön ultrassa?
Asun niin periferiassa :D että vielä ei ainakaan ole mahdollista lähteä yksityiselle kun ei niitä täällä lähimain oo, mut huomenna on taas neuvolan soittoaika ja ne lupas konsultoida keskussairaalaan 100km päässä, että jos sinne pääsisin varhaisultraan. Paikallisen neuvolan (jossa ei oo ultraa ollenkaan) mielestä hyvin nousee, josta syystä eivät lähetettä ole vielä antaneet. Toivottavasti tuolla keskussairaalassa tsekkaisivat mun taustat ja ottaisivat kantaa hitaaseen nousuun ja sais lähetteen.

Mun hcg oli 5400 silloin kun vastasi 6+2 viikkoja. Meni siis ihan siellä alarajoilla myöskin hcg ja lääkäri totesi mulle kun olin huolissaan siitä, että se hcg arvo ei määrittele raskauden etenemistä pelkästään vaan myös matalalla hcg arvolla voi saada täysin terveen vauvan. No meidän tarina ei päättynyt onnellisesti mutta se oli siitä että kehittyi koko aika niin viiveisesti koska varmaan oli niin paha kromosomivika eli ajattelisin omasta kokemuksesta niin vain ultra kertoo varmasti missä mennään.
Mulla on nyt myös 6+2 menkoista laskien, eli mun luku on vielä pienempi kuin sulla, mutta tää on aika satavarmasti niin myöhään kiinnittynyt, että ei tule vastaamaan viikkoja mitenkään päin. Niin se varmaan on, että ultra kertoo lopullisen totuuden. Kaikista eniten pelkään kohdunulkoista ja että kohta räjähtää tuuba sen tiimoilta ja sit yritän saada jostain ambulanssia tänne keskelle korpea viemään mut keskussairaalaan :Grinning Face With Smiling Eyes:

Mulla oli tosi varhainen keskenmeno tai todennäköisesti tuulimuna joskus 6+ viikolla ja mun hcg oli vajaa parisataa sillo. Eli tuskin tuulimuna ainakaan. Toivon hirveesti et sulla normaali raskaus @lepus timidus ❤️ ainahan voi soittaa lääkäriin ja liioitella et ois kipuja, sit ne ehkä ottaa ultraan. Jos epäilys kohdunulkoisesta. 🙈

Muokkaus. Mulla oli molemmissa raskauksissa samanlaiset oireet alussa vaik toinen päätty huonosti. Kunnolla oireet alko vasta raskausviikolla 8 raskaudesta mistä vauvan sain. Ja siinäkin ne loppu ku seinään rv 10. En luottaisi niihin oireisiin yhtään.

Muokattu viimeksi:
Kp5 ja oli jo loppunut menkat kun viime yönä heitti mahan sekaisin ja kaikki lakanat pesuun. Nyt ei enää mitään kuin tuhrua. En ymmärrä mikähän toikin oli. Ilmeisesti vuoto muuttuu tosiaan iän myötä ja näin seurailemalla. Melko lailla vuosi sitten oli kauheat kivut ja tuntui ettei "ala kunnolla" kunnes sit kp4 alkoi reilusti. Onkohan tää nyt ollu jotain ihan normaalia vai kertooko jostain mitä pitää tutkia. Myös oikeaa puolta poltteli oudosti pitkin päivää eilen. Mietin olisiko voinut olla että kehitti keltarauhaskystan ja siks venyi kierto ja testit näytti haamua ilman raskautta...

@lepus timidus voin ymmärtää huolesi mutta jospa se on vain hidas nousu ja kaikki hyvin. Omakohtaista kokemusta ei ole tosiaan kun varhaisen km jälkeen hcg oli jo tippunut eli ei mitään havaintoa kuinka korkealla se lopulta kävi. Oireiden puuttuminen voi olla myös ihan normaalia ja sitten iskee kovat oireet. Pidän peukkuja

Mulla oli tosi varhainen keskenmeno tai todennäköisesti tuulimuna joskus 6+ viikolla ja mun hcg oli vajaa parisataa sillo. Eli tuskin tuulimuna ainakaan. Toivon hirveesti et sulla normaali raskaus @lepus timidus ❤️ ainahan voi soittaa lääkäriin ja liioitella et ois kipuja, sit ne ehkä ottaa ultraan. Jos epäilys kohdunulkoisesta. 🙈

Muokkaus. Mulla oli molemmissa raskauksissa samanlaiset oireet alussa vaik toinen päätty huonosti. Kunnolla oireet alko vasta raskausviikolla 8 raskaudesta mistä vauvan sain. Ja siinäkin ne loppu ku seinään rv 10. En luottaisi niihin oireisiin yhtään.
Mietin samaa että jos liioittelisi kipuja... kun vuotoakin kerta @lepus timidus sulla on ollut. Toivottavasti kaikki ratkeaa, tuo epätietoisuus on kauheaa❤

Takaisin