Raskaaksi 2022

Mulla se merkkaa "peak" sitten vasta, kun laitan plussaa haaleemman testin. Ja välillä oon ite sit laittanu sen peakin sinne, jos toi sovellus ei hoksaa. 😅
Aa no sitten 😅
Millasia kokemuksia teillä on digi ovistestistä? Onko ne luotettavia?
Mulle riitti liuskoilla leikkiminen ja tilasin digin nyt tähän kiertoon. Mietin vaan, että saako siihen plussaa, kun noihin liuskoihin tuntu niin hankalalta saada ovis kiinni. 😅
Mie sain plussan digiin edellisessä kierrossa kp35, harmittaa että silloin ei ollut liuskoja enää että ois voinut verrata 😄 Koin digit muuten vaan vähä huonoksi itsellä, kun ne on niin kalliita ja mulla älyttömän pitkät kierrot luomusti ja testailupäiviä tulee paljon. Ja sit kun niillä pitää testata tarpeeksi usein tai se kone olettaa että uusi kierto on alkanut ja "resetoi" itsensä 😱

Siis sepä, kun ne eggikset on ollut nyt pari päivää. Aiemmin ovistesti hyyyyyvin haalea eli selkeesti nega. Yritän nyt kuumeisesti saada jotain toivoa sille, että se ovishuippu ei olisi lllut jo eilen. Ei olla edes harrasteltu mirjen kanssa mitään, kun ollaan oltu tosi väsyneitä.
Äh, onpa piinaavaa. Mulla vielä iltavuoro ja mies reissussa, josta saattaa tulla vasta myöhään kotiin. Laitoin kyllä jo viestin, että ei saa sitten olla liian väsynyt

Mulla myös aina paria päivää ennen eggikset, sen jälkeen muuttuu kirkas liukas ja sen jälkeen vetinen.
Kirkas liukas ja vetinen testien mukaan ov huippu.
Suosittelen kurkkaamaan netissä Luomupimu sivua netissä.

Mulla myös aina paria päivää ennen eggikset, sen jälkeen muuttuu kirkas liukas ja sen jälkeen vetinen.
Kirkas liukas ja vetinen testien mukaan ov huippu.
Suosittelen kurkkaamaan netissä Luomupimu sivua netissä.
Olenkin, mutta mulla vuoto ei ole juuri nyt puhtaasti mitään kuvatuista. Ja kun koertokaan ei ole ollut vielä pillereiden jälkeen normaali, niin ei ole voinut päivisyäkään päätellä mitään, eikä myöskään ole siitä omasta vuodosta kunnon kokemusta.
Täysi yllätys kyllä tämä, että vielä näinkin myöhään edellisten menkkojen jälkeen olisikin ovis. Todella sekaisin siis vielä kierto.

KatarinaS, minkä ikäinen olet..? Kun mainitsit, että ikä muuttanut vuotoa..
33. Mutta siis en mikään ikäloppu, ensi vuonna 34. Tietysti tää nyt on suhteutettu siihen että menkat alkoi kun olin nuori ja oli runsaat ja säännölliset. Yritys alettiin 2021 alussa kunnolla ja tulinkin raskaaksi yk1 mutta varhainen km. Joka tapauksessa siitä meni 8kk kunnes kierto palautui jonkinlaiseen säännöllisyyteen, sitten tärppi ja kesken sekin. Tai kemiallinen. Siitä lähtien oli yli 40 päiväiset kierrot ja nyt viimeiset ollut 33/34 ja edellinen 39. Vuoto on niukentunut selvästi ja loppuu parin päivän sisällä ja selviää vähällä sidemäärällä tai pelkillä tamponeilla ja suojalla. On pari kertaa myös ollut runsaammat ja tässä ei tunnu olevan enää mitään kaavaa vaan on millaiset on kierrosta toiseen muuttuu oireet kun aiemmin oli selkeä polte ja menkat. Ovulaatioo en edes tunnistanut kunnes noiden km jälkeen ollut kipua. Valkovuoto on ollut aina runsasta ja nyt se on pitkin kiertoa melko olematon joten uskon että ikä vaikuttaa, onhan ne kuukautiset ollut jo sen 21 vuotta

Itellä kans on muuttunut vuoto aivan erilaiseksi, ennen esikoista menkat oli runsaat ja kesti useamman päivän, sitten synnytyksen ja noin 1,5v paikoillaan olleen hormonikierukan jälkeen pikkuhiljaa menkat muuttui niin että vuotoa on noin 2-3 päivää ja sen jälkeen hetken tuhrua pyyhkiessä. Sinänsä se ei haittaa lyhyt aika ja niukka vuoto, mutta väkisin sitä sitten miettii että alkaako vaihdevuodet lähenemään (toivottavasti ei vielä). Olen siis 36.

Aika matelee niiiiiin hitaasti, pakko vaan odotella että ens viikolla pääsis testailemaan. Tää todellakin on sitä piina-aikaa!

Itellä kans on muuttunut vuoto aivan erilaiseksi, ennen esikoista menkat oli runsaat ja kesti useamman päivän, sitten synnytyksen ja noin 1,5v paikoillaan olleen hormonikierukan jälkeen pikkuhiljaa menkat muuttui niin että vuotoa on noin 2-3 päivää ja sen jälkeen hetken tuhrua pyyhkiessä. Sinänsä se ei haittaa lyhyt aika ja niukka vuoto, mutta väkisin sitä sitten miettii että alkaako vaihdevuodet lähenemään (toivottavasti ei vielä). Olen siis 36.

Aika matelee niiiiiin hitaasti, pakko vaan odotella että ens viikolla pääsis testailemaan. Tää todellakin on sitä piina-aikaa!
Kyllä, varsinkin kun vielä eka km jälkeen oli runsas vuoto. Sitten toisen jälkeen oli niin lyhyet ja niukat ettei mies huomannut. Oli siis työmatkalla vuorokauden ja sit kun tuli kotiin niin oli seksiä ja ihmetteli myöhemmin et onko mun menkat jäänyt välistä. Totesin et ne tuli ja meni sen kahden päivän aikana 😂

Nyt mietityttää vaan se limis. Toivottavasti tuosta E vitamiineista olisi hyötyä koska jos syynä on ohut limakalvo niin se voisi edesauttaa ja kasvattaa limakalvoo. Mulla oli runsaampi vuoto kun oli käytössä ne tipat Lifesta. Vehnä alkio öljytipat.

KatarinaS, oi ikävän pitkä matka jo teillä ollut..

Mä olen 34v. Ja mulla kyllä huoli iän vaikutuksesta.. 21v kesti raskautuminen 10kk, 23v tärppäsi yk1, mutta sain keskenmenon. 28v tärppäsi yk1. Neuvolan terkka sanoi, että usein eka raskautuminen kestäisi kauemmin, mutta seuraavilla kerroilla keho ikään kuin muistaa.. ja myös yli 35v uudelleen synnyttäjä tulisi raskaaksi nopeammin kuin ekakertalainen.

KatarinaS, oi ikävän pitkä matka jo teillä ollut..

Mä olen 34v. Ja mulla kyllä huoli iän vaikutuksesta.. 21v kesti raskautuminen 10kk, 23v tärppäsi yk1, mutta sain keskenmenon. 28v tärppäsi yk1. Neuvolan terkka sanoi, että usein eka raskautuminen kestäisi kauemmin, mutta seuraavilla kerroilla keho ikään kuin muistaa.. ja myös yli 35v uudelleen synnyttäjä tulisi raskaaksi nopeammin kuin ekakertalainen.

En oo ikinä kuullukkaan tollasesta et iäkkäämpi uudelleen synnyttäjä tulis helpommin raskaaksi 😳

Hitsit kun en muista yhtään kun ei silloin yritetty mitenkään erikoisesti esikoisen kanssa, kai joskus alkuvuonno/keväällä alettiin seurustella ja sit tein testin 3.11 🤷🏻‍♀️ (Ei ehkäisyä)
Seuraava raskaus synnytyksen jälkeen, kai seuraavan vuoden maaliskuussa jos oikein muistan (esikoinen syntyi Heinäkuussa) (ehkäisystä ei mitään muistikuvaa)

Luin ensin suntekstistä että 21vuotta kesti raskautuminen😂

Täällä jännäillään seuraavat 2 viikkoa mut epäilys on kova et ei voi kerrasta onnistua dpo 0 päivällä 😂😂 yk 4
No sentää yritetty 🙈

Mulla yk1 ja sen jälkeen ollut ihan peestä. Mä haluun äidiksi mutta pelkään lääkäriä ja hoitoja. Mies on yli 40 ja sit huoli jo siittiöitä herää. Mutta kun raskaaksi olen tullut niin eihän siinä pitäisi olla ongelmia.

Nyt onneksi saatu aikaan hakeutua lääkäriin tutkimuksiin mutta saa nähdä. Venkoilen ja laitan vastaan koko ajan. Lapsellista ehkä mutta nyt olen päättänyt että vuodenvaihteessa me mennään yksityiselle hoitoihin. En jaksa jonoja enkä odotusta kun huomasin kuinka masentunut olen tästä kaikesta. Kuinka vihainen ja ilkeä ihminen minusta on tullut. Mutta ihminen se minäkin olen ja välillä heitän ihmisille että mun koirat on mun lapset mutta kyllä se oma vauva olisi niin kaivattu.

Jos kaikki menee kuin strömsössä niin maaliskuusss voisin olla jo raskaana

Mulla yk1 ja sen jälkeen ollut ihan peestä. Mä haluun äidiksi mutta pelkään lääkäriä ja hoitoja. Mies on yli 40 ja sit huoli jo siittiöitä herää. Mutta kun raskaaksi olen tullut niin eihän siinä pitäisi olla ongelmia.

Nyt onneksi saatu aikaan hakeutua lääkäriin tutkimuksiin mutta saa nähdä. Venkoilen ja laitan vastaan koko ajan. Lapsellista ehkä mutta nyt olen päättänyt että vuodenvaihteessa me mennään yksityiselle hoitoihin. En jaksa jonoja enkä odotusta kun huomasin kuinka masentunut olen tästä kaikesta. Kuinka vihainen ja ilkeä ihminen minusta on tullut. Mutta ihminen se minäkin olen ja välillä heitän ihmisille että mun koirat on mun lapset mutta kyllä se oma vauva olisi niin kaivattu.

Jos kaikki menee kuin strömsössä niin maaliskuusss voisin olla jo raskaana
Voi oon pahoillani tästä kaikesta ❤️ mut haluun tsempata hoitoihin menemisestä. Ei kannata pelätä (toki sanomalla noin ei tuu helpotusta) ja ihanaa et ootte jo hakeutunu tutkimuksiin. Siel tutkitaan miehen siittiötkin niin ei tarvi sitäkään pohtia. Hirveesti jaksamista vielä ja toivotaan et pitkä odotus palkitaan ❤️

Voi oon pahoillani tästä kaikesta ❤️ mut haluun tsempata hoitoihin menemisestä. Ei kannata pelätä (toki sanomalla noin ei tuu helpotusta) ja ihanaa et ootte jo hakeutunu tutkimuksiin. Siel tutkitaan miehen siittiötkin niin ei tarvi sitäkään pohtia. Hirveesti jaksamista vielä ja toivotaan et pitkä odotus palkitaan ❤️
Kiitos tuhannesti. Pakko se on jo hyväksyä että ei lasta tuu ilman hoitoja meille.

Toinen on se kun ollaan jatkuvasti reissussa jossakin. Tai no, usein. Ja hoidot jämähdyttää paikoilleen joten joudutaan suunnittelemaan ja laittamaan menoja sen puolesta uusiksi. Ehkä ollaan paikoillaan se hoitoaika ja tietty et ultrat sun muut ollaan "kotona"

Kiitos tuhannesti. Pakko se on jo hyväksyä että ei lasta tuu ilman hoitoja meille.

Toinen on se kun ollaan jatkuvasti reissussa jossakin. Tai no, usein. Ja hoidot jämähdyttää paikoilleen joten joudutaan suunnittelemaan ja laittamaan menoja sen puolesta uusiksi. Ehkä ollaan paikoillaan se hoitoaika ja tietty et ultrat sun muut ollaan "kotona"
Meki ollaa nyt toisella kierroksella hoidoissa. Enää ei jännitä niin paljo ja ainaki viimeeks apu tuli hyvin kevyillä hoidoilla. Toivotaan et teillekin käy niin ❤️ meil ei juurikaan oo pitäny pistää omaa elämää tauolle, kun ollaa käytetty vaan letroja. Viimeeks mulla oli vaan muutama ultra, mut tietysti se riippuu tosi paljo tilanteesta ja hoitomuodoista. Nyt ootellaan et alkaa menkat nii voisin ilmoittautua aukkariin ja sit pääsis etenemään.

Meki ollaa nyt toisella kierroksella hoidoissa. Enää ei jännitä niin paljo ja ainaki viimeeks apu tuli hyvin kevyillä hoidoilla. Toivotaan et teillekin käy niin ❤️ meil ei juurikaan oo pitäny pistää omaa elämää tauolle, kun ollaa käytetty vaan letroja. Viimeeks mulla oli vaan muutama ultra, mut tietysti se riippuu tosi paljo tilanteesta ja hoitomuodoista. Nyt ootellaan et alkaa menkat nii voisin ilmoittautua aukkariin ja sit pääsis etenemään.
Joo mä toivon että päästään aukkarilla, letroilla ja lugeilla. Uskon että joko mun ovulaatiossa käy häiriö ja solussa vika tai sitten just limakalvo ihan onneton tai progesteroni on päin honkia. Toisaalta mun s-prog oli ihan viiterajoissa ja minun sanottiin ovuloineen ja lämmöt nousee joten en tiedä. Ehkä ei jaksa pumpata progesteronia sitten. Jossain menee päin seinää mutta ei se pohtimalla selviä. Muistan että muutamia vuosia sitten mulla oli pitkin kiertoja kuumia aaltoja ja menkat oli vähän oudot. Sit ne tasoittui itsestään takaisin 28-30 päiväiseen kiertoon mutta nykyään on yli 30 päivää. Myös ollut niin erilaisia oireita välillä eli saatoin oireilla ovulaatioo noin viikon ja sit venyi kierto, toisinaan oli selkeä ovulaatio ja sit niistä plussasin tai sitten tuli menkat dpo15. Kaikki on ylhäällä joten toivon että riittää lääkärille ja osaa ohjata meidät oikeaan suuntaan ja päästään suht helposti. Meidän elämäntyyliin on täysi mahdottomuus pysyä esimerkiksi 6kk paikoillaan joten sekin sanotaan kyllä ja pyydetään apua et voin käydä sit kotona tarpeen vaatiessa ja toki mieskin.

Niin siis aukiolotutkimus tehdään menkkojen jälkeen? Tätäkään se ei sanonut. Kilpirauhasen toimintaa aikoi myös seurailla ja pco on otettu esiin myös muutamien oireiden takia.

Helpottaa kyllä se et nyt loppuvuosi mennään ihan fiilistellessä ja tankatessa energiaa ja niitä vitamiineja ja sit hoitoihin yksityiselle niin ei tarvitse pohtia jonoja eikä raivokkaasti yrittää tätä loppuvuotta. En usko testaavani lainkaan mikäli kierto ei veny ihan älyttömäksi joten sen puolesta stoppi. Puhuttiin miehen kanssa pitkään ja itkettiin molemmat ja päätettiin toimintasuunnitelma koska hänkin näkee et oon muuttunut ihan oudoksi ja seuraan kaikkia oireita ja oireettomuutta. Täällä juttelen toki mutta en enää kestä omalta osaltani oireiden seurailua enkä tikutusta

Kyllä tässä nyt taisi käydä niin, että missasin sen ovishuipun. Tänään testit jo haaleita. Eilen saatiin kyllä talletettua, kun viivatkin oli vahvoja, mutta pidän aika pienenä toivona.
Harmittaa ihan helkkaristi, miksi en testannut joka päivä, kun vuotokin oli erikoista? Ajattelin vain sitä, että menkat tässä on alkamassa.
Myönnän, että pieni harmitusitku pääsi, kun titesin nyt, että ei enää tummu viivat.

Kyllä tässä nyt taisi käydä niin, että missasin sen ovishuipun. Tänään testit jo haaleita. Eilen saatiin kyllä talletettua, kun viivatkin oli vahvoja, mutta pidän aika pienenä toivona.
Harmittaa ihan helkkaristi, miksi en testannut joka päivä, kun vuotokin oli erikoista? Ajattelin vain sitä, että menkat tässä on alkamassa.
Myönnän, että pieni harmitusitku pääsi, kun titesin nyt, että ei enää tummu viivat.

Noo aina on toivoa ❤️
Ootteko kauan yrittänyt?

Tiedän ton tunteen kun ekat 2 kiertoa itku pääsi aina kun menkat alkoi, yk3 suoraan vaan v***tutti armottomasti, joska tää yk4 vaan olkapäitä kohauttamalla jo menis 😂 tiedän jo itekkin et ei kuitenkAn napannu, mut toivoa aina on 🤞🏽

Laskimpa ihan huvikseen, että yk 24 meneillään ilman plussaa.. että näin. Ensviikolle menee että selviää alkaako taas uusi yrityskierto. Ei jaksa enää hypettää oireita tai oikeestaan mitään muutakaan. Itella ainakin kaiken "oireilun" voi selittää aika pitkälti normaaleilla luteaalin oireilla 😅

Mulla on meneillään yk2, tai oikeastaan vasta ensimmäinen kierto, jossa yhtään mietittiin ovulaation ajankohtaa ja pyrittiin juuri siihen... Nyt on oletetusta ovulaatiosta vajaa viikko, ja aikamoiset jännitysajat meneillään. Tänään on tuntunut outoa vihlontaa alavatsalla ja toispuoleisesti toisella puolella. Tottakai kuvittelen salaa mielessäni, että kiinnittymistähän se tietenkin on...

Tänne varmaan uskaltaa kirjoitella näitä piinapäivityksiään, koska ei pyöri päässä juuri muuta nyt 😆

Kuinkas aikaisin voi ruveta testaamaan? Täällä ei vissiin tunneta käsitettä "liian aikainen testaaminen?" 😃

Takaisin